Polowanie na kreta - video i foto relacje z własnych kretobić

Panie Reżyserze, ja Pana we wszystkich filmach widziałam!
Awatar użytkownika
Carson
Faraon
Posty: 1499
Rejestracja: 22-05-2018
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Podziękował: 158 razy
Podziękowano: 49 razy

Postautor: Carson » 28 cze 2020, o 18:58

To Patafiany z Was! :D A ja glupi myslalem, ze to przez slonce mnie tak piecze wszystko
LOGO 480 / X360 / FS-i6 // Turnigy SCT 2WD / FS-GT3B // Charging Case
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 11302
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 954 razy
Podziękowano: 673 razy

Postautor: aikus » 28 cze 2020, o 22:43

No... W każdym razie oblatałem gaueczkę po odbudowie i remoncie.
Wymieniłem serwo ogonowe na MKS... i przez chwile ... musiałem się przyzwyczaić do tego jak jest znowu zaje**scie, o mi się wydawało, że coś jest ch****o :D:D
Nooo...
Nie ma przebacz.
Serwa ogonowe Lynxa w rozmiarze micro (czyli https://www.lynxheli.com/product_info.p ... s_id=27516 ; parametry mam stąd, bo nastronie LYNXa już ewidentnie end-of-life: https://www.thehelihangar.ca/products/k ... -servo-1pc KST Lynx DS213X - 760us Micro Tail Servo, o parametrach:
DS 213X Servo Specification:

- Operating Voltage: 6.5 - 7.4V
- Dimension: 22.90 * 12.27 * 24.50mm
- Torque: 3.00kg/cm - 6.5V
3.60kg/cm - 7.4V   
- Speed: 0.06sec / 60° - 6.5V
0.04sec / 60° - 7.4V
- Motor: 12mm Coreless
- Working Frequence: 760us / 560Hz


Versus:
http://mks-servo.com/DS95i
Torque (4.8V): 1.92 kg-cm / 26.7 oz-in
Torque (6.0V): 2.40 kg-cm / 33.3 oz-in
Speed: 0.047 s (4.8V) / 0.038 s (6.0V)
Weight: 21.21 g (0.75 oz)

Na papierze z grubsza to samo, nie?


No to jest blać jak dzień do nocy.
Dokładnie ten sam helikopter, dokładnie ta sama geometria całej mechaniki ogona, przełożenia, prędkości - WSZYSTLKO! Wszystko dokładnie to samo.
I w MKSie mam np. na najniżsyzm Idlu czułość 60% i ogon trzyma jak żyleta i ani drgnie w overspeedach, a w Lynxie miałem czułość 30%, w overspeedach sie wzbudzał i generalnie był miękki.
Nie było źle - nie nie. Było do tego stopnia "można się przyzwyczaić", że jak mówię się przyzwyczaiłem.
I to też wcale nie było tak, że ja z tym LYNXem nie kombinowałem! Nie, oczywiście, że nie. Ja próbowałem mu wydłużyć orczyk, skrócić orczyk... no ale cudów nie ma, to po prostu nie jest najlepsze serwo ogonowe na świecie.

Może... MOŻE jest tak, że ja na awionice mam 6V, bo uważam, że nie ma potrzeby, zeby było więcej...
... no i w przypadku MKSa... Miałem 5, mam 6 - nie ma żadnej różnicy.
A w przypadku Lynxa, minimum co podaje producent to 6,5.
...
Trochę w to nie wierzę, żeby różnica była aż taka, ale ...
... Ale nie - nie będę robił kolejnego eksperymentu, przekładał serwa i podnosił napięcia.
Jeszcze mi coś pierdolnie i będzie.
Na MKSie jest dobrze i tego się trzymam.

MKS jest dwa razy droższy - no jest.
No ale MKSa też już miałem, bo kiedyś u Kenobiego okazyjnie kupiłem i tak leżał.
Natomiast generalnie błędem było trzymanie się rozmiaru micro w tej klasy modelu, zwłaszcza, że bez żadnego problemu można tam wsadzić serwo midi. A tu już nie ma absolutnie żadnego problemu, żeby znaleźć naprawdę porządne serwo ogonowe w dość przystępnej cenie.


No tak czy siak - mam dwa serwa ogonowe lynxa, będą do sprzedania, natomiast ... narazie wstępnie zaklepał je sobie majki, więc z oficjalnym ogłaszaniem się nie śpieszę.
Jedno jest używane, zero zauważalnych luzów, drugie - nówka sztuka, nierozpakowane.


No!
Wracając jednak do świeżo odbudowanej Gauki.
Dziiiizzz... Jak to ładnie lata... jaki fajny nieuszojebny dźwięk ma... No miód malina.
Przesiałem z łopat Aligna na Taroty bo okazało się, że wyważanie niesparowanych łopat przez dokładanie 2 gramów w taśmie to już jest lekki overkill - łopat nie dało się wytorować...
... no i tu kolejny transcendentny wniosek.
Przy dokładnie tym samym helikopterze i dokładnie tych samych ustawieniach wszystkiego, Taroty w porównaniu z Alignami są:
- żwawsze jeśli chodzi o cyklikę.
- zmuliste jeśli chodzi o skok ogólny.

Trochę to na oko w sprzeczności stoi jedno z drugim, ale tak dokładnie jest.
Przy tych samych najniższych obrotach nie mam teraz żadnego problemu, żeby robić tic-toci, natomiast muszę uważać, żeby mi ciągu nie zabrakło np. przy wychodzeniu z pętli.
Na Alignach było dokładnie odwrotnie.

No i tyle.
Chcę sobie znów polatać... achhh... tak było zaje**scie...


_buja_w_oblokach _buja_w_oblokach _buja_w_oblokach
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 11302
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 954 razy
Podziękowano: 673 razy

Postautor: aikus » 28 cze 2020, o 22:45

Carson pisze:To Patafiany z Was! :D A ja glupi myslalem, ze to przez slonce mnie tak piecze wszystko


Nie blać z nas, tylko z Ciebie!
Nie wiedziałeś, że Regulski Duszek uodparnia na promienie UV?
Byś przyjechał to by Ci nic nie było...
:swir: :swir:
Awatar użytkownika
Lukasz
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 78
Rejestracja: 12-02-2019
Podziękowano: 5 razy

Postautor: Lukasz » 4 lip 2020, o 10:01

Tak dobrze mi ostatnio zaczelo 3D latanie isc ze krecior ten dedykuje zakonczeniu etapu 2d i 2,5d :)

Cwiczylem zakrety samolotowe odwroconym debilem - za mocno sie w ziemie skierowal, odbilem, odwrocilem plozami w dol jak bozia przykazala i ladnie juz prosto popierdalal w przod tyle ze juz prawie w trawie - i wtedy sie mi pojebalo i pieknie nosem walnalem cala predkoscia w glebe. Na lace normalnie slad jak po tupolewie :) Bateria poleciala sobie w dal, z dziesiec minut szukalem.

Pozegnalem sie z:

2 lopaty glowne
3 orczyki
rurka od serwa ogonowego
kabinka ma wyrwany dol
boom i jego mocowanie
ramie glowicy, szpindel albo i cala glowica bo cos dziwnie wygieta
polka pod serwo ogonowe o dziwo w kawalkach

Serwa chyba przezyly.

IMG_20200704_104713875.jpg

IMG_20200704_104758213.jpg

IMG_20200704_103805383.jpg

IMG_20200704_103727557.jpg

IMG_20200704_103740666.jpg

IMG_20200704_103755585.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 11302
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 954 razy
Podziękowano: 673 razy

Postautor: aikus » 4 lip 2020, o 13:59

Lukasz pisze:Tak dobrze mi ostatnio zaczelo 3D latanie isc ze krecior ten dedykuje zakonczeniu etapu 2d i 2,5d :)

Cwiczylem zakrety samolotowe odwroconym debilem - za mocno sie w ziemie skierowal, odbilem, odwrocilem plozami w dol jak bozia przykazala i ladnie juz prosto popierdalal w przod tyle ze juz prawie w trawie - i wtedy sie mi pojebalo i pieknie nosem walnalem cala predkoscia w glebe. Na lace normalnie slad jak po tupolewie :) Bateria poleciala sobie w dal, z dziesiec minut szukalem.



Qrwa łukasz, jakby można było dać dwa dzięki za jednego posta to bym Ci dał.
1. za przepięknego kreta - aleś chłopie przyjebał:D:D
2. Za przepiękny jego opis.
Normalnie prawie jakbym ja to pisał... może jeszcze ze dwie kurwy bym gdzieś wcisnął :grin2: :grin2:
:piwo2: :piwo2: :thumb:
Awatar użytkownika
Lukasz
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 78
Rejestracja: 12-02-2019
Podziękowano: 5 razy

Postautor: Lukasz » 4 lip 2020, o 15:17

A dziekuje dziekuje, to moj zdecydowanie najlepszy kret, na razie ;)

Co do kurwy - mowisz i masz:

blać raz - jeszcze pasek ogona jest naciety
blać dwa - glowica ma zmiazdzone wypustki mocowania ramion, do wymiany
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 4972
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 269 razy
Podziękowano: 470 razy

Postautor: Artja » 4 lip 2020, o 15:56

Opis piękny jak sam kret, normalnie jakbym siebie widział. Takie bezrefleksyjne zaoranie gleby przy locie wprost to moja specjalność. Nie ma nic lepszego niż zostawić po sobie ślady jak po tupolewie. Gratulacje kolego! :thumb:
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 18410
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1670 razy
Podziękowano: 821 razy

Postautor: Don Mirson » 4 lip 2020, o 15:59

Cud miód kreciol. Takie lubimy najbardziej :D

Wróć do „Filmy i Foty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości