Polecany wskaźnik napięcia z buzzerem

Pakiety, lipo guardy i inne akcesoria dla naszych baterii...
Awatar użytkownika
armagedon
Domownik forum...
Posty: 477
Rejestracja: 26-09-2014
Lokalizacja: Myszków
Podziękował: 27 razy
Podziękowano: 17 razy

Postautor: armagedon » 4 mar 2015, o 09:48

A że tak zapytam czy przy 12s też podłączacie ten miernik?
Teoretycznie powinno zadziałać przy 12s podpinając do jednego pakietu,tylko zastanawiam się czy nie będzie fałszywych alarmów.Lecąc na pełnym spidzie napięcie spadnie,będzie alarm a gdy ujmiemy gazu,alarm się wyłączy?Może ktoś lata z miernikiem i się wypowie czy zdarzają się fałszywe alarmy?
Rex 100
Tarot 450pro
Goblin 700 speed
Goblin 700 ważka
Mikado 800
Aurora9
Pozdrawia.Sebastian S.
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15948
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1684 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 4 mar 2015, o 10:36

A widziales kiedys pakiet 12S? W jednym kawalku?
:D
To po pierwsze a po drugie raczej nie spotykam ludzi ktorzy uzywaja przez dluzszy czas li-po alarmow na pakietach pradowych w helikopterach... Co najwyzej na pakietach do awioniki (jesli sa oddzielne).
Wlasnie z powodu o ktorym piszesz.
Awatar użytkownika
LechuW
Elita forum...
Posty: 601
Rejestracja: 12-04-2017
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 32 razy
Podziękowano: 11 razy
Kontaktowanie:

Postautor: LechuW » 22 lis 2020, o 20:19

Wskrzeszę wątek bo ostatnio naszło mnie na założenie buzzera na lipo do 550. Kupilem na próbę lipo z Ali 5000mah i okazało się że od napięcia cell 3,85 do full wchodzi w pakiet 1510mah :D
Zatem pomysł padł żeby ustawić buzzer na 3,8V i podpiąć pod pakiet.
Problem taki że wyje przy rozkręcaniu wirnika od razu, potem cisza i za chwilę w powietrzu od nowa :(
Moja 550 narazie nie robi nic więcej niż zapisy i bardzo wolne loty postepowe więc obciążeń tu raczej brak.
Będę wdzięczny za aktualny link do czegoś co komuś działa poprawnie.
Pozdrawiam,
Leszek
Goosky S2 Goosky RS4 Venom
SAB Raw 420 SAB Kraken 580
Vcontrol EVO
Awatar użytkownika
Clad
Elita forum...
Posty: 838
Rejestracja: 16-06-2019
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował: 93 razy
Podziękowano: 21 razy

Postautor: Clad » 22 lis 2020, o 20:40

Dasz fotkę, albo chociaż nazwę tych pakietów?
Alzrc x360, T-rex 550E, T-rex 600E, Aurora 9X
Awatar użytkownika
LechuW
Elita forum...
Posty: 601
Rejestracja: 12-04-2017
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 32 razy
Podziękowano: 11 razy
Kontaktowanie:

Postautor: LechuW » 22 lis 2020, o 22:17

US $53.65 28%OFF | RC Toy LiPo Battery 6S 22.2V 5000mAh 60C Li-Po 6S For RC Drone Helicopter Quadcopter Airplane Car Boat RC Lipo Battery Max 120C
https://a.aliexpress.com/_B1Xg3N

Taki tylko 40C za niecałe 50$
Pozdrawiam,
Leszek
Goosky S2 Goosky RS4 Venom
SAB Raw 420 SAB Kraken 580
Vcontrol EVO
Awatar użytkownika
Clad
Elita forum...
Posty: 838
Rejestracja: 16-06-2019
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował: 93 razy
Podziękowano: 21 razy

Postautor: Clad » 23 lis 2020, o 08:08

Szkoda że nie wypróbowałeś HRB 50C. Cena podobna a więcej o nich było słychać.

A może trzeba spróbować zrobić zwrot?
Alzrc x360, T-rex 550E, T-rex 600E, Aurora 9X
Awatar użytkownika
LechuW
Elita forum...
Posty: 601
Rejestracja: 12-04-2017
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 32 razy
Podziękowano: 11 razy
Kontaktowanie:

Postautor: LechuW » 23 lis 2020, o 10:23

A tak jakoś zrobiłem spontaniczny zakup :)
Teraz juz wiem że nie warto.
Pozdrawiam,
Leszek
Goosky S2 Goosky RS4 Venom
SAB Raw 420 SAB Kraken 580
Vcontrol EVO
Awatar użytkownika
GrzegorzC
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 95
Rejestracja: 21-04-2019
Lokalizacja: Warszawa
Podziękowano: 5 razy

Postautor: GrzegorzC » 23 lis 2020, o 12:02

Jaką rezystancję pokazuje ładowarka dla tego pakietu?
Grzegorz

Trex 150, Tarot 450, XL Protos 380, Devil 380/420, Goblin 500
Awatar użytkownika
LechuW
Elita forum...
Posty: 601
Rejestracja: 12-04-2017
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 32 razy
Podziękowano: 11 razy
Kontaktowanie:

Postautor: LechuW » 23 lis 2020, o 19:23

7,8 do 10,5 na celach
Pozdrawiam,
Leszek
Goosky S2 Goosky RS4 Venom
SAB Raw 420 SAB Kraken 580
Vcontrol EVO
Awatar użytkownika
kamas
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 89
Rejestracja: 08-06-2017
Lokalizacja: Poznań / Czmoń
Podziękował: 5 razy
Podziękowano: 2 razy

Postautor: kamas » 23 lis 2020, o 22:42

Tak czysto teoretycznie licząc, aby buzer zaczął pikać, napięcie musi spaść na celi o 0.4V, dla 10mohm prąd który da taki spadek to 40A. Pakiet 6s to +-25V więc idzie około 1000W. Nie wiem jaki masz silnik w tej 550, ale chyba sporo jak na zawis. Fakt że 550 to już dość spory bydlak, ale może problem leży w nadmiernych oporach? Nic się nie grzeje jakoś nadmiernie?

Choć z drugiej strony, przy takich rezystancjach na celach, jak np 10mohm to już prąd 50A da spadek 0.5V. Więc robi się z 4.2V - > 3.7V. Patrząc na wydajność prądową, to 50A to jest dopiero 10C a pakiety niby 60/120C. Więc powinien mieć mniejsze rezystancje, choć i tu zapewne jest dość spory błąd metodyki pomiaru (ładowarka musi zmierzyć mV albo 0.1mV a nie wiem jakie tam w ładowarce są dokładne ADC).

Niemniej wydaje mi się że problem leży w Lipo i jego wydajności.
Trex 500DFC; 2x quad 5" fpv; TZAGI 1.2m; Kyosho Inferno Neo 1:8 Nitro; Tarot 450DFC; Kyosho Kobra ep 1:10; Pioneer 1.4m; Arrma Senton 6s blx, Inspire 1
Awatar użytkownika
GrzegorzC
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 95
Rejestracja: 21-04-2019
Lokalizacja: Warszawa
Podziękowano: 5 razy

Postautor: GrzegorzC » 24 lis 2020, o 08:51

Z tego wniosek, że buzzer działa poprawnie a akumulator ma wydajność jakieś (15 - 20)C
Grzegorz

Trex 150, Tarot 450, XL Protos 380, Devil 380/420, Goblin 500
Awatar użytkownika
LechuW
Elita forum...
Posty: 601
Rejestracja: 12-04-2017
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 32 razy
Podziękowano: 11 razy
Kontaktowanie:

Postautor: LechuW » 24 lis 2020, o 09:58

Silnik mam oryginalny KDS BL4020 1100kv, zero jakichkolwiek oporów. Cały napęd chodzi idealnie płynnie.
Silnik po moich lotach praktycznie chłodny.

Dzięki za obliczenia, to ciężki helik i widocznie ten pakiet nie daje rady.
Muszę coś porządniejszego kupić.
Pozdrawiam,
Leszek
Goosky S2 Goosky RS4 Venom
SAB Raw 420 SAB Kraken 580
Vcontrol EVO
Awatar użytkownika
GrzegorzC
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 95
Rejestracja: 21-04-2019
Lokalizacja: Warszawa
Podziękowano: 5 razy

Postautor: GrzegorzC » 24 lis 2020, o 11:16

Możesz latać na tym pakiecie, tylko najpierw trzeba wszystko poprawnie ustawić. Ustawiłeś buzer na 3,8V cele. To nie jest poprawna wartość. Trzeba zrozumieć różnicę napięcia celi nie obciążonej i celi pracujacej. W regulatorach masz parametr Cutoff Voltage, które domyślnie jest ustawiony zwykle na 3,0V. Jest to wartość poniżej tego co słyszymy o napieciu minimalnym LiPo 3,3 V a tym bardziej dużo poniżej tego czym się "chwalimy" 3,8V po locie. Tylko te napiecia 3,3V i 3,8V dotyczą napięcia celi nie obciążonej, a 3,0V w ESC celi obciążonej. I jest to zwykle wartść do której "bezpiecznie" możemy eksploatować akumulatory LiPo. A napięcie celi obciążonej liczymy tak jak pokazał Kamas napięcie celi nie obciążonej odjąć (prąd razy rezystancja celi). Dla tego akumulatora, ponieważ posiada bardzo małą wydajność prądową, podnieś napięcie na ESC Cutoff Voltage do poziomu co najmniej 3,1V a próg napięcia na buzzerze 0,1 lub 0,2V więcej czyli 3,2V lub 3,3V. I na koniec koniecznie trzeba spradzić (skrócić) czas lotu.
Grzegorz

Trex 150, Tarot 450, XL Protos 380, Devil 380/420, Goblin 500
Awatar użytkownika
LechuW
Elita forum...
Posty: 601
Rejestracja: 12-04-2017
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 32 razy
Podziękowano: 11 razy
Kontaktowanie:

Postautor: LechuW » 24 lis 2020, o 17:20

Oo nad tym się nigdy nie zastanawiałem.
Dzięki wielkie za info.
Musze kupić po prostu lepsze pakiety :)
Narazie tak wziolem ten bo mailem 2 turnigy używane odkupione, ale juz poszły na złomowanie bo spuchły i cele juz się nie balansowały dobrze.
550 u mnie raczkuje narazie wiec nie potrzeba mi czegoś super.
Pozdrawiam,
Leszek
Goosky S2 Goosky RS4 Venom
SAB Raw 420 SAB Kraken 580
Vcontrol EVO
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15948
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1684 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 27 lis 2020, o 13:30

GrzegorzC pisze:Możesz latać na tym pakiecie, tylko najpierw trzeba wszystko poprawnie ustawić. Ustawiłeś buzer na 3,8V cele. To nie jest poprawna wartość. Trzeba zrozumieć różnicę napięcia celi nie obciążonej i celi pracujacej. W regulatorach masz parametr Cutoff Voltage, które domyślnie jest ustawiony zwykle na 3,0V. Jest to wartość poniżej tego co słyszymy o napieciu minimalnym LiPo 3,3 V a tym bardziej dużo poniżej tego czym się "chwalimy" 3,8V po locie. Tylko te napiecia 3,3V i 3,8V dotyczą napięcia celi nie obciążonej, a 3,0V w ESC celi obciążonej. I jest to zwykle wartść do której "bezpiecznie" możemy eksploatować akumulatory LiPo. A napięcie celi obciążonej liczymy tak jak pokazał Kamas napięcie celi nie obciążonej odjąć (prąd razy rezystancja celi). Dla tego akumulatora, ponieważ posiada bardzo małą wydajność prądową, podnieś napięcie na ESC Cutoff Voltage do poziomu co najmniej 3,1V a próg napięcia na buzzerze 0,1 lub 0,2V więcej czyli 3,2V lub 3,3V. I na koniec koniecznie trzeba spradzić (skrócić) czas lotu.

:thumb:

Douzupełnię tylko mały detal, który w normalnym świecie jest pomijalny, ale u nas - nie jest.
Czemu u nas jest inaczej?
Bo to lotnictwo, a więc zero, albo prawie zero nadmiarowości.
Porównajcie sobie grubość kabli spawalniczych, albo rozruchowych i prądy jakie po nich latają, oraz nasze kable w helikopterach i prądy jakie w nich latają.
Prądy - porównywalne, no nie?
A grubości? Na oko strzelałbym 1/5 albo 1/10 tego co w normalnym świecie ;)
Bo ma być lekko.
Do czego to prowadzi?
Ano, w prostej linii do wzrostu rezystancji przewodów.
Z pomijalnej, na zauważalną.
Do tego dochodzi wydajność prądowa akumulatorów, która też jest dużo wyższa niż w normalnym świecie... chodzi o takie przestawienie się mentalne z traktowania przewodu jako przewodu, na traktowanie przewodu jako rezystora.

Nie roiłem jeszcze eksperymentu, ale zrobię! Zmierzę spadek napięcia na pojedynczym przewodzie - od akumulatora do regulatora.
Niech to będzie 0,2V (tak bym strzelał).
Na drugim przewodzie jest tyle samo, więc mamy już prawie pół Volta.
spadku napięcia na czymś co jest w normalnym świecie pomijane.

No a potem dochodzą jeszcze rzeczy o których wiemy: wtyczki, regle, silniki, sprawności i niesprawności wszystkiego do kupy w zestawieniu z rezystancją wewnętrzną pakietu, wychodzi na to, że ...
... To że buzzer pika zaraz po starcie to naprawdę żadna wielka sprawa, bo de facto to jest tak czy siak cud, że to wszystko działa ;)


AHA! No bo ... fakt najistotniejszy: Z punktu widzenia buzzera (który przeważnie będzie wpięty bezpośrednio do pakietu po złączu serwisowym), napięcie i Rw pakietu wynosi tyle ile wynosi.
Ale z puntu widzenia regulatora, a więc również układu odpowiedzialnego za odcięcie, Rw pakietu trzeba powiększyć o R przewodów.

No i teraz tak: załóżmy, że ten mój strzał 0,2V to strzał w 10 (nie wiem czy tak jest, ale na chwilę tak załóżmy).
Przy prądzie 100A daje nam to rezystancje 0,002 Ohma, czyli 2mOhmy.
Nie dużo?
No nie, ale przy Rw pakietu rzędu kilku mO - nie jest to bynajmniej wartość pomijalna...

Edit/Update: w normalnym świecie, jeśli kable się grzeją, to jest to prawie, że synonim awarii. W helikopterach - normalna rzecz. (SIC!) często tego nie zauważamy, bo kable są przeważnie jednocześnie bardzo mocno chłodzone opływającym powietrzem, tudzież ogrzewane ciepłym powietrzem z regla i silnika (przez co łatwo o błąd poznawczy: kabel jest ciepły bo się nagrzał od sinika/regla... NIE!!! Nie tylko - nagrzał się też sam z siebie.). Z resztą... wystarczy policzyć wydzieloną na kablu moc (bazując dalej na moim śmiałym założeniu, że spadek napięcia to 0,2V - przy 100A mamy 20W. To niby niewiele, ale zobaczcie do jakiej temperatury nagrzewa się 30W lutownica, gdy ciepło od niej nie jest odprowadzane, tylko kumulowane w jednym miejscu (w grocie)...
;)

.... żeby nie wspominać takiej "abstrakcji" jaką jest wolframowe włókno żarówki - rozgrzane ZAWSZE do około 3000 stopni, niezależnie, czy żarówka ma pół wata i świeci w starym rowerze, czy też jest to warsztatowa "dwusetka" w garażu.

Wróć do „Pakiety”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość