Gajos pisze:Analogicznie zawory robi się tylko dwa, bo cztery dawałyby mniejszy przepływ.Kenobi36 pisze:To nie dla wykorzystania przestrzeni się nawija wiązką cienkich drutów lecz dlatego że tak jest łatwiej a więc i taniej.
Jednym grubym drutem jest trudniej nawinąć, silniki są przez to droższe. Jeden gruby drut daje więcej miedzi przez co rezystancja jest mniejsza a przez to mniej się silnik grzeje czyli można wyciągnąć z niego więcej mocy bez ryzyka spalenia.
Gajos pisze:Odbiegamy od pytania, ale niech tam...
Panowie, co z Wami jak Rany jest. Pokażcie mi przekrój, w którym sumaryczne pole wpisanych kół nie jest maksymalne przy promieniu każdego z tych kół dążącym do 0.
Ben, weź to po prostu policz.
1) Mówię o ułożeniu idealnym, nie na pałę jak leci...Kenobi36 pisze:1. A ile kolejnych % tracisz na nie ułożone i krzyżujące się pojedyncze druciki z wiązki?
Spójrz na scorpiona 4020 a pierwszej stronie, nabity na full, a 2. po przewinięciu jest o 45% więcej miedzi i do tego jescze zostaje więcej miejsca na przepływ powietrza.
Gajos pisze:W wielu silniczkach, żeby maksymalnie wykorzystać przestrzeń w stojanie, zamiast jednym grubym drutem nawijają wiązką
No to "wróćmy do naszych baranów", bo tam się już nudno zrobiło...Kenobi36 pisze:Ja ci przypomnę co napisałeśI nie wierzę aby nikt na tym świecie nie nawija "idelanie" wiązką aby uzyskać lepsze wypełnienie.Gajos pisze:W wielu silniczkach, żeby maksymalnie wykorzystać przestrzeń w stojanie, zamiast jednym grubym drutem nawijają wiązką
Więc przestań spamować.
MASA pisze:Pomijając oczywiscie stratę na izolacji - która jest raczej duza
Gajos pisze:Dlatego silniki starannie/poprawnie nawinięte wiązką chodzą lepiej od tych, które są nawinięte drutem. I to są fakty.
Spin, Turbo Ace... I nie chwalą się, tylko po prostu nawijają wiązką. Nie na pałę, tylko przecacy.Kenobi36 pisze:Fakty są takie że bzdury piszesz. Uważasz że teoria pokrywa się z praktyką mimo wielu niuansów których nie uwzglęniasz i do tego wymyślasz sobie silniki które nie istnieją, to może przynajmniej wskaż jakiegoś producenta który się chwali że nawija silniki wiązką aby poprawić osiągi. ...Gajos pisze:Dlatego silniki starannie/poprawnie nawinięte wiązką chodzą lepiej od tych, które są nawinięte drutem. I to są fakty.
W Xnovamotors nie widzę, ale w Scorpionie pierwsze z brzegu trzy widzę nawinięte wiązką...Kenobi36 pisze:Zerknij sobie tu
http://www.scorpionsystem.com/
i poszukaj silników limited edition.
Albo tu
http://www.xnovamotors.com/
i poszukaj silników XTS
wojtekr pisze:MASA pisze:Pomijając oczywiscie stratę na izolacji - która jest raczej duza
A na tych drutach nie ma takiej cienkiej emali, kórej grubość to na oko setne cześci mm?
Wróć do „Silniki elektryczne i akcesoria”
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości