Emax 2822

Jak nie podepniesz to nie zaiskrzy.
Awatar użytkownika
kamdz
Domownik forum...
Posty: 255
Rejestracja: 24-04-2017
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 2 razy

Postautor: kamdz » 24 sie 2017, o 20:16

Cześć, podczas dzisiejszych lotów zauważyłem pewien problem z moim silnikiem. Mianowicie, gdy rozkręcam go od zera do jakichś obrotów to nie chce się kręcić, tylko telepie się troszkę w jedną stronę, troszkę w drugą stronę. Gdy ręką pomogę mu zrobić parę obrotów, to już dalej sam się kręci i mogę nim normalnie sterować. Mi osobiście wygląda to na problem z łożyskiem. Silnik lądował kilka razy w polu, więc pewnie dostało się do niego trochę ziemi i ma opory na łożysku. I teraz co ja mogę z tym zrobić? Czy popsikanie tam wd40 albo czegośtakiego załatwi sprawę? Czy trzeba kupować nowe łożysko?
Z góry dzięki za pomoc :)

#Tapatalk
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 24 sie 2017, o 20:36

A ten silnik nie ma czasem jakiegoś oporu? Nie obraca się cięzko ręką gdy jest wyłączony?
Awatar użytkownika
kamdz
Domownik forum...
Posty: 255
Rejestracja: 24-04-2017
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 2 razy

Postautor: kamdz » 24 sie 2017, o 20:38

Właśnie podczas ruszania ręką nie ma odczuwalnego oporu... Problem pojawił się dzisiaj, po lądowaniu w suchej ziemi ( stąd moja teoria, że nawlatało do łożyska)

#Tapatalk
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 24 sie 2017, o 20:45

Zanim go rozkręcisz na części możesz potrzymać go troche na najwyższych obrotach (bez śmigła) - moze sie wykruszy. Mi do tej pory sie ta metoda udawała w samolotach :)
Awatar użytkownika
kamdz
Domownik forum...
Posty: 255
Rejestracja: 24-04-2017
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 2 razy

Postautor: kamdz » 24 sie 2017, o 20:52

Tak jutro zrobię ;)
A czy nic nie zepsuję jak psiknę tam trochę wd40? Tak bez rozkręcania. Z zewnątrz...

#Tapatalk
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 24 sie 2017, o 21:00

ja bym nie psikał bo tam nic nie zardzewiało tylko cos mechanicznie przeszkadza pewnie.
Awatar użytkownika
dawo
Sknerus
Posty: 2134
Rejestracja: 06-10-2014
Lokalizacja: Piastów
Podziękował: 46 razy
Podziękowano: 81 razy

Postautor: dawo » 24 sie 2017, o 21:04

Generalnie to nie popsujesz, ale wd40 ma słabe właściwości smarujące i lepiej użyj oliwy maszynowej - jak do maszyn do szycia jak taką posiadasz lub olej silnikowy od biedy. Najlepiej wykałaczką zrób kapke na łożysko i zostaw na noc w pionowym położeniu. Takie wahanie się silnika czy kręcić czy nie też może zależeć od ustawień regla i ilości magnesów silnika - czasem ustawienia nie trafiają w tym co mamy zamontowane.
Heli: 450, V922, 2x250, Protos 380, Protos 500, 2 x XL POWER 550
Samoloty: 2 x Combat, FunCub, MX-S, Sebart Katana 50E, Skrzydło, 2xF16, Hyper Bipe, Hawk EDF, Rad Jet, Akrobat Halowy,Bolt Mavimodels, ASW28 Volantex, E-flight v900 i Mini EDGE 540, Kwarciński Micron 150,
Drony: quad 250 i QX 90,
Samochodziki: Traxxas Rustler i 2 x Rustler 4x4, Slash 2wd, Summit, Arrma Typhon i Infraction 6s
DX9 G2 :)
Awatar użytkownika
kamdz
Domownik forum...
Posty: 255
Rejestracja: 24-04-2017
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 2 razy

Postautor: kamdz » 24 sie 2017, o 21:19

Okej. Dałem tam 2 krople specola ;) Dzięki dawo. Ale ustawienia regla raczej są dobre, bo latam na tym silniku już chyba z miesiąc, a problem pojawił się dzisiaj... Ale dzięki jutro jeszcze go wpuszę na pełne obroty na parę minut i dam znać jak jest :)

#Tapatalk
Awatar użytkownika
gumi
Elita forum...
Posty: 837
Rejestracja: 23-07-2015
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 34 razy
Podziękowano: 33 razy

Postautor: gumi » 25 sie 2017, o 07:45

Wygląda to na problem elektryczny z obwodem jednej z faz. Jeśli dodatkowo silniczek się bardziej grzeje bo ciągną tylko dwie fazy.
Awatar użytkownika
kamdz
Domownik forum...
Posty: 255
Rejestracja: 24-04-2017
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 2 razy

Postautor: kamdz » 25 sie 2017, o 09:07

gumi pisze:Wygląda to na problem elektryczny z obwodem jednej z faz. Jeśli dodatkowo silniczek się bardziej grzeje bo ciągną tylko dwie fazy.
Gumi: miałem problem z zasilaniem jednej z faz ( pisałem nawet o tym w wątku o toto 0) ale go wyeliminowałem. Z resztą dzisiaj po nasmarowaniu specolem wszystko jest juz spowrotem piknie ;)
Ale dzięki za radę :)

#Tapatalk
Awatar użytkownika
omcKrecik
Maharadża Pendżabu
Posty: 1777
Rejestracja: 11-12-2016
Lokalizacja: Las niedaleko Pułtuska (to nie moja wina)
Podziękował: 217 razy
Podziękowano: 84 razy

Postautor: omcKrecik » 26 sie 2017, o 23:14

Sprawdż dokładnie lutowania przewodów silnika do złącz. To bardzo częsta usterka - mechanicznie się to niby trzyma jakby lużno zanitowane kołnierzykiem cyny, ale elektrycznie to już losowo. Koszulki trzeba ściąć albo odwinąć na lewą stronę jak się dadzą.
Pozdrowionka od... Andrzeja
Nie umiem latać tak jak Wy, ale się uczę.
W ogóle ciągle się uczę. Wszystkiego, czasem od nowa...

Wróć do „Silniki elektryczne i akcesoria”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości

cron