Filmy i foty dużego lotnictwa

Panie Reżyserze, ja Pana we wszystkich filmach widziałam!
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15950
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 5 sie 2022, o 08:58

_buja_w_oblokach
Awatar użytkownika
Piotr_T
Elita forum...
Posty: 1278
Rejestracja: 13-06-2017
Lokalizacja: Józefosław
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 94 razy

Postautor: Piotr_T » 5 sie 2022, o 09:59

aikus pisze: _buja_w_oblokach

Przez pierwszą godzinę :rotfl:
A wracając do tematu - jako że był taki czas w mojej karierze zawodowej, że z racji na zatrudnienie u "Narodowego Przewoźnika" sporo latałem tu i tam (nie tylko LOT-em), to było mi dane przeżyć nie tyle odejście, ile "touch & go". Dlaczego kapitan wykonał taki manewr - zupełnie nie wiem, bo podejście wyglądało na całkowicie poprawne, choć było to zimą i warunki meteo najmocniejsze nie były (padał śnieg). Miejsce zdarzenia - Zurich Kloten. Wrażenie gdy tuż po przyziemieniu idzie nagle "pełen gwizdek" i następuje poderwanie maszyny w górę jest dość wyjątkowe i wtedy wywołało pewne poruszenie na pokładzie :-). Drugie podejście było już OK. Linia - SwissAir (obecny Swiss).

Pozdrawiam,
Piotr.
Wirniki - XL Power 550, Protos Mini 325 3S, OMP Hobby M2 EXP
Skrzydła - Zeta Wing-Wing Z-84 2S, LIDL EDF 2S
FlySky FS-I6X
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15950
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 5 sie 2022, o 12:21

.... to jest z technicznego... a może właśnie raczej formalnego punktu widzenia nadal po prostu go-around. Nie ma znaczenia, że samolot dotknął kołami ziemi... To znaczy ... no oczywiście ma znaczenie, ale nadal nie jest to nic nadzwyczajnego. Pilot ma prawo w każdej chwili podjąć decyzję o go around DOPÓKI nie otworzy odwracaczy ciągu.
Jak otworzy - musi się zatrzymać.
Dlaczego?
No bo odwracacze ciągu, ich uruchamianie i zamykanie to proces który trochę trwa, w tym czasie samolot mocno zwalnia ale jednocześnie zjada pas, który nie jest nieskończony. POnowne zamknięcie odwracaczy, danie pełnej mocy i de facto ponowny start obarczone jest dużym ryzykiem, że zabraknie pasa, żeby osiągnąć prędkość rotacji.

Z drugiej strony, każde go-around wywoluje poruszenie na pokładzie wśród pasażęrów, nawet takich co dobrze wiedzą, że to w zasadize normalna rzecz... No bo jednak nie do końca normalna.
Pisałem o tym przy okazji chwalenia się moim Honey Moon - wtedy właśnie przeżyłem go-around jako pasażęr... raz jedyny raz w życiu jak narazie i też byłem poruszomny :)
Różnica pomiędzy mną a pozostałymi pasażęrami była taka, że wszyscy (większość) miała reakcję taką "Oj... oj oj... no dobra dobra, jest ok, niema paniki,ale jednak coś jest nie tak jak być powinno... " i taki lekki niepokój dało się odczuć.
A ja??
WOOOOW!!!! ALE CZZAD!!!!! Idziemy na drugi krąg!!!!
:juppi: :juppi: :juppi:

... .
Ja to jednak trochę pojebany chyba jestem...
No tak czy siak ... darmowy lot widokowy nad Warszawą, drugie podejście już bez absolutnie żadnych problemów... przyziemienie delikatniutkie, mięciutkie... Idealnie.
Tak było.

:thumb:
Awatar użytkownika
Piotr_T
Elita forum...
Posty: 1278
Rejestracja: 13-06-2017
Lokalizacja: Józefosław
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 94 razy

Postautor: Piotr_T » 5 sie 2022, o 21:26

Zgadza się, choć z psychologicznego punktu widzenia inaczej wygląda przerwane zniżanie od ponownego startu :-). Tu przyczyną była pewnie obawa, że w warunkach, bądź co bądź, śliskiej nawierzchni zabraknie pasa, ale na YouTube można znaleźć filmy nakręcone w takich okolicznościach, że po T&G pewnie niejeden pampers byłby potrzebny ;).

Pozdrawiam,
Piotr.
Wirniki - XL Power 550, Protos Mini 325 3S, OMP Hobby M2 EXP
Skrzydła - Zeta Wing-Wing Z-84 2S, LIDL EDF 2S
FlySky FS-I6X
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15950
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 6 sie 2022, o 11:27

tak taaak.... sama prawda:)
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15950
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 21 sie 2022, o 21:11

No! Lepiej moim sprzętem raczej ciężko będzie zrobić...



Ale mam to co chciałem. Nareszcie.
Wyszło całkiem spontanicznie.... miała być przejażdżka rowerowa... Celem miało być coś innego, ale było za daleko, nie chciało Nam się... więc wymyśliłem, że przecież jest całkiem ładne niebo i ....
.... czekaj czekaj... sprawdzę ile samolotów w kolejce na wieczór...
OOOOO!!! Dużo! Jedziemy na lotnisko?
Pewnie!!
Dobra.
Awatar użytkownika
przmor
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 80
Rejestracja: 17-05-2020
Podziękowano: 13 razy

Postautor: przmor » 21 sie 2022, o 22:51

Taka ciekawostka z lotniska w Łodzi. Zwiedzając WZL nr 1 zobaczyłem kołujący na pas 25 jednosilnikowy górnopłat. Nabrał prędkości, oderwał się od ziemi po czym odjął gaz i przyziemił. Dojechał do końca pasa, zrobił zawrotkę i wystartował z pasa 07, który tego dnia był w użyciu. Niestety nie prowadziłem nasłuchu i nie wiem czy pilot sam się zorientował że kierunki pomylił czy dostał op.... od kontrolera z wieży.
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15950
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 22 sie 2022, o 08:26

No faktycznie ciekawe.... BYł już w powietrzu...
Jakbyś pamiętał dokładną datę i godzinę to można to zprawdzić - na ATC live są ZTCP nagrania dostępne z kiedy się chce...
Awatar użytkownika
przmor
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 80
Rejestracja: 17-05-2020
Podziękowano: 13 razy

Postautor: przmor » 22 sie 2022, o 22:56

Datę i godzinę jestem w stanie określić. Poszukam nagrań ATC.
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15950
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 23 sie 2022, o 07:13

Daj znac jakbys znalazl...
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15950
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 13 wrz 2022, o 17:15

'rrrwaaa..... Jajcarze z jajami jak dzwony kościelne:

Awatar użytkownika
Piotr_T
Elita forum...
Posty: 1278
Rejestracja: 13-06-2017
Lokalizacja: Józefosław
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 94 razy

Postautor: Piotr_T » 13 paź 2022, o 20:00

Długie jak TLDR-y aikusa, ale ogląda się "na raz" :-)

Swoją drogą panna ma ciekawszą robotę i większe "cojones" niż spora część z nas ;).

Pozdrawiam,
Piotr.
Wirniki - XL Power 550, Protos Mini 325 3S, OMP Hobby M2 EXP
Skrzydła - Zeta Wing-Wing Z-84 2S, LIDL EDF 2S
FlySky FS-I6X
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15950
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 13 paź 2022, o 21:21

Kurde.... Jutub mi to podsunął jakiś czas temu (no kilka dni temu, bo to film sprzed kilku dni) ale nie kliknąłem.... a teraz widzę, że będę musiał :D:D:D
Awatar użytkownika
Carson
Faraon
Posty: 2201
Rejestracja: 22-05-2018
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Podziękował: 281 razy
Podziękowano: 112 razy

Postautor: Carson » 14 paź 2022, o 07:38

Pozytywna babka. Driftowala swoim helikiem jakies 2-3 lata temu na air show u mnie w miescie :) Wrazenia wizualno dzwiekowe kapitalne. Niestety to pasja/zawod dla zamoznych ludzi ALBO "swirow", ktorzy potrafia zrezygnowac z przyziemnego zycia i gonic za tym jednym, konkretnym celem. Tak bylo w przypadku jej meza. Na jego temat tez jest fajny material w necie - chyba redbull nagral.

warto zanotowac - prawdziwe sprzety DRGAJĄ! te nasze fbl jakies niedorobione sa 8-)
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15950
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 14 paź 2022, o 08:08

Prawda! Ja po tym fragmencie postanowiłem sobie skrzywić wałki i popsuć wyważenie silnika i łopat i łopatek :vhappy:
Awatar użytkownika
Piotr_T
Elita forum...
Posty: 1278
Rejestracja: 13-06-2017
Lokalizacja: Józefosław
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 94 razy

Postautor: Piotr_T » 24 paź 2022, o 11:26

Pozazdrościli modelarzom :-).
A najbardziej w tym wszystkim zszokował mnie... Direct Drive :shock: (no, prawie, jednak jest przekładnia).


Pozdrawiam,
Piotr.
Wirniki - XL Power 550, Protos Mini 325 3S, OMP Hobby M2 EXP
Skrzydła - Zeta Wing-Wing Z-84 2S, LIDL EDF 2S
FlySky FS-I6X
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15950
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 24 paź 2022, o 12:22

A idzcież w pipą.... taki projekt i najważniejszy moment spoolupa wycięty w filmie...
NIe ma pokazane jak łopaty stoją i zaczynają się kręcić. Spoolup zaczyna się od momentu kiedy już się kręcą.
Skąd mam wiedzieć czy zj38@li softstart czy nie??
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15950
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 16 lis 2022, o 19:29

Stało się. Wracamy na Księżyc!!!
Dzizassss..... nie sądziłem, że dożyję takiego dnia :dance: :dance:

Film ma ponad 5 godzin, nie sądzę, żeby ktoś obejrzał całość, ale jak zaczniecie od 3:16:57 (final countdown) to szybko nie przerwiecie

Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15950
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 22 lis 2022, o 18:17

Kuuurde no paczcie:



60Euro.
No tylko się trzeba do Francji karnąć jeszcze...
Ale latałbym!!
Awatar użytkownika
kudzu
Elita forum...
Posty: 826
Rejestracja: 27-06-2020
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 140 razy
Podziękowano: 67 razy

Postautor: kudzu » 22 lis 2022, o 22:30

Fajne! Śmiałem się razem z tym kolesiem, który fruwał Ale biznes przesrany.
Adam
Goblin 380, XL380, Belt CPX, V911s, MX-16 HoTT

Wróć do „Filmy i Foty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości