Xnova 2618 - wymiana łożysk

Jak nie podepniesz to nie zaiskrzy.
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3786
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 161 razy
Podziękowano: 238 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 10 maja 2015, o 15:56

Moja X3 jest zdecydowanie głośniejsza od X3 Adama. Koledzy z Pałacowej zaczęli robić sobie z mojego modelu żarty (wiadomo Wyznawcy Protosa ;)), więc zacząłem szukać przyczyny głośniejszego modelu.
Okazuje się, że silnik gwiżdże. Sam bez żadnych zębatek.

Poza gwizdem nie ma innych niepokojących objawów.
Tak czy inaczej zaczynam przymierzać się do wymiany łożysk.

Czy ktoś wie jakie łożyska siedzą w środku?
Jak rozebrać silnik? Nie widzę żadnego robaczka, ale są 3 wkręty od góry (dołu?).

Z góry dziękuję za wszelką pomoc.
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
donia
Elita forum...
Posty: 1016
Rejestracja: 26-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 24 razy
Podziękowano: 43 razy

Postautor: donia » 10 maja 2015, o 17:17

Radios z TomCadem wymieniali u mnie wał, to niech się odezwą.
--
donia
=Wrocław=
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 10 maja 2015, o 18:24

Aż było dwóch było potrzeba ? :-)
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
donia
Elita forum...
Posty: 1016
Rejestracja: 26-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 24 razy
Podziękowano: 43 razy

Postautor: donia » 10 maja 2015, o 18:30

No standard, jak na budowie, jeden się patrzył drugi wymieniał :).

pzdrv,
--
donia
=Wrocław=
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 10 maja 2015, o 20:17

Ja myślałem, że ten patrzący po prostu liczy taczki...
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 10 maja 2015, o 21:03

Tylko dwóch? To jakaś słaba budowa, na porządnej musi być full ekipa. Z silnikiem i łożyskami to trzeba chyba najpierw do pana w prawym dolnym rogu :)

Obrazek
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
Kula
Elita forum...
Posty: 1468
Rejestracja: 04-01-2013
Lokalizacja: Pruszków, Warszawa
Podziękował: 55 razy
Podziękowano: 148 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Kula » 11 maja 2015, o 05:04

PiotrS pisze:Moja X3 jest zdecydowanie głośniejsza od X3 Adama. Koledzy z Pałacowej zaczęli robić sobie z mojego modelu żarty (wiadomo Wyznawcy Protosa ;)), więc zacząłem szukać przyczyny głośniejszego modelu.
Okazuje się, że silnik gwiżdże. Sam bez żadnych zębatek.

Poza gwizdem nie ma innych niepokojących objawów.
Tak czy inaczej zaczynam przymierzać się do wymiany łożysk.

Czy ktoś wie jakie łożyska siedzą w środku?
Jak rozebrać silnik? Nie widzę żadnego robaczka, ale są 3 wkręty od góry (dołu?).

Z góry dziękuję za wszelką pomoc.


Może wrócę na chwile do tematu :dance:

Jesteś pewny Piotrek, że to łożyska gwiżdżą? Adam ma taki sam silnik? A może po prostu wentylator w tym silniku wydaje taki dźwięk. Ten silnik jest chyba prawie nowy, więc dlaczego miałyby paść łozyska?

Niedawno zmieniłem silnik w P500 z Lipotecha na Scorpiona i dźwięk modelu zmienił się. Zaczął bardziej gwizdać. Dodam, że Lipotech miał zrobione z 600 lotów a do scorpiona wsadziłem nowe łożyska. Dźwięk jest gererowny przez wentylację silnika.
"Każden jeden musi se czasem polatać..." (Złomek-Auta)

Graupner HOTT
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3786
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 161 razy
Podziękowano: 238 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 11 maja 2015, o 06:36

Nie, nie jestem pewien.....

Adam ma KDE, więc inny.
Tylko, że ten gwizd nie jest taki sam przy całym zakresie obrotów. Jest taki zakres obrotów, podczas rozkręcania, że bardziej bym powiedział, że wyje niż piszczy, potem przy wyższych obrotach się uspokaja.

Tak jak pisałem wcześniej, innych objawów (czyli luzów) poza piskiem nie zauważyłem.
Silnik ma ok. 80-100 lotów, w tym ok. 3-4 krety.
Niestety nie znam nikogo, kto ma taki sam silnik, więc trudno mi porównać.
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
AdamP
Elita forum...
Posty: 792
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Góra Kalwaria
Podziękował: 84 razy
Podziękowano: 120 razy

Postautor: AdamP » 11 maja 2015, o 09:11

Piotr, ja bym wpierw wymienił pinion i zobaczył czy coś pomogło
Kto grubo lata, jebnąć musi.
T-Rexy i Gobliny Futaba T14SG
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3786
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 161 razy
Podziękowano: 238 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 11 maja 2015, o 09:14

AdamP pisze:Piotr, ja bym wpierw wymienił pinion i zobaczył czy coś pomogło


To nie to, silnik wyje bez żadnych zębatek.
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
Kula
Elita forum...
Posty: 1468
Rejestracja: 04-01-2013
Lokalizacja: Pruszków, Warszawa
Podziękował: 55 razy
Podziękowano: 148 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Kula » 11 maja 2015, o 09:41

Ja stawiam że to wentylacja silnika tak gwiżdże. Zrób prosty test. Oklej okna na korpusie silnika taśmą (tak żeby jej nie zerwało) żeby nie było przelotu i rozpędź silnik. Jak będzie gwizdał tak samo to łożyska, jak inaczej to wentylacja i musisz się przyzwyczaić :grin2:
"Każden jeden musi se czasem polatać..." (Złomek-Auta)

Graupner HOTT
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3786
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 161 razy
Podziękowano: 238 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 11 maja 2015, o 09:57

Ja tam się mogę przyzwyczaić. W zasadzie już jestem przyzwyczajony, ale mam lożę szyderców za plecami ;)

Test faktycznie niezbyt skomplikowany. Zrobię.
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 11 maja 2015, o 11:26

PiotrS pisze:Ja tam się mogę przyzwyczaić. W zasadzie już jestem przyzwyczajony, ale mam lożę szyderców za plecami ;)

:glaszcz:
Nie martw się. Przeczytaj lepiej co Ken napisał w innym wątku :thumb:

:rotfl2:
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3786
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 161 razy
Podziękowano: 238 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 11 maja 2015, o 11:40

daj linka jakiegoś
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 11 maja 2015, o 11:46

PiotrS pisze:daj linka jakiegoś


viewtopic.php?f=118&t=2937&p=51652#p51652

Kenobi36 pisze:Dostawa dotarła. :-)


:juppi:
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3786
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 161 razy
Podziękowano: 238 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 11 maja 2015, o 11:47

Aaaa, już emocje opadły, ale dziś zamierzam odebrać :)
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3786
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 161 razy
Podziękowano: 238 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 11 maja 2015, o 22:11

Kula pisze:Ja stawiam że to wentylacja silnika tak gwiżdże. Zrób prosty test. Oklej okna na korpusie silnika taśmą (tak żeby jej nie zerwało) żeby nie było przelotu i rozpędź silnik. Jak będzie gwizdał tak samo to łożyska, jak inaczej to wentylacja i musisz się przyzwyczaić :grin2:


Zakleiłem wentylację i gwiżdże tak samo.
Co ciekawe jak się rozpędzi do docelowych obrotów, to jest o niebo ciszej niż podczas rozkręcania.
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3786
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 161 razy
Podziękowano: 238 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 8 cze 2015, o 09:14

Podbijam temat.
Żeby nie trzeba było szukać, poniżej pytania:

Czy ktoś wie jakie łożyska siedzą w środku?
Jak rozebrać silnik? Nie widzę żadnego robaczka, ale są 3 wkręty od góry (dołu?).

Panowie z Wrocławia, liczę na Waszą pomoc.
XLPower i Protos rc-heli.pl
Awatar użytkownika
telemaniak
Elita forum...
Posty: 734
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 44 razy
Podziękowano: 72 razy

Postautor: telemaniak » 9 cze 2015, o 07:06

Ja tego silnika nie rozbierałem, ale podepnę się pod temat bo mam do wymiany łożysko w Scorpionie 2520. Może ktoś przerabiał ten temat? Jakie alternatywne do oryginalnych łożysko warto rozważyć, oraz jakim narzędziem zdejmujemy ten mały pierścień segera który blokuje oś? Są w ogóle takie małe szczypce? (nie chcę uszkodzić tego próbując zdjąć pierścień domowym sposobem)
JR XG8, GAUI X5, GAUI255, MX3 > facebook.com/tufframes
Awatar użytkownika
Danielus
Stały bywalec...
Posty: 179
Rejestracja: 08-10-2014
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 42 razy

Postautor: Danielus » 9 cze 2015, o 22:07

telemaniak pisze:Ja tego silnika nie rozbierałem, ale podepnę się pod temat bo mam do wymiany łożysko w Scorpionie 2520. Może ktoś przerabiał ten temat? Jakie alternatywne do oryginalnych łożysko warto rozważyć, oraz jakim narzędziem zdejmujemy ten mały pierścień segera który blokuje oś? Są w ogóle takie małe szczypce? (nie chcę uszkodzić tego próbując zdjąć pierścień domowym sposobem)


Łożyska montowałem EZO.

Co do pierścienia na wale to strasznie ich nie lubię. Ja używam dwóch kawałków drutu skręconych tak, żeby było oczko na jednym z końców. Oczka zakładam na końcówki pierścienia i ciągnę.

Wróć do „Silniki elektryczne i akcesoria”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości