Li-ion w rowerze

Pakiety, lipo guardy i inne akcesoria dla naszych baterii...
Awatar użytkownika
omcKrecik
Maharadża Pendżabu
Posty: 1200
Rejestracja: 11-12-2016
Lokalizacja: Las niedaleko Pułtuska (to nie moja wina)
Podziękował: 155 razy
Podziękowano: 60 razy

Postautor: omcKrecik » 12 wrz 2018, o 22:11

Ramotny pisze: Ładowarkę ma toto 29V 1,9A więc pakiet raczej nie jest 10S - 8S max 9S.

Raczej 6S. Jeżeli ładuje się ok. 4 godziny, to może być 1P (3600) lub 2P (2x2200 na przykład).
Zdaje się, że nadal obowiązuje ograniczenie do 250W.
Teraz wyobraż sobie, jakie odejście ma taki 2000W.
Pozdrowionka od... Andrzeja
Nie umiem latać tak jak Wy, ale się uczę.
W ogóle ciągle się uczę. Wszystkiego, czasem od nowa...
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 7155
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 269 razy
Podziękowano: 412 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 12 wrz 2018, o 22:46

Piotrek czyli jakieś 5, 6p, czyli 1.5, 2A na cele i dlatego można spoko zjechać do tak niskiego napięcia i dlatego nie ma to nic wspólnego z lipo

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
Helikoptery
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3252
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 295 razy
Podziękowano: 260 razy

Postautor: Ramotny » 13 wrz 2018, o 07:30

omcKrecik pisze:Zdaje się, że nadal obowiązuje ograniczenie do 250W.
Teraz wyobraż sobie, jakie odejście ma taki 2000W.
2000W jest wbrew przepisom i prawu UE.
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
omcKrecik
Maharadża Pendżabu
Posty: 1200
Rejestracja: 11-12-2016
Lokalizacja: Las niedaleko Pułtuska (to nie moja wina)
Podziękował: 155 razy
Podziękowano: 60 razy

Postautor: omcKrecik » 13 wrz 2018, o 10:26

Ramotny pisze:2000W jest wbrew przepisom i prawu UE.


Nie. To po prostu już nie jest rower i potrzeba prawa jazdy kat.B (motocyklowego). Większość skuterków jest podobnie szybka, a prawka nie wymagają.

Prawie wszystkie światła przednie samochodów też są wbrew przepisom (ma być łącznie światłości 225 000 cd max, a bywa dwa razy tyle), przez co giną piesi i rowerzyści.
Pozdrowionka od... Andrzeja
Nie umiem latać tak jak Wy, ale się uczę.
W ogóle ciągle się uczę. Wszystkiego, czasem od nowa...
Awatar użytkownika
aikus
Olimp forum
Posty: 6967
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 670 razy
Podziękowano: 472 razy

Postautor: aikus » 13 wrz 2018, o 11:14

Co to za rower? Podlinkujesz?

EDIT: Piotrek, podlinkujesz?
Awatar użytkownika
PiotrS
Lider forum...
Posty: 2211
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 94 razy
Podziękowano: 121 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 13 wrz 2018, o 11:26

Gaui X3, Oxy4, Logo 550
Awatar użytkownika
aikus
Olimp forum
Posty: 6967
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 670 razy
Podziękowano: 472 razy

Postautor: aikus » 13 wrz 2018, o 12:11

Aaa, no OK, spoko.
Tak pytam, bo z tego co piszesz jest fajny, a jak kupowałem sobie ostatnio rower to się zastanawiałem nad elektrykiem.
No ale po wstępnym rozeznaniu tematu wyszło mi, że żeby to miało sens, to trzeba wydać mniej więcej tyle ile wydałem na samochód, więc trochę nie tego.
I teraz widzę, że faktycznie ;)

Co do samych akumulatorów to ja bym się tym jakoś tak mocno nie przejmował. To nie są akumulatory o takiej wydajności prądowej jak nasze pakiety w helikach i im przechowywanie w stanie full naładowanym szkodzi dużo dużo mniej.
Ostatnio wywaliłem do elektrośmieci jakąś badziewną plastikową latarkę w której spaliła sie dioda. Latarka miała z pięć lat. Bywało, że leżała długimi miesiącami całkowicie rozładowana, bywało, że leżała długimi miesiącami naładowana.
W środku - a jakże - 18650, nadal w pełni sprawne.
Że nie wspomnę już o wkrętarce akumulatorowej Bosha którą mam chyba z 15 lat - była to jedna z pierwszych wkrętarek akumulatorowych z LiOnem.
Była katowana, była przechowywana w pełni naładowana, była rozładowywana do zdechnięcia - cały czas działa.

Nie podejrzewam też, żeby producent / dystrybutor / konfekcjoner tych rowerów celowo podawał złą instrukcje obsługi żeby przyspieszyć zużycie baterii - z takich praktyk w dzisiejszych czasach bardzo szybko robi się brzydki marketingowy smród, który potem trudno jest zneutralizować i to się zwyczajnie nie opłaca.
Ludzie notorycznie zwyczajnie nie mają pojęcia o akumulatorach.
Mylą zasady użytkowania akumulatorów kwasowych, niklowych i litowych.
Przypuszczalnie tak było z autorem instrukcji.
Przeważnie jednak najzwyczajniej w świecie jest to tyle ile przeciętny użytkownik wiedzieć musi - rozładowany - trzeba naładować.
Jak już pamięta, że w ogóle coś trzeba zrobić przed planowanym dłuższym nieużywaniem to jest sukces, a przeważnie jak pierdolnie rower na jesieni, tak leży rozładowany do wiosny i co?
Na wiosnę baterie jeb w ładowarkę i ma działać.
Koniec, kropka.

Ja bym się nad tym jakoś specjalnie nie rozwodził.
Awatar użytkownika
PiotrS
Lider forum...
Posty: 2211
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 94 razy
Podziękowano: 121 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 13 wrz 2018, o 12:21

No fakt, tani nie jest. To jego główna wada :(
No i znaczna część tej ceny to właśnie bateria. A o baterię zwykle lubię dbać.
Gaui X3, Oxy4, Logo 550
Awatar użytkownika
aikus
Olimp forum
Posty: 6967
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 670 razy
Podziękowano: 472 razy

Postautor: aikus » 13 wrz 2018, o 12:27

PiotrS pisze:No fakt, tani nie jest. To jego główna wada :(


No a zakup to tylko jedno z miejsc w którym wysoka cena roweru boli.
Kolejne miejsce, to np. zostawianie roweru przed sklepem, albo pod pracą... i denerwowanie się i sprawdzanie co chwila czy stoi.


PiotrS pisze:No i znaczna część tej ceny to właśnie bateria. A o baterię zwykle lubię dbać.


No rozumiem, rozumiem.
Zawsze możesz przed storagowaniem trochę tej baterii wyjeździć i już.
Ważne, żeby nie stać się niewolnikiem tej baterii.
To ona jest dla Ciebie a nie Ty dla niej ;)
Awatar użytkownika
PiotrS
Lider forum...
Posty: 2211
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 94 razy
Podziękowano: 121 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 13 wrz 2018, o 12:31

aikus pisze:Kolejne miejsce, to np. zostawianie roweru przed sklepem, albo pod pracą... i denerwowanie się i sprawdzanie co chwila czy stoi.


No, jest to pewien problem. Rower zakupiony w celu dojazdów do roboty. W pracy luz, mam wjazd do środka. W domu wózkarnia. Dodatkowo może ubezpieczę.
A w sklepach i tak bywam sporadycznie. Wszystko przez internet.
Gaui X3, Oxy4, Logo 550

Wróć do „Pakiety”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości