Pomiar KV jak?

Jak nie podepniesz to nie zaiskrzy.
Awatar użytkownika
przemek
Elita forum...
Posty: 751
Rejestracja: 22-10-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 86 razy
Podziękowano: 88 razy

Postautor: przemek » 25 lut 2018, o 08:40

wojtekr pisze:
Wiktor pisze:W hk byly kiedys rpm-kv metery....moze jeszcze są


ooo, przecież ja taki mam :lol:

Jak coś, to nie chcę kupić i mógłbym sprzedać, ale nie mam ;)
Protos Mini i dlugo nic :)
Awatar użytkownika
aikus
Olimp forum
Posty: 7509
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 706 razy
Podziękowano: 486 razy

Postautor: aikus » 25 lut 2018, o 09:33

A tak jak o kupowaniu sprzedawaniu mówimy....
Moze bys klawisze Yamahy chciał kupić? Bo miałem do sprzedania, ale już nie mam...
Awatar użytkownika
Wiktor
Elita forum...
Posty: 870
Rejestracja: 02-05-2010
Lokalizacja: Wadowice
Podziękował: 115 razy
Podziękowano: 58 razy

Postautor: Wiktor » 25 lut 2018, o 09:52

dobry KV :rotfl:
Awatar użytkownika
przemek
Elita forum...
Posty: 751
Rejestracja: 22-10-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 86 razy
Podziękowano: 88 razy

Postautor: przemek » 25 lut 2018, o 12:36

aikus pisze:A tak jak o kupowaniu sprzedawaniu mówimy....
Moze bys klawisze Yamahy chciał kupić? Bo miałem do sprzedania, ale już nie mam...

No wlasnie widzialem, byly zarąbiste i bardzo je chcialem nie kupic, ale gumi mnie ubiegl ;)
Protos Mini i dlugo nic :)
Awatar użytkownika
aikus
Olimp forum
Posty: 7509
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 706 razy
Podziękowano: 486 razy

Postautor: aikus » 25 lut 2018, o 13:49

No gumi był pierwszy jakby nie patrzeć.... Należało mu się więc dobrze ze sprzedałem, bo jeszcze by kto inny nie kupil....
Awatar użytkownika
Adam12
Elita forum...
Posty: 548
Rejestracja: 31-10-2015
Lokalizacja: Podhale
Podziękował: 28 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: Adam12 » 3 maja 2018, o 14:05

Zagadka. Jakie kV ma ten silnik ? Pomiary na 60/65/70% thro. Przekładnia 11/131. 6S.

pomiar obr.png
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Gaui X3; Trex 470L; Spektrum DX6i
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 7351
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 282 razy
Podziękowano: 421 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 3 maja 2018, o 15:24

Adam12 pisze:Zagadka. Jakie kV ma ten silnik ? Pomiary na 60/65/70% thro. Przekładnia 11/131. 6S.

pomiar obr.png
Cholera wie bo kV mierzy się bez obciążenia

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
Helikoptery
Awatar użytkownika
Adam12
Elita forum...
Posty: 548
Rejestracja: 31-10-2015
Lokalizacja: Podhale
Podziękował: 28 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: Adam12 » 3 maja 2018, o 15:27

Czyli wyliczone pod obciążeniem będzie niższe ?
Gaui X3; Trex 470L; Spektrum DX6i
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 7351
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 282 razy
Podziękowano: 421 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 3 maja 2018, o 15:29

Tak, ale nie wiadomo ile niższe

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
Helikoptery
Awatar użytkownika
Adam12
Elita forum...
Posty: 548
Rejestracja: 31-10-2015
Lokalizacja: Podhale
Podziękował: 28 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: Adam12 » 3 maja 2018, o 15:41

wojtekr pisze:Tak, ale nie wiadomo ile niższe

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

Są jakieś typowe rozbieżności ? W stylu "nie więcej jak 20%" ?
Gaui X3; Trex 470L; Spektrum DX6i
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 7351
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 282 razy
Podziękowano: 421 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 3 maja 2018, o 16:16

Nie, zmierz sam silnik

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
Helikoptery
Awatar użytkownika
aikus
Olimp forum
Posty: 7509
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 706 razy
Podziękowano: 486 razy

Postautor: aikus » 3 maja 2018, o 23:10

1. zmierz silnik bez obciążenia.
2. zmierz napięcie w czasie pracy silnika (w czasie mierzenia obrotów - de facto musisz zmierzyć dwie rzeczy w tym samym czasie).
3. Najpierw skalibruj zakres gazu i w czasie pomiaru daj gaz na maksa.
Wtedy możesz w miarę dokładnie policzyć kV.

Aha i jeszcze jedno: jeśli jest to np. silnik na 6s, to raczej nie mierz go podłączonego na 6s - są ludzie, którzy twierdzą, (i pewnie trochę mają racji) że rozkręcanie silnika do jego pełnych maksymalnych obrotów bez obciążenia nie jest dla niego najzdrowsze.
Lepiej podłącz go np. do 3s.
Gaz niestety musisz dać na maksa, bo w liniowość regulatora (w sensie, że przy 50% gazu silnik będzie miał 50% swoich nominalnych obrotów) to ja bym jakoś tak raczej nie wierzył.
Awatar użytkownika
mwx
Lider forum...
Posty: 2235
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 10 razy
Podziękowano: 165 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 3 maja 2018, o 23:42

aikus pisze:Aha i jeszcze jedno: jeśli jest to np. silnik na 6s, to raczej nie mierz go podłączonego na 6s - są ludzie, którzy twierdzą, (i pewnie trochę mają racji) że rozkręcanie silnika do jego pełnych maksymalnych obrotów bez obciążenia nie jest dla niego najzdrowsze.


Wiadomo - korbowód może się urwać, albo zawory nie zdążą się zamknąć i kaplica.
Maciej
Latające muzeum: 600NSP Brain2, FrankenBelt CPX FBL, HS Emax X-450, Debil 380/420, Black Thunder 770 (?!)
T8FG, 9CAP
filmy na YouTube
Awatar użytkownika
aikus
Olimp forum
Posty: 7509
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 706 razy
Podziękowano: 486 razy

Postautor: aikus » 4 maja 2018, o 07:21

No własnie, albo panewka się obróci razem z wałem...

A tak serio: nie wiem o co chodzi, ale kiedyś była o tym dyskusja i zdania były podzielone.
Ja tam osobiście nie wierzę, żeby silnikowi się coś stało.
Co nie zmienia faktu, że takie rozkręcanie silnika do maks obrotów bez potrzeby nie jest najlepszym pomysłem, nie jest też najgorszym, ale zwyczajnie nie ma potrzeby tego robić.
Awatar użytkownika
mwx
Lider forum...
Posty: 2235
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 10 razy
Podziękowano: 165 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 4 maja 2018, o 08:18

Robiłem to wielokrotnie, żadne zło nie spotkało żadnego silnika.
Maciej
Latające muzeum: 600NSP Brain2, FrankenBelt CPX FBL, HS Emax X-450, Debil 380/420, Black Thunder 770 (?!)
T8FG, 9CAP
filmy na YouTube
Awatar użytkownika
Adam12
Elita forum...
Posty: 548
Rejestracja: 31-10-2015
Lokalizacja: Podhale
Podziękował: 28 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: Adam12 » 4 maja 2018, o 09:15

@Aikus, @wojtekr - dzięki. Akurat nie mam czym pomierzyć, pytanie było z ciekawości, bo to przewinięty silnik i wychodzi mi znacząco różnie od pierwotnego kV. Realia są takie, że działa OK, pomiar rzeczywisty wirnika jest i lata się OK. Zmienię zębatkę, by mieć ulubione prędkości na 65-80% thro i po problemie. Muszę jedynie pamiętać, że ma "dziwne kV" do tabl. znam. :dk:
Gaui X3; Trex 470L; Spektrum DX6i
Awatar użytkownika
mwx
Lider forum...
Posty: 2235
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 10 razy
Podziękowano: 165 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 4 maja 2018, o 10:14

Wiedza dot. kv jest Ci zbędna. Ustaw doświadczalnie tak jak najlepiej Ci się lata i tyle.
Maciej
Latające muzeum: 600NSP Brain2, FrankenBelt CPX FBL, HS Emax X-450, Debil 380/420, Black Thunder 770 (?!)
T8FG, 9CAP
filmy na YouTube
Awatar użytkownika
aikus
Olimp forum
Posty: 7509
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 706 razy
Podziękowano: 486 razy

Postautor: aikus » 4 maja 2018, o 10:49

mwx pisze:Robiłem to wielokrotnie, żadne zło nie spotkało żadnego silnika.


Ja też:)
Raz coś złego spotkało moje palce, spodnie i skórę na nogach... Bo jak się tak trzyma rozpędzony do ładnych parunastu, albo parudziestu krpm silnik, to co się złego może stać? No co...
Ale silnikowi - owszem, żadnemu nigdy nic się nie stało.

mwx pisze:Wiedza dot. kv jest Ci zbędna. Ustaw doświadczalnie tak jak najlepiej Ci się lata i tyle.


Otóż to, a potem ewentualnie zmierz obroty na których latasz w celach czysto poznawczych.
Ja tak ostatnio zrobiłem.
Ale już nie pamiętam wartości.
Awatar użytkownika
Adam12
Elita forum...
Posty: 548
Rejestracja: 31-10-2015
Lokalizacja: Podhale
Podziękował: 28 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: Adam12 » 4 maja 2018, o 10:51

mwx pisze:Wiedza dot. kv jest Ci zbędna. Ustaw doświadczalnie tak jak najlepiej Ci się lata i tyle.

Zbędna do momentu, jak okazuje się, że nie wiesz, że latasz na 3,2 tys obr. A miało być 2,4 tys :rotfl:
Gaui X3; Trex 470L; Spektrum DX6i
Awatar użytkownika
aikus
Olimp forum
Posty: 7509
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 706 razy
Podziękowano: 486 razy

Postautor: aikus » 4 maja 2018, o 11:27

No błagam... to nie czujesz, nie słyszysz, że coś za wysokie te obroty?

Wróć do „Silniki elektryczne i akcesoria”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości