Przezwajanie silników by Danielus

Jak nie podepniesz to nie zaiskrzy.
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 31 paź 2015, o 23:04

Gsjos, Co ma piernik do wiatraka,
Czym cieńszy drut tym więcej emalii w stosunku do drutu, czym więcej drucików tym gorzej się układają.
Przeczytaj wątek od początku i przestań pajacować.
Każdy silnik przewinięty przez Daniela ma więcej miedzi, nie rozumiesz prostego faktu?
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Gajos

Postautor: Gajos » 31 paź 2015, o 23:06

Odbiegamy od pytania, ale niech tam...
Panowie, co z Wami jak Rany jest. Pokażcie mi przekrój, w którym sumaryczne pole wpisanych kół nie jest maksymalne przy promieniu każdego z tych kół dążącym do 0.
Ben, weź to po prostu policz.
Awatar użytkownika
Danielus
Stały bywalec...
Posty: 179
Rejestracja: 08-10-2014
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 42 razy

Postautor: Danielus » 31 paź 2015, o 23:48

Gajos pisze:
Kenobi36 pisze:To nie dla wykorzystania przestrzeni się nawija wiązką cienkich drutów lecz dlatego że tak jest łatwiej a więc i taniej.
Jednym grubym drutem jest trudniej nawinąć, silniki są przez to droższe. Jeden gruby drut daje więcej miedzi przez co rezystancja jest mniejsza a przez to mniej się silnik grzeje czyli można wyciągnąć z niego więcej mocy bez ryzyka spalenia.
Analogicznie zawory robi się tylko dwa, bo cztery dawałyby mniejszy przepływ. :rotfl:



Błądzisz i to strasznie :)

Porównując druty 1mm i 2mm to mimo że średnica drutu 2mm jest 2x większa to jego pole przekroju jest większe 4x. Policz sobie przekrój dla któregoś z fabrycznych silników i zrób to samo dla takiego samego nawiniętego grubym drutem.

Używanie wielu cienkich żył ma tylko jedną zaletę. Łatwość nawijania, co się przekłada na koszty.
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 1 lis 2015, o 00:22

Gajos pisze:Odbiegamy od pytania, ale niech tam...
Panowie, co z Wami jak Rany jest. Pokażcie mi przekrój, w którym sumaryczne pole wpisanych kół nie jest maksymalne przy promieniu każdego z tych kół dążącym do 0.
Ben, weź to po prostu policz.


Każdy przekrój niezerowy da Ci mniejszą powierzchnię niż powierzchnia koła, w którym są wpisane
Helikoptery
Gajos

Postautor: Gajos » 1 lis 2015, o 01:01

Ale wpisujemy nie w koło, tylko w jakiś tam kształt, a do dyspozycji mamy tylko koło.
Jedynym problemem mogłaby być emalia. Na przykład dla drutu fi 0.8mm z emalią, jest jej 0.03mm na stronę, czyli miedzi jest fi 0.74mm, więc emalia zabiera blisko 15% przekroju.
To wszystko można policzyć, kiedyś już to robiłem i wiem, że przy jednym grubym drucie na zwój, zostawiamy powietrza i emalii między zwojami więcej, niż zostawimy ich przy drutach cieńszych.
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 1 lis 2015, o 06:38

A ile kolejnych % tracisz na nie ułożone i krzyżujące się pojedyncze druciki z wiązki?
Spójrz na scorpiona 4020 a pierwszej stronie, nabity na full, a po przewinięciu jest o 45% więcej miedzi i do tego jescze zostaje więcej miejsca na przepływ powietrza.
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Gajos

Postautor: Gajos » 1 lis 2015, o 07:06

Kenobi36 pisze:1. A ile kolejnych % tracisz na nie ułożone i krzyżujące się pojedyncze druciki z wiązki?
Spójrz na scorpiona 4020 a pierwszej stronie, nabity na full, a 2. po przewinięciu jest o 45% więcej miedzi i do tego jescze zostaje więcej miejsca na przepływ powietrza.
1) Mówię o ułożeniu idealnym, nie na pałę jak leci...
2) To może nawijać jednym grubym, plus co najmniej jednym cienkim na tyle, żeby wchodził w wolne przestrzenie? Zawsze to sóś...
Ale mniejsza już z tym, zostawmy to, chodzi mi o ten patent na usuwanie emalii. Obawiam się, że musi to być coś agresywnego i niebezpiecznego, bo przecież byłoby powszechne...?
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 1 lis 2015, o 07:51

Ja ci przypomnę co napisałeś
Gajos pisze:W wielu silniczkach, żeby maksymalnie wykorzystać przestrzeń w stojanie, zamiast jednym grubym drutem nawijają wiązką

I nie wierzę aby nikt na tym świecie nie nawija "idelanie" wiązką aby uzyskać lepsze wypełnienie.
Więc przestań spamować.
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
gumi
Elita forum...
Posty: 837
Rejestracja: 23-07-2015
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 34 razy
Podziękowano: 33 razy

Postautor: gumi » 3 lis 2015, o 11:19

Z tą gorącą ASPIRYNĄ to nie jest podpucha. Zawarty w niej kwas acetylosalicylowy znakomicie w wysokiej temp. oczyszcza druty nawojowe z lakieru. Jest to stosowane w amatorskim nawijaniu cewek przeznaczonych do pracy przy wysokiej częstotliwości nawijanych tzw licą w. cz. (inaczej skręconą linką składającą się z wielu odizolowanych od siebie bardzo cienkich drucików). W tym przypadku najprościej mówiąc chodzi o jednakową impedancję falową uzwojenia i wyeliminowanie zjawiska naskórkowości przepływu prądów w. cz., co jest oczywiście do pominięcia w uzwojeniach silników. Ale problem odizolowania/usunięcia chemicznego lakieru z przewodów jest podobny.
Gajos

Postautor: Gajos » 7 lis 2015, o 00:01

Kenobi36 pisze:Ja ci przypomnę co napisałeś
Gajos pisze:W wielu silniczkach, żeby maksymalnie wykorzystać przestrzeń w stojanie, zamiast jednym grubym drutem nawijają wiązką
I nie wierzę aby nikt na tym świecie nie nawija "idelanie" wiązką aby uzyskać lepsze wypełnienie.
Więc przestań spamować.
No to "wróćmy do naszych baranów", bo tam się już nudno zrobiło...
Weźmy trójkąt równoboczny o boku 1. Wpisany jeden drut ma pole 0.26, a wpisane trzy druty mają pole 0.32, uwzględnić emalię?
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 7 lis 2015, o 07:47

Tak się sklada że nie wpisujemy w trójkąt , poza tym nie porównujemy 1 zwoju vs 10 i też nie 2 vs 4 jak zaworów na cylindrze, tylko np 7 vs 49.
W cylindrze 2 vs 4 to dużo, ale 4 vs 8 da mniejszy zysk, a 8 vs 16 jeszcze mniejszy. A jak mamy 49 drucików i nawijamy po 7 równolegle to zaczynają się krzyżować i nie da się tego uniknąć choćby , jak nawijasz od środka do zewnątrz a potem od zewnątrz do środka to masz przeciwny skos czyli wszystkie przewody między warstwami muszą się skrzyżować.

I tylko z tego wowodu mamy zysk, zysk który podaje Daniel, patrz opisy poszczególnych silników, jeśli uwzględnisz emailię to zysk będzie jeszcze większy.
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
MASA
Lider forum...
Posty: 2050
Rejestracja: 01-08-2014
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 34 razy
Podziękowano: 60 razy
Kontaktowanie:

Postautor: MASA » 7 lis 2015, o 09:28

o to wam chodzi ?
Obrazek
FireBall
G380
T470LM
GH425
G570
G770
Brain1-2, BeastX Plus, DX8, DX9 DSMX
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 7 lis 2015, o 09:31

Tak
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
Danielus
Stały bywalec...
Posty: 179
Rejestracja: 08-10-2014
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 42 razy

Postautor: Danielus » 7 lis 2015, o 10:16

MASA pisze:o to wam chodzi ?
Obrazek


Z tym, że na Twoim rysunku jest przedstawiony wariant idealny gdzie każdy zwój idzie równolegle do sąsiednich. W przypadku nawijania wiązką cienkich drutów to się nigdy nie uda.

Dla przykładu:

Obrazek
Awatar użytkownika
MASA
Lider forum...
Posty: 2050
Rejestracja: 01-08-2014
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 34 razy
Podziękowano: 60 razy
Kontaktowanie:

Postautor: MASA » 7 lis 2015, o 10:39

Zgadza się
A to nie jest tak ze im się nie chce poprostu - kiedyś dla ciekawosci rozbroiłem stary silnik do 500ty od Gaui i się okazało że poprostu kazdy zab był nawinięty 4x wiązką cieńkich drutów - zastanawiam się jak by było gdyby się naprawdę przyłozyli
Pomijając oczywiscie stratę na izolacji - która jest raczej duza (na rysunku druty są pomniejszone proporcjonalnie z izolacja - w rzeczywistości chba tak nie jest)
Co więcj, nie chce rozbierać silnika tylko do zdjęcia ale powiem Tobie że KDE któr mam są dużo równiej nawinięte - i nie ma tam gdzie druta wcisnać....
FireBall
G380
T470LM
GH425
G570
G770
Brain1-2, BeastX Plus, DX8, DX9 DSMX
Gajos

Postautor: Gajos » 7 lis 2015, o 11:48

Liczą się fakty, a nie banialuki.

Edit: Po prostu ze świecą szukać profilu (o ile w ogóle istnieje!), w którym jeden drut wpisany będzie miał przekrój większy, niż sumaryczny kilku o mniejszej średnicy. Nawet i z emalią, jak Rany! Chyba tylko kwadrat, i to też te przekroje będą w nim co najwyżej jednakowe.
Dlatego silniki starannie/poprawnie nawinięte wiązką chodzą lepiej od tych, które są nawinięte drutem. I to są fakty.
Jeśli ktoś chce mi je obalić, to żeby nie banialuczyć, niech mi najpierw poda prawdziwą charakterystykę takiego solidnego silnika nawiniętego wiązką, potem niech go po swojemu przezwoi pojedynczym drutem i poda charakterystykę analogiczną/równoważną. Porównamy. Jeśli mu wyjdzie lepsza, to stwaiam 12-topak browara!
Ostatnio zmieniony 7 lis 2015, o 15:03 przez Gajos, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 7 lis 2015, o 13:52

MASA pisze:Pomijając oczywiscie stratę na izolacji - która jest raczej duza


A na tych drutach nie ma takiej cienkiej emali, kórej grubość to na oko setne cześci mm?
Helikoptery
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 7 lis 2015, o 16:57

Gajos pisze:Dlatego silniki starannie/poprawnie nawinięte wiązką chodzą lepiej od tych, które są nawinięte drutem. I to są fakty.


Fakty są takie że bzdury piszesz. Uważasz że teoria pokrywa się z praktyką mimo wielu niuansów których nie uwzglęniasz i do tego wymyślasz sobie silniki które nie istnieją, to może przynajmniej wskaż jakiegoś producenta który się chwali że nawija silniki wiązką aby poprawić osiągi.

Bo w dziedzinie modelarstawa markowi producenci robią swoje najlepsze silnik grubym drutem.
Wszyscy tunerzy sprzętu RC przewijają klasyczne silniki grubym drutem.
Daniel przewinał sporo silników i też za każdym razem wychodzi mu wiecej miedzi niż u producenta.
Ale ty oczywiście wspak boś mądrezjszy :masakra:


Zerknij sobie tu
http://www.scorpionsystem.com/
i poszukaj silników limited edition.
Albo tu
http://www.xnovamotors.com/
i poszukaj silników XTS
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Gajos

Postautor: Gajos » 7 lis 2015, o 17:55

Kenobi36 pisze:
Gajos pisze:Dlatego silniki starannie/poprawnie nawinięte wiązką chodzą lepiej od tych, które są nawinięte drutem. I to są fakty.
Fakty są takie że bzdury piszesz. Uważasz że teoria pokrywa się z praktyką mimo wielu niuansów których nie uwzglęniasz i do tego wymyślasz sobie silniki które nie istnieją, to może przynajmniej wskaż jakiegoś producenta który się chwali że nawija silniki wiązką aby poprawić osiągi. ...
Spin, Turbo Ace... I nie chwalą się, tylko po prostu nawijają wiązką. Nie na pałę, tylko przecacy.
Kenobi36 pisze:Zerknij sobie tu
http://www.scorpionsystem.com/
i poszukaj silników limited edition.
Albo tu
http://www.xnovamotors.com/
i poszukaj silników XTS
W Xnovamotors nie widzę, ale w Scorpionie pierwsze z brzegu trzy widzę nawinięte wiązką...
Dobra, "rupta co kceta", w sumie mam to hen... Sorki, już się nie wtrącam.
Awatar użytkownika
MASA
Lider forum...
Posty: 2050
Rejestracja: 01-08-2014
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 34 razy
Podziękowano: 60 razy
Kontaktowanie:

Postautor: MASA » 7 lis 2015, o 22:25

wojtekr pisze:
MASA pisze:Pomijając oczywiscie stratę na izolacji - która jest raczej duza


A na tych drutach nie ma takiej cienkiej emali, kórej grubość to na oko setne cześci mm?


Przecież napisłem to w poście
FireBall
G380
T470LM
GH425
G570
G770
Brain1-2, BeastX Plus, DX8, DX9 DSMX

Wróć do „Silniki elektryczne i akcesoria”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości