Pomiar KV jak?

Jak nie podepniesz to nie zaiskrzy.
Awatar użytkownika
Adam12
Elita forum...
Posty: 1285
Rejestracja: 31-10-2015
Lokalizacja: Podhale
Podziękował: 81 razy
Podziękowano: 74 razy

Postautor: Adam12 » 4 maja 2018, o 11:36

Wiesz - jedyny helikopter, który koło mnie lata to śmigłowiec ... TOPR. Trochę ciężko o porównanie :)
Właśnie wydawało mi się za wysoko. Ciekawe jaką krzywą miała osoba, która latała tym na 12T :) Mam obecnie 11T i zmienię na 10T. Jak pisałem, teraz mam pomiar rzeczywisty - jest OK.
Edit: to są właśnie minusy samotnego latania. I mojego braku wiedzy. Niestety.
XL Power 380; Volantex Saber; Spektrum DX8
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15935
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 4 maja 2018, o 11:52

Adam12 pisze:Wiesz - jedyny helikopter, który koło mnie lata to śmigłowiec ... TOPR. Trochę ciężko o porównanie :)


Ehh... no prawda, prawda...
A ja właśnie porównuję.
Kenobi powiedział kiedyś, że prawdziwe śmigłowce zaczynają się od 600tki.
Miał dużo racji, ale ten dźwięk 600ty w porównaniu z prawdziwym helikopterem to nadal popierdółka.
Ale to m.in. dlatego przeważnie latam na najniższych możliwych obrotach. Jak mi dźwięk wirnika helikoptera zaczyna choć trochę przypominać dźwięk śmigła samolotu, to już jest OK.
Awatar użytkownika
windcatcher
Dr Glut
Posty: 2300
Rejestracja: 10-08-2013
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 155 razy

Postautor: windcatcher » 4 maja 2018, o 12:28

Warto sprawdzać obroty, na których się lata. Myślę, że to co przytrafiło się Adamowi zdarza się wielu osobom, które zaczynają przygodę z heli a czasem nawet dłużej latającym osobom, które coś źle policzyły, podstawiły błędne dane lub kupiły heli używany.

Potem czytamy o drgawkach, wyplutych łopatkach, rozsypujących się heli a to wszystko wina zbyt wysokich obrotów :)

Adam podlinkuj tę aplikację do obrotów a @Pkali też jakąś miał co dokładnie liczyła.
iX12, O210,W360,T470,GX380,D420,P425,... --> Pozdrawiam Michał
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15935
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 4 maja 2018, o 12:45

To na pewno... Pamiętam jak miałem Belta z drewnianymi łopatami.
Na łopatach było napisane jak byk max rpm 2400.
Nie miałem czym zmierzyć obrotów, ale założyłem, że skoro belt z takimi łopatami przyszedł to na pewno jest OK - nic nie zmieniałem, stockowy silnik, stockowy pinion - wszystko stockowe.
Ale potem kiedyś tam zmierzyłem obroty w Idlu. No i się zdziwiłem, bo wyszło, że równiutko 3k. :D
Na szczęście nigdy mi nic nie wybuchło.
Awatar użytkownika
Adam12
Elita forum...
Posty: 1285
Rejestracja: 31-10-2015
Lokalizacja: Podhale
Podziękował: 81 razy
Podziękowano: 74 razy

Postautor: Adam12 » 4 maja 2018, o 13:08

Ten wątek miał cel także edukacyjny. Są chyba ludzie co nie mają pkt odniesienia. Może tylko ja tak mam ? @aikus - ty nawet nie wiesz ile wiesz, a ja nie wiem czego nie wiem. @windcatcher to celnie ujął - "potem czytamy o drgawkach, wyplutych łopatkach, rozsypujących się heli a to wszystko wina zbyt wysokich obrotów". kV jest niby zbędne, ale daje jakiś pkt startu/pkt odniesienia.

Link do apki : https://play.google.com/store/apps/deta ... h&hl=en_US
XL Power 380; Volantex Saber; Spektrum DX8
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15935
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 4 maja 2018, o 14:05

Adam12 pisze: @aikus - ty nawet nie wiesz ile wiesz, a ja nie wiem czego nie wiem.


W tej branży tak jest, że na początku Ci się wydaje, że wiesz, sporo, dużo, prawie wszystko.
A potem im więcej sie dowiadujesz tym bardziej dociera do Ciebie ile jeszcze nie wiesz ;)
Awatar użytkownika
Pan Byku
Elita forum...
Posty: 1159
Rejestracja: 06-07-2015
Lokalizacja: Głosków Letnisko
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 48 razy

Postautor: Pan Byku » 4 maja 2018, o 19:21



Używałem tej samej apki, ale nie mogę powiedzieć, że po przewinięciu też sprawdziłem, czy coś się zmieniło.
Pamiętam, że pytałem Danielusa o kV, ale i on wspomniał, że raczej nie powinno się diametralnie zmienić.
Poza tym, wyznaję zasadę jak Panowie wyżej - dobrze mi się lata? To latam. Byleby ok 4:30-5 min do 3,8V/cele ;)
A co do piniona, to taki został mi polecony na początku mojej przygody z X3, albo wtedy jeszcze nie rozumiałem co się do mnie mówi :)
Sie lata.
Pan Buhaj
RC addicted
Awatar użytkownika
Adam12
Elita forum...
Posty: 1285
Rejestracja: 31-10-2015
Lokalizacja: Podhale
Podziękował: 81 razy
Podziękowano: 74 razy

Postautor: Adam12 » 4 maja 2018, o 19:41

Sam nie mogę uwierzyć w to co mi wyszło i temu tu marudzę żeby mi ktoś powiedział, że się mylę, bo to czy tamto :) Przy okazji człowiek się uczy na ciekawostkach. Choćby to co @aikus o Belcie powiedział. Wy w grupie na polu zawsze coś ciekawego usłyszycie/zobaczycie. A ja sam jestem na modelarskiej pustyni :)

Edit: @Pkali mógłby wrzucić linka do swojej aplikacji ?
XL Power 380; Volantex Saber; Spektrum DX8
Awatar użytkownika
Adam12
Elita forum...
Posty: 1285
Rejestracja: 31-10-2015
Lokalizacja: Podhale
Podziękował: 81 razy
Podziękowano: 74 razy

Postautor: Adam12 » 5 maja 2018, o 18:13

Dorzucę: Headspeed Tachometer słabo mierzy na betonie. Albo trzeba długo wisieć nad telefonem, albo wcale nie chce zmierzyć. Zdecydowanie lepiej na trawie, łapie szybko. Prawdopodobnie winne odbicia dźwięku.
XL Power 380; Volantex Saber; Spektrum DX8
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15935
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 6 maja 2018, o 09:19

Kurde te wszystkie apki srapki jakoś mnie nie przekonują. Do tego jeszcze płatne...
Ja za cenę tej apki (może ciut więcej, ale nie dużo) kupiłem sobie tachometr laserowy. Mierzy dokładnie, przewidywalnie, bez kaprysów i mierzy WSZYSTKO: wirnik głowny, wirnik ogonowy, nawet sam silnik... Nie będzie błędu "out of range"...
W domu, w ciemności przy jarzeniówkach, na polu przy pełnym słońcu, albo w pochmurne dni... na betonie na trawie, na materacu... heh...
No ale co kto lubi.
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19685
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 6 maja 2018, o 11:28

Taaa, tylko moja apka za naście złotych dała na palacowej ten sam wynik kowala urządzenie na naście lub dziesiat dolarow... Także ten, nie każda apka to znowu srapka... ;)
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7191
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 6 maja 2018, o 11:29

IMHO pomiar z tej aplikacji można o kant d. potłuc. Przynajmniej ja mam takie doświadczenia.
Nigdy nie wiadomo czy tym razem akurat pokazuje to co trzeba czy nie.

Zwykły starożytny samolotowy miernik odbiciowy radzi sobie lepiej. Tylko działa wyłącznie przy oświetleniuleniu słonecznym albo zasilanym DC
Awatar użytkownika
windcatcher
Dr Glut
Posty: 2300
Rejestracja: 10-08-2013
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 155 razy

Postautor: windcatcher » 6 maja 2018, o 12:32

aikus pisze:Kurde te wszystkie apki srapki jakoś mnie nie przekonują. Do tego jeszcze płatne...
Ja za cenę tej apki (może ciut więcej, ale nie dużo) kupiłem sobie tachometr laserowy. Mierzy dokładnie, przewidywalnie, bez kaprysów i mierzy WSZYSTKO: wirnik głowny, wirnik ogonowy, nawet sam silnik... Nie będzie błędu "out of range"...
W domu, w ciemności przy jarzeniówkach, na polu przy pełnym słońcu, albo w pochmurne dni... na betonie na trawie, na materacu... heh...
No ale co kto lubi.


Daj linka na te lasery przy okazji proszę :)
iX12, O210,W360,T470,GX380,D420,P425,... --> Pozdrawiam Michał
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15935
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 6 maja 2018, o 20:58

windcatcher pisze:
aikus pisze:Kurde te wszystkie apki srapki jakoś mnie nie przekonują. Do tego jeszcze płatne...
Ja za cenę tej apki (może ciut więcej, ale nie dużo) kupiłem sobie tachometr laserowy. Mierzy dokładnie, przewidywalnie, bez kaprysów i mierzy WSZYSTKO: wirnik głowny, wirnik ogonowy, nawet sam silnik... Nie będzie błędu "out of range"...
W domu, w ciemności przy jarzeniówkach, na polu przy pełnym słońcu, albo w pochmurne dni... na betonie na trawie, na materacu... heh...
No ale co kto lubi.


Daj linka na te lasery przy okazji proszę :)



A proszę:

http://allegro.pl/tachometr-laserowy-cy ... b1368218a9

Myślałem, że już tego nie ma, bo wieki temu to kupiłem, ale widzę, że jest i ma się dobrze. To też o czymś świadczy ;)
Awatar użytkownika
SeKLeS
Lider forum...
Posty: 1860
Rejestracja: 26-09-2014
Lokalizacja: Riom (Francja)
Podziękował: 29 razy
Podziękowano: 135 razy

Postautor: SeKLeS » 7 maja 2018, o 04:08

Mam nieco inny sprzęt z BG z opcją pomiaru bezdotykowego jak i bezpośredniego. Ostatnio bez tego diwajsu nie wyregulowałbym kosiarki spalinowej. Szlifnąłem nóż z jednej strony i przez wziernik poszło jak po maśle.
Reasumując, przydatny gadżet!
Za co krzywo patrzy na mnie kobieta:
ReX 500EFL 3GX vel ŚPIOCH
Protos Mini vel... Miniak?
Protos Pincet
Extra 260 PA vel WiDmO
Reactor vel Papierzak
F16 - w budowie
Aurora 9
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15935
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 7 maja 2018, o 07:44

Mam też inny sprzęt, optyczny, z HK (chyba już niedostępny w sprzedaży) Też naprawdę niezły, ale wymagał światła słonecznego albo żarowego co u mnie często go dyskwalifikowało, poza tym zakres mierzonych obrotów miał zdaje się do 9999rpm, czyli trochę nędza.
Zaletą jego natomiast była możliwość ustawienia ilości łopatek śmigła AFAIR od 1 do 8.
Z laserem nie mam żadnych problemów. Działa ZAWSZE.
Awatar użytkownika
Adam12
Elita forum...
Posty: 1285
Rejestracja: 31-10-2015
Lokalizacja: Podhale
Podziękował: 81 razy
Podziękowano: 74 razy

Postautor: Adam12 » 8 maja 2018, o 17:59

Dobra. Dorwałem laser SENTRY. Więc potomnym:
1. kV - jedynie orientacja. O ile zostało rzetelnie podane. Rozjazd 8-9% jak @Karolowi wyszło viewtopic.php?f=44&t=1759 dyskwalifikuje. Za duży margines błędu.
2. laser vs apka. Apką mierzyłem w zawisie, laserem na blacie bez łopat więc rozjazd jakiś jest. Jakoś testować z łopatami na blacie nie uśmiecha mi się :)
Wyszło tak:

apka vs laser.png


Górna tabelka to X3, dolna to T450.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
XL Power 380; Volantex Saber; Spektrum DX8
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15935
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 8 maja 2018, o 18:50

Nie no ale to tak czy siak ja bym powiedział że jest bardzo dobrze.
Awatar użytkownika
Adam12
Elita forum...
Posty: 1285
Rejestracja: 31-10-2015
Lokalizacja: Podhale
Podziękował: 81 razy
Podziękowano: 74 razy

Postautor: Adam12 » 8 maja 2018, o 19:55

aikus pisze:Nie no ale to tak czy siak ja bym powiedział że jest bardzo dobrze.

Tak. Rozrzuty są OK. Pytanie jaki udział w prawidłowym odczycie z apki ma mikrofon telefonu. Dlatego chyba podawali na jakich tel to testowali (w sklepie).
Laser mimo wszystko najlepszy.
XL Power 380; Volantex Saber; Spektrum DX8
Awatar użytkownika
PiotrS
Olimp forum
Posty: 3786
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 161 razy
Podziękowano: 238 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 2 lip 2018, o 20:33

Ma ktoś z Warszawy tachometr?
Muszę zmierzyć KV silnika.
XLPower i Protos rc-heli.pl

Wróć do „Silniki elektryczne i akcesoria”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość