Silnik do makiety 450

Jak nie podepniesz to nie zaiskrzy.
LITE
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 24
Rejestracja: 22-09-2011

Postautor: LITE » 16 lis 2015, o 19:31

Witam!

Przymierzam się do budowy makiety Agusta A109 na bazie t-rex/assault 450.
Przewiduję głowicę na 4 łopaty z HK. Jakie obroty powinien mieć silnik?
Spotkałem się z dwoma opiniami:
1. obroty 3300kV-3600kV i minimalne kąty natarcia
2. obroty 2500kV-2700kV i średnie kąty natarcia
Która wersja jest właściwa?

Pozdrawiam
LITE
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 16 lis 2015, o 20:44

Kąty i obroty ma mieć takie żeby był stabilny, po prostu. Nikt Ci na to nie odpowie ogólnie bo nikt nie wie co tam wepchniesz w tą makietę i na jakim pakiecie będziesz latał. Moja Agusta na klasycznej głowicy 2 łopatowej yako tako latała na standardowym silniku 3800kV, kąty i krzywe bez żadnych zmian w stosunku do klasyka. Agusta trochę zgrabniej latała na spinbladach, ale to wyłącznie efekt optyczny wynikający z nieznacznego obniżenia obrotów niż jakieś wymierne korzyści we właściwościach lotnych. Cały efekt makietowy psuje żałosne bzyczenie elektrycznej pierdziawki i dałem sobie spokój z tą działką modelarstwa do czasu zbudowania porządnej turbiny :mrgreen:
Pozdrawiam,
Jacek
LITE
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 24
Rejestracja: 22-09-2011

Postautor: LITE » 16 lis 2015, o 22:09

Artja pisze:Kąty i obroty ma mieć takie żeby był stabilny, po prostu. Nikt Ci na to nie odpowie ogólnie bo nikt nie wie co tam wepchniesz w tą makietę i na jakim pakiecie będziesz latał. Moja Agusta na klasycznej głowicy 2 łopatowej yako tako latała na standardowym silniku 3800kV, kąty i krzywe bez żadnych zmian w stosunku do klasyka. Agusta trochę zgrabniej latała na spinbladach, ale to wyłącznie efekt optyczny wynikający z nieznacznego obniżenia obrotów niż jakieś wymierne korzyści we właściwościach lotnych. Cały efekt makietowy psuje żałosne bzyczenie elektrycznej pierdziawki i dałem sobie spokój z tą działką modelarstwa do czasu zbudowania porządnej turbiny :mrgreen:


To po kolei:
Body: - trex/assault 450
Buda: Heliartist Agusta A109
Serwa: Turnigy TG-306G, cyklika i ogon
FBL: Kbar
Głowica: 4 łopaty, Hobby King
Łopaty: do ustalenia
Silnik, regulator i pakiet do ustalenia.
Radio: Walkera Devo 10

Pozdrawiam
LITE
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 16 lis 2015, o 22:19

dobrze jak byś miał łopaty niesymetryczne wtedy - mniejsze pakiety etc
Helikoptery
LITE
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 24
Rejestracja: 22-09-2011

Postautor: LITE » 17 lis 2015, o 22:26

wojtekr pisze:dobrze jak byś miał łopaty niesymetryczne wtedy - mniejsze pakiety etc


Znalazłem dwa takie silniki:

3550kV

4400kV

Tak myślałem, kupić jeden z nich, a maksymalne obroty ograniczyć w aparaturze.

Pozdrawiam
LITE
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 17 lis 2015, o 22:52

Tylko nie 4400 do 4 łopatowej głowicy.
3550 jest ok
Ale myślę że raczej trzeba obniżyć obroty , albo mniejszą zębatką albo kv ok 3000
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
LITE
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 24
Rejestracja: 22-09-2011

Postautor: LITE » 17 lis 2015, o 23:01

Kenobi36 pisze:Tylko nie 4400 do 4 łopatowej głowicy.
3550 jest ok
Ale myślę że raczej trzeba obniżyć obroty , albo mniejszą zębatką albo kv ok 3000


Też tak sądzę.
Teraz kolejne pytanie - regulator 40A czy 45A?
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 17 lis 2015, o 23:11

40 wystarczy jak dasz silnik ok 3000kv lub małą zębatkę na ataku, a jak nie i obroty obniżysz krzywą gazu to może i tak się grzać.
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 17 lis 2015, o 23:23

wojtekr pisze:dobrze jak byś miał łopaty niesymetryczne wtedy - mniejsze pakiety etc



Jakby co to mam SpinBlady 325, asymetryczne. Kupilem kiedys... mialem z nimi calkiem niezla przeprawe, ale ostatecznie mam dwa piorka, bardzo dobrej jakosci... po kilkunastu lotach... nietkniete pazurem kreta i lezace w pudle i sie (nie)kurzace.
Byly drogie i jest ich tylko para a Ty, @LITE chcesz czterolopatowa glowice, dlatego od poczatku o tym nawet nie wspominalem...
...
no ale jakby co to mam takie lopaty.
pisz na PW - dogadamy sie.
ja poszedlem jednak w strone jakiegos tam 3D wiec mi sie raczej nie przydadza.
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 18 lis 2015, o 00:27

weź od Aikusa 2 niesymetryczne i 2 daj symetryczne
:)
Helikoptery
Awatar użytkownika
donia
Elita forum...
Posty: 1016
Rejestracja: 26-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 24 razy
Podziękowano: 43 razy

Postautor: donia » 18 lis 2015, o 06:43

To będzie mógł zrobić 1,5D :)
--
donia
=Wrocław=
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 18 lis 2015, o 06:55

wojtekr pisze:weź od Aikusa 2 niesymetryczne i 2 daj symetryczne
:)


:masakra:
Weź takie cudo wytoruj...
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 18 lis 2015, o 07:31

Wydaje mi się że torowanie ma na celu przede wszystkim wyważenie wirnika.

Ni i jak łopate nie wpada w strugi poprzedzającej to też lepiej :D
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 18 lis 2015, o 09:22

Znaczy jesli chodzi o wywazenie wirnika to rzeczywisice tutaj nie powinno byc problemow o ile lopaty beda wytorowane w parach, ale z tym nie wpadaniem w strugi poprzedniej... No nie wiem. Rozumujac w ten sposob efektywnosc wirnika dwulopatowego tez powinna wzrosnac na niewytorowanych lopatach, a spada...
LITE
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 24
Rejestracja: 22-09-2011

Postautor: LITE » 18 lis 2015, o 10:12

Kenobi36 pisze:40 wystarczy jak dasz silnik ok 3000kv lub małą zębatkę na ataku, a jak nie i obroty obniżysz krzywą gazu to może i tak się grzać.

Czyli 45A powinien dać radę:
Sunrise ICE 45A
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 18 lis 2015, o 10:20

W temacie makiety: Agusta A109 w budzie 450'tki ma mało miejsca na pakiet w dziobie kabiny. W zasadzie bez przeróbek nic większego niż standardowy 3S 2200 mAh nie wejdzie. Rama 450 Pro wymusza wypchnięcie pakietu maksymalnie do przodu, albo podcięcie ramy pod półką na pakiet żeby obniżyć całość. W wersji z chowanym podwoziem tego miejsca jest jeszcze mniej bo zajmuje je serwo przedniego koła. Rama sporta wydaje sie być znacznie lepsza do tej budy. Skoro pakiet 3S to silnik standardowy i szkoda rzeźbić w KV, chyba prościej i lepiej zmienic zębatkę na ataku i jak się makieta znudzi mieć znowu 450'tke do fikania.

...i zasłużony off-top:
Szykowałem ostatnio zapasowe śmigła do Pingwina 9 cali slowflyer, piastę mam nietypową i trzeba rozwiercać. Rozwierciłem, spasowałem i przypadkowo na piaście znalazły się dwa śmigła przedzielone podkładką (nie chciało mi się zdejmować poprzedniego przed przymiarką następnego). Popatrzyłem na te śmigła, ustawiłem je 90st względem siebie, zblokowałem, i... hmm jak to odpalę to model znajdę gdzinę później w okolicach Łodzi czy spadnie 3min po starcie z braku prądu?
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 18 lis 2015, o 10:29

@Aetja OT: Przy przejsciu z 2 lopat na trzy lopaty trzeba tak na oko zabrac 1'' ze srednicy i dodac 1'' do skoku, zeby mniej wiecej wyszlo na to samo. Przynajmniej tak wedlug ulotki dolaczonej do trojlopatowych smigiel Master Airscrew.
Moze to bedzie jakis punkt zaczepienia.
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 18 lis 2015, o 10:40

No ale nie chce żeby było tak samo... Jasne że będzie coś za coś, niechby był lepszy cug kosztem mniejszego prądu i będę happy ;) no i te śmigła nie są w jednej płaszczyźnie... trzeba spróbować
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 18 lis 2015, o 11:32

Widzialem kiedys takie "czterolopatowe smiglo" na Palacowej u samolociarzy i to wlasnie zdaje sie ze jakas FPVka to miala... Trzeba by tam podpytac..
...
hmm
Lepszy cug, kosztem mniejszego prądu powiadasz... To idac tym tropem doloz jeszcze kolejne dwa smigla, zrob osiem lopat i prad w ogole spadnie prawie do zera, a cug bedzie taki ze ho ho...
Tylko najpierw mocowanie silnika wzmocnij, zeby Ci sam silnik nie polecial...
:vhappy:

Nie no tak serio, kolejna zasada o ktorej slyszalem i to nie z jednego zrodla, jest taka, ze im wiecej lopat tym gorsza sprawnosc czy to smigla czy rotora w heliku... wiec... tak co do zasady to chyba do FPVki to taki sobie kierunek...
LITE
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 24
Rejestracja: 22-09-2011

Postautor: LITE » 18 lis 2015, o 11:57

aikus pisze:Widzialem kiedys takie "czterolopatowe smiglo" na Palacowej u samolociarzy i to wlasnie zdaje sie ze jakas FPVka to miala... Trzeba by tam podpytac..
...
hmm
Lepszy cug, kosztem mniejszego prądu powiadasz... To idac tym tropem doloz jeszcze kolejne dwa smigla, zrob osiem lopat i prad w ogole spadnie prawie do zera, a cug bedzie taki ze ho ho...
Tylko najpierw mocowanie silnika wzmocnij, zeby Ci sam silnik nie polecial...
:vhappy:

Nie no tak serio, kolejna zasada o ktorej slyszalem i to nie z jednego zrodla, jest taka, ze im wiecej lopat tym gorsza sprawnosc czy to smigla czy rotora w heliku... wiec... tak co do zasady to chyba do FPVki to taki sobie kierunek...


A ESC 45A da radę bez przegrzewania się?

Wróć do „Silniki elektryczne i akcesoria”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości