Polowanie na kreta - video i foto relacje z własnych kretobić

Panie Reżyserze, ja Pana we wszystkich filmach widziałam!
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15948
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 17 lis 2017, o 14:14

Ale co Wy przecież to naprawić to chwila nieuwagi ... przykleić ten dziobek to nawet na polu można i w gore...
Skrzydła cale, kadłub cały - luz.
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19690
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1768 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 17 lis 2017, o 14:45

I tak też się stało. Wczoraj polazłem do piwnicy sprawdzić czy rower jeszcze stoi i wyszło mi takie cuś:

Obrazek
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 17 lis 2017, o 16:40

Bo ja wiem..., niby ma dwa kółka, ale to chyba nie rower...
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 17 lis 2017, o 23:24

Mirek kazał mi to naprawiać!!! Sam ładował w kącie..... denatura, chlebek i jechane!!!
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19690
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1768 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 17 lis 2017, o 23:34

Jechane to Ty chciałeś w chlebek, ale znalazłeś stary kaloryfer...
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 18 lis 2017, o 06:53

Teraz te kaloryfery....... lipa bo bez żeberek....
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
donia
Elita forum...
Posty: 1016
Rejestracja: 26-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 24 razy
Podziękowano: 43 razy

Postautor: donia » 18 lis 2017, o 08:47

Przy kaloryferze nie zapomnijcie żeby słoninka się najpierw zagrzała. :masakra:
--
donia
=Wrocław=
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19690
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1768 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 18 lis 2017, o 08:58

A masło jeszcze zdrożec musiało... To chyba jakiś babski spisek...
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7200
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 20 lis 2017, o 14:22

mwx pisze:Tak czy inaczej, najprawdopodobniej Belt jeszcze powróci.. tylko wały główne mi się skończyły :(


Jest. Ale narąbałem się z tą naprawą niemiłosiernie.

Obrazek
Awatar użytkownika
windcatcher
Dr Glut
Posty: 2300
Rejestracja: 10-08-2013
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 155 razy

Postautor: windcatcher » 10 gru 2017, o 21:18

Na 3 pakiecie z rzędu postanowił odciąć silnik i sprowadzony autosem do ziemi przełamał pierwsze lody i umoczył...

Obrazek

Obrazek

Po obejrzeniu i wypłukaniu błota w kałuży ruszył na kolejne dwa pakiety katowania.

Po wylądowaniu złapałem go za łopatę aby zabrać do auta i została mi w ręce ;)
Szczęście w nieszczęściu....

Obrazek
iX12, O210,W360,T470,GX380,D420,P425,... --> Pozdrawiam Michał
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19690
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1768 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 10 gru 2017, o 21:22

No z tą łopatą to rzeczywiście... :/

A tak poza tym duże straty?

Wiesz co się stało, że odcięło? Przecież Ty masz tam Hobbywinga jeśli dobrze pamiętam??
Awatar użytkownika
windcatcher
Dr Glut
Posty: 2300
Rejestracja: 10-08-2013
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 155 razy

Postautor: windcatcher » 10 gru 2017, o 21:35

Silnik był dobrze zgrzany bo latałem pakiet za pakietem i prawie same tic toci i wariactwa.
W środku jest hobbywing i z tego co pamiętam cutoff wyłączony ale muszę to sprawdzić.
Pakiet po wylądowaniu 3,75 i w miarę nowy. Może helik mrozu nie lubi??

Kabinka straciła trochę farby i pękła od dołu lekko bo cały przód wbił się w ziemię.
Poza tym strat nie ma (tylko ta łopata musiała się gdzieś uszkodzić).
Pęknięcia nie widziałem więc latałem dalej bez kabiny ale po zakończeniu drugiego lotu łopata już była na ostatnim włosku.
iX12, O210,W360,T470,GX380,D420,P425,... --> Pozdrawiam Michał
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7200
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 10 gru 2017, o 21:41

A mogło się skończyc widowiskową explozją jak u mnie :)
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19690
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1768 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 10 gru 2017, o 22:20

Dobrze, że tak małe straty.
Ja bym sprawdził wszystkie połączenia kabli (może jakaś poluzowana wtyczka, rozpadnięty lut) i na pewno przeszedł przez ustawienia regla. Jak odcięło obroty to problem zdecydowanie w elektronice...
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15948
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 10 gru 2017, o 22:46

1. Łopata: Opowiadałem to już. Zdarzyło mi się na tanich chińskich łopatach 325mm w 450tce. Ćwiczyłem lądowania autorotacyjne. Po którymś dość twardym lądowaniu łopata po prostu odpadła. Spadła jakieś 50cm obok helika. BEZ ZAHACZENIA O ZIEMIE!!. Czasem ma się po prostu tę odrobinkę niewiarygodnie wielkiego szczęścia. Ale to nie zdarza się często. Windcatcher, tacy jak Ty i ja mogą już odpuścić granie w totka - limit wyczerpany.

2. Odcięcie: Ja też ostatnio katuje moje SLSy. Jest zimno, więc przydychają. (na wiosnę odżyją)
Zwykła rzecz - ćwiczymy to wszyscy co roku.
Obroty spadają, ale NIE MA czegoś takiego jak odcięcie. Daje mu trochę odpocząć i obroty wracają. Latam normalne 4 - 5 minut (w zależności od tego jak ostro), po locie mam 3,75 na cele i regiel pika informując mnie dodatkowo, ze w czasie lotu napięcie spadało poniżej zaprogramowanej wartości ( u mnie - 3,2V/s) (na wszelki wypadek, gdybym nie zauważył, ze w locie "odcinał").
Mój regiel to ICE (alias YEP - czyli klon YGE)
Tak zachowuje się poprawnie działający regiel w helikopterze. W samolocie z resztą też. Ogranicza moc. NIE ODCINA CAŁKOWICIE.

Nie dam głowy, ale wydaje mi się ze HW też ma dwa rodzaje odcięcia. CUT OFF i SLOW DOWN.
Mam HW w X7.
Powinienem zweryfikować swoją wiedzę o reglach HobbyWing?
Awatar użytkownika
valoos
Domownik forum...
Posty: 404
Rejestracja: 17-05-2011
Lokalizacja: Łopuchowo / Poznań
Podziękował: 30 razy
Podziękowano: 44 razy

Postautor: valoos » 11 gru 2017, o 10:51

No właśnie też jestem ciekaw przyczyny odcięcia - już chyba wszyscy zdążyli się zapoznać z moim przypadkiem HW by AZLRC- jedyny sensowny dla mnie trop na jaki wpadłem to przypadek z helifreak'a mówiący o tym, że jedno z serw na HV potrafi czasem zdoić tyle prądu, że regiel dostaje paniki i odcina. Żadnego bardziej rozbudowanego śledztwa z braku czasu nie przeprowadziłem...
Co jest nie zapisane zmierza do nieistnienia...
Awatar użytkownika
windcatcher
Dr Glut
Posty: 2300
Rejestracja: 10-08-2013
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 155 razy

Postautor: windcatcher » 11 gru 2017, o 11:18

Połączenia mam wszystkie ok bo zawsze przelutowuję wtyczki regli i silników a na koniec każde połączenie idzie w termokurcz i/lub hot glue.
Regle HW czasem potrafią zgubić SYNC i odciąć jak jest włączony Freewheeling - szczególnie na starszych wersjach bez aktualizacji czyli właśnie na wersji ALZRC.
Ja tutaj mam wersję pełną HW60A i wszystkie aktualizacje zrobione w reglu ale freewheeling jednak włączony.
Muszę to chyba powyłączać bo przy moim stylu latania to i tak się żadna energia nie odzyska ;)

CUT OFFY zawsze wyłączam całkowicie bo latam cały rok a na mrozie mi odcinało 2 sezony temu.
Powyłączałem ponad rok temu i zeszłą zimę przelatałem bez odcięć.

Na nowych pakietach SLS 1450 lub SLS1800 latam 3 minuty i kończę około 3,8. Czasem jak przeciągnę o 20-40 sekund to wtedy kończę 3,6-3,7.
Wczoraj był mróz a moje ręce zgrabiałe w rękawiczkach robiły niezgrabne tic toci i ciągłe fikołki żeby się rozgrzać.
Serwa HV z dużą ogonówką 565X ustawione na 7V lub więcej. Zarządzanie cykliką marne z braku czucia.
Dostawało to mocno po kieszeni bo odciął ewidentnie na skutek wielkiego przeciążenia i przemęczenia pod koniec pakietu.
Nie wykluczam też i przez przypadek kliknąłem Holda bo ostatnio na wszystkich modelach zrobiłem podwójnego z prawej i lewej.

Nie martwię się tym jakoś bardzo bo kolejne loty latał w porządku. Może kiedyś wyłączę Freewheeling jak się powtórzy.
iX12, O210,W360,T470,GX380,D420,P425,... --> Pozdrawiam Michał
Awatar użytkownika
valoos
Domownik forum...
Posty: 404
Rejestracja: 17-05-2011
Lokalizacja: Łopuchowo / Poznań
Podziękował: 30 razy
Podziękowano: 44 razy

Postautor: valoos » 11 gru 2017, o 14:36

No to ja na wiosnę chyba przeprowadzę testy mojego HW ALZRC z wyłączonym freewheeling...
Pytanie za 100pkt. - czy po zgubieniu sync i niemal zatrzymaniu łopat silnik/regiel podejmuje ponownie obroty?
Bo na 99% w jednym z "odcięć" silnik podjął dalszą pracę...
Co jest nie zapisane zmierza do nieistnienia...
Awatar użytkownika
windcatcher
Dr Glut
Posty: 2300
Rejestracja: 10-08-2013
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 155 razy

Postautor: windcatcher » 11 gru 2017, o 14:43

valoos pisze:No to ja na wiosnę chyba przeprowadzę testy mojego HW ALZRC z wyłączonym freewheeling...
Pytanie za 100pkt. - czy po zgubieniu sync i niemal zatrzymaniu łopat silnik/regiel podejmuje ponownie obroty?
Bo na 99% w jednym z "odcięć" silnik podjął dalszą pracę...


Czasem tak a czasem nie. Z reguły po chwili odzyskuje - tak się działo kiedyś z moim silnikiem Savox-a.
Tutaj byłem daleko od siebie i dużo kałuż na łące więc od razu zapiałem holda i przystąpiłem do autosa a potem biegiem przez pole bo bałem się iż całkiem utonie ;)

Z kilkoma scorpionami nigdy nie miałem żadnego problemu na HW pomimo iż się grzeją do czerwoności.
Silnik Compassa jak i cały Compass chodzi igła jak na niemiecką technologię przystało i dobrze współpracuje z HW.
Tutaj w Alignie jest silnik stockowy alajn i jakoś bardzo się nie grzał ale regiel alajna mi już psikusa zrobił jak był nowy to może teraz silnik wariuje...
iX12, O210,W360,T470,GX380,D420,P425,... --> Pozdrawiam Michał
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7200
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 11 gru 2017, o 14:49

Zechcecie przenieść ten temat do wątku o HW60? Przyznam że mnie ciekawi, z tej racji że właśnie dotarł do mnie ten regiel wraz z D380 i wolałbym się tak od ręki nie rozpirzyć. Wersja ALZRC ma zablokowaną możliwość update? Na HF piszą że nie funguje z programatorem HW, który zdobyłem :/
EDYTA:

Dobra, zajrzałem w najmniej spodziewane miejsce (na stronę ALZRC):

●ESC
Programing Via:
- Transmitter:Not Supported
- LED Program Card:Not Supported
- LED Program Box:Not Supported
- LCD Program Box:Supported
- WiFi Module:Not Supported
- Program Port:Program/Throttle Wire

●Firmware:
- Firmware Upgrade:Not Supported

Wróć do „Filmy i Foty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości

cron