telemaniak pisze:Tak przypadłość spotkała mój silniczek. Jakiś czas temu zauważyłem luzy poprzeczne na łożyskach (ok 0,3mm). W międzyczasie zmieniłem silnik w X3 na Xnova a Scorpiona odłożyłem na półkę. Kupiłem nowe łożyska na allegro i dzisiaj rozebrałem silnik, a moim oczom ukazał się taki wałek:
Chyba wymiana łożysk nie ma sensu. Zastanawiam się czy jest sens skleić ten lekko przetarty wałek z wewnętrzną bieżnią łożyska przy pomocy kleju. Akurat mam Loctite 641 - niby to specjalny do klejenia łożysk ale raczej zewnętrzne bieżnie wkleja się w gniazda.
Przeważnie taka sytuacja ma miejsce jak się zostawi zbyt duży luz pomiędzy łożyskami. Tzn. wirnik może się lekko przesuwać góra-dół.
Ja zawsze jak mam nowy silnik w ręku lub taki, który przezwajam zawsze to kontroluje. Jeżeli luz jest zbyt duży to wciskam wał głębiej.
Pamiętam, że jak składałem X3 to przy montażu silnika skasowałem ten luz. Po pierwszym sezonie nie miałem żadnych śladów zużycia.
Jak kiedy będę miał czas to może wyciągnę mojego Scorpiona z modelu i zobaczę jak wygląda po dwóch sezonach.
Wróć do „Silniki elektryczne i akcesoria”
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości