Strona 28 z 45

Re: Filmy i foty dużego lotnictwa

: 12 paź 2018, o 22:23
autor: Carson
chyba lekki flatspot sie na oponce zrobil hmm

Re: Filmy i foty dużego lotnictwa

: 12 paź 2018, o 23:26
autor: aikus
To chyba normalne...
A co to za samolot?

Re: Filmy i foty dużego lotnictwa

: 13 paź 2018, o 07:21
autor: tmgofer
Bombardier Q 400

Re: Filmy i foty dużego lotnictwa

: 13 paź 2018, o 07:28
autor: mwx
tmgofer pisze:Bombardier Q 400


Kręciłeś z nadzieją na kolejny ciekawy filmik z podwoziem q400 w roli głównej? :mrgreen:
Dash jest znany z odpadających/składających/nie rozkładających się elementów podwozia.

Re: Filmy i foty dużego lotnictwa

: 13 paź 2018, o 07:46
autor: aikus
Tia... Nawet niedawno na Okęciu jednemu się przednia goleń złożyła.
No ale cóż, wystarczy popatrzeć i wiadomo, czemu tak się dzieje.
Z resztą ksywkę mają te samoloty też trafioną "Bocian" ;)

Re: Filmy i foty dużego lotnictwa

: 14 paź 2018, o 00:27
autor: omcKrecik
Albo mi się zdaje, albo ten zestaw ma tendencje do wężykowania, jakoś słabo tłumione... To chyba jest odczuwalne wewnątrz, takie dygoczące koła ? Kurde, jak ręczny wózek przemysłowy na wyścigach po hali :masakra:
Ale filmik i fajny i pożyteczny poznawczo. Dzięki :approve:

Re: Filmy i foty dużego lotnictwa

: 14 paź 2018, o 08:22
autor: tmgofer
omcKrecik pisze:Ale filmik i fajny i pożyteczny poznawczo. Dzięki :approve:

Pokazałem go żonie, znajomemu, kolegom z pracy - zero reakcji. Dopiero tu znalazłem zrozumienie :) Przyjemność po mojej stronie!

Re: Filmy i foty dużego lotnictwa

: 14 paź 2018, o 09:07
autor: aikus
I temu to forum służy!!! :)

Re: Filmy i foty dużego lotnictwa

: 14 paź 2018, o 11:27
autor: mwx
Wrzuć na fejsbukową stronę "Typowy Dash" - tam panuje 100% zrozumienie tematu ;)

Re: Filmy i foty dużego lotnictwa

: 14 paź 2018, o 20:19
autor: omcKrecik
tmgofer pisze:
omcKrecik pisze:Ale filmik i fajny i pożyteczny poznawczo. Dzięki :approve:

Pokazałem go żonie [...] - zero reakcji.

Zero zdziwienia.
tmgofer pisze:Pokazałem go znajomemu [...] - zero reakcji.

Niech natychmiast odda prawo jazdy.
tmgofer pisze:Pokazałem go [...] kolegom z pracy - zero reakcji.

Zmień pracę. Z jakim przestajesz, takim się stajesz ;)
tmgofer pisze: Dopiero tu znalazłem zrozumienie

Tu są osobniki z załączoną na stałe wyobrażnią. Co więcej - nikt nie pisał, że to boli ;)
tmgofer pisze:Przyjemność po mojej stronie!

Po Naszej jeszcze większa - chyba czujemy się wyróżnieni :D
:thumb:

Re: Filmy i foty dużego lotnictwa

: 30 paź 2018, o 20:21
autor: marketleader

Re: Filmy i foty dużego lotnictwa

: 16 lis 2018, o 11:09
autor: Don Mirson

Re: Filmy i foty dużego lotnictwa

: 16 lis 2018, o 11:46
autor: tmgofer
Jak wskazuje szklanka, negatywnego collective pitch'a nie używa :D

Re: Filmy i foty dużego lotnictwa

: 16 lis 2018, o 13:16
autor: armagedon
A ja myślałem że to Krzysiek swoją makietą.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Re: Filmy i foty dużego lotnictwa

: 16 lis 2018, o 13:27
autor: mwx
tmgofer pisze:Jak wskazuje szklanka, negatywnego collective pitch'a nie używa :D


Nie ma śmiglaków 1:1 z ujemnymi kątami.
Pilot Bo-105 musi cały czas dbać o to żeby przeciążenie było dodatnie - w innym przypadku zapali mu się choinka z lampek sygnalizujących brak ciśnienia oleju. No i woda ze szklanki zaleje mu pulpit :D

Re: Filmy i foty dużego lotnictwa

: 16 lis 2018, o 13:44
autor: aikus
mwx pisze:
tmgofer pisze:Jak wskazuje szklanka, negatywnego collective pitch'a nie używa :D


Nie ma śmiglaków 1:1 z ujemnymi kątami.



Jaja se robisz?
A autorotację jak byś chciał wykonać?


mwx pisze:Pilot Bo-105 musi cały czas dbać o to żeby przeciążenie było dodatnie - w innym przypadku zapali mu się choinka z lampek sygnalizujących brak ciśnienia oleju. No i woda ze szklanki zaleje mu pulpit :D


A to inna sprawa.

Re: Filmy i foty dużego lotnictwa

: 16 lis 2018, o 13:53
autor: mwx
aikus pisze:Jaja se robisz?
A autorotację jak byś chciał wykonać?


Zupełnie inaczej niż w modelu. Dorosłe heliki nie są w stanie autorotować w pionie z większych wysokości, muszą mieć prędkość postępową.

Ze względu na to każdy ma swój wykres bezpiecznych wysokości i prędkości https://en.wikipedia.org/wiki/Helicopte ... ty_diagram

Bezpieczna wysokość do wykonania zawisu to na tyle niska, żeby można autorotować w pionie bo wystarczy energii w wirniku, albo na tyle wysoka aby dało się rozpędzić maszynę do ruchu postępowego, niezbędnego do wykonania bezpiecznej wysokiej autorotacji.

Trzeba zgłębić temat, bo nie do końca ogarniam jak to działa bez minusów:

http://www.dynamicflight.com/aerodynamics/autos/

Re: Filmy i foty dużego lotnictwa

: 17 lis 2018, o 11:02
autor: wojtekr
A to ciekawe, byłem pewien, że to się dzieje tak samo jak w modelach

Re: Filmy i foty dużego lotnictwa

: 18 lis 2018, o 14:27
autor: aikus
:o :shock: :kopara:

Ja też...

Re: Filmy i foty dużego lotnictwa

: 18 lis 2018, o 14:30
autor: aikus
Znaczy wiedziałem, że te kąty nie są symetryczne jak w naszych modelach - OK, to oczywiste, ale byłem pewien, że minusy są.