Wazna uwaga dla posiadaczy regli YGE i Scorpionow...

Jak nie podepniesz to nie zaiskrzy.
Awatar użytkownika
aikus
Olimp forum
Posty: 6825
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 658 razy
Podziękowano: 467 razy

Postautor: aikus » 3 paź 2015, o 18:06

... czyli m.in. Protosow.
Pisalem o tym w watku "Co dzis zrobiles... ", ale to jest istotne wiec mysle ze warto o tym napisac tu.

Wszystkie regle YGE maja domyslnie ustawione timingi na 18*.
Co wiecej, w instrukcji jest napisane, ze jest to optimum dla silnikow Scorpiona.

JEST TO BZDURA!!!

Czasami nie powoduje to problemow, czasami powoduje nieuzasadnione grzanie sie regla... Jestem w stanie wyobrazic sobie sytuacje w ktorej bedzie to powodowalo zrywanie synchronizacji (choc to akurat mi sie nie zdarzylo).

Scorpion na swojej stronie do wszystkich silnikow (a na pewno do wiekszosci) zaleca timing 5*.
Najblizsza dostepna wartosc w reglach YGE (i klonach) to 6*.

Dzis testowalem takie wlasnie ustawienie w protosie mini i w protosie 500.
Stwierdzam ze jest bardzo dobrze.
Wczesniej mialem domyslne 18* i w Protosie mini bylo chyba dobrze, a w Protosie 500 mialem problemy z przegrzewajacym sie reglem.
Po zmianie timingu na 6* mocy nie ubylo, a raczej wrecz przeciwnie (ale nie wiem czy to nie autosugestia, choc wydaje sie to logiczne - mniej pary idzie w cieplo w ukladzie regiel-silnik), a regiel jest ledwie cieply.

Nie wnikam dlaczego YGE podaje taka informacje w swojej instrukcji :dk:
Awatar użytkownika
armagedon
Domownik forum...
Posty: 383
Rejestracja: 26-09-2014
Lokalizacja: Myszków
Podziękował: 27 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: armagedon » 3 paź 2015, o 23:20

Widzisz to jam mam odwrotnie.Przy ustawieniach domyślnych 18* silnik scorpiona 45 540kv parzy jak ho...a. Zmieniłem w ustawieniach na 12* jak zaleca producent,jest chłodniejszy a zarazem wydaje mi się słabszy :| bynajmniej tak mi się wydaję.Ale też mam silnik scorpiona (45-450kv) w mikadzie 800 ,którego napędza kosmik 200hv i powiem szczerze że życzyłbym sobie takiej temp tego pierwszego ;) Po ostatnim krecie gdzie yge 160 odmówił współpracy, jest następca też yge z tym że 200ka. Będę testował ustawienia to napiszę co i jak z temp.
Rex 100
Tarot 450pro
Goblin 700 speed
Goblin 700 ważka
Mikado 800
Aurora9
Pozdrawia.Sebastian S.
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5047
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 67 razy
Podziękowano: 501 razy

Postautor: Kenobi36 » 4 paź 2015, o 00:11

aikus pisze:JEST TO BZDURA!!!

:masakra:
Zacznijmy od tego że to że dzisiaj ci się regulator nie grzał to w sumie nic dziwnego.
Poza tym to producent regulatora wie najlepiej jaki powinien być timing a nie producent silnika bo producent regla wie jaki jest w nim algorytm i niekoniecznie 18st w jednym reglu odpowiada 18 w innym.
Scorpion podaje 5st owszem ale robi to pod kątem swoich regulatorów. Kiedyś na ich stronie najcześciej występowało 15 czy 18 jeszcze zanim zaczeli produkować regle.
Teraz sobie zerknij tutaj na przykład xnovy gdzie producent podaje 5-10 , a zaraz potem 5 dla regulatora scorpion a 18 dla YGE.
http://www.xnovamotors.com/xnova-motors ... -settings/

Zanim znowu coś takiego napiszesz to tego samego dnie zrób pomiary termometrem po takich samych lotach i daj znać jaki jest wynik a nie porównuj temperatury regla w chłodny dzień do kiedyś w środku lata "miałem problemy z przegrzewajacym sie reglem"
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
aikus
Olimp forum
Posty: 6825
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 658 razy
Podziękowano: 467 razy

Postautor: aikus » 4 paź 2015, o 09:08

Kenobi36 pisze:Zacznijmy od tego że to że dzisiaj ci się regulator nie grzał to w sumie nic dziwnego.


Tia.
Tylko ze ja latam mimo wszystko nadal spokojnie.
A taki sam regulator i taki sam silnik ma Tymina, ktory za kazdym lotem spuszcza helikowi regularny wpierdol i jego regulator nawet nie mialknie.
A moj po kazdym nawet spokojnym dla mnie locie pikal, ze jest overheat.
Wiec to NIE BYLO NORMALNE.

Kenobi36 pisze:Poza tym to producent regulatora wie najlepiej jaki powinien być timing a nie producent silnika bo producent regla wie jaki jest w nim algorytm i niekoniecznie 18st w jednym reglu odpowiada 18 w innym.


Byc moze masz racje. Ja mialem takie wyobrazenie o tym, ze ... No sorry, kąt wyprzedzenia to kąt wyprzedzenia. 18* to 18*. Nie jakies wieksze czy mniejsze 18*, tylko 18*.
Tak samo jak metr to metr, nie ma ze dluzszy albo krotszy.
A kilogram to kilogram, nie ma ze lzejszy albo ciezszy.
A przynajmniej tak powinno byc.

Kenobi36 pisze:Scorpion podaje 5st owszem ale robi to pod kątem swoich regulatorów. Kiedyś na ich stronie najcześciej występowało 15 czy 18 jeszcze zanim zaczeli produkować regle.


Whatever.
Moje doswiadczenia sa takie jakie sa.
Podzielilem sie nimi.
Mozesz w nie nie wierzyc. :dk:


Kenobi36 pisze:Zanim znowu coś takiego napiszesz to tego samego dnie zrób pomiary termometrem po takich samych lotach i daj znać jaki jest wynik.


1. O tym co bede pisal decyduje ja i ewentualnie moderatorzy forum.
2a. Przedwczoraj rano, kiedy bylo zimno na Palacowej przegrzalem regiel przy spokojnym ladaniu na pierwszym idlu. Kula jest swiadkiem. Dotykal regiel i byl zdziwiony ze taki gorący. Timing 18*.
2b. Wczoraj na Regulach w srodku dnia, kiedy sloneczko najmocniej przygrzewalo (bylo okolo 20 stopni w cieniu) cisnalem helika najmocniej jak tylko potrafilem i regiel byl chlodny, nie pikal ze jest przegrzany. Timing 6*.

Dla mnie temat jest zamkniety.
Awatar użytkownika
Wiktor
Elita forum...
Posty: 865
Rejestracja: 02-05-2010
Lokalizacja: Wadowice
Podziękował: 114 razy
Podziękowano: 58 razy

Postautor: Wiktor » 4 paź 2015, o 09:32

@aikus
a bawiłes się PWM rate czy tylko Timing?
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5047
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 67 razy
Podziękowano: 501 razy

Postautor: Kenobi36 » 4 paź 2015, o 14:14

A freewheeling masz włączony?
A czy masz zewnętrzny bec?
Kondensatory nie są naderwane?
A może masz coś spieprzone i twoje dywagacje mają się nijak do całej reszty !!! Ale nie, ty zawsze robisz wielką aferę że w YGE to debile pracują i się nie znaja . I szyscy teraz ustawią sobie 5st bo Aikisowi jeden regulator się przegrzewa. Olaboga. :masakra:

Nawet w Regułach oblatywaliśmy nowego Protasa 500 i jak podłączałem kartę i zapytalem czy timing ustawiamy wg instrukcji YGE czy wg Aikusa to wszyscu krzykneli : na Aikusa. :-)
Ale że kartę w rękach miałem Ja to ustawilem 18. Freewheling był właczony, serwa hitec mało prądożerne więc bec nie będzie podgrzewal regla. No i zobaczymy czy w tym protosie będzie się regulator przegrzewał.

A decydować sobie decyduj co piszesz, to nie ja się kompromituję. :-)
Sam napisałeś że w protosie mini było ok, u Marcina ok, tylko jeden p500 się przegrzewał. I zamiast szukać powodu, to na podsrawie jednego incydentu wszystkie yge i wszystkie scorpiony wrzuciłeś do jednego wora. :masakra:

No i 18st nie jest bzdurą bo dla otrunnerów o takiej liczbie poli się ustawia właśnie 18ss, czasami mniej w zależności od liczby poli. I jak wcześniej napisałem, że kiedyś scorpion podawał własnie 15 lub 18st na swojej stronie. Więc jeśli 18 ma być 18 to raczej regle scorpiona mają coś nie halo z ustawieniami timingu. Tymbardziej że 5st się ustawia dla większości inrunnerów a nie outrunnerów.
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
aikus
Olimp forum
Posty: 6825
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 658 razy
Podziękowano: 467 razy

Postautor: aikus » 4 paź 2015, o 19:11

Freewheel włączony, bec zewnętrzny.
Ale w sumie to wszystko nie ma znaczenia. Guwno mam guwno latam i guwno się znam i gadam głupoty od początku do konca.
Awatar użytkownika
lin3e
Lider forum...
Posty: 2032
Rejestracja: 28-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 80 razy

Postautor: lin3e » 4 paź 2015, o 19:17

Kenobi36 pisze:...
Nawet w Regułach oblatywaliśmy nowego Protasa 500 i jak podłączałem kartę i zapytalem czy timing ustawiamy wg instrukcji YGE czy wg Aikusa to wszyscu krzykneli : na Aikusa. :-)


A widzisz, bo Aikusa wszyscy lubią :)
...
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5047
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 67 razy
Podziękowano: 501 razy

Postautor: Kenobi36 » 4 paź 2015, o 19:30

aikus pisze:Freewheel włączony, bec zewnętrzny.
Ale w sumie to wszystko nie ma znaczenia. Guwno mam guwno latam i guwno się znam i gadam głupoty od początku do konca.

Nie oto mi chodzi, tylko to , że na podstawie jednego przypadku nie można nic powiedzieć.

Możemy porobić testy na innym sprzęcie, pomierzyć nasze inne modele i zobaczyć jakie będą różnice w temperaturach i w mocy choć tę najlepiej byłoby testować bez gova, np 70% mocy winda w górę na 13st i mierzyć jakie będą obroty.
Możemy też na chwilę podmirnić ci regiel i zobaczyć czy ta sztuka np nie jest wadliwa.
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
armagedon
Domownik forum...
Posty: 383
Rejestracja: 26-09-2014
Lokalizacja: Myszków
Podziękował: 27 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: armagedon » 4 paź 2015, o 19:40

Co by nie powiedzieć,brak synchronizacji regulatorów yge,yep,ice jest powszechne. Kolejny przypadek braku synchronizacji https://youtu.be/qrotSHO9UQE
Rex 100
Tarot 450pro
Goblin 700 speed
Goblin 700 ważka
Mikado 800
Aurora9
Pozdrawia.Sebastian S.
Awatar użytkownika
aikus
Olimp forum
Posty: 6825
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 658 razy
Podziękowano: 467 razy

Postautor: aikus » 4 paź 2015, o 19:45

@Ben:
No OK OK, ja mam na mysli, ze inaczej mowiac zgadzam sie z Toba.
Jak ktos ma timingi 18* i mu sie nic nie grzeje to niech nie rusza i dobra jest.

Musze jeszcze zapytac jak Tymina ma ustawione...
Jak ma 18* to znaczy ze faktycznie z moim reglem jest cos nie halo.
Ale pamietam, ze on w zeszlym roku tez z tymi timingami walczyl, tylko wtedy mnie to tyle obchodzilo, ze dzis nic nie pamietam z tej jego walki.

@Armagedon, no tutaj to juz hardcore. Ja takiego problemu w zadnym heliku nigdy nie mialem.
ALE! Wlasnie sobie przypomnialem, ze mialem kiedys w czasie jednego lotu dwa czy trzy razy sytuacje, ze silnik w Bixlerze mi stracil synchronizacje.
Silnik w Bixlerze to outrunner (choc wiadomo, ze scorpionowi moze podeszwy lizac), a regiel mam tam YEP.
Musze zaraz sprawdzic jak mam tam timing ustawiony....
Awatar użytkownika
Danielus
Stały bywalec...
Posty: 179
Rejestracja: 08-10-2014
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 42 razy

Postautor: Danielus » 4 paź 2015, o 20:19

Przyznam się szczerze, że nie spotkałem się nigdy z przypadkiem, żeby zmiana timingu, czy pwm drastycznie wpływała na temperaturę esc i silnika. Są odczuwalne zmiany, ale nie drastyczne.

Jeżeli regulator Ci się przegrzewa w locie, przy tych umiarkowanych temperaturach, a inni latają na regulatorach o tym samym amperażu i nic się nie dzieję to zaryzykuję stwierdzenie że możesz mieć spalonego mosfeta w którejś fazie.

Wszystkie Scorpiony jakie miałem latały na timingu 15-18 i nigdy nie miałem problemów z grzaniem.

armagedon pisze:Co by nie powiedzieć,brak synchronizacji regulatorów yge,yep,ice jest powszechne. Kolejny przypadek braku synchronizacji https://youtu.be/qrotSHO9UQE



Pytanie na ile jest to problem z synchronizacją? Równie dobrze może to być problem z sygnałem, na jakiejś nie łączącej wtyczce od odbiornik lub satelitki.
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5047
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 67 razy
Podziękowano: 501 razy

Postautor: Kenobi36 » 4 paź 2015, o 20:30

armagedon pisze:Co by nie powiedzieć,brak synchronizacji regulatorów yge,yep,ice jest powszechne. Kolejny przypadek braku synchronizacji https://youtu.be/qrotSHO9UQE


To nie jest problem synchronizacji, było by słychać pisk a po kilku takich zerwaniach pod rząd silnik lub regiel by się spalił.

To może być problem który rozwiązuje np Signal booster.

No i czemu gość przywalił podwozie dwoma płytami, pewnie dał dodatnie kąty i wsadził gówniany pakiet lub odcięcie ustawił za wysoko i mu obcina moc, jak pakiet odżyje to moc wraca.

Osobiście latam na samych YEP/Sun/YGE i z żadnym silnikiem nigdy nie miałem problemu. Jedyny przypadek to 180HV i włanie potrzeba signal booster.

Sprzedałem też sporo Sunrise'ów i też nikt nie reklamował z powodu braku współpracy z jakimś silnikiem.
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
aikus
Olimp forum
Posty: 6825
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 658 razy
Podziękowano: 467 razy

Postautor: aikus » 4 paź 2015, o 21:00

Uwa... :mad2:
Wolalem wierzyc, ze rozwiazalem problem :evil:
Echhh...

No nic - dzieki Panowie - YGE idzie pod lupe, przekonaliscie mnie.
Awatar użytkownika
Jazz
Lider forum...
Posty: 2696
Rejestracja: 02-10-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 21 razy
Podziękowano: 168 razy

Postautor: Jazz » 4 paź 2015, o 21:07

To i ja wtrące swoje 3 grosze :-)
Z reglami w samolotach jest o tyle inaczej, że w helikach masz softstart.
Mniej lub bardziej powoli się rozkręcają , do osiągnięcia zadanej prędkości.
W samolotach jest tak że możesz w mgnieniu oka odrazu do 100% od zera skoczyć, i na dodatek jeszcze czasem pilot ma aktywny w reglu hamulec który po zjechaniu do zera zatrzymuje śmigło.
Widziałem już sytuacje gdy w samolotach były problemy z synchronizacją - i tutaj można bawić się timingiem, ale przedewszystkim trzeba w w/w reglach pobawić się start-upem, czyli jak ma reagować przy starcie od zera.
To zależy od danego silnika, wielkości śmigła etc.
I to obstawiam jako ewentualny problem w większośći przypadków z tymi reglami w samolotach.

Co do latania na nich w helikach - w szczególności w P500 , mam w nim sunrise 80A i timing 18 stopni, nie zauważyłem aby się grzał a jest wcisnięty pod polke, latam na lopatach 470 z stockowa zebatka i duzych obrotach.
Jazz
Dyplomata.
--------

Goblin 770 BT , Logo 550 , Protos 500, Protos 380 , Goblin mini comet, Oxy 2
Parkmaster
Awatar użytkownika
armagedon
Domownik forum...
Posty: 383
Rejestracja: 26-09-2014
Lokalizacja: Myszków
Podziękował: 27 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: armagedon » 4 paź 2015, o 21:18

Danielus pisze: Równie dobrze może to być problem z sygnałem, na jakiejś nie łączącej wtyczce od odbiornik lub satelitki.
Wcale tego nie wykluczam może być.Ale czy nie jest to dziwne że,większość modeli które mają podobny problem.Posiadają na pokładzie Yge yep ice ??? Być może jak Kenobi pisze,jest to problem słabego sygnału i wystarczy zastosować
Kenobi36 pisze:Signal booster
załatwi sprawę.
Nawet ostatnio ktoś pisał że ma podobny problem i podejrzewa FBLa (model mu w powietrzu zasłabł) ale sprawa ucichła i nie wiadomo jak to się tam potoczyło.Dlatego uważam że warto rozmawiać i szukać wspólnego konsensusu.
Mi się tam regulator nie grzał.Natomiast wysoka temperatura silnika była cały czas. Dlatego robiłem większe przerwy między lotami by ostygł,bo odnosiłem wrażenie że dwóch lotów pod rząd silnik nie wytrzyma.
Rex 100
Tarot 450pro
Goblin 700 speed
Goblin 700 ważka
Mikado 800
Aurora9
Pozdrawia.Sebastian S.
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5047
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 67 razy
Podziękowano: 501 razy

Postautor: Kenobi36 » 4 paź 2015, o 21:31

Wytrzyma, już po 2 minutach utrzymuje się bilans między chłodzeniem a dostarczonymi stratami. Może minimalnie temperatura wzrosnąć ale to dkatego że łoże się coraz bardiej nagrzewa. Ale w goblinie 700 warto robić przerwy bo też jest problem że gorący pinion nagrzewa plastik koła głównego które może się łatwiej poddać.
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
lin3e
Lider forum...
Posty: 2032
Rejestracja: 28-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 80 razy

Postautor: lin3e » 4 paź 2015, o 21:42

armagedon pisze:Nawet ostatnio ktoś pisał że ma podobny problem i podejrzewa FBLa (model mu w powietrzu zasłabł) ale sprawa ucichła i nie wiadomo jak to się tam potoczyło.Dlatego uważam że warto rozmawiać i szukać wspólnego konsensusu.
Mi się tam regulator nie grzał.Natomiast wysoka temperatura silnika była cały czas. Dlatego robiłem większe przerwy między lotami by ostygł,bo odnosiłem wrażenie że dwóch lotów pod rząd silnik nie wytrzyma.

proszę click
...
Awatar użytkownika
armagedon
Domownik forum...
Posty: 383
Rejestracja: 26-09-2014
Lokalizacja: Myszków
Podziękował: 27 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: armagedon » 4 paź 2015, o 21:46

O widzisz cenna uwaga :) .Nie pomyślałem bardziej się skupiłem na oszczędzaniem silnika,niż na podzespołach które mogą ucierpieć podczas nagrzewania się :hammer:
Rex 100
Tarot 450pro
Goblin 700 speed
Goblin 700 ważka
Mikado 800
Aurora9
Pozdrawia.Sebastian S.

Wróć do „Silniki elektryczne i akcesoria”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości