o tak takDon Mirson pisze:No ale dopiero jak puszcza strugi zaczynają łopaty fajnie pierdzieć. Bardzo to lubię, niskie obroty i 13°
Napisałem że ja tak lubię a nie że polecam. Ale jakby nie patrzeć wyższe kąty---nizsze obroty--- mniejszy crashmwx pisze:Serio polecacie koledze żeby latał na 14°?
No ciekawe co z tego wyjdzie
Cichomikegsx400 pisze:Wyjdzie z tego materiał do ulubionego tematu Mirona Mirosława
Artz pisze:Prędkość działania serw jest stała, czy jakimś parametrem w Brain możemy wpłynąć na ich prędkość?
Artz pisze:A może to tylko prędkość obrotowa głowicy odpowiada za szybkość reakcji śmigłowca?
Ramotny pisze:Generalna zasada lotnicza jest taka, że szybciej zmienia się kąt łopat (śmigła/wirnika) niż obroty silnika oraz przy dużych kątach natarcia profil pracuje nieekonomicznie (opór, odrywanie strug itp) - ergo dla dynamiki lepsze mniejsze kąty przy wysokich obrotach niż odwrotnie.
aikus pisze:Ramotny pisze:Generalna zasada lotnicza jest taka, że szybciej zmienia się kąt łopat (śmigła/wirnika) niż obroty silnika oraz przy dużych kątach natarcia profil pracuje nieekonomicznie (opór, odrywanie strug itp) - ergo dla dynamiki lepsze mniejsze kąty przy wysokich obrotach niż odwrotnie.
Tylko do pewnego momentu, a konkretnie do prędkości największej doskonałości profilu nośnego (jakim jest w tym wypadku profil łopaty).
Powyżej tej prędkości rosną już tylko opory czołowe, a więc straty energii, doskonałość spada.
My się w śmigłowcach (mówię to na czuja) poruszamy przeważnie powyżej tego momentu.
Nie bez powodu jest tak, że im wyższe obroty ktoś ma, tym krócej lata na pakiecie...
Artz pisze:Prędkość działania serw jest stała, czy jakimś parametrem w Brain możemy wpłynąć na ich prędkość? A może to tylko prędkość obrotowa głowicy odpowiada za szybkość reakcji śmigłowca?
Ramotny pisze:Mówiłem o GENERALNEJ zasadzie. Zapierniczanie wirnikiem ile fabryka w silniku dała, NIE JEST zastosowaniem standardowym . Tak samo jak całe heli-3D...
Czas reakcji samolotu/helikoptera na zmianę kąta natarcia łopat jest krótszy niż rozkręcanie silnika.
Nie bez powodu w czasie startu np cessny ustawia się mały skok i wyższe obroty które się zmniejsza na przelotowej. Takoż do lądowania. (pilotów z "reala" proszę o korektę jeśli się mylę)
Wróć do „Jak zacząć fascynującą przygodę”
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość