Zamienniki Scorpiona do T-Rex-ów

Jak nie podepniesz to nie zaiskrzy.
tomek68
Domownik forum...
Posty: 339
Rejestracja: 25-02-2010
Lokalizacja: Drogheda
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 7 razy

Postautor: tomek68 » 5 paź 2010, o 19:02

Silniki do 600 setki Aligna to o ile pamiętam 1220 kv- a więc jak rozumieć to poniżej :dk:

Scorpion HK-4025-1100KV

Obroty:1100 kV

Znacznie większe obroty dają bardzo dobrą wydajność i sprawność wirnika.
Heli pilots live in a world full of vibration
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 5 paź 2010, o 21:36

Tia, masz rację. Oczywisty błąd. Miał być inny silnik, 3730-1100KV. Z zalecaną zębatką 16-17T.
Zaraz poprawię. Dzięki za czujność ;)
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
tomek68
Domownik forum...
Posty: 339
Rejestracja: 25-02-2010
Lokalizacja: Drogheda
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 7 razy

Postautor: tomek68 » 5 paź 2010, o 22:59

No tak ale HK 3730-1100KV raczej nie istnieje :roll:
Heli pilots live in a world full of vibration
Awatar użytkownika
Max S
Domownik forum...
Posty: 282
Rejestracja: 30-06-2010
Podziękował: 3 razy
Podziękowano: 17 razy

Postautor: Max S » 6 paź 2010, o 09:48

tomek68 pisze:Silniki do 600 setki Aligna to o ile pamiętam 1220 kv- a więc jak rozumieć to poniżej :dk:

Scorpion HK-4025-1100KV

Obroty:1100 kV

Znacznie większe obroty dają bardzo dobrą wydajność i sprawność wirnika.


Scorpion jest wiekszej srednicy przez co ma wiekszy moment obrotowy tak ze gdy uzyjemy wieksza zebatke w silniku uzyskamy te same obroty co Align
wiekszy moment obrotowy daje nam bardziej stabilna predkosc glowicy przy duzych obciazeniach (lepsza sprawnosc helika)


Jezeli chcemy pozostac z 6s bateriami do rexa 600 to nie ma za wiele wyboru mowa oczywiscie o silnikach w sredniej cenie

w mojej opini jak chcemy radykalnie poprawic sprawnosc rexa 600 to najlepsze rozwiazanie przerobic na 12s
Ja Kilka tygodni temu kupilem Skorpiona 4025-630 bo bede robil upgrade do mojego rexa 600
ponizej przedstawie roznice pomiedzy silnikiem Align 600m i Scorionem 4025-630

600M (max 2200w) 1220KV * 25volt (6s) = 30500 obr/min

4025-630 (max 2700w) 630KV * 50volt(12s) = 31500 obr/min

czyli obroty prawie identyczne roznica jest 500w (23%) wiecej mocy, wiekszy moment obrotowy plus wyzsze napiecie co wsumie daje nam olbrzymia roznice jedynym minusem jest zwiekszona waga modelu silnik/ESC/12s bateria (no i oczywiscie cena :x )
lecz gdy przeliczymy stosunek wagi do mocy/momentu obrotowego to upgrade do 12s wygrywa bez dyskusji (widzialem w clubie) rexa 600 na 12s i jest to nie poskromiona bestia :ugeek:
(bron masowej przyjemnosci :twisted: )
oczywiscie przy takim nadmiaze mocy zwiekszenie obrotow glowicy to pikus :)

Ponizej nowy naped do mojego rexa 600
Obrazek

Obrazek
Maciek

TDR, T-Rex 800, 600-12s, 500
Flasher 500, CopterX 450, HK450, Kalt SB30
Futaba 12ZH, 10CH
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 6 paź 2010, o 12:45

Max, a jak ci się sprawuje ten regler ICE?
Sprawdzałeś może jego tryb GOV?
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
Max S
Domownik forum...
Posty: 282
Rejestracja: 30-06-2010
Podziękował: 3 razy
Podziękowano: 17 razy

Postautor: Max S » 6 paź 2010, o 12:56

Gmeracz pisze:Max, a jak ci się sprawuje ten regler ICE?
Sprawdzałeś może jego tryb GOV?


Mialem go wczesniej w 700e i pracowal bezblednie w gov mode :banana: wylatalem na nim okolo 100 pakietow i jestem zadowolony
postanowilem przerobic 600 na 12s tak ze do 700e juz wsadzilem Castel Creation 120A
Obydwa CC 80 i 120 pracuja bez zarzutu w gov trybie
Maciek

TDR, T-Rex 800, 600-12s, 500
Flasher 500, CopterX 450, HK450, Kalt SB30
Futaba 12ZH, 10CH
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3709
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 6 paź 2010, o 13:25

A mój CC HV 80A niestety poszedł z dymem - niestety poniewczasie doszedłem do wniosku że chyba sam go spaliłem.

Tak przy okazji to przy setupie 12s jeszcze lepszego "kopa" dostają 600-tki (u mnie SM) z silnikiem 4035-630... :D.
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Max S
Domownik forum...
Posty: 282
Rejestracja: 30-06-2010
Podziękował: 3 razy
Podziękowano: 17 razy

Postautor: Max S » 6 paź 2010, o 19:42

Ramotny pisze:A mój CC HV 80A niestety poszedł z dymem - niestety poniewczasie doszedłem do wniosku że chyba sam go spaliłem.

Tak przy okazji to przy setupie 12s jeszcze lepszego "kopa" dostają 600-tki (u mnie SM) z silnikiem 4035-630... :D.


Zgadzam sie 4035 = 4000w, 4025 = 2700w

jakiej pojemnosci bateri uzywasz i ile min na nich latasz ?
wlasciciel sklepu ktory mi sprzedal silnik lata u nas w clubie i odradzil mi 4035 bo jest 100gram ciezszy wymaga min 95amp ESC i przez moc ktora ma baterie nie wystarczaja na dlugo (w 600 max 2 x 3700mAp) bo nie ma miejsca
w jego opini 4035 jest bardziej do 700ki mowilem mu o 4035 i powiedzial ze jak nie bede zadowolony z 4025 to bez problemu zamieni go na 4035
musze sprubowac no i wtedy zobacze :)
Ostatnio zmieniony 6 paź 2010, o 19:53 przez Max S, łącznie zmieniany 1 raz.
Maciek

TDR, T-Rex 800, 600-12s, 500
Flasher 500, CopterX 450, HK450, Kalt SB30
Futaba 12ZH, 10CH
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3709
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 6 paź 2010, o 19:47

Max S pisze:
Ramotny pisze:A mój CC HV 80A niestety poszedł z dymem - niestety poniewczasie doszedłem do wniosku że chyba sam go spaliłem.

Tak przy okazji to przy setupie 12s jeszcze lepszego "kopa" dostają 600-tki (u mnie SM) z silnikiem 4035-630... :D.


Zgadzam sie 4035 = 4000w, 4025 = 2700w
jakiej pojemnosci bateri uzywasz i ile min na nich latasz ?

Używam 2x6s/2650/25C Turnigy Nanotech oraz Flightmax 2x6s/2650/40C
Łagodnego latania wychodzi ok 5-6 minut a ostrzejszego ok 4. Pakiety lekko ciepławe, silnik owszem ciepły (zmierzone 55st), regiel był zimny dopóki się nie spalił...
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Max S
Domownik forum...
Posty: 282
Rejestracja: 30-06-2010
Podziękował: 3 razy
Podziękowano: 17 razy

Postautor: Max S » 6 paź 2010, o 19:56

Ramotny pisze:
Max S pisze:
Ramotny pisze:A mój CC HV 80A niestety poszedł z dymem - niestety poniewczasie doszedłem do wniosku że chyba sam go spaliłem.

Tak przy okazji to przy setupie 12s jeszcze lepszego "kopa" dostają 600-tki (u mnie SM) z silnikiem 4035-630... :D.


Zgadzam sie 4035 = 4000w, 4025 = 2700w
jakiej pojemnosci bateri uzywasz i ile min na nich latasz ?

Używam 2x6s/2650/25C Turnigy Nanotech oraz Flightmax 2x6s/2650/40C
Łagodnego latania wychodzi ok 5-6 minut a ostrzejszego ok 4. Pakiety lekko ciepławe, silnik owszem ciepły (zmierzone 55st), regiel był zimny dopóki się nie spalił...


nie dziwie sie ze regiel sie spalil 4035 - 630 wymaga min 95A regla :(
Maciek

TDR, T-Rex 800, 600-12s, 500
Flasher 500, CopterX 450, HK450, Kalt SB30
Futaba 12ZH, 10CH
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3709
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 6 paź 2010, o 20:03

Max S pisze:nie dziwie sie ze regiel sie spalil 4035 - 630 wymaga min 95A regla :(

wiem. po niewczasie :)
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
tomek68
Domownik forum...
Posty: 339
Rejestracja: 25-02-2010
Lokalizacja: Drogheda
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 7 razy

Postautor: tomek68 » 6 paź 2010, o 20:30

Ramotny pisze:
Max S pisze:nie dziwie sie ze regiel sie spalil 4035 - 630 wymaga min 95A regla :(

wiem. po niewczasie :)


Tabuny ludzisków latają na 4035 logo 600 na jive 80 hv ,ja też zresztą ten silnik piłuję tyle że w wersji hyp.
Nie ma problemów.
Heli pilots live in a world full of vibration
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3709
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 6 paź 2010, o 20:32

tomek68 pisze:
Ramotny pisze:
Max S pisze:nie dziwie sie ze regiel sie spalil 4035 - 630 wymaga min 95A regla :(

wiem. po niewczasie :)

Tabuny ludzisków latają na 4035 logo 600 na jive 80 hv
Jive to nie CC... nie porównuj merca z trabantem...
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
tomek68
Domownik forum...
Posty: 339
Rejestracja: 25-02-2010
Lokalizacja: Drogheda
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 7 razy

Postautor: tomek68 » 6 paź 2010, o 20:42

No i taka jeszcze ciekawostka z manuala od 4035 630-( FOR HELI TYPICALLY USING 8-10 lipo cells )
Heli pilots live in a world full of vibration
Awatar użytkownika
Max S
Domownik forum...
Posty: 282
Rejestracja: 30-06-2010
Podziękował: 3 razy
Podziękowano: 17 razy

Postautor: Max S » 6 paź 2010, o 20:50

Ramotny pisze:
tomek68 pisze:Tabuny ludzisków latają na 4035 logo 600 na jive 80 hv
Jive to nie CC... nie porównuj merca z trabantem...

Ramotny :thumb:
80A Jive jest wstanie wytrzymac wyzsze przeciazenia przez dluzszy czas natomiast CC 80A wytrzymuje do 160A ale tylko przez ulamki sekund :(



tomek68 pisze:No i taka jeszcze ciekawostka z manuala od 4035 630-( FOR HELI TYPICALLY USING 8-10 lipo cells )

Specifications
Stator Diameter 40 mm (1.56 in)
Stator Thickness 35 mm (1.024 in)
No. of Stator Arms 12
Magnet Poles 8
Motor Wind 8 Turn Delta
Motor Wire 24 - Strand 0.29mm
Motor Kv 630KV RPM / Volt
No-Load Current (IO/8.4v) 1.6 Amps
Motor Resistance (RM) 0.014 Ohms
Max Continuous Current 95 Amps
Max Continuous Power 4000 Watts
Weight 421 Grams (14.85 oz)
Outside Diameter 48.9 mm (1.9 in)
Shaft Diameter 5.98 mm (0.23 in)
Body Length 61.5 mm (2.38 in)
Overall Shaft Length 94.7 mm (3.73 in)
Max Lipo Cell 12s
Motor Timing 5deg
Drive Frequency 8kHz

powyzsza informacja jest z Scorpiona http://www.scorpionsystem.com/catalog/m ... 630-12n8p/
Maciek

TDR, T-Rex 800, 600-12s, 500
Flasher 500, CopterX 450, HK450, Kalt SB30
Futaba 12ZH, 10CH
tomek68
Domownik forum...
Posty: 339
Rejestracja: 25-02-2010
Lokalizacja: Drogheda
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 7 razy

Postautor: tomek68 » 6 paź 2010, o 20:54

A w manualu dla użytkownika jest jak napisałem powyżej zalecane 8 do 10 cel. Co wynika zresztą z KV.

No i wracając do tematu zamiennik silnika do trexa 600 6 S- HK 3730-1100KV istnieje czy nie ? :wall:
Ostatnio zmieniony 6 paź 2010, o 21:00 przez tomek68, łącznie zmieniany 1 raz.
Heli pilots live in a world full of vibration
Awatar użytkownika
Max S
Domownik forum...
Posty: 282
Rejestracja: 30-06-2010
Podziękował: 3 razy
Podziękowano: 17 razy

Postautor: Max S » 6 paź 2010, o 21:00

tomek68 pisze:A w manualu dla użytkownika jest jak napisałem powyżej zalecane 8 do 10 cel. Co wynika zresztą z KV.

Manual pewnie wydrukowany u chinoli tak ze pewnie znowu chinole cos z pier...i
A co wynika z KV bo nie za bardzo rozumiem :dk:
Ostatnio zmieniony 6 paź 2010, o 21:14 przez Max S, łącznie zmieniany 1 raz.
Maciek

TDR, T-Rex 800, 600-12s, 500
Flasher 500, CopterX 450, HK450, Kalt SB30
Futaba 12ZH, 10CH
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3709
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 6 paź 2010, o 21:12

Max S pisze:
tomek68 pisze:A w manualu dla użytkownika jest jak napisałem powyżej zalecane 8 do 10 cel. Co wynika zresztą z KV.

Co wynika z KV bo nie za bardzo rozumiem :dk:

Tomkowi chodzi o to że silnik ma dość wysokie kV jak na 12s... ale moim zdaniem to tylko kwestia mniejszej zębatki... Za to moment jest po byku i stabilny... :)
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Max S
Domownik forum...
Posty: 282
Rejestracja: 30-06-2010
Podziękował: 3 razy
Podziękowano: 17 razy

Postautor: Max S » 6 paź 2010, o 21:42

Ramotny pisze:
Max S pisze:
tomek68 pisze:A w manualu dla użytkownika jest jak napisałem powyżej zalecane 8 do 10 cel. Co wynika zresztą z KV.

Co wynika z KV bo nie za bardzo rozumiem :dk:

Tomkowi chodzi o to że silnik ma dość wysokie kV jak na 12s... ale moim zdaniem to tylko kwestia mniejszej zębatki... Za to moment jest po byku i stabilny... :)

pierwsze slysze aby 630Kv bylo za wysokie na 12s (50v)

to jakie KV jest rekomendowane do 12s bo cos tu nie rozumiem :dk:

sprawdz ponizej rekomendacje przez producentow

KDE1917H-N42 520KV - 15s (63v)

Scorpion 4035-800 800KV - 12s

Scorpion 4025-630 630KV - 12s

Scorpion 4035-630 630KV - 12s
Maciek

TDR, T-Rex 800, 600-12s, 500
Flasher 500, CopterX 450, HK450, Kalt SB30
Futaba 12ZH, 10CH
tomek68
Domownik forum...
Posty: 339
Rejestracja: 25-02-2010
Lokalizacja: Drogheda
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 7 razy

Postautor: tomek68 » 6 paź 2010, o 21:53

MAX S to mniej więcej tak. Mowa tu o silnikach 4035 hk i odp hyperiona. Czyli dydykowanych do modeli klasy 90 (700) ewentualnie do mocnych konfiguracji 600.

A teraz pobaw sie i spróbuj dobrać zębatkę na silnik o kv 630 do modelu kasy jak wyżej ,na 12 S :rotfl: przy mod 1 oczywiście.
Heli pilots live in a world full of vibration

Wróć do „Silniki elektryczne i akcesoria”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości

cron