ESC/BEC - kabelkologia w 12S

Żyroskopy, governory, bece, flymentory i inne...
Awatar użytkownika
Leo
Domownik forum...
Posty: 391
Rejestracja: 04-10-2014
Lokalizacja: Wrocław/Gliwice
Podziękował: 5 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: Leo » 9 gru 2016, o 12:00

@zborecque,
Ano, antispark trzeba zrobić w tej niesprężynującej części, a w XT90 to jest ta przy akumulatorze. Konstrukcyjnie tego inaczej nie widzę. Natomiast sam poważnie się zastanawiam nad tą opcją w 600cie :)
Co do z patentu z HW - podpinasz pakiet ze zworką rozpiętą, kondensatory ESC ładują się przez rezystor, który jest do niej podpięty na stałe równolegle Potem spinasz zworkę (po 1-2 sekundach, zależnie od pojemności kondensatorów w ESC i oporu opornika) i możesz poderwać maszynę.
Jak kupisz mi zapałki, to zrobię Ci helikopter...
73, SP6LEO
TT Raptor 50 E-Titan|Align TRex 450 Pro|Blade 130 X|Blade mCP X OBL|XK K120|Asssault Reaper 500
Futaba T14SG|Robbe-Futaba FX-18 V2
Kyosho PureTen EP Alpha 3|Reely P240 Hotlander|TT Naulantia|HK Bat 1
Awatar użytkownika
MASA
Lider forum...
Posty: 2050
Rejestracja: 01-08-2014
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 34 razy
Podziękowano: 60 razy
Kontaktowanie:

Postautor: MASA » 10 gru 2016, o 10:19

zborecque pisze:Co do złączek - z każdym Twoim postem coraz bardziej się do nich przekonuję. Wiesz, w XT-90 nie mam absolutnie NIC, potrzebuję skompletować wtyczkologię do jednego tylko modelu, a biorąc pod uwagę konieczność przejściówek chociażby do ładowarek - to nie boję się np. sytuacji gdy będę chciał pakiet z X7 oblecieć w X5 czy coś...

Ale nie mogę dojść za bardzo o co Ci chodzi z tym anty-sparkiem na mostku. Uważasz, że ten mój schemat można jeszcze uprościć? A możesz to rozrysować jakoś schematycznie? Bo wydaje mi się, że MUSISZ zapiąć anty-sparka ZANIM zapniesz cały obwód (2x6S) na ESC - a potem go odpinasz. A sam anty-spark musi załączyć chwilowo pełne 12S, więc muszą być NAJPIERW podpięte oba pakiety 6S, potem anty-spark i na końcu pełne zamknięcie obwodu (równolegle do anty-sparka).


Tak uważam ze da się go uprościć
poniżej zrobiłem Ci foty z mojego G570 gdzie mam właśnie wtyczkę AS bo jest tam regulator CC - sjeśli potrzebujesz więcej wyslę na PW
Obrazek
wtyczka po lewej to ta która daj Vty na awionike
FireBall
G380
T470LM
GH425
G570
G770
Brain1-2, BeastX Plus, DX8, DX9 DSMX
Awatar użytkownika
Leo
Domownik forum...
Posty: 391
Rejestracja: 04-10-2014
Lokalizacja: Wrocław/Gliwice
Podziękował: 5 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: Leo » 10 gru 2016, o 11:08

To też jest sensowne rozwiązanie na wyłącznik zasilania i anti-spark za razem, w zasadzie analogiczne do tego od Hobbywinga.
Na upartego to samo można zastosować na kabelku do BECa (podobnie jak rozwiązanie z HW), ale jeżeli już to z większym rezystorem, ale ja dalej nie widzę zbytnio sensu.

BTW, co to za wtyczki zasilające? Pierwszy raz widzę takie na oczy.
Jak kupisz mi zapałki, to zrobię Ci helikopter...
73, SP6LEO
TT Raptor 50 E-Titan|Align TRex 450 Pro|Blade 130 X|Blade mCP X OBL|XK K120|Asssault Reaper 500
Futaba T14SG|Robbe-Futaba FX-18 V2
Kyosho PureTen EP Alpha 3|Reely P240 Hotlander|TT Naulantia|HK Bat 1
Awatar użytkownika
MASA
Lider forum...
Posty: 2050
Rejestracja: 01-08-2014
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 34 razy
Podziękowano: 60 razy
Kontaktowanie:

Postautor: MASA » 10 gru 2016, o 12:00

Leo pisze:To też jest sensowne rozwiązanie na wyłącznik zasilania i anti-spark za razem, w zasadzie analogiczne do tego od Hobbywinga.
Na upartego to samo można zastosować na kabelku do BECa (podobnie jak rozwiązanie z HW), ale jeżeli już to z większym rezystorem, ale ja dalej nie widzę zbytnio sensu.

BTW, co to za wtyczki zasilające? Pierwszy raz widzę takie na oczy.

mam wrazenie ze nie czytasz tego co wcześniej napisałem

BTW to jakie jest to inne sensowne rozwiązanie?

Sent from mTalk
FireBall
G380
T470LM
GH425
G570
G770
Brain1-2, BeastX Plus, DX8, DX9 DSMX
Awatar użytkownika
Leo
Domownik forum...
Posty: 391
Rejestracja: 04-10-2014
Lokalizacja: Wrocław/Gliwice
Podziękował: 5 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: Leo » 11 gru 2016, o 00:12

Ano, zostawić to. Kondensatory w BECu są mniejsze, a i jego napięcie zasilania jest mniejsze, przez co iskra, i owszem, wystąpi, ale zdecydowanie mniejsza niż na 12 celach. Moim zdaniem nie ma sensu dodawać tu kolejnego "single point of failure".
Jak kupisz mi zapałki, to zrobię Ci helikopter...
73, SP6LEO
TT Raptor 50 E-Titan|Align TRex 450 Pro|Blade 130 X|Blade mCP X OBL|XK K120|Asssault Reaper 500
Futaba T14SG|Robbe-Futaba FX-18 V2
Kyosho PureTen EP Alpha 3|Reely P240 Hotlander|TT Naulantia|HK Bat 1
Awatar użytkownika
MASA
Lider forum...
Posty: 2050
Rejestracja: 01-08-2014
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 34 razy
Podziękowano: 60 razy
Kontaktowanie:

Postautor: MASA » 11 gru 2016, o 01:41

Nie wiem skąd wniosek, że to jest rozwiązanie dla ESC z antysparkiem
wcześniej o tym pisałem
MASA pisze:- dla mnie to właśnie najprostszy układ - nie musisz zapinać dwóch rzeczy innych niż pakiety - niczym się nie przejmujesz w zasadzie nawet kolejnością - a jak juz zapniesz najpierw pakiet "drugi" to od razu widzisz bo nie ma prądu na awionice
Obrazek


poza tym 6S przy takim prądzie bez AS to głupota - chyba że lubisz wymieniać wtyczki... jak kiedyś będziesz zapinał pakiet 5A 6S do esc bez atysparka to się przekonasz ze wtyczki się szybko konczą
tak samo jak dywagacja czy BEc puszczac na 12S

i chyba o czyms innym mówimy
FireBall
G380
T470LM
GH425
G570
G770
Brain1-2, BeastX Plus, DX8, DX9 DSMX
Awatar użytkownika
zborecque
Elita forum...
Posty: 1496
Rejestracja: 07-12-2014
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 100 razy
Podziękowano: 111 razy
Kontaktowanie:

Postautor: zborecque » 11 gru 2016, o 09:50

Dzięki za fotosy, ale nie do końca rozumiem. Ten cienki czerwony kabelek to nie jest przecież anti-spark, tylko to idzie do BEC-a jako mostek z pierwszych 6S, prawda? Gdzie więc jest ten antispark? Wbudowany w tą czarną wtyczkę? Ja takiego raczej nie potrzebuję, bo ESC ma własny antispark, i po prostu potrzebuję go zewrzeć najpierw, zanim podepnę główne złącze. Dlatego w moim przypadku raczej nie obejdzie się bez czwartego złącza. Ale tak się zastanawiam, czy antisparka nie zewrzeć sobie na stałe w takim razie - podpinając drugi pakiet nie pójdzie jeszcze pełne 12S do ESC, ale już do antisparka tak. Pomiędzy podłączeniem pakietu a zwarciem ostatniego dużego złącza upłynie przecież wystarczająco dużo czasu na zadziałanie antisparka.
Tak czy owak będę potrzebował dobrać właśnie jeszcze jakąś pojedynczą wtyczkę/gniazdo do zwarcia tego ostatniego kabelka. Ktoś coś może polecić? To czarne na zdjęciu to co to?

EDIT: a jeszcze jedno pytanie: gdzie te supry kupić w PL? Bo tak szukam szukam i nie ma. Poza PL też ciężko coś znaleźć. Jakiś link? Się okaże jeszcze, że wybiorę XT90 "bo będą".





Sent from my HP SlateBook 10 x2 PC using Tapatalk
GAUI X7 | GAUI X5 | Tarot 450 PRO DFC | 2x TAROT 450 | 4x QUAD RACER | 2x ESA COMBAT more at my profile on ZBRC
Awatar użytkownika
Leo
Domownik forum...
Posty: 391
Rejestracja: 04-10-2014
Lokalizacja: Wrocław/Gliwice
Podziękował: 5 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: Leo » 11 gru 2016, o 10:22

MASA pisze:Nie wiem skąd wniosek, że to jest rozwiązanie dla ESC z antysparkiem
wcześniej o tym pisałem
A ja nie napisałem, że to rozwiązanie do ESC z antysparkiem, tylko opcja na antispark i wyłącznik zasilania jednocześnie. Co raczej implikuje użycie z ESC bez AS.
Co do samego zaprezentowanego rozwiązania podłączenia - to cieszę się, że się zgadzamy.

MASA pisze:poza tym 6S przy takim prądzie bez AS to głupota - chyba że lubisz wymieniać wtyczki... jak kiedyś będziesz zapinał pakiet 5A 6S do esc bez atysparka to się przekonasz ze wtyczki się szybko konczą
tak samo jak dywagacja czy BEc puszczac na 12S

i chyba o czyms innym mówimy

Zdecydowanie mówimy o czymś innym. Ja cały czas piszę o BECu zapiętym na 6S gdy ESC jest na 12S i o tym, że dodatkowy antyspark dla BECa nie zrobi już wtyczkom aż takiej różnicy. Podobnie nie wspomniałem nawet o puszczaniu BECa na 12S, bo to nie ma sensu z punktu widzenia sprawności samej przetwornicy w BECu która leci na pysk.
Tak się składa, że sprawdzałem przed chwilą CC BEC Pro na 6S (który ostatecznie w modelu nie wylądował) z pakietem 6S 3300 45C GensAce i iskry są porównywalne z tymi które występują u mnie w Reksiu na 3S (Pakiet 2250mAh, ESC Align RCE-BL35X).

Co do zaś zapinania pakietów 6S 5Ah bez AS, to chyba mam słabe kondensatory w swoim ESC.
Bo w moim przypadku iskra na EC5 bez anti-sparka nie jest wcale taka duża. Podpinam pakiet 6S 5Ah do Hobbywinga 100A LV w Raptorze. Iskra jest mocniejsza niż w Reksiu, ale nadal ma się nijak do tego co mają koledzy z 700-tami na 12S z reglami Castla.
Jak kupisz mi zapałki, to zrobię Ci helikopter...
73, SP6LEO
TT Raptor 50 E-Titan|Align TRex 450 Pro|Blade 130 X|Blade mCP X OBL|XK K120|Asssault Reaper 500
Futaba T14SG|Robbe-Futaba FX-18 V2
Kyosho PureTen EP Alpha 3|Reely P240 Hotlander|TT Naulantia|HK Bat 1
Awatar użytkownika
MASA
Lider forum...
Posty: 2050
Rejestracja: 01-08-2014
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 34 razy
Podziękowano: 60 razy
Kontaktowanie:

Postautor: MASA » 11 gru 2016, o 10:54

Dobra bo faktycznie nieco się rozmijamy, wszyscy
zborecque pisze:Dzięki za fotosy, ale nie do końca rozumiem. Ten cienki czerwony kabelek to nie jest przecież anti-spark, tylko to idzie do BEC-a jako mostek z pierwszych 6S, prawda?

Tak
zborecque pisze:Gdzie więc jest ten antispark? Wbudowany w tą czarną wtyczkę? Ja takiego raczej nie potrzebuję, bo ESC ma własny antispark,

Tak
Wrzuciłem dwa zdjęcia
1- najpierw z G570 12S na reglu CC120A z becem CCPro - antyspark jest konieczny bo CC to po prostu spawarka - wiec jest na mostku - tak żeby był zapinany jako ostatni
do pierwszego pakietu gdzie mam podpiętą awionikę przez bec CC żaden anty spark nie jest potrzebny
2- potem z G770 14S na reglu Kontronik KC200A WHOedition - gdzie są dodatkowe kondensatory i antyspark tak dobry że w zasadzie nie ma wyładowania
oba różnią się między soba tym ze na mostku nie ma dodatkowej wtyczki
w praktyce różnica polega na tym - przy obsłudze, ze po zapięciu pierwszego pakietu i zalogowaniu się FBLa; w G570 zapinam drugi pakiet a potem spinam przez AS mostek żeby zamknąć obwód
a w G770 od razu jak zapinam drugi pakiet to zamykam się obwód
oba rozwiązania sa bezpieczne dla beca w obu modelach mam CCpro i nie miałem żadnych problemów - ponieważ bec jest na osobnym pakiecie (tak naprawdę jest odseparowany od skoku napięcia przy zapinaniu drugiego pakietu i zamykaniu obwodu dla 12S)
zborecque pisze:i po prostu potrzebuję go zewrzeć najpierw, zanim podepnę główne złącze. Dlatego w moim przypadku raczej nie obejdzie się bez czwartego złącza. Ale tak się zastanawiam, czy antisparka nie zewrzeć sobie na stałe w takim razie - podpinając drugi pakiet nie pójdzie jeszcze pełne 12S do ESC, ale już do antisparka tak.

Nie i tego nie rozumiem - to po co Ci ten AS
zborecque pisze:Pomiędzy podłączeniem pakietu a zwarciem ostatniego dużego złącza upłynie przecież wystarczająco dużo czasu na zadziałanie antisparka.

??? co chcesz osiągnąć albo przed czym się zabezpieczyć
Tak jak @leo napisał do beca antyspark Ci nie jest potrzebny
zborecque pisze:Tak czy owak będę potrzebował dobrać właśnie jeszcze jakąś pojedynczą wtyczkę/gniazdo do zwarcia tego ostatniego kabelka. Ktoś coś może polecić? To czarne na zdjęciu to co to?

Wydaje mi się że nie
FireBall
G380
T470LM
GH425
G570
G770
Brain1-2, BeastX Plus, DX8, DX9 DSMX
Awatar użytkownika
zborecque
Elita forum...
Posty: 1496
Rejestracja: 07-12-2014
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 100 razy
Podziękowano: 111 razy
Kontaktowanie:

Postautor: zborecque » 15 gru 2016, o 19:01

Na razie zostanę przy takich XT-150; zresztą już przyszły z ABC:

Obrazek

Ale i tak, dzięki @MASA, sporo mi rozjaśniłeś. Pewnie w okolicach weekendu zabiorę się za przelutowywanie, już sobie nawet rozrysowałem schemat:

Obrazek

Jakby ktoś się czegoś dopatrzył to dawać znać :) Rozrysowałem sobie głównie już po wielkości wtyczek XT-150 (bo tam można zastosować sobie oddzielnie dla + i dla -, bo złączki przychodzą oddzielnie, a łączy się je za pomocą wsuwki, więc można zrobić sobie dowolną konfigurację) + złączkę do XT60 do ładowania :)
Zastosuję do BEC-a mostek podpowiedziany przez @MASA.

Na razie spróbuję antisparka Scorpionowego. A jak się okaże, że ten kabelek to zwykła ściema (czyli, że trzeba samemu dolutować jeszcze opornik czy coś) to wtedy zamówię samą wtyczkę z anti-sparkiem w miejsce niebieskiego złącza. MASA uczulał mnie, że takie podwójne zapięcie (podwójne w sensie najpierw AntiSpark potem ostatnia niebieska wtyczka) może być mylące, i przy chęci szybkiego podpięcia pakietu to jest kolejny element w procedurze, którego trzeba się trzymać. Co prawda ja również jestem osobą nieco "prędką" i roztrzepaną :) ale między innymi dlatego właśnie zainteresowałem się modelarstwem. Wprowadzanie swego rodzaju "procedur" i "rytuałów" w niektórych sytuacjach mi pomaga, i wiem, że w zapinaniu X7 nie będzie błędów :) Zresztą nawet gdybym się zapomniał, to np. po prostu zaiskrzy jedna z wtyczek. W najgorszym wypadku (jakbym zostawił wpiętego Antisparka, a w locie rozlutuje się złącze od pakietu i cały prąd pójdzie przez AS) ujaram regiel, ale raczej nie zakładam aż tak niekorzystnego zbiegu okoliczności :) Wtyczka z wbudowanym antisparkiem byłaby pewnie wygodniejsza (1 wpinanie mniej), ale trochę uparłem się, że będę korzystał z tego co mi oferuje Scorpion :)

Przede mną teraz samo lutowanie - a po quadach widzę, że nie jestem w tym najlepszy :-) Lubię lutować, ale mistrzem w tym nie będę nigdy :) Zdarzają mi się niedociągnięcia, zimne luty, itp.

Jakieś rady na koniec? W sumie warsztat mam w miarę wyposażony: lutownica transformatorowa + zwykła (kolba), topnik (kalafonia + taki w płynie), kilka rodzajów cyny (Pb, bez Pb, z topnikiem, bez topnika), uchwyty itp., więc nie powinno być problemu :) Ale jednak... jakoś to lutowanie zawsze tak mi topornie wychodzi...
GAUI X7 | GAUI X5 | Tarot 450 PRO DFC | 2x TAROT 450 | 4x QUAD RACER | 2x ESA COMBAT more at my profile on ZBRC
Awatar użytkownika
MASA
Lider forum...
Posty: 2050
Rejestracja: 01-08-2014
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 34 razy
Podziękowano: 60 razy
Kontaktowanie:

Postautor: MASA » 15 gru 2016, o 21:42

Wrzuć efekty tego lutowania - jakies zdjęcia jak to poskładałeś dla potomnych :D
FireBall
G380
T470LM
GH425
G570
G770
Brain1-2, BeastX Plus, DX8, DX9 DSMX
Awatar użytkownika
omcKrecik
Maharadża Pendżabu
Posty: 1777
Rejestracja: 11-12-2016
Lokalizacja: Las niedaleko Pułtuska (to nie moja wina)
Podziękował: 217 razy
Podziękowano: 84 razy

Postautor: omcKrecik » 15 gru 2016, o 22:35

Hej :) ,
A nie próbowaliście wykorzystywać małych żarówek jako rezystora antispark ? Mają kilka zalet i kilka wad, ale drobnych. Zaleta pierwsza : widać, że obwód działa przy złączaniu - żaróweczka błyśnie krótko. Zaleta druga : samoczynnie zmienna rezystancja (kilkunastokrotnie), to korzystne, bo naładuje kondensatory elektrolityczne w filtrach ESC i ew. SBEC do wyższego napięcia niż równoważny opornik, bliższego pełnemu napięciu pakietu. Zaleta trzecia : może sobie być załączone dowolnie długo bez ryzyka wykopcenia opornika (a to się da zrobić).
Wady : żarówkę da się stłuc i jest stosunkowo duża i ciężka. Przed stłuczeniem da się jednak skutecznie zabezpieczyć transparentnym termokurczem lub rurką z gumy silikonowej, a wielkość jednej (do 6S) lub dwóch (powyżej 6S) żaróweczek 24V 2W lub 3W podświetlaczy kokpitu w samochodach jest zwykle do przyjęcia.
Jako pierwsze złącze, tzn. złączane w pierwszej kolejności używam JST. Drugie, główne - wg. prądów poboru, XT 30/60/90 albo wyżej. Przy prądach do 40...50A sprawdzają się miniaturowe przełączniki wielostykowe, są wygodne i łatwo podpiąć LED-a sygnalizującego obecność pakietu w modelu po wyłączeniu obwodu głównego.
Pozdrowionka od... Andrzeja
Nie umiem latać tak jak Wy, ale się uczę.
W ogóle ciągle się uczę. Wszystkiego, czasem od nowa...
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 15 gru 2016, o 22:41

chyba przerost formy :) I jak piszesz ryzyko uszkodzenia,

zwłaszcza, ze opornik ładuje i tak do wystarczającego poziomu i ładuje tylko chwilę.
Helikoptery
Awatar użytkownika
MASA
Lider forum...
Posty: 2050
Rejestracja: 01-08-2014
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 34 razy
Podziękowano: 60 razy
Kontaktowanie:

Postautor: MASA » 15 gru 2016, o 23:23

To nawet jest zabawne z tymi żarówkami
A ja głupi myślałem że to chodzi o upraszczanie

Sent from mTalk
FireBall
G380
T470LM
GH425
G570
G770
Brain1-2, BeastX Plus, DX8, DX9 DSMX
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 15 gru 2016, o 23:31

To jest ten antispark na żarówkach z kokpitu? :)

Obrazek
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 15 gru 2016, o 23:37

to musi być wypas po 14h za kółkiem w nocy :)
Helikoptery
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 15 gru 2016, o 23:42

Z wykładu Krecika wynika że i tak nigdzie się nie pojedzie, bo będzie flesz po oczach zaraz po przekręceniu stacyjki. Czyli oprócz niemania iskry, oszczędzamy dodatkowo na paliwie :)
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
omcKrecik
Maharadża Pendżabu
Posty: 1777
Rejestracja: 11-12-2016
Lokalizacja: Las niedaleko Pułtuska (to nie moja wina)
Podziękował: 217 razy
Podziękowano: 84 razy

Postautor: omcKrecik » 16 gru 2016, o 01:09

Artja pisze:To jest ten antispark na żarówkach z kokpitu? :)

Obrazek


:lol: :lol: :lol:

Artja, dzięki... Pomogłeś mi odkryć moje prawdziwe powołanie :idea:
Rano łapię za wiertarę i tak se zrobie, a co :banana:

Z tymi żarówami (one są maleńkie, niewiele większe od takiego standardowo wpychanego tam opornika) to chodziło mi o zaprzeszłość, gdy nie było jeszcze w sprzedaży złącz antispark. Zwykle dokładałem na przełączniku, z opornika leciał dym po przypadkowym załączeniu silnika (i tak nie ruszał za bardzo, ale prądu trochę brał) w modelu gdy ten przełącznik był w poz. wyłączonej, żarówki mogły sobie świecić.
To o bezpiecznikach p.poż. może już nic nie będę mówił, bo dostanę kilka interesujących adresów opieki zdrowotnej :D .
Ale cóż... jak spowiedż to spowiedż... też wkładałem :ugeek: :help:
Najgorsze, że to działa. Jak się regiel ma zapalić (Castlak na ten przykład), to nic mu z tego nie wyjdzie. Napędu wprawdzie wtedy zero, ale serwa i ew. awionika chodzą. Raz się udało, to się już nie wyleczę. Do wyczynowców nie bardzo się nadaje ten patent, ale do mniej wysilonych pasi.

"To nawet jest zabawne z tymi żarówkami
A ja głupi myślałem że to chodzi o upraszczanie"


@MASA, to i tak Masz lepiej niż ja, bo ja dalej tak się łudzę. To jest takie schorzenie : widzisz, że coś jest nie halo w sprzęcie i chcesz ulepszyć, więc dokładasz ten ulepszacz. Jest już prawie dobrze, ale masz genialny pomysł (sorki, nie Ty masz... Ty jesteś normalny) na jeszcze ulepszenie. To znowu działa dobrze, tylko pogarsza coś innego. Ale to można poprawić... W końcu wyp...lasz te wszystkie wynalazki i wtedy naprawdę doceniasz prostotę :D
Pozdrowionka od... Andrzeja
Nie umiem latać tak jak Wy, ale się uczę.
W ogóle ciągle się uczę. Wszystkiego, czasem od nowa...
Awatar użytkownika
zborecque
Elita forum...
Posty: 1496
Rejestracja: 07-12-2014
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 100 razy
Podziękowano: 111 razy
Kontaktowanie:

Postautor: zborecque » 16 gru 2016, o 16:41

OK, trochę zmieniłem schemat:

Obrazek

W skrócie:

postanowiłem dzisiaj, że dam jeszcze po jednej wtyczce pomiędzy ESC-Silnik (i tak będę te luty rozbierał, bo nie jestem ich pewien, więc stwierdziłem, że od razu dam wtyczki, co zresztą będzie wygodne jakbym kiedyś chciał zmienić silnik, a chodzi mi po głowie wypróbowanie X-Novy kiedyś), dodałem drugi zestaw pakietów i złączkę do ładowania (tak dla porządku, skoro mam cztery pakiety i dwie złączki to niech sobie tak będzie na schemacie :D); oraz stwierdziłem, że jednak zrezygnuję z wtyczek dwukolorowych. Fajnie to wygląda, ale z tego co się orientuję sprzedawane są jako para w jednym kolorze. Więc jakbym w miarę upływu czasu domówić sobie kilka zestawów pakietów, a jednocześnie złącza w ESC i w złączkach pozostaną przez długi czas niezmieniane, to się okaże że każde dodatkowe zamawiane złącze XT150 kosztuje mnie dwukrotnie, bo muszę kupić jedną czerwoną i jedną czarną parę, żeby złożyć sobie z tego dwukolorową wtyczkę.

Także tego... teraz w weekend sprzątanie przed-świąteczne, ale pewnie jakoś pod koniec niedzieli, albo w tygodniu zabieram się za przelutowywanie.
GAUI X7 | GAUI X5 | Tarot 450 PRO DFC | 2x TAROT 450 | 4x QUAD RACER | 2x ESA COMBAT more at my profile on ZBRC
Awatar użytkownika
zborecque
Elita forum...
Posty: 1496
Rejestracja: 07-12-2014
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 100 razy
Podziękowano: 111 razy
Kontaktowanie:

Postautor: zborecque » 19 gru 2016, o 21:24

OK, dzisiaj postanowiłem na próbę zrobić przejściówki z XT150 na XT60 do ładowania. Okazało się, że to nie takie proste wsadzić te metalowe złączki w te obudowy plastikowe a to dlatego, że dobrałem je odwrotnie. Czyli w szerszym plastiku chciałem umieścić szerszą złączkę (żeńską), a powinna tam wchodzić męska. Zmyliło mnie na początku, że ta żeńska ciężko wchodziła do węższego plastiku, i pomyślałem na początku, że ona tam nie pasuje. A to błąd. I mało tego, dzisiaj zorientowałem się, że w dotychczasowych złączkach 4mm właśnie miałem źle, i pewnie dlatego szybciej się niszczyły (tak z nich korzystałem cały sezon):

Obrazek

Ponieważ zależało mi aby od strony pakietu "plus" był na złączce męskiej i w szerszej plastikowej osłonce, a moje założenia były oparte o błędne przypisanie rodzaju złączek i obudów, znowu musiałem, dla porządku, zmodyfikować mój schemat :)

Obrazek

Na razie zrobiłem dwie przejściówki, i zamieniłem złącza na XT150 w dwóch pakietach. W sumie mam mieszane uczucia co do tych XT150. Aby złącze się trzymało chyba trzeba je sklejać, bo inaczej się wypinają. Przejściówki chyba zrobię raz jeszcze bo jakoś tak dziwnie sprężynują. Nie wiem czy nie lepiej zacząć od strony XT60?

Obrazek

Sent from my HP SlateBook 10 x2 PC using Tapatalk
GAUI X7 | GAUI X5 | Tarot 450 PRO DFC | 2x TAROT 450 | 4x QUAD RACER | 2x ESA COMBAT more at my profile on ZBRC

Wróć do „Elektronika pokładowa”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości