luźny wał KDE 450XF

Jak nie podepniesz to nie zaiskrzy.
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3786
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 161 razy
Podziękowano: 238 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 13 gru 2014, o 00:11

W sezonie miałem drobny problem z KDE 450XF polegający na tym, że skośna zębatka wyciągała mi nieco wał z silnika. Na wale nacięcia nie są punktowe jak w Alignie, tylko dość szerokie, pozwalające na kilkumilimetrowe przesunięcia, gdy robaczki nie są wystarczająco dociśnięte.
Temat generalnie zlałem, ale teraz postanowiłem coś z tym zrobić. Rozebrałem silnik, żeby zrobić dodatkowe nacięcie na wale i oto co zobaczyłem:
[youtu_be]http://youtu.be/ouJhbxWVr4w[/youtu_be]

Czy to normalne, że wał ma tak luźne pasowanie?
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
Artu
Fochmen
Posty: 3469
Rejestracja: 09-01-2011
Lokalizacja: 52°38'25''N, 20°56'31''E
Podziękował: 163 razy
Podziękowano: 414 razy

Postautor: Artu » 13 gru 2014, o 08:18

Co tutaj się dzieje... na tym forumie :wow2: A to ciasne snapy, a to luźne wały... :masakra: :vhappy:
Pozdrawiam, Artur
"...rzeczy niemożliwe do zrobienia robią ci, którzy o tym nie wiedzą"
Awatar użytkownika
AdamP
Elita forum...
Posty: 792
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Góra Kalwaria
Podziękował: 84 razy
Podziękowano: 120 razy

Postautor: AdamP » 13 gru 2014, o 08:38

Piotrek przy składaniu posmaruj sobie ten wał/wałek loctite, będzie dziewiczo ciasno :mrgreen:
Kto grubo lata, jebnąć musi.
T-Rexy i Gobliny Futaba T14SG
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 13 gru 2014, o 08:55

Luz musi być, to wynika z tolerancji pasowania, co jest oczywiste jako że wstępnie wały teoretycznie są nieściśliwe, a otworki nierozciągliwe. Oba elementy zużywają się i odkształceją w miarę eksploatacji, ale nie wygląda to strasznie póki nie ma ukosowania i bicia bocznego. Zablokuj porządnie pchełkami, sprawdź łożyska i nic się tu więcej nie poradzi. Większy czy mniejszy akceptowalny luz jest trudny do zdefiniowania, jeśli nie wskaże się jakiegoś normatywu jako punktu odniesienia.

Artu pisze:Co tutaj się dzieje... na tym forumie :wow2: A to ciasne snapy, a to luźne wały... :masakra: :vhappy:

A do tego jeszcze obscenicznie udokumentowane, że tylko czekać aż ten silnik tryśnie smarem, o ile jeszcze go posiada :mrgreen:
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3786
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 161 razy
Podziękowano: 238 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 13 gru 2014, o 09:30

Do tej pory rozbierałem tylko silnik od 500tki i tam pasowanie było zdecydowanie ciasne.
W wersji wału bez literki A było pasowanie luźne na łożysku (w gnieździe zawsze było ciasno) i wałek się tam szybko zużywał.

No a teraz ciekawa informacja.
Wysłałem ten filmik wczoraj przed północą do fabryki i po niecałych 5 godzinach dostałem maila, że wał jest potencjalnie undersized. Poprosili o kopię rachunku i adres dostawy. Chcą wysłać wał na własny koszt.
Mail był podpisany tak:
Patrick Koegler
Owner, KDE Direct
:approve:
Ostatnio zmieniony 13 gru 2014, o 23:48 przez PiotrS, łącznie zmieniany 1 raz.
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
Danielus
Stały bywalec...
Posty: 179
Rejestracja: 08-10-2014
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 42 razy

Postautor: Danielus » 13 gru 2014, o 22:53

Akurat w tym miejscu pasowanie powinno być bardzo ciasne. W dużych silnikach wały wciska się najlepiej prasą. Przy takim luzie wał nigdy nie ułoży się idealnie na środku wirnika, co może powodować, niewyważenie lub w skrajnym przypadku nawet obcieranie magnesów o stojan. Wszystko zależy od wielkości tego luzu.

Fajne podejście KDE.
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3786
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 161 razy
Podziękowano: 238 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 2 sty 2015, o 18:23

Przyszedł nowy wał (oczywiście bezpłatnie), ale niestety o tej samej średnicy co oryginalny. Znaczy problem leży gdzie indziej.
W przyszłym tygodniu motorek leci na kurację do producenta.
XLPower i Protos rc-heli.pl

Wróć do „Silniki elektryczne i akcesoria”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości