zborecque pisze:Co do złączek - z każdym Twoim postem coraz bardziej się do nich przekonuję. Wiesz, w XT-90 nie mam absolutnie NIC, potrzebuję skompletować wtyczkologię do jednego tylko modelu, a biorąc pod uwagę konieczność przejściówek chociażby do ładowarek - to nie boję się np. sytuacji gdy będę chciał pakiet z X7 oblecieć w X5 czy coś...
Ale nie mogę dojść za bardzo o co Ci chodzi z tym anty-sparkiem na mostku. Uważasz, że ten mój schemat można jeszcze uprościć? A możesz to rozrysować jakoś schematycznie? Bo wydaje mi się, że MUSISZ zapiąć anty-sparka ZANIM zapniesz cały obwód (2x6S) na ESC - a potem go odpinasz. A sam anty-spark musi załączyć chwilowo pełne 12S, więc muszą być NAJPIERW podpięte oba pakiety 6S, potem anty-spark i na końcu pełne zamknięcie obwodu (równolegle do anty-sparka).
Leo pisze:To też jest sensowne rozwiązanie na wyłącznik zasilania i anti-spark za razem, w zasadzie analogiczne do tego od Hobbywinga.
Na upartego to samo można zastosować na kabelku do BECa (podobnie jak rozwiązanie z HW), ale jeżeli już to z większym rezystorem, ale ja dalej nie widzę zbytnio sensu.
BTW, co to za wtyczki zasilające? Pierwszy raz widzę takie na oczy.
MASA pisze:- dla mnie to właśnie najprostszy układ - nie musisz zapinać dwóch rzeczy innych niż pakiety - niczym się nie przejmujesz w zasadzie nawet kolejnością - a jak juz zapniesz najpierw pakiet "drugi" to od razu widzisz bo nie ma prądu na awionice
A ja nie napisałem, że to rozwiązanie do ESC z antysparkiem, tylko opcja na antispark i wyłącznik zasilania jednocześnie. Co raczej implikuje użycie z ESC bez AS.MASA pisze:Nie wiem skąd wniosek, że to jest rozwiązanie dla ESC z antysparkiem
wcześniej o tym pisałem
MASA pisze:poza tym 6S przy takim prądzie bez AS to głupota - chyba że lubisz wymieniać wtyczki... jak kiedyś będziesz zapinał pakiet 5A 6S do esc bez atysparka to się przekonasz ze wtyczki się szybko konczą
tak samo jak dywagacja czy BEc puszczac na 12S
i chyba o czyms innym mówimy
zborecque pisze:Dzięki za fotosy, ale nie do końca rozumiem. Ten cienki czerwony kabelek to nie jest przecież anti-spark, tylko to idzie do BEC-a jako mostek z pierwszych 6S, prawda?
zborecque pisze:Gdzie więc jest ten antispark? Wbudowany w tą czarną wtyczkę? Ja takiego raczej nie potrzebuję, bo ESC ma własny antispark,
zborecque pisze:i po prostu potrzebuję go zewrzeć najpierw, zanim podepnę główne złącze. Dlatego w moim przypadku raczej nie obejdzie się bez czwartego złącza. Ale tak się zastanawiam, czy antisparka nie zewrzeć sobie na stałe w takim razie - podpinając drugi pakiet nie pójdzie jeszcze pełne 12S do ESC, ale już do antisparka tak.
zborecque pisze:Pomiędzy podłączeniem pakietu a zwarciem ostatniego dużego złącza upłynie przecież wystarczająco dużo czasu na zadziałanie antisparka.
zborecque pisze:Tak czy owak będę potrzebował dobrać właśnie jeszcze jakąś pojedynczą wtyczkę/gniazdo do zwarcia tego ostatniego kabelka. Ktoś coś może polecić? To czarne na zdjęciu to co to?
Artja pisze:To jest ten antispark na żarówkach z kokpitu?
Wróć do „Elektronika pokładowa”
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości