Aplikacja do wyważania silinków

Jak nie podepniesz to nie zaiskrzy.
Awatar użytkownika
donia
Elita forum...
Posty: 995
Rejestracja: 26-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 23 razy
Podziękowano: 43 razy

Postautor: donia » 11 paź 2014, o 14:00

Cześć,

natknąłem się na aplikacje do telefonów mierzące wibracje, na tyrurce jest trochę filmów jak ludzie tym wyważają przeróżne rzeczy, używa ktoś z Was takiego oprogramowania?

pzdrv,
--
donia
=Wrocław=
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5047
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 67 razy
Podziękowano: 501 razy

Postautor: Kenobi36 » 11 paź 2014, o 16:26

Ja Aligna 800MX wyważałem przy pomocy aplikacji Wibrometr na androida :-)
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
donia
Elita forum...
Posty: 995
Rejestracja: 26-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 23 razy
Podziękowano: 43 razy

Postautor: donia » 11 paź 2014, o 17:27

Fajny, a czym doważałeś MXa ?

pzdrv,
--
donia
=Wrocław=
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5047
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 67 razy
Podziękowano: 501 razy

Postautor: Kenobi36 » 11 paź 2014, o 18:26

Założyłem trytkę i szukałem miejsca gdzie zaczep trytki powodował najmniejsze wibracje. Okazało się że mogłem pierw usunąć fabryczne dociążenie po przeciwnej stronie, ale to nie wystarczyło więc a potem między magnesy dałem trochę distalu classic 24h. Po 5godzinach był gumowaty wiec mogłem wyskrobywać po kawałku. Ostatecznie przestałem jak się okazało że trytka wywołuje takie same wibracje po każdej stronie silnika. Po zdjęciu trytki wibracje były na bardzo niskim poziomie.

Silnik był przykręcony do połamanej ramy, telefon przykładałem do krawędzi.
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
ocean_wro
Elita forum...
Posty: 1304
Rejestracja: 28-12-2013
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 31 razy
Podziękowano: 55 razy

Postautor: ocean_wro » 12 gru 2014, o 17:09

Podłącze się do tematu. Wychodzi mi na to, że jeden z silników budowanego quadro wyścigowego jest źle lub wcale nie wyważony. Krótko mówiąc ma spore wibracje, największe w okolicach 70% "gazu". Silnik jest malutki (RCTimer 1806 2300kv), więc patent z trytką może nie zadziałać.

Czy ma ktoś pomysł poza wypierdzieleniem silnika jak przywrócić go do poprawnego działania. Złożyłem już reklamacje, ale żeby wysyłać silnik do BG to chyba przesada i szkoda czasu.

Załączam linki do dwóch filmików - silnik dobry i silnik zły

http://youtu.be/M9_Knniapb8

http://youtu.be/NAB0B62qjy8


please help

pozdrawiam

Paweł
Protos Mini 6S brain
Extra 300S Multiplex
DJI Mavic Pro
Quad 250 FPV naze32
RealFlight G6.5
Spektrum DX9
Awatar użytkownika
VaderJK
Elita forum...
Posty: 1429
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 19 razy
Podziękowano: 69 razy

Postautor: VaderJK » 13 gru 2014, o 11:57

Też tak miałem. Założyłem smigielka i juz nie wypada w rezonans.... Nie wiem czy to dobre działanie ale ja latam na tym.

VaderJK
Awatar użytkownika
ocean_wro
Elita forum...
Posty: 1304
Rejestracja: 28-12-2013
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 31 razy
Podziękowano: 55 razy

Postautor: ocean_wro » 13 gru 2014, o 13:06

A nie ma wibracji całej ramy ? Jak ja założyłem na to śmigło tez nie czułem juz wibracji czy nie słyszałem tego odglosu ale to chyba tylko raczej odgłos śmigła go przysłonil. Nie wiem czy i jaka tolerancja niedoważenia jest dopuszczalna. Wczoraj nakleiłem trzy warstwy taśmy klejącej mam wrażenie że wibracje nieco zmniejszyły się. Ale taśma po chwili poleciała w siną dal później zrobiłem kropkę z kleju ale rano nie wysechł do końca i też szlag trafił. Teraz myślę nad tym czy nie dać tam odrobinę żywicy a jej ewentualny nadmiar spiłować pilnikiem tak by wibracje były jak najmniejsze.

*tapatalk*
Protos Mini 6S brain
Extra 300S Multiplex
DJI Mavic Pro
Quad 250 FPV naze32
RealFlight G6.5
Spektrum DX9
Awatar użytkownika
VaderJK
Elita forum...
Posty: 1429
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 19 razy
Podziękowano: 69 razy

Postautor: VaderJK » 13 gru 2014, o 21:30

Ja tam założyłem i nie mam wibracji jakiś zauważalnych.

VaderJK
Awatar użytkownika
ocean_wro
Elita forum...
Posty: 1304
Rejestracja: 28-12-2013
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 31 razy
Podziękowano: 55 razy

Postautor: ocean_wro » 14 gru 2014, o 00:19

No chyba udało mi się wyważyć silniczek. Po wielu próbach znalazłem miejsce w którym trzeba było dociążyć. Trochę szczęścia, a trochę Kenobiego patent trytkowy pomógł. Jak już miejsce mniej więcej było to jak wspominałem zacząłem walkę z taśmą klejącą, klejami, taśmą aluminiową i czymś tam jeszcze. Doszedłem do tego, że aby uzyskać zadowalający efekt dźwiękowy i minimum wibracji musiałem nakleić 3 warstwy taśmy klejącej (izolacyjnej) każda o wymiarach około 1/4 cm kw. No, ale taśma się odlepiała przy obrotach no i nie pewna jej przyszłość jak silnik będzie gorący. Wymyśliłem więc sposób z żywicą, a konkretnie z zestawem z Castoramy, który jest tkzw metalem po zaschnięciu i można go obrabiać. Miałem to bo kiedyś zrobiłem sobie leveler do 450 PRO przedłużając ramiona innego levelerka. Tak więc urobiłem kulkę z tej żywicy (dwa składniki trzeba ugniatać kilka minut by się wymieszały), później uformowałem wałeczek i przykleiłem go do silnika. Pozaokrąglałem brzegi, mniej więcej wyprowadziłem krawędzie na jak najmniejsze zadziory i ... normalnie 12 h, ale z użyciem suszarki żony około 10 minut później można było przystąpić do zasadniczego wyważania. Żywica była naklejona we wcześniej namierzonym miejscu. Teraz dremel w rękę, mały frezik i kręcimy - słuchamy - szlifujemy - kręcimy - słuchamy - szlifujemy itd... jak doszedłem do momentu, że już bardzo fajnie to chodziło to jeszcze delikatniuśko szlifnąłem żywicę by zyskać nieco wagi na lakier. Potem użyłem klaru samochodowego w dwóch warstwach no i po wyschnięciu efekt jak na focie.

Silnik pracuje o niebo lepiej, a żywica nie odpadnie za ch...

pozdrawiam

Paweł
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Protos Mini 6S brain
Extra 300S Multiplex
DJI Mavic Pro
Quad 250 FPV naze32
RealFlight G6.5
Spektrum DX9
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5047
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 67 razy
Podziękowano: 501 razy

Postautor: Kenobi36 » 14 gru 2014, o 08:04

Można było zdjąć spinkę i przykleić masę od środka między magnesami.
Do testów, póki nie ma śmigła, mozna rozkręcać bez spinki.
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
ocean_wro
Elita forum...
Posty: 1304
Rejestracja: 28-12-2013
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 31 razy
Podziękowano: 55 razy

Postautor: ocean_wro » 14 gru 2014, o 09:47

Ale to tylko estetyka czy też inne względu ? Nie chciałem go rozkładać a poza tym między magnesami ciężko by było obrabiać żywice. Fakt ze można by tam użyć coś innego bo nie było by wyrywane tak jak klejone na zewnątrz. Dzięki za radę :-)

*tapatalk*
Protos Mini 6S brain
Extra 300S Multiplex
DJI Mavic Pro
Quad 250 FPV naze32
RealFlight G6.5
Spektrum DX9
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5047
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 67 razy
Podziękowano: 501 razy

Postautor: Kenobi36 » 14 gru 2014, o 10:10

Esyetyka.
Pakujesz trochę więcej, testujesz i wydłubujesz nadmiar.
Z obróbką nie ma problemu bo operację zaczynadz jak żywica jest jeszcze gumowa.
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe

Wróć do „Silniki elektryczne i akcesoria”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości