Polowanie na kreta - video i foto relacje z własnych kretobić

Panie Reżyserze, ja Pana we wszystkich filmach widziałam!
ArabaT
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 39
Rejestracja: 22-12-2011
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 2 razy

Postautor: ArabaT » 17 mar 2012, o 00:58

AdamskY pisze: i tyle
toś chłopie ogrom inf wniósł do rozmowy :gas: Taką ilość to ciężko przyswoić.
Kowal pisze:Poczytajcie, nauczcie się, poznajcie zasadę działania i prawa nimi działające, a później piszcie
Czyli dałeś odp na każdy temat (problem) zawarty nie tylko na tym forum.
Ramotny tu też I dlatego zadziwia mnie strasznie humanitarne podejscie do pracy żyra "zmusza żyro do pracy już od początku a nie wtedy gdy jest to konieczne" zganiajac wszystko na niedokładność mechaniki. Teoretycznie kazde ustawienie serwa do lopatek pozwalajace na wykozystanie pelnych katow na lopatkach od - do + powinno dzialac. Różnica bedzie w sterowaniu, że przy takim samym wychyleniu drążka na apce w jedną stronę kąty na łopatkach zmienią się o mniejszą wartość niż w drugą stronę. Ale przy utrzymaniu modelu w jednej pozycji, kompensacje powinno wykonac zyro.
Pozdrawiam, Łukasz
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 17 mar 2012, o 01:41

Łukasz, może źle się wyraziłem, ale cały czas mam na myśli fakt przesunięcia orczyka serwa.
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
AdamskY
Elita forum...
Posty: 674
Rejestracja: 05-07-2010
Lokalizacja: Ostróda
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 35 razy

Postautor: AdamskY » 17 mar 2012, o 09:21

ArabaT pisze:
AdamskY pisze: i tyle
toś chłopie ogrom inf wniósł do rozmowy :gas: Taką ilość to ciężko przyswoić.


sorry "chłopie" ze zaspokoiłem twojej niejasności odnośnie ustawienia serwa, gyro i katów łopat, ale jak pisał Kowal to już jest na tym i na innych forach 10000000 opisane, wiec po co pisać o tym ponownie?

:usesearch:
Adam®
www.adam-rcmodel.eu
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3711
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 17 mar 2012, o 12:58

ArabaT pisze:zadziwia mnie strasznie humanitarne podejscie do pracy żyra "zmusza żyro do pracy już od początku a nie wtedy gdy jest to konieczne" zganiajac wszystko na niedokładność mechaniki. Teoretycznie kazde ustawienie serwa do lopatek pozwalajace na wykozystanie pelnych katow na lopatkach od - do + powinno dzialac. Różnica bedzie w sterowaniu, że przy takim samym wychyleniu drążka na apce w jedną stronę kąty na łopatkach zmienią się o mniejszą wartość niż w drugą stronę. Ale przy utrzymaniu modelu w jednej pozycji, kompensacje powinno wykonac zyro.

Poruszyłeś dwie kwestie:
1) to w jakiej pozycji ustawi się suwak ogona (dla pozycji stabilnej) wynika tylko i wyłącznie z mechaniki modelu: profilu łopat, przełożenia przekładni wirnik-ogon, powierzchni i profilu łopatek ogonowych. To jest czysta mechanika i dlatego jej niedokładności (luzy i opory) wpływają na zachowanie całości.
2) kwestia "humanitarności" to nic innego jak umożliwienie mu pracy od położenia zero (matematycznie) a nie od jakiejś wartości jaką musi wstępnie zliczyć. Zależnie od algorytmów jedne żyra radzą sobie z tym lepiej inne mniej (i dryfują). Nawet Bobby Watts swego czasu napisał że GY520 zachowuje się lepiej gdy jest wyregulowane (model) metodą Zero-Rate a nie Zero-Łopatek.
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
jedrus
Elita forum...
Posty: 599
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 69 razy
Podziękowano: 63 razy

Postautor: jedrus » 17 mar 2012, o 16:11

To jest IMHO trochę jak jazda samochodem. Oczywiście, że da się skręcać i jechać cały czas po łuku, ale naturalna pozycja kierownicy jadąc do przodu jest jedna - koła na prosto. Natuaralna i bezwisiłkowa, a każda inna pozycja jest wymuszona przez kierowcę.
Awatar użytkownika
Miron
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 64
Rejestracja: 11-01-2011
Podziękował: 3 razy

Postautor: Miron » 17 mar 2012, o 22:47

Ramotny pisze:Kiedyś już pokazałem rysunki porównujące metody ustawiania ogona z ich zaletami i wadami. Przytoczę je ponownie:
3) i porównanie skutków różnych metod regulacji

Obrazek


Sorki za laickie pytanie... ale skoro dla pozycji "tak robimy najczęściej*" X'>Y' to oznacza, że helikopter będzie wolniej kręcił się wokół własnej osi w kierunku przeciwnym wobec ruchu wskazówek zegara?

Ponieważ, jeśli kręci mi się wolniej to i tak tego nie zauważyłem, ale czy to później nie przeszkadza w jakiś dynamicznych figurach?

*nota bene najczęściej robię w innej pozycji... może dlatego nie potrafię się nauczyć latać?
ArabaT
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 39
Rejestracja: 22-12-2011
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 2 razy

Postautor: ArabaT » 18 mar 2012, o 00:35

Gmeracz tak wiem. I to, ze jestem czepialski też wiem ;)
Wydaje mi sie, ze nawet gdybym nie mial problemow z ogonem przy ustawieniu 0serwa i 0lopatek to i tak z czasem bym zmienil na 0serwa i 0dryfu bo jest to ustawienie bardziej logiczne.
AdamskY Jesteś na forum od "Dołączył(a): 5 lip 2010, o 20:53". Podziękowałeś za post "16 mar 2012" chociaż jest on tylko wycinkiem wątku Regulacja ogona autorstwa Ramotny z dnia "Napisane: 6 cze 2011, o 15:24" Czyżbyś przeoczył tylko dlatego, że zostal zamieszczony w dziale Żłobek?
jedrus Używajac analogi do samochodu to nie chodzi o jazde po luku tylko to czy jadac na wprost kierownice mamy poziomo (kiedyś w 125p takie fajne wsporniki byly) czy musimy ja przekrecic o iles stopni.
Ramotny gdybys dopisal w żłobku jeszcze
Ramotny pisze:Zależnie od algorytmów jedne żyra radzą sobie z tym lepiej inne mniej (i dryfują).
wszystko by było jasne. :thumb: albo przynajmniej jaśniejsze.
Pozdrawiam, Łukasz
Awatar użytkownika
AdamskY
Elita forum...
Posty: 674
Rejestracja: 05-07-2010
Lokalizacja: Ostróda
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 35 razy

Postautor: AdamskY » 18 mar 2012, o 00:50

ArabaT pisze:AdamskY Jesteś na forum od "Dołączył(a): 5 lip 2010, o 20:53". Podziękowałeś za post "16 mar 2012" chociaż jest on tylko wycinkiem wątku Regulacja ogona autorstwa Ramotny z dnia "Napisane: 6 cze 2011, o 15:24" Czyżbyś przeoczył tylko dlatego, że zostal zamieszczony w dziale Żłobek?


niczego nie przeoczyłem.... tylko dołączyłem się do opinii innych kolegów z forum ze ustawiania ogona już kiedyś inni ludzie wymyślili i testowali przez lata, a ze ty "chłopie" zamiast użyć :usesearch: i do zasad panujących się dostosować, wolałeś snu myśli typu" do mnie to nie przejawia" i pisząc nowe posty ze nikt nie pomaga i nie udziela odpowiedzi, to już twoja bajka, twój heliki . Testuj swoje myśli technologiczne ile chcesz, twoja kasa na części i twój czas. Ja wiem jedno... każdy helik to indywidualnie. Metoda prób i błędów ustawień....

np moja 500 to fenomen.. gy520 ma 3 gąbki i 2 blachy i dopiero wtedy zaczęła latać..
Adam®
www.adam-rcmodel.eu
ArabaT
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 39
Rejestracja: 22-12-2011
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 2 razy

Postautor: ArabaT » 18 mar 2012, o 02:02

Ponieważ najwyraźniej użytkownik o niku AdamskY czuje się dotknięty użyciem "chłopie" w mojej wypowiedzi chciałbym go oficjalnie za to przeprosić kim- bądź czymkolwiek jest. EOT
Trzeba było swój model poskładać staranniej. :rotfl: Taki mały żarcik mi przyszedł do głowy.
Pozdrawiam, Łukasz
Awatar użytkownika
stuf
Domownik forum...
Posty: 337
Rejestracja: 23-01-2012
Lokalizacja: Sulejówek
Podziękował: 22 razy
Podziękowano: 11 razy

Postautor: stuf » 18 mar 2012, o 11:07

AdamskY pisze: np moja 500 to fenomen.. gy520 ma 3 gąbki i 2 blachy i dopiero wtedy zaczęła latać..

:kopara: :wall: :kopara: :wall: :kopara:
Pozdrawiam - Andrzej

Cessna 182, inne latadła
Awatar użytkownika
AdamskY
Elita forum...
Posty: 674
Rejestracja: 05-07-2010
Lokalizacja: Ostróda
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 35 razy

Postautor: AdamskY » 18 mar 2012, o 15:11

ArabaT pisze:Ponieważ najwyraźniej użytkownik o niku AdamskY czuje się dotknięty użyciem "chłopie" w mojej wypowiedzi chciałbym go oficjalnie za to przeprosić kim- bądź czymkolwiek jest. EOT
Trzeba było swój model poskładać staranniej. :rotfl: Taki mały żarcik mi przyszedł do głowy.


lubisz prowokować.... przepraszać nie musisz bo nie czuje się urażony.

PS: i nie jestem czymkolwiek

i jeszcze jedno... -------------> "Nie zaczynaj (rozmowy) z idiotą bo Cie ściągnie na swój poziom i pokona doświadczeniem"

masz na myśli siebie Panie ArabaT ?
Adam®
www.adam-rcmodel.eu
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3711
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 18 mar 2012, o 15:31

Panowie - stonujcie trochę emocje bo niczego nie rozwiążą a wręcz przeciwnie...
Z góry dziękuję...

@arabat: żłobek uzupełniony...
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3711
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 18 mar 2012, o 15:38

Miron pisze:skoro dla pozycji "tak robimy najczęściej*" X'>Y' to oznacza, że helikopter będzie wolniej kręcił się wokół własnej osi w kierunku przeciwnym wobec ruchu wskazówek zegara?
Niekoniecznie ponieważ obrót CCW jest dla modelu łatwiejszy bo jest zgodny z momentem reakcji wirnika (dla modeli w wirnikiem CW patrząc od góry). Większość modeli z wirnikiem CW ma wolniejszy obrót w prawo (CW) niż lewo (CCW) - to właśnie skutek asymetrii dostępnego miejsca na wałku szczególnie w stronę "kontra" (CW).
Miron pisze:Ponieważ, jeśli kręci mi się wolniej to i tak tego nie zauważyłem, ale czy to później nie przeszkadza w jakiś dynamicznych figurach?
Jeśli mechanika nie pozwala na wykonywanie szybkiej rotacji (czyli) uzyskania dużych sił na ogonie to mogą być problemy z bardzo dynamicznymi figurami (zawierającymi szybkie piruety)
Miron pisze:*nota bene najczęściej robię w innej pozycji... może dlatego nie potrafię się nauczyć latać?
umiejętność latania nie zależy (niestety :)) od skuteczności ogona...
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Miron
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 64
Rejestracja: 11-01-2011
Podziękował: 3 razy

Postautor: Miron » 18 mar 2012, o 23:18

Ramotny pisze:
Miron pisze:skoro dla pozycji "tak robimy najczęściej*" X'>Y' to oznacza, że helikopter będzie wolniej kręcił się wokół własnej osi w kierunku przeciwnym wobec ruchu wskazówek zegara?
Niekoniecznie ponieważ obrót CCW jest dla modelu łatwiejszy bo jest zgodny z momentem reakcji wirnika (dla modeli w wirnikiem CW patrząc od góry).

Nie bardzo kumam, przecież część X' odpowiada za obrót zgodny z ruchem wirnika, a więc zarówno działa "dłuższy ruch po wałku" plus moment reakcji wirnika ? Czyli na pewno śmigłowiec zgodnie z ruchem wskazówek zegara będzie się o wiele szybciej obracał!! Tak jak jest napisane poniżej...

Ramotny pisze:Większość modeli z wirnikiem CW ma wolniejszy obrót w prawo (CW) niż lewo (CCW) - to właśnie skutek asymetrii dostępnego miejsca na wałku szczególnie w stronę "kontra" (CW).



Ramotny pisze:umiejętność latania nie zależy (niestety :)) od skuteczności ogona...


nie miałem na myśli pozycji ogona ;)

Coś w tym poście mogłem pochrzanić, proszę nie biczować bo cały weekend spędziłem w pracy i teraz odrdzewiam mózg...

Edit:
nie wiem czy odrdzewianie pomogła ale mam takie laickie pytanie, jeśli byśmy nie mieli łopatek ogonowych to ogon ucieka w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara? Jeśli tak to powyższe moje wypociny można spuścić do ... :gas:
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 19 mar 2012, o 23:04

Miron pisze: jeśli byśmy nie mieli łopatek ogonowych to ogon ucieka w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara?

Bez wirnika ogonowego sam ogon kręciłby sie przeciwnie do obrotów wirnika głównego. W przypadku większości helików to będzie CCW.
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 19 mar 2012, o 23:09

Gmeracz pisze:
Miron pisze: jeśli byśmy nie mieli łopatek ogonowych to ogon ucieka w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara?

Bez wirnika ogonowego sam ogon kręciłby sie przeciwnie do obrotów wirnika głównego. W przypadku większości helików to będzie CCW.


Przypomniały mi się egzaminy do ATPLa.

Dla tych co chcą wiedzieć co oznacza CCW.

http://en.wikipedia.org/wiki/Clockwise
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
ArabaT
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 39
Rejestracja: 22-12-2011
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 2 razy

Postautor: ArabaT » 20 mar 2012, o 03:23

Ramotny możesz napisac na podstawie jakiego modelu wykonałes te rysunki? Pytam bo do 450 to sie ma jak... co może laika taiego jak ja wprowadzać w błąd.
"strefa martwa" to co to ma oznaczac?
Pozdrawiam, Łukasz
Awatar użytkownika
Miron
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 64
Rejestracja: 11-01-2011
Podziękował: 3 razy

Postautor: Miron » 20 mar 2012, o 11:52

ArabaT pisze:Ramotny możesz napisac na podstawie jakiego modelu wykonałes te rysunki? Pytam bo do 450 to sie ma jak... co może laika taiego jak ja wprowadzać w błąd.
"strefa martwa" to co to ma oznaczac?



Myślę, że odnosi się to do każdego modelu. Strefa martwa - strefa na wałku, leżąca poza możliwościami ruchu ślizgacza ...
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 20 mar 2012, o 13:29

Grzesiek pokazał generalne zależności, co nie oznacza oczywiście że wszędzie ustawienia będą takie same. Np. martwa strefa nagminnie występuje tam, gdzie żyro nie ma ustawianych limitów (np. GY401). Wtedy może istnieć strefa, której żyro nie potrafi wykorzystać, bo symetryczne limity wychyleń musimy ustawić do mniejszego przesuwu.

Nowsze żyrka umożliwiają pominięcie tego ograniczenia (np. GP750) i ustawienie niezależnych granic ruchu ślizgacza.
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
ArabaT
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 39
Rejestracja: 22-12-2011
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 2 razy

Postautor: ArabaT » 20 mar 2012, o 17:36

Chodzi o to, ze na rysunku "Tak robimy najczesciej" strefa martwa powinna byc pomiedzy y' a łopatami wirnika ogonowego i x'<y' dla zyrka z symetrycznymi limitami i x'<<y' dla limitów niesymetrycznych.
Pozdrawiam, Łukasz

Wróć do „Filmy i Foty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości