Silnik w klasie 550 jest bardzo gorący..

Jak nie podepniesz to nie zaiskrzy.
Awatar użytkownika
Artz
Stały bywalec...
Posty: 123
Rejestracja: 06-04-2015
Lokalizacja: Skawina
Podziękował: 5 razy
Podziękowano: 2 razy

Postautor: Artz » 21 maja 2020, o 17:23

cześć,

z jakiego powodu silnik może się grzać na obrotach jałowych (1800rpm) jak i w lajtowym locie (bardzo lajtowym)?
Niestety nie mam pirometru pod ręką, ale temperatura jest ok 70stopni. Można tylko na 1sek ręką go dotknąć. Regiel zimny.
No.of Stator Arms 12
Magent Poles 10
Motor Wind 3.5T/△
Motor Wire 13×0.35mm
Motor KV 1080
No-Load current(Io/10v) 3.5A
Motor Resistance(RM) 0.0076 Ohms
Max Continuous Current 95A
Max Continuous Power 2350W
Weight 308g
Max Lipo Cell 6s
Peak Current 125A/5s
Peak Continuous Power 2850W


Zasilany z regla HW 120A Platinium. Obroty 1800 z governora Brainowego. Timing 15deg jest fabrycznie na reglu, przy tym był jeszcze cieplejszy, zszedłem do 7deg. Może trzeba iść z nim w górę, powyżej 15deg?
Czy może być gorący bo np. pinion jest za blisko koła zębatego :) ?
W budowie XL Power550; Traxxas Xmaxx; Parkzone P-51D Mustang; Przeszłość: T-Rex 600ESP; T-Rex 450Pro; Beta 1400
Awatar użytkownika
Carson
Faraon
Posty: 1405
Rejestracja: 22-05-2018
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Podziękował: 133 razy
Podziękowano: 39 razy

Postautor: Carson » 21 maja 2020, o 17:34

Active freewheel masz wlaczone?
Awatar użytkownika
Artz
Stały bywalec...
Posty: 123
Rejestracja: 06-04-2015
Lokalizacja: Skawina
Podziękował: 5 razy
Podziękowano: 2 razy

Postautor: Artz » 21 maja 2020, o 18:49

Tak, Active freewheel jest aktywne i Flight Modwe w “Helicopter (Linear Throttle)”.
W budowie XL Power550; Traxxas Xmaxx; Parkzone P-51D Mustang; Przeszłość: T-Rex 600ESP; T-Rex 450Pro; Beta 1400
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3185
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 128 razy
Podziękowano: 175 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 21 maja 2020, o 19:02

Ja bym jednak pirometrem zmierzył.
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
Artz
Stały bywalec...
Posty: 123
Rejestracja: 06-04-2015
Lokalizacja: Skawina
Podziękował: 5 razy
Podziękowano: 2 razy

Postautor: Artz » 21 maja 2020, o 19:26

oo mam termometr WIELOFUNKCYJNY TERMOMETR NA PODCZERWIEŃ TM-52Z
Zakres pomiaru temperatury:
Tryb pomiaru na czole / w uchu: 34~42,2°C,
tryb skanowania: -22~80°C

Powinien wystarczyć :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
W budowie XL Power550; Traxxas Xmaxx; Parkzone P-51D Mustang; Przeszłość: T-Rex 600ESP; T-Rex 450Pro; Beta 1400
Awatar użytkownika
Artz
Stały bywalec...
Posty: 123
Rejestracja: 06-04-2015
Lokalizacja: Skawina
Podziękował: 5 razy
Podziękowano: 2 razy

Postautor: Artz » 22 maja 2020, o 07:34

Dziś rano, temperatura zewnętrzna 5 stopni, silnik 57 po 6 minutowym locie z pakietu 5Ah.
Spróbuję jeszcze raz gdy będzie powyżej 15 stopni.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
W budowie XL Power550; Traxxas Xmaxx; Parkzone P-51D Mustang; Przeszłość: T-Rex 600ESP; T-Rex 450Pro; Beta 1400
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 10982
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 906 razy
Podziękowano: 649 razy

Postautor: aikus » 22 maja 2020, o 08:26

Uwaga, wymieniam powody dla których silnik może się za bardzo grzać (a z tego co piszesz - grzeje się rzeczywiście za bardzo). Nie twierdzę, że to jedyne możliwe powody! Po prostu te mi przychodzą do głowy, z takimi się spotkałem:

1. zwarcie międzyzwojowe na jednym z uzwojeń - możliwe, że taki silnik będzie w miarę poprawnie pracował, nie gubił synca, ale tracił bardzo dużą część energii na ciepło. Silnik do przewinięcia.
2. przebicie na masę przez wkręcenie zbyt długiej śruby mocującej. Czasami wystarczy wykręcić śrubę i wkręcić krótszą. Zmierz rezystancję pomiędzy uzwojeniem silnika a masą - powinna być nieskończoność. Jeśli jest kilka ohmów - masz przebicie. Wykręć śruby, wyjmij silnik i obejrzyj najdokładniej jak możesz uzwojenia w miejscu gdzie dotykały ich śruby. Jeśli jest szansa, że nienarobiło się tam za dużo bardachy - zabezpiecz uszkodzone miejsca jakimś dobrym lakierem, lub od biedy choćby lakierem do paznokci. zamontuj silnik na krótszych śrubach i przetestuj w praniu.
3. wyklejone magnesy (wystarczy jeden). Czasami daje się do naprawić o ile magnes nie pękł.
4. rozbite łożyska.
5. źle zmontowany silnik - wirnik za blisko statora, za mała szczelina, wirnik ociera o stator pod obciążeniem.

Zbyt mały luz międzyzębny raczej nie będzie przyczyną grzania się silnika bezpośrednio (nie generuje aż takich oporów), ale powoduje bardzo szybkie rozbicie łożysk (w kilku lotach).


Punkty 1 i 3 raczej wymagają interwencji kogoś kalibru Danielusa albo Krecika - to jedyne dwie osoby jakie znam i za jakich robotę w takiej dziedzinie mogę zaręczyć - niestety obaj ostatnio mocno offline.
Punkty 4 i 5 naprawisz sam - jedyne co potrzebujesz to zestaw odpowiednich wałów i rurek oraz odpowiednio duże imadło (jako prasa jeśli się okaże, że potrzebujesz wyjąć wał z wirnika - NIE TŁUCZ MŁOTKIEM!!!)
Łożyska które są w silniku, jeśli je wyjmiesz - włóż nowe, nawet jeśli przed wyjęciem były sprawne.
Awatar użytkownika
Carson
Faraon
Posty: 1405
Rejestracja: 22-05-2018
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Podziękował: 133 razy
Podziękowano: 39 razy

Postautor: Carson » 22 maja 2020, o 09:22

A złe ustawienia w reglu?
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 10982
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 906 razy
Podziękowano: 649 razy

Postautor: aikus » 22 maja 2020, o 10:10

Nie obstawiam.
Pierwsze co się wtedy ponadnormatywnie grzeje to regiel.
Awatar użytkownika
Artz
Stały bywalec...
Posty: 123
Rejestracja: 06-04-2015
Lokalizacja: Skawina
Podziękował: 5 razy
Podziękowano: 2 razy

Postautor: Artz » 22 maja 2020, o 11:47

Śruby wkręcone w uzwojenie odrzucam od razu, bo nie wychodzą nawet poza mocowanie. Ustawienia regla wydają mi się właściwe, w pdfie umieściłem je powyżej.
W budowie XL Power550; Traxxas Xmaxx; Parkzone P-51D Mustang; Przeszłość: T-Rex 600ESP; T-Rex 450Pro; Beta 1400
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3185
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 128 razy
Podziękowano: 175 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 22 maja 2020, o 13:08

Zapytałem XLPower o temperaturę do jakiej może się ten silnik nagrzewać.
Napisali, że poniżej 80 st. C.

Wydaje mi się, że 60 st, to nie jest chyba tak dużo. Wydaje mi się, że jak miałem Scorpiona w X3 i do tego przewiniętego, przez samiwieciekogo, to chłodniejszy nie był.
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 10982
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 906 razy
Podziękowano: 649 razy

Postautor: aikus » 22 maja 2020, o 13:52

Przy 5 stopniach na dworzu 57 stopni po MEGA SPOKOJNYM locie - Bo jeśli lot trwał 6 minut to był mega spokojny.
To oznacza że przy 20 stopniach Celsjusza na dworzu silnik po takim locie będzie miał 72 stopnie.
Nie jest to dramat i stan alarmowy ale to jest za dużo.
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 10982
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 906 razy
Podziękowano: 649 razy

Postautor: aikus » 22 maja 2020, o 13:54

Bo Pamiętaj że nieraz tymi modelami latamy i w35 stopniowych upałach i nakurwiamy ostre 3D.
tutaj ten silnik do czegoś takiego nie przeżył.
Awatar użytkownika
Artz
Stały bywalec...
Posty: 123
Rejestracja: 06-04-2015
Lokalizacja: Skawina
Podziękował: 5 razy
Podziękowano: 2 razy

Postautor: Artz » 22 maja 2020, o 14:12

Przy 16 stopniach po kolejnym locie temperatura silnika wynosiła tylko 3 stopnie więcej. Regiel miał 40 stopni.
Spróbuję ma wyższych obrotach, nie 1800 ale 1900 rpm.
W budowie XL Power550; Traxxas Xmaxx; Parkzone P-51D Mustang; Przeszłość: T-Rex 600ESP; T-Rex 450Pro; Beta 1400
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3185
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 128 razy
Podziękowano: 175 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 22 maja 2020, o 14:13

A mierzył ktoś do jakich temperatur nagrzewają się Scorpiony?
Ja mierzyłem na pewno, ale nie pamiętam ;)
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 10982
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 906 razy
Podziękowano: 649 razy

Postautor: aikus » 22 maja 2020, o 14:42

No mój Skorpion w gałce X3 dzisiaj po 4,5 minutowym locie ma nie więcej niż 45 stopni.
w logo 550 jest podobnie A tam też siedzi skorpion
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3185
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 128 razy
Podziękowano: 175 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 22 maja 2020, o 15:51

To wydawało mi się, że u mnie było znacznie więcej.
45 stopni, to da się jeszcze dotknąć, prawda?
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 10982
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 906 razy
Podziękowano: 649 razy

Postautor: aikus » 22 maja 2020, o 18:09

dotknąć i trzymać Nawet...
Awatar użytkownika
Artz
Stały bywalec...
Posty: 123
Rejestracja: 06-04-2015
Lokalizacja: Skawina
Podziękował: 5 razy
Podziękowano: 2 razy

Postautor: Artz » 23 maja 2020, o 18:14

Przy 1900rpm silnik ma 64stopnie a regiel 45. Co ciekawe lot również 6min, po wylądowaniu tak samo 3,836V.
W budowie XL Power550; Traxxas Xmaxx; Parkzone P-51D Mustang; Przeszłość: T-Rex 600ESP; T-Rex 450Pro; Beta 1400

Wróć do „Silniki elektryczne i akcesoria”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość