Filmy i foty naszych (i nie tylko) modeli

Panie Reżyserze, ja Pana we wszystkich filmach widziałam!
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3262
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 295 razy
Podziękowano: 262 razy

Postautor: Ramotny » 18 paź 2018, o 07:41

Ludzie to się potrafią bawić....

Builder & Owner Franz Obenauf
Scratch Built Junkers JU-188 RC Giant WWII Airplan
Wingspan/Weight: 5.5m (18 ft.)/85kg (187 lbs.)
RC System: Jeti DC-24
Engines: 2x Moki 250
Power System: Emcotec 2018
Propellers: 30.75” 3-Blade (Ramorser)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Piotr_T
Domownik forum...
Posty: 422
Rejestracja: 13-06-2017
Lokalizacja: Józefosław
Podziękował: 24 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: Piotr_T » 18 paź 2018, o 12:21

Trzeba mieć fantazję, wiedzę, doświadczenie w pilotażu, czas przeznaczony na budowę takiego cuda i... pieniądze :-).
Ale są lepsze zabawki, np. taki B-25 Mitchell w skali 1:3 z dwoma silnikami Moki 400 ccm

Obrazek

albo (choć tu lepiej napisać "było") turbinowe (8 silników) B-52 w skali 1:8, które zresztą zbyt wiele nie polatało (według różnych wersji od ok. 13 do 60 tys. USD poszło na karmę dla kretów).

Obrazek

Pozdrawiam,
Piotr.
Wirniki - Protos Mini 3S, WLT V977
Śmigła - LIDLolek w wersji RC-Electric
Koła - WLT A979
FlySky FS-I6X
Awatar użytkownika
aikus
Olimp forum
Posty: 7375
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 699 razy
Podziękowano: 483 razy

Postautor: aikus » 18 paź 2018, o 13:42

Widziałem tego b52. Rozwalił się dokładnie jak ten oryginalny prawdziwy b-52 podczas pamietnej katastrofy gdzieś tam w Stanach. Przeciagniecie w ciasnym zakrecie nisko nad ziemią.. Nawet zakręt w te sama stronę, w lewo.... I zakurzylo się też podobnie...
Awatar użytkownika
Piotr_T
Domownik forum...
Posty: 422
Rejestracja: 13-06-2017
Lokalizacja: Józefosław
Podziękował: 24 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: Piotr_T » 18 paź 2018, o 14:45

Znaczy się... dobra makieta ;-), o ile jest to powód do śmiechu, bo dla autora tego modelu ten kret na pewno śmieszny nie był.

Pozdrawiam,
Piotr.
Wirniki - Protos Mini 3S, WLT V977
Śmigła - LIDLolek w wersji RC-Electric
Koła - WLT A979
FlySky FS-I6X
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3262
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 295 razy
Podziękowano: 262 razy

Postautor: Ramotny » 18 paź 2018, o 14:49

aikus pisze:Widziałem tego b52. Rozwalił się dokładnie jak ten oryginalny prawdziwy b-52 podczas pamietnej katastrofy gdzieś tam w Stanach. Przeciagniecie w ciasnym zakrecie nisko nad ziemią.. Nawet zakręt w te sama stronę, w lewo.... I zakurzylo się też podobnie...
Owszem...
https://m.youtube.com/watch?v=68WZ6PgsBhM

Wysłane z mojego YD206 przy użyciu Tapatalka
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
mwx
Lider forum...
Posty: 2137
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 10 razy
Podziękowano: 154 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 19 paź 2018, o 10:18


YouTube

Jak dla mnie super filmik:

1. bo Nitro
2. bo widać pełną kontrolę nad maszyną i płynne ruchy a nie szarpanie drągami
3. bo Nitro
4. bo jakość nagrania i edycja są spoko - choćby taki szczegół jak odpowiedni dobór FPS przy nagrywaniu i konwersji żeby widok kręgu łopat na filmie nie przyprawiał o epilepsję
5. bo czechosłowackie łopaty
6. bo nitro
7. bo właśnie tak chciałbym kiedyś umieć latać
Maciej
Latające muzeum: 600NSP Brain2, FrankenBelt CPX FBL, HS Emax X-450, Debil 380/420, Black Thunder 770 (?!)
T8FG, 9CAP
filmy na YouTube
Awatar użytkownika
aikus
Olimp forum
Posty: 7375
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 699 razy
Podziękowano: 483 razy

Postautor: aikus » 19 paź 2018, o 11:37

mwx pisze:
Jak dla mnie super filmik:


Jak dla mnie też, ale ma kilka wad:

mwx pisze:1. bo Nitro


To pierwsza wada.

mwx pisze:2. bo widać pełną kontrolę nad maszyną i płynne ruchy a nie szarpanie drągami


Aaa, no prawda to jest.

mwx pisze:3. bo Nitro


To druga wada.

mwx pisze:4. bo jakość nagrania i edycja są spoko - choćby taki szczegół jak odpowiedni dobór FPS przy nagrywaniu i konwersji żeby widok kręgu łopat na filmie nie przyprawiał o epilepsję


To nie kwestia FPS i konwersji tylko kamery. Tylko i wyłącznie, a szczegóły - jak znajdę odpowiedni filmik na youtube.
Ale fakt - kamera pro i krąg łopat wygląda tak jak wyglądać powinien.


mwx pisze:5. bo czechosłowackie łopaty


Wierzę na słowo.
mwx pisze:6. bo nitro


To trzecia wada.

mwx pisze:7. bo właśnie tak chciałbym kiedyś umieć latać


To się da zrobić.
Nauczyłem jego nauczę i Ciebie. Wpadnij na Reguły kiedyś.
:vhappy:

Anyway, wracając do tych kamer...
Mam nadzieję, że dobrze zrozumiałem Twoje ataki epilepsji i to o to Ci chodzi:


YouTube

Jak widać przypadłość dotyczy w zasadzie głownie i wyłącznie gówno-kamer z telefonów, oraz bieda-kamerek sportowych, mikrokamerek itp.
Postęp spowodował, że te kamerki sa zajebiste, robią fullHD albo nawet 4K, ale w takich sytuacjach wychodzi ich gównowatość.
Co lepszy cyfrak (nawet kompakt, ale cyfrak jak choćby Sony HX400, a nie blać telefon) od tej przypadłości jest wolny.
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3262
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 295 razy
Podziękowano: 262 razy

Postautor: Ramotny » 19 paź 2018, o 11:40

1. bo Nitro
3. bo Nitro
6. bo nitro


Chcesz T500 w nitro?

Wysłane z mojego YD206 przy użyciu Tapatalka
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
aikus
Olimp forum
Posty: 7375
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 699 razy
Podziękowano: 483 razy

Postautor: aikus » 19 paź 2018, o 12:39

Największym problemem Nitro współcześnie jest dostępność i ceny paliwa a to ma związek ze zmianą unijnych przepisów dotyczących importu nitrometanu.
Szczegółów nie znam, ale z tego co wiem temat jest nie do obejścia i nie do ugryzienia w żaden sposób, bo żeby cokolwiek wykombinować - trzeba by potężnego efektu skali, żeby to się opłacało.
Efektu skali, której nie ma i nie będzie, bo sam rynek RCHeli to nisza, a Nitro to nisza w niszy.
Pozamiatane i zakopane.
Awatar użytkownika
dawo
Elita forum...
Posty: 1087
Rejestracja: 06-10-2014
Lokalizacja: Piastów
Podziękował: 19 razy
Podziękowano: 24 razy

Postautor: dawo » 19 paź 2018, o 12:58

Ale na takich paliwach chyba ganiają też spaliny samochodowe rc, coś mi się przewijało przez oczy jak przeglądałem sklep rcforfun.com
1x450,V922, Protos mini, Protos 380, Protos 500,Trex 600, 2xCombat, FunCub, EFX racer, Extra 300, Katana mini, Skrzydło, 2xF16, quad 250 i QX 90, Hyper Bipe, Hawk EDF, Rad Jet, Akrobat Halowy,Bolt z Mavimodels, Himoto on Road, DX7S :)
Awatar użytkownika
aikus
Olimp forum
Posty: 7375
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 699 razy
Podziękowano: 483 razy

Postautor: aikus » 19 paź 2018, o 13:19

Mają mniej nitro, więcej oleju, inny olej...
Paliwo do samochodów istotnie jest dostępne, jest go dużo, ale też podrożało.
Ale na paliwie do samochodów helikiem nie polatasz... Ponoć nawet silnik można zarżnąć.
Awatar użytkownika
mwx
Lider forum...
Posty: 2137
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 10 razy
Podziękowano: 154 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 19 paź 2018, o 13:52

Ramotny pisze:
Chcesz T500 w nitro?


dawaj foty.
Maciej
Latające muzeum: 600NSP Brain2, FrankenBelt CPX FBL, HS Emax X-450, Debil 380/420, Black Thunder 770 (?!)
T8FG, 9CAP
filmy na YouTube
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 7277
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 277 razy
Podziękowano: 417 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 19 paź 2018, o 14:10

aikus pisze:Mają mniej nitro, więcej oleju, inny olej...


I palą połowę lub mniej
Helikoptery
jano
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 21
Rejestracja: 01-02-2015
Lokalizacja: Ostrołęka
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 3 razy

Postautor: jano » 19 paź 2018, o 22:29

wojtekr pisze:
aikus pisze:Mają mniej nitro, więcej oleju, inny olej...


I palą połowę lub mniej

Nitro mają dużo, a oleju o połowę mniej.
Awatar użytkownika
aikus
Olimp forum
Posty: 7375
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 699 razy
Podziękowano: 483 razy

Postautor: aikus » 19 paź 2018, o 23:03

jano pisze:
wojtekr pisze:
aikus pisze:Mają mniej nitro, więcej oleju, inny olej...


I palą połowę lub mniej

Nitro mają dużo, a oleju o połowę mniej.


Ja tam się nie znam, ale kiedyś latałem Raptorem nitro. Latałem na 16% Bekrze i to było najsłabsze możliwe paliwo do helików, wszyscy latali na 19% - 25%.
Mam też bańkę paliwa do samochodów - jakiegoś typowego, kupiłem kiedyś do eksperymentów z PulseJetami i to paliwo ma 8%.
Więc... jakoś sobie nie wyobrażam, żeby było tak jak mówisz.
Jak jest z olejem nie wiem, może faktycznie mają mniej oleju.
Może mają więcej etanolu - bardzo być może, no bo jakby skoro główne składniki paliwa są trzy: nitrometan, etanol i olej no to jakby cudów nie ma.
Ale nitrometanu paliwa samochodowe na pewno nie mają więcej niż helikopterowe.
jano
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 21
Rejestracja: 01-02-2015
Lokalizacja: Ostrołęka
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 3 razy

Postautor: jano » 20 paź 2018, o 00:45

Mają porównywalne ilości nitrometanu. Maksymalną zawartość w paliwie dokładnie określają przepisy dla konkretnej klasy modeli. I tak dla klasy 1:10 onroad gdzie stosowane są silniki o pojemności max. 2,1 ccm dopuszczalna zawartość nitro w paliwie wynosi 16%, natomiast dla klas offroad 1:8 silniki do 3,5 ccm paliwo może zawierać do 30% nitro, zawartość oleju od 8 do 12% max. w zależności od producenta tego parametru przepisy nie określają. Ta mała zawartość oleju w paliwie wynika z charakterystyki pracy silnika w modelu samochodu, na penłej mocy pracuje on tylko w krótkich interwałach w czasie wyścigu, bardzo ważna jest też elastyczność czyli błyskawiczne przejście z obrotów jałowych do mocy maksymalnej. W helikopterach oraz ślizgach spalinowych silnik praktycznie cały czas pracuje na pełnej i tu w paliwie musi być minimum ok. 18% oleju w paliwie.
Awatar użytkownika
aikus
Olimp forum
Posty: 7375
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 699 razy
Podziękowano: 483 razy

Postautor: aikus » 20 paź 2018, o 09:26

Aaa chyba że taak...
Awatar użytkownika
Carson
Stały bywalec...
Posty: 224
Rejestracja: 22-05-2018
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Podziękował: 8 razy
Podziękowano: 1 raz

Postautor: Carson » 4 lis 2018, o 20:45


YouTube

takie tam nauki w samotnosci... :)
XK K110 / 450 FBL / FS-i6
Awatar użytkownika
Pietrek
wcześniej: Piotr G
Posty: 601
Rejestracja: 13-07-2015
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 33 razy

Postautor: Pietrek » 4 lis 2018, o 21:29

Przymocuj sobie kamerkę do czoła (tylko nie gwoździkiem) to wtedy zobaczymy cały lot. ;)
Pozdrawiam...
Piotr
--------------
nie potrafię ale spróbuję się nauczyć...
G500 sport / Gaui X3 (1) / Gaui X3 (2) / Reaktor 3D / Bixler 2 / DX9 / Traxxas e-revo 1:10 i 1:16
Awatar użytkownika
miruuu
Administrator
Posty: 15659
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Podziękował: 1454 razy
Podziękowano: 675 razy
Kontaktowanie:

Postautor: miruuu » 4 lis 2018, o 22:18

Nono... fajne są początki bo tak szybko widac postępy... :)
Pozdrawiam, Mirek

Trex 500X - trex ratio :) | Trex 470LM - cieszy... | 2x Devil X360 - tak jakoś wyszło... | Oxy 3 - nie po-byku | Oxy 2 - mały, ale wariat... | Reaktor 3D FPV - drugie życie pianki... | Lizard95 - że też mi się drona zachciało.... | Czesia - jeszcze tylko wyniosę choinkę i się za nią biorę... | LaTrax Rally - kazali mi kupić | Graupner MX-20 - działa

Wróć do „Filmy i Foty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości