Skyrc e 6650

Pakiety, lipo guardy i inne akcesoria dla naszych baterii...
Awatar użytkownika
Intruz
Stały bywalec...
Posty: 143
Rejestracja: 16-08-2013
Lokalizacja: Nieporęt
Podziękował: 12 razy

Postautor: Intruz » 15 paź 2013, o 20:32

Witam jestem w posiadanie ładowarki Skyrc e 6650
Specyfikacja techniczna


Napięcie zasilania AC: 100-240V
Napięcie zasilania DC: 11-18V
Moc ładowania: Max.50W
Moc rozładowywania: 5W
Prąd ładowania: 0.1-6.0A
Prąd rozładowywania: 0.1-1.0A
Prąd balansera : 300mA/ogniwo
Liczba ogniw NiCd/NiMH: 1-15 ogniw
Liczba ogniw LiPo/Fe/lon: 1-6 ogniw
Zakres akumulatorów Pb: 2-20V

I mam pytanko jaki ustawić Amperaż przy ładowaniu bateri :Turnigy 2200mAh 3S 20C Lipo Pack
Specyfikacja techniczna

Minimum Capacity: 2200mAh (True 100% Capacity)
Configuration: 3S1P / 11.1v / 3Cell
Constant Discharge: 20C
Peak Discharge (10sec): 30C
Pack Weight: 185g
Pack Size: 103 x 33 x 24mm
Charge Plug: JST-XH
Discharge Plug: XT60

Tylko nie krzyczcie ze już ktoś pisał bo szperam i szperam i się nie mogę doszperać.
HK-450TT PRO V2 Flybarless
Awatar użytkownika
shacker
Elita forum...
Posty: 578
Rejestracja: 28-01-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 25 razy
Podziękowano: 59 razy

Postautor: shacker » 15 paź 2013, o 21:13

Zawsze ustawiasz 1C, czyli 2,2 A dla 2200 mAh
DEVO 8S @ ALZRC 450 Pro V2 FBL (ZYX) / T-rex 600 Pro (MSH Brain)
Awatar użytkownika
Luki35
Elita forum...
Posty: 731
Rejestracja: 12-08-2013
Lokalizacja: Świnoujście
Podziękował: 58 razy
Podziękowano: 18 razy

Postautor: Luki35 » 15 paź 2013, o 22:22

Ale ponoć 1,1 A bedzie korzystniejsze ;)
E-Sky Hunter, Blade 300 X

http://www.rcauto.pl/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=36487 - mój profil na RCAUTO
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 15 paź 2013, o 22:33

Ale ponoć 1,1 A bedzie korzystniejsze


Wszyscy producenci podają od 1C w górę więc nie ma sensu ładować 0,5C.

Większość ogniw można spokojnie ładować 1.5C, 2C
Helikoptery
Awatar użytkownika
Luki35
Elita forum...
Posty: 731
Rejestracja: 12-08-2013
Lokalizacja: Świnoujście
Podziękował: 58 razy
Podziękowano: 18 razy

Postautor: Luki35 » 15 paź 2013, o 22:56

Ale i tak korzystniej bedzie mniejszym prądem.

Yo :)
E-Sky Hunter, Blade 300 X

http://www.rcauto.pl/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=36487 - mój profil na RCAUTO
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 15 paź 2013, o 23:14

Ale i tak korzystniej bedzie mniejszym prądem.


nie ma znaczenia czy 1C czy mniej. Nie bajaj.

ponieważ wydajność pakietu prawidłowo eksploatowanego spada do 90% po 200 cyklach (mogą być pewnie różnice w zależności od producenta) a w modelach raczej nie są eksploatowane prawidłowo (zaniżone C i chwilowe przeciążenia) więc zysk z zaniżania C ładowania jest raczej pomijalny.

Neomutant ładował swoje nano techy 10C, ja ładowałem też nanotechy 5C i są git- nie było to 100% cykli tym sposobem ale raczej wygląda na to, że 1 czy 2C im nie robi.
Helikoptery
Awatar użytkownika
Luki35
Elita forum...
Posty: 731
Rejestracja: 12-08-2013
Lokalizacja: Świnoujście
Podziękował: 58 razy
Podziękowano: 18 razy

Postautor: Luki35 » 16 paź 2013, o 07:45

Spoko.
Po prostu podpieram sie różnymi danymi z różnych stron, że im mniejszym prądem ładujem, tym korzystniej wpływa to na żywotność pakietu.

BTW. Żeby nieco ostudzić atmosferkę, wspomnę, że gdy się nic a nic nie znałem, podładowałem pakiet nimh 1100 mAh prądem o natężeniu 5A . Aż się oparzyłem jak ładowara skończyła go ładować.
Oczywiście więcej na tym pakiecie autko nie pojechało. :plask: :mrgreen:

Pozdro
E-Sky Hunter, Blade 300 X

http://www.rcauto.pl/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=36487 - mój profil na RCAUTO
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 16 paź 2013, o 08:10

Akumulatory NiMh wymagają ładowania 0.1C, niektóre do 0.5 czy 1C ale są to specjalne ogniwa.

Żeby nieco ostudzić atmosferkę


Broń Boże nie traktuj moich wpisów jako atak :D
Helikoptery
Awatar użytkownika
Intruz
Stały bywalec...
Posty: 143
Rejestracja: 16-08-2013
Lokalizacja: Nieporęt
Podziękował: 12 razy

Postautor: Intruz » 16 paź 2013, o 08:22

Czyli bateria 1300 mAh ładowac 1,3 A / 1800 mAh -1,8 A / 2200 mAh 2,2 A itd dobrze zrozumiałem ?
HK-450TT PRO V2 Flybarless
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 16 paź 2013, o 08:23

LiPo i LIon tak- oczywiście w osobnych programach w ładowarce.
Helikoptery
Awatar użytkownika
Luki35
Elita forum...
Posty: 731
Rejestracja: 12-08-2013
Lokalizacja: Świnoujście
Podziękował: 58 razy
Podziękowano: 18 razy

Postautor: Luki35 » 16 paź 2013, o 08:56

A pkt 3 , to koles z kosmosu wziął:
http://www.forbot.pl/forum/topics20/dla ... vt6720.htm
E-Sky Hunter, Blade 300 X

http://www.rcauto.pl/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=36487 - mój profil na RCAUTO
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 16 paź 2013, o 09:20

Intruz pisze:Czyli bateria 1300 mAh ładowac 1,3 A / 1800 mAh -1,8 A / 2200 mAh 2,2 A itd dobrze zrozumiałem ?

Dokładnie tak. Niektórzy producenci na niektórych pakietach podają wyższy prąd ładowania, na przykład 3C, 5C (nano-techy Turnigy) itp.
Ja i tak je ładuje prądem 1C. Jakby na gensach napisali ładowanie 5C to bym tyle ładował. Jak 5C napisane jest na nano-techach, to i tak podchodzę ostrożnie.
Tak czy siak 1C pakietu lipo nie zepsuje a i tak daje sensowny czas ładowania (ok 1h). Tym bardziej, że mając zapas mocy na ładowarce możesz ładować kilka pakietów jednocześnie. Pakiet nie cierpi a łączny czas ładowania wychodzi wtedy bardzo dogodny...
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 16 paź 2013, o 09:25

Luki35 pisze:A pkt 3 , to koles z kosmosu wziął:
http://www.forbot.pl/forum/topics20/dla ... vt6720.htm

Które konkretnie zdanie jest z kosmosu?
Awatar użytkownika
Neomutant
Elita forum...
Posty: 670
Rejestracja: 12-01-2013
Podziękował: 28 razy
Podziękowano: 35 razy

Postautor: Neomutant » 16 paź 2013, o 09:31

Ja nano-techy zawsze katuje mocnym prądem przy ładowaniu, nie schodzę poniżej 5C, po locie, cele nie są rozbalansowane. Nigdy nie widziałem negatywnych opinii na temat nanotechów, a nawet widziałem filmik jak odpalali na nim samochód przeszło 18 razy, a pod koniec uruchamiali wszystko co się da w samochodzie bo nie mogli zakatować tego lipola.

Zobaczcie ten test Nanotechów przez "Flite Test"
PS: Niektórzy mogą być zaskoczeni rezultatem ;)

Thunder Power 2250mAh G6 65C Continuous 130C Burst
Nano-Tech 2250mAh 65C Continuous 130C Burst
Turnigy 2200mAh 20C Continuous 30C Burst




I kolejny niezależny inny test lipoli kilku marek (w tym nanotechy)

Awatar użytkownika
Luki35
Elita forum...
Posty: 731
Rejestracja: 12-08-2013
Lokalizacja: Świnoujście
Podziękował: 58 razy
Podziękowano: 18 razy

Postautor: Luki35 » 16 paź 2013, o 10:12

miruuu pisze:
Luki35 pisze:A pkt 3 , to koles z kosmosu wziął:
http://www.forbot.pl/forum/topics20/dla ... vt6720.htm

Które konkretnie zdanie jest z kosmosu?



Sorki. Pkt 4.3

Pierwszą rzeczą którą należy w tym temacie wiedzieć, jest to, że większy prąd ładowania skraca żywotność pakietu!. Ładując prostymi tanimi ładowarkami zazwyczaj nie mamy możliwości regulacji tego prądu i wtedy całe obliczanie maksymalnego prądu ładowania mija się z celem. Jeśli natomiast możemy ustawić prąd ładowania, to należy wybrać kompromis, pomiędzy najmniejszym prądem a najkrótszym czasem ładowania. Jeśli zależy nam na czasie, bo ładujemy na przykład na zawodach i za pół godziny musimy wystartować, to możemy ładować akumulator jego maksymalnym prądem. Jeśli natomiast skończyliśmy już testy w domu, chcemy mieć naładowane akumulatory na następny dzień, a jest godzina 17, to wybieramy małe prądy ładowania, rzędu 0,5C.

Skorzystamy z tego samego wzoru, który określa maksymalną wydajność prądową:
Ip = Cp × x
, gdzie Ip to maksymalny prąd ładowania, Cp to pojemność a x to parametr maksymalnego prądu ładowania w C.

Przykład:
Posiadam akumulator 800mAh. Nie znalazłem jego parametru C maksymalnego prądu ładowania. Jakim maksymalnym prądem mogę ładować akumulator?

->Ponieważ nie znamy parametru C, przyjmujemy że C = 1
Ip = 0,8Ah × 1
Ip = 0,8A

Wynik: Możemy ustawić prąd ładowania maksymalnie na 0,8A. Najlepiej jednak ładować prądem 0,3-0,5A.
E-Sky Hunter, Blade 300 X

http://www.rcauto.pl/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=36487 - mój profil na RCAUTO
Awatar użytkownika
lethe
Elita forum...
Posty: 551
Rejestracja: 05-10-2012
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 91 razy
Podziękowano: 47 razy

Postautor: lethe » 16 paź 2013, o 10:25

Ale to absolutnie niczemu nie szkodzi przecież. Jeśli ładujesz przez noc to i tak nie zrobi Ci różnicy jeśli dłużej to będzie trwało. Jeśli ktoś chce wyjątkowo łagodnie obchodzić się z pakietami to jak najbardziej tak można.

Jedyny minus jaki widzę to ładowanie bez nadzoru niekoniecznie jest dobrym pomysłem, ale mniejszy prąd daje znowu większy margines bezpieczeństwa.

Ja wszystkie pakiety zawsze ładuję 1C i do około 98%.
Ostatnio zmieniony 16 paź 2013, o 10:27 przez lethe, łącznie zmieniany 1 raz.
Experience is something you obtain only after you need it.
This isn't 3D, I am just trying to land.
Awatar użytkownika
Luki35
Elita forum...
Posty: 731
Rejestracja: 12-08-2013
Lokalizacja: Świnoujście
Podziękował: 58 razy
Podziękowano: 18 razy

Postautor: Luki35 » 16 paź 2013, o 10:26

Ale ja nie pisze , że to szkodzi. Wręcz przeciwnie: trwa dłużej ale ponoć lepiej dla pakietu
E-Sky Hunter, Blade 300 X

http://www.rcauto.pl/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=36487 - mój profil na RCAUTO
Awatar użytkownika
lethe
Elita forum...
Posty: 551
Rejestracja: 05-10-2012
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 91 razy
Podziękowano: 47 razy

Postautor: lethe » 16 paź 2013, o 10:28

W takim razie źle zrozumiałem stwierdzenie że to zdanie jest z kosmosu.
Experience is something you obtain only after you need it.
This isn't 3D, I am just trying to land.
Awatar użytkownika
super_mario2
Elita forum...
Posty: 980
Rejestracja: 05-02-2011
Lokalizacja: Halinów
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 44 razy
Kontaktowanie:

Postautor: super_mario2 » 16 paź 2013, o 11:37

Neomutant pisze:Ja nano-techy zawsze katuje mocnym prądem przy ładowaniu, nie schodzę poniżej 5C, po locie, cele nie są rozbalansowane. Nigdy nie widziałem negatywnych opinii na temat nanotechów, a nawet widziałem filmik jak odpalali na nim samochód przeszło 18 razy, a pod koniec uruchamiali wszystko co się da w samochodzie bo nie mogli zakatować tego lipola.

Zobaczcie ten test Nanotechów przez "Flite Test"
PS: Niektórzy mogą być zaskoczeni rezultatem ;)

Thunder Power 2250mAh G6 65C Continuous 130C Burst
Nano-Tech 2250mAh 65C Continuous 130C Burst
Turnigy 2200mAh 20C Continuous 30C Burst




I kolejny niezależny inny test lipoli kilku marek (w tym nanotechy)



Być może się zmieniło, ale moje nano techy kupione 2,5 roku temu to najgorszy śmietnik jaki może być...
Pozdrawiam Mariusz
Goblin 700, T-Rex 450 PRO V2 3GX, 600 ESP BeastX
E-flite MSR, FPVRaptor
Spektrum DX8, Phoenix RC
Awatar użytkownika
shacker
Elita forum...
Posty: 578
Rejestracja: 28-01-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 25 razy
Podziękowano: 59 razy

Postautor: shacker » 16 paź 2013, o 11:46

super_mario2 pisze:Być może się zmieniło, ale moje nano techy kupione 2,5 roku temu to najgorszy śmietnik jaki może być...


Z tego co ja czytałem nanotechy są fantastyczne przez pierwsze kilka lotów, potem szybko tracą właściwości. Są także bardzo wrażliwe na głębsze rozładowanie (<3,7 celę). Dlatego z początku ludzie się na nie rzucili, ochy i achy były, ale jak pierwsze osoby które wylatały jakiś czas na nich zaczęły dawać relacje, że nie jest tak fajnie, to ludzie przestali je kupować. Teraz HK jest na maksa zatowarowane tymi pakietami, ale sprzedają się słabo.
DEVO 8S @ ALZRC 450 Pro V2 FBL (ZYX) / T-rex 600 Pro (MSH Brain)

Wróć do „Pakiety”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości

cron