Przezwajanie silników by Danielus

Jak nie podepniesz to nie zaiskrzy.
Awatar użytkownika
Jazz
Lider forum...
Posty: 2960
Rejestracja: 02-10-2014
Lokalizacja: Ozarow mazowiecki
Podziękował: 30 razy
Podziękowano: 188 razy

Postautor: Jazz » 14 sie 2015, o 06:53

W parkmasterze silnik nadal dziala bez zarzutu.
Ten ktory dalem do przewiniecia to wiekszy silnik ktory uzywany kupilem z modelem.
Warto kupowac axi czy inny dobry silnik jesli planujesz duzo latac danym modelem.
Awatar użytkownika
SeKLeS
Lider forum...
Posty: 1860
Rejestracja: 26-09-2014
Lokalizacja: Riom (Francja)
Podziękował: 29 razy
Podziękowano: 135 razy

Postautor: SeKLeS » 14 sie 2015, o 11:03

I żebyś wiedział, że patrzyłem na silniki tej marki aby dobrać coś do Reaktora. Niestety albo nie ma, albo słabo szukam/nie umiem. Tylko czy warto?... Ehhh
Za co krzywo patrzy na mnie kobieta:
ReX 500EFL 3GX vel ŚPIOCH
Protos Mini vel... Miniak?
Protos Pincet
Extra 260 PA vel WiDmO
Reactor vel Papierzak
F16 - w budowie
Aurora 9
Awatar użytkownika
Danielus
Stały bywalec...
Posty: 179
Rejestracja: 08-10-2014
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 42 razy

Postautor: Danielus » 15 wrz 2015, o 21:47

Dawno tu nie zaglądałem. W pierwszym poście dodałem kolejny silnik.
Gajos

Postautor: Gajos » 16 wrz 2015, o 01:21

miruuu pisze:Niezle. Jak patrze na te Twoje nawijasy to az chce sie cos samemu zmajstrowac....
Miruuu, to nie jest takie łatwe, zacznij od czegoś prostszego, na przykład od jakiegoś niedużego core-free szczotkowego, ot chociażby od SUTka... :rotfl:
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 16 wrz 2015, o 03:49

Tak, dobrze jest zacząć od sutka ;)
Gajos

Postautor: Gajos » 16 wrz 2015, o 04:56

Danielus - nie mogę się doszukać, czy lakier którym zabezpieczasz uzwojenia dobrze przewodzi ciepło?
P.S. A Miruuu jak zawsze tylko o jednym... "Panie, coś pan, w środku nocy?!" :kopara:
Awatar użytkownika
Danielus
Stały bywalec...
Posty: 179
Rejestracja: 08-10-2014
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 42 razy

Postautor: Danielus » 16 wrz 2015, o 08:36

Gajos pisze:Danielus - nie mogę się doszukać, czy lakier którym zabezpieczasz uzwojenia dobrze przewodzi ciepło?
P.S. A Miruuu jak zawsze tylko o jednym... "Panie, coś pan, w środku nocy?!" :kopara:


Nie używam lakierów elektroizolacyjnych tylko żywicy. Z lakierami jest problem, że te co wytrzymują 200C, wymagają wypalania w piecu przez kilka godzin inaczej nie wyschną.
Dla mnie głównym celem jest unieruchomienie uzwojenia, tak żeby nie drgało i nie tarło o siebie bo to by mogło doprowadzić do uszkodzenia lakieru, którym jest pokryty drut i spalenia silnika.
Oczywiście silnik pewnie trochę lepiej by oddawał ciepło bez żywicy, ale ryzyko było by zbyt duże, zwłaszcza w sytuacji gdy jest nawijana druga warstwa, która zawsze jest luźniejsza.
Gajos

Postautor: Gajos » 30 paź 2015, o 18:46

Danielus, a masz może jakiś patent na eleganckie pozbywanie się emalii z nawojowych, którym zechciałbyś się podzielić?
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 30 paź 2015, o 19:33

kiedyś to się podgrzewało końcówkę i potem delikatnie szlifowało papierkiem
Helikoptery
Awatar użytkownika
Danielus
Stały bywalec...
Posty: 179
Rejestracja: 08-10-2014
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 42 razy

Postautor: Danielus » 31 paź 2015, o 00:11

wojtekr pisze:kiedyś to się podgrzewało końcówkę i potem delikatnie szlifowało papierkiem


Próbowałem. Współczesne emalie, trzeba praktycznie spalić, a i tak niewiele lepiej schodzi niż bez tego. Poza tym przy średnicach poniżej 1mm, drut jest za miękki i ciężko by było go szlifować papierem.

Próbowałem też kiedyś dremelem z założonym bębnem z papierem. Schodzi ale wolno.

Dla mnie marzeniem była by jakaś chemia, w którą bym włożył końcówki i po kilku minutach by były oczyszczone.
Awatar użytkownika
lin3e
Lider forum...
Posty: 2038
Rejestracja: 28-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 80 razy

Postautor: lin3e » 31 paź 2015, o 00:30

Niektóre domowe piekarniki mają czyszczenie pyrolizą. Może by pomogło?
...
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 31 paź 2015, o 00:45

Danielus pisze:
wojtekr pisze:Dla mnie marzeniem była by jakaś chemia, w którą bym włożył końcówki i po kilku minutach by były oczyszczone.


Może MEK? Przetestuj podobno jest zaje.. ale nie wiem czy akurat do emalii
Helikoptery
Gajos

Postautor: Gajos » 31 paź 2015, o 07:09

Niejednokrotnie widziałem pocynowane końcówki, które na końcu cynowania mają jakby kryzę z resztek emalii, co świadczyłoby właśnie o moczeniu w czymś, trawieniu... Na przykład zwykłe druciane cewki w radioodbiornikach...
W wielu silniczkach, żeby maksymalnie wykorzystać przestrzeń w stojanie, zamiast jednym grubym drutem nawijają wiązką cieńszych. No i jeśli jest ich na przykład 15, to bardzo ważne jest, żeby wszystkie ze sobą były na końcach idealnie zlutowane. Skrobanie w takim wypadku to mordęga i nigdy pewności nie ma, dopiero gdy silnik coś kiepsko hula... :(
Ktoś mi nawet na PW zdradził, że dobrze żre to rozgrzana aspiryna, ale chyba mnie w wała robi...
A zresztą skąd ja aspirynę obecnie wezmę... :D
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 31 paź 2015, o 09:42

To nie dla wykorzystania przestrzeni się nawija wiązką cienkich drutów lecz dlatego że tak jest łatwiej a więc i taniej.
Jednym grubym drutem jest trudniej nawinąć, silniki są przez to droższe. Jeden gruby drut daje więcej miedzi przez co rezystancja jest mniejsza a przez to mniej się silnik grzeje czyli można wyciągnąć z niego więcej mocy bez ryzyka spalenia.
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Gajos

Postautor: Gajos » 31 paź 2015, o 10:31

Jak się zastanowisz, to przyznasz mi rację.
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 31 paź 2015, o 20:46

Aten swoje.

Nie muszę nic udowadniać, Danielus, Xnovy XTS oraz Scorpiony Limited Edition dowodzą to o czym piszę.

Jak nie wierzysz to obejrzyj ten cały wątek, każdy silnik tu przewinięty pojedynczym drutem ma lepsze wypełnienie niż ten sam nawinięty wiązką cienkich drutów.
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Gajos

Postautor: Gajos » 31 paź 2015, o 21:22

Ok, w takim razie zamiast tylko po skróceniu wiązek przylutować solidnie konektory, wymienię w ogóle uzwojenie i problem lutowania zniknie jak ręką odjął.
Awatar użytkownika
MASA
Lider forum...
Posty: 2050
Rejestracja: 01-08-2014
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 34 razy
Podziękowano: 60 razy
Kontaktowanie:

Postautor: MASA » 31 paź 2015, o 22:26

Kenobi36 pisze:To nie dla wykorzystania przestrzeni się nawija wiązką cienkich drutów lecz dlatego że tak jest łatwiej a więc i taniej.
Jednym grubym drutem jest trudniej nawinąć, silniki są przez to droższe. Jeden gruby drut daje więcej miedzi przez co rezystancja jest mniejsza a przez to mniej się silnik grzeje czyli można wyciągnąć z niego więcej mocy bez ryzyka spalenia.


Właśnie musze rozebrać taki jeden silnik - jutro wrzucę zdjęcia to ciekawe jak skomentujecie...
FireBall
G380
T470LM
GH425
G570
G770
Brain1-2, BeastX Plus, DX8, DX9 DSMX
Gajos

Postautor: Gajos » 31 paź 2015, o 22:37

Kenobi36 pisze:To nie dla wykorzystania przestrzeni się nawija wiązką cienkich drutów lecz dlatego że tak jest łatwiej a więc i taniej.
Jednym grubym drutem jest trudniej nawinąć, silniki są przez to droższe. Jeden gruby drut daje więcej miedzi przez co rezystancja jest mniejsza a przez to mniej się silnik grzeje czyli można wyciągnąć z niego więcej mocy bez ryzyka spalenia.
Analogicznie zawory robi się tylko dwa, bo cztery dawałyby mniejszy przepływ. :rotfl:
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 31 paź 2015, o 22:56

Raczej błądzisz Gajos
Helikoptery

Wróć do „Silniki elektryczne i akcesoria”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości