Silniki - takie same... nie do końca ?!?!

Jak nie podepniesz to nie zaiskrzy.
Awatar użytkownika
jedrus
Elita forum...
Posty: 599
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 69 razy
Podziękowano: 63 razy

Postautor: jedrus » 13 wrz 2010, o 19:34

Miałem ostatnio w ręku dwa identyczne silniki do 500ki. Obie sztuki nowe. W sumie dla sprawy nie ma znaczenia, jakie, ale dla ścisłości dodam, że były to Gaui GM-502 1500W-kv1100.

Zaobserwowałem istotną różnicę w ich zachowaniu i zastanawiam się, czy to ma jakieś znaczenie w eksploatacji ww.

Pierwszy motor - gdy obracałem palcami tę cześć silnika, która wiruje podczas pracy trzymając w drugiej ręce tę, którą mocuje się do łoża/ramy silnik kręcił się płynnie. Nie trzeba było używać zbytniej siły, aby go wprawić w ruch obrotowy, a charakterystyczne ?klikanie? (przeskakiwanie) pomiędzy magnesami było stosunkowo mało wyczuwalne.

Drugi motor - do obrócenia części wirującej trzeba było użyć nieznacznie więcej siły, ale - i to najważniejsze - to klikanie przy obracaniu było zdecydowanie bardziej wyczuwalne. Dużo bardziej wyczuwalene.

Różnica była oczywista. Jeden chodził jakby płynnej, lżej, a drugi miał większe opory tak jakby magnesy były mocniejsze i trzeba było użyć większej siły żeby je przezwyciężyć.

Pytanie za 100pkt. - o czym to świadczy? Czy jeden silnik jest lepszy, a drugi gorszy? Który? Czy może wszystko jest OK, oba są sprawne, z tym, że tak bywa iż silniki potrafią się miedzy sobą delikatnie różnić, ale nie ma to specjalnego znaczenia w ich użytkowaniu?
Awatar użytkownika
Synthax2
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 33
Rejestracja: 19-12-2010
Podziękował: 3 razy
Podziękowano: 10 razy

Postautor: Synthax2 » 23 sty 2011, o 00:49

To świadczy o słabej kontroli jakości w Chinach, i być może o krzywo przyklejonych magnesach.

Silniki potrafią mieć różnice parametrów ok 5-10% nawet jak pochodzą od jednego producenta
http://f3cpl.blogspot.com/
Awatar użytkownika
Yoda
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 32
Rejestracja: 31-05-2010
Podziękowano: 3 razy

Postautor: Yoda » 24 sty 2011, o 06:49

A czy przypadkiem wtyki tego ciężej chodzącego się nie dotykały? co powoduje wewnętrzne zwarcie i taki objaw może być.

Wróć do „Silniki elektryczne i akcesoria”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości