Demontaż stojana w silniku 2204

Jak nie podepniesz to nie zaiskrzy.
Awatar użytkownika
tom74
Elita forum...
Posty: 655
Rejestracja: 05-01-2013
Lokalizacja: Opole
Podziękował: 49 razy
Podziękowano: 32 razy

Postautor: tom74 » 6 lis 2016, o 12:38

Panowie założyłem tan wątek, bo wcześniej nie miałem potrzeby ściągnięcia stojana w w bezszczotce typu outrunner. Parę miesięcy temu kupiłem w Chinach 10 silników do quada klasy 250 - 2204 2300 kV. Kilka dni temu, gdy zacząłem składać drugiego quada na tych silnikach, okazało się, że jeden nie kontaktuje na drugiej fazie. Organoleptycznie i pomiarowo stwierdziłem, że lutowanie wyprowadzonego przewodu na stojanie jest felerne. Stojan zalany jest od góry jest jakąś zielonkawą żywicą, klejem, czy inną masą.
Jak mogę bezpiecznie go zdemontować???
Poniżej fotki silnika.

Obrazek
Obrazek
moja największa pasja:
http://banici.pl/bam/Tom/Busa/BUSA_5.mp4
https://www.youtube.com/user/modificationsdrives/videos?view_as=subscriber
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 7 lis 2016, o 13:01

Widze, ze pytanie wisi i wisi, wiec mimo, moich nielicznych i raczej nieudnych doswiadczen z przewijaniem silnikow - odpisze tyle ile wiem.
1. Stator (bo chyba tak sie sie nazywa w outrunnerze) na obudowie prawie na pewno nie jest niczym przyklejony. To co widzisz na gorze to resztki lakieru izolacyjnego, ktore maja izolowac i chronic uzwojenie przed przetarciem o stator.
2. Jest wsadzony na wcisk, ale moze byc tak, ze obudowa byla zmrozona przed jego nasunieciem, dlatego teraz nie mozna go ruszyc.
3. Rozszerzalnosc temperaturowa aluminium jest wieksza niz stali. Korzystajac z tej zaleznosci, mozna probowac zdjac stator schladzajac caly uklad (w sensie te dwie zmontowane czesci).
Ostatnio wlasnie w ten sposob po zmrozeniu w zamrazarce rozebralem jeden maly silnik bez wiekszego problemu (choc nie przy uzyciu rąk - przydatne okazaly sie szmaty i rurcegi, szmaty, zeby nie poorac zelaznymi szczekami rurcęg zebow statora i nie porobic zwarc miedzy nimi, tudziez, zeby nie zgniesc aluminiowej obudowy).

Inna sprawa, ze potem, jak zobaczylem jak ten silnik jest nawijany - od razu sie poddalem i wszystko wywalilem do elektrosmieci.
Ale silnik udalo sie rozebrac bez naruszenia czegokolwiek.

Uwazaj przy lapaniu statora czymkolwiek mocniej - wbrew pozorom bardzo latwo go zgniesc, bo sa to plaskie blaszki sklejone ze soba tylko na brzegach warstwa tego lakieru ochronnego. Scisniesz za mocno to sie powyginaja i stator do smieci.
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 7 lis 2016, o 18:47

Ja przykręcam silnik do czegoś co można złapać w łąpę, podgrzewam opalarką, łapę takimi dużymi szczypcami i obracam jednocześnie ciągnąć. Nie można za mocno ścisnąć bo moga się zęby pogiąć.
W związku że przed pogrzaniem trzyma zbyt mocno a po podgrzaniu nie, to przypuszczam że jednak jednak jest na klej.
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
tom74
Elita forum...
Posty: 655
Rejestracja: 05-01-2013
Lokalizacja: Opole
Podziękował: 49 razy
Podziękowano: 32 razy

Postautor: tom74 » 8 lis 2016, o 16:21

Dzięki koledzy za wskazówki. Spróbuję delikatnie usunąć stojan. Zastanawiam się, czy nie włożyć go na 30 min. do piekarnika i podgrzać do 80-90C i po rozszerzeniu temperaturowym będzie może łatwiej ściągnąć. W przypadku opalarki, obawiam się, że miejscowo przesadzę i przegrzeję któryś bok stojana.
moja największa pasja:
http://banici.pl/bam/Tom/Busa/BUSA_5.mp4
https://www.youtube.com/user/modificationsdrives/videos?view_as=subscriber
Awatar użytkownika
Danielus
Stały bywalec...
Posty: 179
Rejestracja: 08-10-2014
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 42 razy

Postautor: Danielus » 11 lis 2016, o 12:45

1. Stator w silnikach prawie zawsze jest wklejony na klej. Przeważnie są to kleje do metalu do połączeń osiowych.

2. Pasowanie silników jest bardzo różne. Czasami jest tak że po usunięciu starego kleju obudowa wchodzi bez oporu w stojan i można ją swobodnie obracać, a czasami jest tak że montaż bez prasy jest bardzo kłopotliwy.

3.To jest dobry trop, żeby wykorzystać różną rozszerzalność temperaturową materiałów. Zawsze z tego korzystam. Jedynie szkoda, że tak ciężko w warunkach domowych uzyskać naprawdę niską temperaturę.

Podgrzewanie w piekarniku da efekt pod warunkiem że pasowanie elementów silnika jest słabe, a całość trzyma się na bardzo mocnym kleju. Jest wtedy szansa, że pod wpływem temperatury klej puści. Jednak 80-90C to trochę mało jak na współczesne kleje.

Patrząc na ten silnik widzę że największym problemem jest dobre unieruchomienie stojana. Jest bardzo niski i ciężko go złapać.

Łapanie punktowe w imadło, czy szczypce zakończy się pogięciem blaszek z których jest złożony stator i uszkodzeniem silnika.
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3708
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 11 lis 2016, o 13:00

Danielus pisze:.To jest dobry trop, żeby wykorzystać różną rozszerzalność temperaturową materiałów. Zawsze z tego korzystam. Jedynie szkoda, że tak ciężko w warunkach domowych uzyskać naprawdę niską temperaturę..
.


Można kupić np w norauto lub leroyu spray halonowy chlodzacy (mrozacy)
Obrazek

Wysłane z Yotafona by TT...
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Danielus
Stały bywalec...
Posty: 179
Rejestracja: 08-10-2014
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 42 razy

Postautor: Danielus » 11 lis 2016, o 13:28

Ramotny pisze:
Danielus pisze:.To jest dobry trop, żeby wykorzystać różną rozszerzalność temperaturową materiałów. Zawsze z tego korzystam. Jedynie szkoda, że tak ciężko w warunkach domowych uzyskać naprawdę niską temperaturę..
.


Można kupić np w norauto lub leroyu spray halonowy chlodzacy (mrozacy)
Obrazek

Wysłane z Yotafona by TT...


Jedyna rozsądna opcja. Czasami stosuję jak już inne metody nie dają efektów :)
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 20 gru 2016, o 11:54

Spraj zamrażający - 20PLN
Nowy silnik - 40PLN

Nooo nie wiem. :)
Awatar użytkownika
lin3e
Lider forum...
Posty: 2038
Rejestracja: 28-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 80 razy

Postautor: lin3e » 20 gru 2016, o 12:05

Zawsze można szybko vódeczkę schłodzić, trak wartość dodana :)
...
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 20 gru 2016, o 12:10

mwx pisze:Spraj zamrażający - 20PLN
Nowy silnik - 40PLN

Nooo nie wiem. :)


Czasami chodzi tylko o to zeby zrobic...:)
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 20 gru 2016, o 13:44

Wiadomo, każden jeden lubi se pogrzebać :)

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 20 gru 2016, o 14:23

mwx pisze:Wiadomo, każden jeden lubi se pogrzebać :)

Mam nadzieje, że Kowal nie rozwinie tego wątku...

Wróć do „Silniki elektryczne i akcesoria”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości