Przezwajanie silników by Danielus

Jak nie podepniesz to nie zaiskrzy.
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 7 sie 2015, o 10:06

Piotrowi chodzi chyba o coś innego. Jesli dobrze zrozumiałem to jego założenie jest takie, że na jakim silniku nie lecisz, jeśli chcesz polatać ostro to wyciskasz go i tak do granic możliwości (czyli przezwojonym silnikiem latasz jeszcze bardziej agresywnie). Stąd zdziwienie odnośnie temperatury regla, bo przy tym założeniu wyssiesz prądu tyle samo, tylko lepiej go strawisz...
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3786
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 161 razy
Podziękowano: 238 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 7 sie 2015, o 10:08

To też.
XLPower i Protos rc-heli.pl
utrinque
Stały bywalec...
Posty: 121
Rejestracja: 05-05-2015
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 26 razy

Postautor: utrinque » 7 sie 2015, o 10:32

Można rozważać teoretycznie ale lepiej sprawdzić empirycznie.

Najprostszy sposób to porównanie w locie i po nim (temperatura) dwu silników. Lub tego samego przed i po przewinięciu.

Albo zbudowanie małego laboratorium, hamowni z pomiarem mocy, temperatury, obrotów, prądów. W to mało kto się bawi.

Mam dwa silniki przewinięte przez Daniela i sprawują się zgodnie z oczekiwaniami, czyli bardzo dobrze. Są to maluchy na 3S jeden do samolotów drugi do 450tki.

Małe silniczki to duże wyzwanie, chyba większe niź te duże.

Nie zapominajcie poza mocą i obrotami o momencie obrotowym.

Z moich obserwacji wynika, że niższe kV to wyższy moment obrotowy. Chcemy żeby był wysoki bo wtedy obroty wirnika nie spadają.
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3786
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 161 razy
Podziękowano: 238 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 7 sie 2015, o 10:43

Empirycznie sprawdził Psychol i napisał jakie są jego odczucia.
Ja tylko chciałbym wiedzieć dlaczego tak jest.
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 7 sie 2015, o 11:44

No to bez logow sie nie dowiemy, a zdaje sie ze logow nie ma.
Ja napisalem jedyne wytlumaczenie jakie mi przychodzi do glowy.
Awatar użytkownika
super_mario2
Elita forum...
Posty: 980
Rejestracja: 05-02-2011
Lokalizacja: Halinów
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 44 razy
Kontaktowanie:

Postautor: super_mario2 » 7 sie 2015, o 11:53

Prosty eksperyment myślowy z uproszczeniami:
Silnik 3kW sprawność 90% - w ciepło idzie 300W
Po przewinięciu 3,5kW sprawność 93% - w ciepło idzie 245W

CBDU :D
Pozdrawiam Mariusz
Goblin 700, T-Rex 450 PRO V2 3GX, 600 ESP BeastX
E-flite MSR, FPVRaptor
Spektrum DX8, Phoenix RC
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3786
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 161 razy
Podziękowano: 238 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 7 sie 2015, o 12:04

co to CBDU?
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 7 sie 2015, o 12:12

PiotrS pisze:co to CBDU?

CBDU - Confederação Brasileira do Desporto Universitário
https://pt-br.facebook.com/CBDU.brasil
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 7 sie 2015, o 12:29

Co Bylo Do Udowodnienia :masakra:
Awatar użytkownika
Kula
Elita forum...
Posty: 1468
Rejestracja: 04-01-2013
Lokalizacja: Pruszków, Warszawa
Podziękował: 55 razy
Podziękowano: 148 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Kula » 7 sie 2015, o 13:03

utrinque pisze:Nie zapominajcie poza mocą i obrotami o momencie obrotowym.

Z moich obserwacji wynika, że niższe kV to wyższy moment obrotowy. Chcemy żeby był wysoki bo wtedy obroty wirnika nie spadają.



No i całe szczęście, że twoje obserwacje zgadzają się z powszechnie obowiązującą fizyką, ponieważ (w uproszczeniu)

MOC = MOMENT OBROTOWY * OBROTY

więc silnik z niższym Kv (przy tej samej mocy) ma wyższy moment
"Każden jeden musi se czasem polatać..." (Złomek-Auta)

Graupner HOTT
Gajos

Postautor: Gajos » 7 sie 2015, o 14:11

super_mario2 pisze:Prosty eksperyment myślowy z uproszczeniami:
Silnik 3kW sprawność 90% - w ciepło idzie 300W
Po przewinięciu 3,5kW sprawność 93% - w ciepło idzie 245W
CBDU :D
Pod warunkiem, że te procenty w całości stanowiłyby moc mechaniczną... :(
utrinque
Stały bywalec...
Posty: 121
Rejestracja: 05-05-2015
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 26 razy

Postautor: utrinque » 7 sie 2015, o 16:47

Kula pisze:
utrinque pisze:Nie zapominajcie poza mocą i obrotami o momencie obrotowym.

Z moich obserwacji wynika, że niższe kV to wyższy moment obrotowy. Chcemy żeby był wysoki bo wtedy obroty wirnika nie spadają.



No i całe szczęście, że twoje obserwacje zgadzają się z powszechnie obowiązującą fizyką, ponieważ (w uproszczeniu)

MOC = MOMENT OBROTOWY * OBROTY

więc silnik z niższym Kv (przy tej samej mocy) ma wyższy moment


(Zwykle te z niższym kV mają przy podobnej wadze mniej mocy wg. danych producenta)

Dodam tylko, że w 700cie różnica jest wyraźnie odczuwalna szczególnie przy niższych obrotach np. kV 480 vs kV 530 lub 560.
Awatar użytkownika
super_mario2
Elita forum...
Posty: 980
Rejestracja: 05-02-2011
Lokalizacja: Halinów
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 44 razy
Kontaktowanie:

Postautor: super_mario2 » 7 sie 2015, o 16:53

Gajos pisze:
super_mario2 pisze:Prosty eksperyment myślowy z uproszczeniami:
Silnik 3kW sprawność 90% - w ciepło idzie 300W
Po przewinięciu 3,5kW sprawność 93% - w ciepło idzie 245W
CBDU :D
Pod warunkiem, że te procenty w całości stanowiłyby moc mechaniczną... :(

Dlatego piszę o uproszczeniu. Choć w zdecydowanej większości straty energii idą w ciepło.
Pozdrawiam Mariusz
Goblin 700, T-Rex 450 PRO V2 3GX, 600 ESP BeastX
E-flite MSR, FPVRaptor
Spektrum DX8, Phoenix RC
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 7 sie 2015, o 19:55

A to dowodzi że lot powinien być krótszy.
A Psychlowi lot się wydłużył , czyli stare uzwojenie było wadliwe.
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
Danielus
Stały bywalec...
Posty: 179
Rejestracja: 08-10-2014
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 42 razy

Postautor: Danielus » 8 sie 2015, o 22:09

Czas lotu może się wydłużyć nieznacznie ale pod warunkiem, umiarkowanego obciążenia. Przy korzystaniu z pełnej mocy przezwajany silnik bierze więcej prądu, więc czas lotu krótszy.

Psychol miał przebicie w uzwojeniu o stąd dłuższy czas lotu po przezwojeniu.

Różnice w efektywności są marginalne na poziomie 1-3%. Tu większe znaczenie może mieć krzywa efektywności. Producenci podają tylko maksymalna efektywność.
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 8 sie 2015, o 23:44

Danielus pisze:[...]Tu większe znaczenie może mieć krzywa efektywności. Producenci podają tylko maksymalna efektywność.



Wlasnie sie dowiedziale, ze w ogole istnieje cos takiego jak krzywa efektywnosci:D:D
A przyblizylbys cos o tej krzywej? Bo wygooglac cokolwiek na ten temat ciezko...
Pytania jakie mi przychodza do glowy:
1. Jest to krzywa efektywnosci w funkcji czego? (obrotow? mocy?)
2. pokazalbys jakas przykladowa krzywa dla silnika oryginalnego i przewinietego? Moze byc chocby odreczny rysunek pogladowy (serio), albo jakis opis ... ?

Pytania sa powazne - nie mam nawet mglistego wyobrazenia jak to wyglada...
Jak propbuje cos wymyslic, to mi wychodzi, ze im wyzsze obroty tym sprawnosc bedzie nizsza, a z kolei moc do pewnego momentu im wyzsza tym sprawnosc wyzsza a powyzej pewnej mocy sprawnosc bedzie spadac - tak mi sie wydaje....
... dobrze kombinuje?
Awatar użytkownika
Danielus
Stały bywalec...
Posty: 179
Rejestracja: 08-10-2014
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 42 razy

Postautor: Danielus » 9 sie 2015, o 08:02

Przyznam się, że jak do tej pory nigdzie nie znalazłem, wykresu przed i po przezwojeniu. Sam też nie mam hamowni, żeby to pomierzyć. Bardzo ciężko jest znaleźć tego typu materiały dotyczące bezszczotek i to jeszcze modelarskich.

Jedyne co mam to dwa wykresy ze strony Aligna.

Obrazek

Obrazek

Oczywiście efektywność w funkcji mocy, gdyby rozciągnąć wykres w prawo i uwzględnić pomiar dla większej mocy, krzywa efektywności zaczęła by opadać.
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 9 sie 2015, o 08:38

Piekne dzieki i za to
Awatar użytkownika
Jazz
Lider forum...
Posty: 2960
Rejestracja: 02-10-2014
Lokalizacja: Ozarow mazowiecki
Podziękował: 30 razy
Podziękowano: 188 razy

Postautor: Jazz » 13 sie 2015, o 17:48

Dostarczylem do dr danielusa samolotowy axi gold 35 mm bedzie zasilal samolot.
A dokladniej bede go katowal w modelu 3d gdzie zawisy na smigle potrafia wykonczyc szybko silnik przy upalach:-)
Awatar użytkownika
SeKLeS
Lider forum...
Posty: 1860
Rejestracja: 26-09-2014
Lokalizacja: Riom (Francja)
Podziękował: 29 razy
Podziękowano: 135 razy

Postautor: SeKLeS » 14 sie 2015, o 06:14

Zajeździłeś silnik z niebieskiego wariata? Ile wytrzymał u Ciebie od momentu zakupu? I czy w tej sytuacji oceniasz, że warto było kupić ten silnik za niemałą kwotę ok 300 polskich nowych złotych?
Za co krzywo patrzy na mnie kobieta:
ReX 500EFL 3GX vel ŚPIOCH
Protos Mini vel... Miniak?
Protos Pincet
Extra 260 PA vel WiDmO
Reactor vel Papierzak
F16 - w budowie
Aurora 9

Wróć do „Silniki elektryczne i akcesoria”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości