Filmy i foty dużego lotnictwa

Panie Reżyserze, ja Pana we wszystkich filmach widziałam!
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 16 sty 2019, o 13:50

No właśnie tam jest dosyć drogo, chociaż najfajniej pewnie, bo ruscy się nie pierdolą.
- Nie można latać myśliwcem w przestrzeń!
- Szto bliać nie młożna?!

No ale jak jeszcze currently unavailable to może do angoli...
Ci z kolei z powodu genetycznie uwarunkowanej uprzejmości mi niczego nie odmówią :D:D
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 16 sty 2019, o 13:55

Działaj, działaj. W końcu:

in-soviet-russia-poland-can-into-space.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 16 sty 2019, o 14:04

No, w kosmos na nas prędzej czy później wysadzą. Pytanie tylko którzy jesteśmy w kolejce ;)
Awatar użytkownika
Artu
Fochmen
Posty: 3469
Rejestracja: 09-01-2011
Lokalizacja: 52°38'25''N, 20°56'31''E
Podziękował: 163 razy
Podziękowano: 414 razy

Postautor: Artu » 16 sty 2019, o 17:23

"Żre" tyle, co mocny rower elepstryczny :wow2:

Pozdrawiam, Artur
"...rzeczy niemożliwe do zrobienia robią ci, którzy o tym nie wiedzą"
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 16 sty 2019, o 17:41

... Amperow.... A to ci dopiero, nie? Oczekiwał byś, że raczej z 10 razy tyle czyli gdzieś tak 2000 3000 amperów?
:grin2:
Zen.....
Zanim się zdenerwuję:
Ciekawe przy jakim napięciu.
Awatar użytkownika
Artu
Fochmen
Posty: 3469
Rejestracja: 09-01-2011
Lokalizacja: 52°38'25''N, 20°56'31''E
Podziękował: 163 razy
Podziękowano: 414 razy

Postautor: Artu » 16 sty 2019, o 17:50

Zasilanie 700V, pakiecik LiPo waży 440kg i wystarcza na 30 minut lotu... oczywiście tylko pilot, bez bagażu i pasażerów :grin2:
Pozdrawiam, Artur
"...rzeczy niemożliwe do zrobienia robią ci, którzy o tym nie wiedzą"
Awatar użytkownika
omcKrecik
Maharadża Pendżabu
Posty: 1777
Rejestracja: 11-12-2016
Lokalizacja: Las niedaleko Pułtuska (to nie moja wina)
Podziękował: 217 razy
Podziękowano: 84 razy

Postautor: omcKrecik » 16 sty 2019, o 18:50

Szacun dla twórców :thumb:
700V x 250A = 175 kW. Dość oszczędny jest, a pewnie jest to trochę mniej.
Pozdrowionka od... Andrzeja
Nie umiem latać tak jak Wy, ale się uczę.
W ogóle ciągle się uczę. Wszystkiego, czasem od nowa...
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 16 sty 2019, o 20:37

Oryginał miał 183kW. Jakoś dali radę bez tych 4% wyjściowej mocy ;)
Awatar użytkownika
windcatcher
Dr Glut
Posty: 2300
Rejestracja: 10-08-2013
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 155 razy

Postautor: windcatcher » 16 sty 2019, o 21:46

iX12, O210,W360,T470,GX380,D420,P425,... --> Pozdrawiam Michał
Awatar użytkownika
Piotr_T
Elita forum...
Posty: 1278
Rejestracja: 13-06-2017
Lokalizacja: Józefosław
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 94 razy

Postautor: Piotr_T » 16 sty 2019, o 22:32

Ten film tylko potwierdza moje dotychczasowe spostrzeżenia w temacie "elektryków" wszelkiej maści poruszających się bez sieci trakcyjnej - sam silnik i napęd są genialne, ale akumulatory i ich ładowanie ciągłe do d... i niestety nie zanosi się na radykalną poprawę tego stanu rzeczy. IMHO nadzieja w ogniwach paliwowych. BTW - pomysły na niskociśnieniowe zbiorniki wodoru już są i chyba szybciej się ich doczekamy, niż szybkoładowalnych akumulatorów o dużej pojemności.

Pozdrawiam,
Piotr.
Wirniki - XL Power 550, Protos Mini 325 3S, OMP Hobby M2 EXP
Skrzydła - Zeta Wing-Wing Z-84 2S, LIDL EDF 2S
FlySky FS-I6X
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 16 sty 2019, o 22:34

windcatcher pisze:https://www.instagram.com/p/BsdJQSCHbqf/?utm_source=ig_web_button_share_sheet

Mam nadzieję, że Wam poleci.



To tak jakby to:










zajebiste!!!
:)
Awatar użytkownika
omcKrecik
Maharadża Pendżabu
Posty: 1777
Rejestracja: 11-12-2016
Lokalizacja: Las niedaleko Pułtuska (to nie moja wina)
Podziękował: 217 razy
Podziękowano: 84 razy

Postautor: omcKrecik » 16 sty 2019, o 23:49

mwx pisze:Oryginał miał 183kW. Jakoś dali radę bez tych 4% wyjściowej mocy ;)

Pewnie dlatego tak nisko leciał, efektem odziemnym się posiłkował z braku tych 4% mocy... :lol:
Wyświetlany moment obrotowy to raczej silnika dotyczy, bo te 250Nm wirnika nie uciągnęłyby. Wirnik tak na pi całka oko różniczka przez ucho jakieś 250 obr/min kręci, może ciut więcej. Można sobie obliczyć przełożenie i orientacyjny ciężar silnika. Cały zespół napędowy razem z aku coś około 700 kg byłby... Spryciarze, nie pokazali wirnika w bezruchu, żeby profilu nie podpatrywać :lol:
Czy te duże dwułopatowe heliki też się podpierają elektroniką do stabilizacji stanu lotu ? W takim Mi-2 to się można podeprzeć... wiecie czym ;)
Pozdrowionka od... Andrzeja
Nie umiem latać tak jak Wy, ale się uczę.
W ogóle ciągle się uczę. Wszystkiego, czasem od nowa...
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 17 sty 2019, o 00:19

Ten duży żyroskop na górze im wystarczy.

Zdaje się że governor do silnika (dodany dopiero w 2 serii) i lampka świadczącą o jego włączeniu były jedynymi elektronicznymi elementami związanymi ze sterowaniem maszyną.
Awatar użytkownika
omcKrecik
Maharadża Pendżabu
Posty: 1777
Rejestracja: 11-12-2016
Lokalizacja: Las niedaleko Pułtuska (to nie moja wina)
Podziękował: 217 razy
Podziękowano: 84 razy

Postautor: omcKrecik » 17 sty 2019, o 00:52

Kurczę, i takie to stabilne się wydaje...
Łopaty np. w "dwójce" ważą 3x70 kg (tak, tak, leciutkie są, z alu kesonowe i z gazem pod kontrolowanym ciśnieniem, to jako wczesny wykrywacz mikropęknięcia), no to żyrko jakieś jest. Ten jest na pewno lżejszy, ale za to na Eiffelu jakimś.
Latał ktoś z Was helikiem RC z wirnikiem wielołopatowym bez stabilizacji ? Chodzi mi o różnicę trudności pomiędzy 2-ma, 3-ma i więcej łopatami hmm
Pozdrowionka od... Andrzeja
Nie umiem latać tak jak Wy, ale się uczę.
W ogóle ciągle się uczę. Wszystkiego, czasem od nowa...
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 17 sty 2019, o 09:52

Ja raz odpaliłem 450 fbl bez stabilizacji.
No da się, ale poza zawis ciężko wyjść (mi przynajmniej, są tu tak doświadczeni piloci którzy na pewno daliby radę to zrobić i to na niewyważonych łopatach :vhappy: ), a poziom skupienia indukuje intensywne wydzielanie potu w różnych częściach ciała.

Myślę że już taka 700 z cięższymi łopatami bez stabilizacji mogłaby latać w miarę stabilnie, tylko nie mam ochoty próbować :)

Ale są tacy co się nie boją

Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 17 sty 2019, o 11:38

No tyle, że właśnie podobno dołożenie trzeciej łopaty w wirniku jakimś cudem bardzo zauważalnie to poprawia...
Do tego stopnia, że E_Sky produkował kiedyś HoneyBee w wersji Flybarless, bez układu Flybarless i tam właśnie był wirnik trójłopatowy.
Nie przyjęło się to i furory nie zrobiło, bo - wiadomo - latało tak czy siak tak sobie, ale jednak dalo się tym latać co w heliku tej wielkości jest raczej WOW.

Natomiast ... tak generalnie to raz na jakiś czas ktoś wpada na taki pomysł. Wywala FBLa, nagrywa filmik z oblotu, który - tak jak mówisz - ogranicza się do koślawego i mocno niestabilnego zawisu na granicy katastrofy... ląduje, stwierdza, że nie jest tak źle...
... po czym już cichutko i bez rozgłosu montuje z powrotem FBLa i udaje, że tematu nie było.
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 17 sty 2019, o 11:55

Coś mi świta ze to kwestia amortyzacji łopat. W klasycznej głowicy mamy 2 łopaty na jednym szpinlu, a to sprawia że układ sam się bardziej wzbudza. Dla nas to jest spoko, bo generalnie oczekujemy gwałtownych manewrów.

W przypadku głowic wielołopatowych każda łopata ma indywidualną amortyzację, więc mamy układ który dąży bardziej do "uspokojenia się", tak jak w dorosłych helikach.

SAB ma głowicę dwułopatową z indywidualną amortyzacją - ciekawi mnie jak by to działało w porównaniu do 3-łopatowej.

Większe maszyny powinny sobie radzić bez stabilizatora, niezależnie od głowicy. FBLe głównie sprawiają że jest nam łatwiej, bo eliminują zadzieranie podczas lotu postępowego, wpływ wiatru, pochylanie się na jedną stronę w locie postępowym itp sprawy, z którymi pilot dużego śmigłowca normalnie musi sobie radzić. Tylko jemu jest prościej, bo czuje te odchyłki w tyłku.

Myślę że prosty lot "makietowy" każdy z nas dałby radę zrobić siedemsetą bez FBLa.
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 17 sty 2019, o 16:45

mwx pisze:Coś mi świta ze to kwestia amortyzacji łopat. W klasycznej głowicy mamy 2 łopaty na jednym szpinlu, a to sprawia że układ sam się bardziej wzbudza. Dla nas to jest spoko, bo generalnie oczekujemy gwałtownych manewrów.

W przypadku głowic wielołopatowych każda łopata ma indywidualną amortyzację, więc mamy układ który dąży bardziej do "uspokojenia się", tak jak w dorosłych helikach.



Może, ale czy nie jest to bardziej kwestia tego, że wirtualny dysk tarczy rotora który de facto jest kijem, działa trochę gorzej stabilizująco jako żyroskop niż dysk tarczy rotora który jest ... trochę bardziej wypełnionym kołem?
Nie umiem tego dobrze wytłumaczyć, ale chodzi mi o to, że w wirniku dwułopatowym, w każdym momencie obrotu wirnika, istnieje taka oś obrotu helika (prostopadła do wału i prostopadła do linii łopat) w której helik tym żyroskopem nie jest stabilizowany.
W trójłopatowej głowicy tego nie ma.

mwx pisze:SAB ma głowicę dwułopatową z indywidualną amortyzacją - ciekawi mnie jak by to działało w porównaniu do 3-łopatowej.


Nom... ciekawe ...

mwx pisze:
Myślę że prosty lot "makietowy" każdy z nas dałby radę zrobić siedemsetą bez FBLa.


Też tak myślę, aczkolwiek nie próbowałem ( i raczej nie zamierzam).
Awatar użytkownika
Artu
Fochmen
Posty: 3469
Rejestracja: 09-01-2011
Lokalizacja: 52°38'25''N, 20°56'31''E
Podziękował: 163 razy
Podziękowano: 414 razy

Postautor: Artu » 18 sty 2019, o 10:39

Pozdrawiam, Artur
"...rzeczy niemożliwe do zrobienia robią ci, którzy o tym nie wiedzą"
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 18 sty 2019, o 10:44

Wygląda jak fake
Helikoptery

Wróć do „Filmy i Foty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości