Strona 2 z 2

Re: Pakiet do nitro 90

: 2 mar 2018, o 23:27
autor: wojtekr
Taaa, czasami bez rozebrania i kąpieli nie idzie wyczyścić - ale to nie zawsze się robi. Powinna być wersja Braina "oil resistant" :)

A Coptamix to chyba najfajniejsze paliwo - niestety mam na nie uczulenie i dupeńka, Bekra to jakiś syf wiec zostaje Rapicon. Wcześniej Tornado ale nie ma już od dawna wersji 20%

Re: Pakiet do nitro 90

: 3 mar 2018, o 04:43
autor: omcKrecik
Artja pisze: Z kolei Coptamix prawie nie zostawia nalotu, helik jest czyściejszy i przy tym ładniej pachnie ;)

To dla mnie odpada... jestem podatny na uzależnienia :(
Kiedyś praktykowałem mycie gaśnicą halonową, bo kumpel odrabiał wojsko w Straży ;) . Potem już tylko owijałem helika szmatą i do torby. Sąsiad z bloku na węch poznawał, czy już wróciłem z latania :masakra:

Re: Pakiet do nitro 90

: 3 mar 2018, o 10:22
autor: Grabcio
Ja latałem na Yamadzie, Bekrze 16, ale także na paliwie Contest. Na tym ostatnim model był najmniej uciapany. Mocy też było mało. Ja największe trudności miałem zawsze z czyszczeniem tłumika z zapieczonego oleju.

Re: Pakiet do nitro 90

: 3 mar 2018, o 10:46
autor: marek_c4
Grabcio pisze: ... Ja największe trudności miałem zawsze z czyszczeniem tłumika z zapieczonego oleju.

To w makiecie pewnie nie będzie lekko utrzymać to w czystości.
Chociaż może przy silnikach benzynowych jest inaczej ... nie wiem - nie znam się :oops:

Re: Pakiet do nitro 90

: 3 mar 2018, o 11:05
autor: wojtekr
Zależy jakim. GT15HZ w wersji 600 miał tyle samo oleju co nitro a w wersji wiec syf był podobny

Re: Pakiet do nitro 90

: 3 mar 2018, o 12:52
autor: mwx
Ja swojego okresowo czyszczę pistoletem natryskowym. Wlewam etanol zamiast farby i odkręcam reduktor do oporu.

5 min i jest jak nówka xD

A po lotach zlewam płynem do mycia szyb wzbogaconym denaturatem aż ścieka i wycieram.

Re: Pakiet do nitro 90

: 3 mar 2018, o 18:14
autor: Grabcio
W makiecie wszystko będzie zależało od szczelności połączenia silnik- tłumik. Jeśli tam będzie OK, to będę musiał tylko podcierać dupsko makiecie :masakra: . Jak będą nieszczelności - to w środku będzie syf, ale go nie będzie widać :dance: . Przynajmniej dopóki laminat nie przegnije. Ja mam GT15Hz w wersji 700, z gaźnikiem Walbro. W tych gaźnikach paliwo zazwyczaj nie jest wychlapywane z gardzieli jak to czasem bywa w gaźnikach silników żarowych.
Biorę się za obróbkę zdjęć - muszę zaktualizować wątek makietowy i założyć wątek "archeologiczny". Tu już dość daleko odbiegliśmy od tematu :) .

Re: Pakiet do nitro 90

: 3 mar 2018, o 19:15
autor: wojtekr
Obawiam się, że połączenie nie ma tu kluczowego znaczenia poza tym czemu ma być nieszczelność w tym miejscu?. W nitro to przebywanie modelu w okolicy chmury spalin powoduje jego usyfienie - w makiecie czas pokaże.
Jaki masz skład mieszanki do tego silnika?

Re: Pakiet do nitro 90

: 3 mar 2018, o 19:52
autor: Grabcio
Masz rację. Zgodnie z zaleceniem OS'a stosuję mieszankę 25:1 (na litr PB95 40 ml oleju). Używam syntetyka Motul 800. Ten silnik faktyczne potrzebuje (wg producenta) więcej oleju niż inne benzynowe silniki modelarskie, gdzie proporcje wynoszą od 30:1 do nawet 50:1.

Re: Pakiet do nitro 90

: 3 mar 2018, o 20:47
autor: mwx
Czej, czej.. bo temat jest o nitro.. a Wy tu coś o benie

Re: Pakiet do nitro 90

: 3 mar 2018, o 21:04
autor: Grabcio
Temat jest o nitro, a konkretnie o zasilaniu do nitro :) . marek_c4 nawiązał do mojej budowanej makiety na PB95, wojtekr wspomniał o GT15HZ. Już jakiś czas wątek jest bardziej o usyfieniu i czyszczeniu modeli spalinowych niż o ich zasilaniu.