PIGUŁKA - tu czytaj i pytaj jeśli jesteś nowy :)

Tu nauczymy Cię terminologii, pomożemy Ci wybrać zabawki, a potem je bezpiecznie uruchomić.
Awatar użytkownika
Pan Byku
Elita forum...
Posty: 1159
Rejestracja: 06-07-2015
Lokalizacja: Głosków Letnisko
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 48 razy

Postautor: Pan Byku » 13 mar 2016, o 21:35

Artja pisze:
Kadzio pisze:Dopytam jeszcze o głowicę DFC
Rozumiem że do ramy Coptera x mogę spokojnie wcisnąć głowicę DFC od tarota 450 razem z wałem i chyba nawet bez wymiany tarczy sterującej

Jakie byś te serwa nie włożył, to i tak weź pod uwagę, że głowica DFC przy krecie jest tak samo brutalna dla wszystkich serw.

Dlatego warto się uzbroić w te niebieskie, waciane orczyki, które łamią się przy "kontakcie" :).
Piszę "te", ale za dużo zachodu z linkowaniem za pomocą telefonu.
Sie lata.
Pan Buhaj
RC addicted
Awatar użytkownika
marek_c4
Lider forum...
Posty: 1956
Rejestracja: 23-10-2014
Lokalizacja: Swarzędz
Podziękował: 18 razy
Podziękowano: 57 razy
Kontaktowanie:

Postautor: marek_c4 » 14 mar 2016, o 08:02

Pan Byku pisze:
Artja pisze:
Kadzio pisze:Dopytam jeszcze o głowicę DFC
Rozumiem że do ramy Coptera x mogę spokojnie wcisnąć głowicę DFC od tarota 450 razem z wałem i chyba nawet bez wymiany tarczy sterującej

Jakie byś te serwa nie włożył, to i tak weź pod uwagę, że głowica DFC przy krecie jest tak samo brutalna dla wszystkich serw.

Dlatego warto się uzbroić w te niebieskie, waciane orczyki, które łamią się przy "kontakcie" :).
Piszę "te", ale za dużo zachodu z linkowaniem za pomocą telefonu.

Kupiłem i sprawdziłem w działaniu te (pewnie to te same co niebieskie ;) ):
http://www.banggood.com/Tarot-DFC-Parts ... 31603.html
Pięknie się połamały przy krecie, oszczędzając serwa :thumb:
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Matematyk509
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 29
Rejestracja: 01-07-2016
Lokalizacja: Dublin,Finglas
Podziękował: 13 razy
Podziękowano: 3 razy

Postautor: Matematyk509 » 9 lip 2016, o 16:14

Tak sobie ogarniam instrukcję składania i mam kilka pytań,może jak ktoś ogarnięty miałby chwilę wytłumaczyć :help:

Obrazek

1. Czy zamiast smaru mogę użyć oleju do łożysk? Wszędzie jak patrzę są ,oleje ...
2. na lewo jest T43 a na prawo T22-czyli słabsza wersja(jak się domyślam) ,czy to jakiś ich błąd?
3. W zestawie jest T43-klej do śrub, i R48 klej do łożysk,ale NIGDZIE w instrukcji nie ma nic o zastosowaniu R48 to po co jest w zestawie
4. Klej T 43 stosować tylko w połączeniach metal-metal ,czy metal-plastik (tworzywo sztuczne)też?
5. Nowych łożysk nie muszę smarować? Użycie smaru w instrukcji jest tylko na łożysku oporowym i na wale poprzecznym...

Tu jest cała instrukcja jakby co...
http://www.align.pl/data/links/ccef88e4 ... 36_132.pdf
Dzięki wielkie
V911
V912
F949 Cesna
XK A600
PhoenixRC
Szukam chętnych do wynajmowania sali w okolicach Blanchardstown celem polatania V977 i innymi heli
Awatar użytkownika
Crazy_fly
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 95
Rejestracja: 09-11-2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 4 razy

Postautor: Crazy_fly » 9 lip 2016, o 19:01

Matematyk509 pisze:Tak sobie ogarniam instrukcję składania i mam kilka pytań,może jak ktoś ogarnięty miałby chwilę wytłumaczyć :help:

Obrazek

1. Czy zamiast smaru mogę użyć oleju do łożysk? Wszędzie jak patrzę są ,oleje ...
2. na lewo jest T43 a na prawo T22-czyli słabsza wersja(jak się domyślam) ,czy to jakiś ich błąd?
3. W zestawie jest T43-klej do śrub, i R48 klej do łożysk,ale NIGDZIE w instrukcji nie ma nic o zastosowaniu R48 to po co jest w zestawie
4. Klej T 43 stosować tylko w połączeniach metal-metal ,czy metal-plastik (tworzywo sztuczne)też?
5. Nowych łożysk nie muszę smarować? Użycie smaru w instrukcji jest tylko na łożysku oporowym i na wale poprzecznym...

Tu jest cała instrukcja jakby co...
http://www.align.pl/data/links/ccef88e4 ... 36_132.pdf
Dzięki wielkie


ad1) co chcesz smarować ? szpindel ?
ad2) klej do śrub jest niebieski - nie nakładaj go za dużo
ad3) na r48 możesz wkleić łożysko na wałek TT
ad4) tylko metal - metal . Ma zapobiegać rozkręcaniu się śrub od drgań itp
ad5) nic nie smaruj. Szpindel możesz psiknąć silikonem w sprayu
nielot
Awatar użytkownika
Matematyk509
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 29
Rejestracja: 01-07-2016
Lokalizacja: Dublin,Finglas
Podziękował: 13 razy
Podziękowano: 3 razy

Postautor: Matematyk509 » 9 lip 2016, o 19:19

1)tak szpindel i łożysko oporowe przy ukłuciu łopaty wirnika głównego,czyli szpindel można też silikonem ok ...
3)wkleić łożysko na wałek TT to pisze ,by wkleić klejem cayjanoakrylowym - dziwne jak to potem usunąć,znalazłem rozpuszczalniki w sumie ,ale skoro piszesz,że lepszy będzie R48 to ok;)
4) Czyli śruby w połączeniach metal-tworzywa sztuczne zostawić w spokoju?
5) ogólnie łożysk nie smarować? Tylko porostu wymienić na nowe tak?

Dzięki :)
V911
V912
F949 Cesna
XK A600
PhoenixRC
Szukam chętnych do wynajmowania sali w okolicach Blanchardstown celem polatania V977 i innymi heli
Awatar użytkownika
lenu
Lider forum...
Posty: 2168
Rejestracja: 13-10-2014
Lokalizacja: Janki - niedługo Wolica :D
Podziękował: 21 razy
Podziękowano: 98 razy

Postautor: lenu » 9 lip 2016, o 19:26

5. W rexie wszystkie łożyska z tego co pamiętam są zamknięte więc nic nie smarujesz, poza oporowymi w okuciach.
Pozdrawiam, Artur
Goblin 500 / Gaui X3 / w planie 20letnim dużo dużo więcej / DX8
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 9 lip 2016, o 23:07

1. Łożyska zamknięte są fabrycznie nasmarowane. Po sezonie (ok. 100 lotów) należy je sprawdzić na okoliczność luzów i kapnąć po kropli oleju do łożysk szybkoobrotowych. Patrz sklepy z częściami heli. Chodzi o lepkość, żeby nie wypływał.
2. Łożyska się niekiedy (w TRexach) wkleja, bo mają tendencję do samoobracania przy ukośnych obciążeniach. Ca jest dobry, ale zostawia ślady. Ten do śrub tylko biały osad.
3. Metal-plastik sam się trzyma i klej nie ma sensu
4. Nie przesadzamy z tym całym smarowaniem, to zmieni może ze 2-5% - reszta jest w Twoich umiejętnościach i praktyce. Nie miej złudzeń. :D
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Kosmak

Postautor: Kosmak » 26 lip 2016, o 16:07

Mam kilka pytań nt. Helikopterów rc :)
Od roku posiadam 4 kanałowy v911. Mam zamiar kupić sobie nowy helik - 6 kanałowy
1.Czy jest możliwość aby kupić sobie części do danego helikoptera i móc samemu go złożyć? (słyszałem o jakiś kit'ach, ale niewiem czy to o to chodzi) Czy potrzeba do złożenia go szerokiej wiedzy nt. modelarstwa ? Jeżeli tak to gdzie mogę taką wiedzę posiąść? :D
2. Jaki helik 6 kanałowy (najlepiej model 450) warto kupić za maksymalnie 1000 zł?
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3708
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 1 sie 2016, o 15:00

Kosmak pisze:Mam kilka pytań nt. Helikopterów rc :)
Od roku posiadam 4 kanałowy v911. Mam zamiar kupić sobie nowy helik - 6 kanałowy
1.Czy jest możliwość aby kupić sobie części do danego helikoptera i móc samemu go złożyć? (słyszałem o jakiś kit'ach, ale niewiem czy to o to chodzi) Czy potrzeba do złożenia go szerokiej wiedzy nt. modelarstwa ? Jeżeli tak to gdzie mogę taką wiedzę posiąść? :D
oczywiście. Przyzwoite modele mają dobre instrukcje obsługi i idąc krok po kroku można taki model złożyć. Jeśli jednak chciałbyś kompletować coś z heli-tartaku to będzie sporo dyskusji na temat co dobrać...
2. Jaki helik 6 kanałowy (najlepiej model 450) warto kupić za maksymalnie 1000 zł?

Nie wiem co powiedzą inni koledzy a nadto troszkę wypadłem z rynku ostatnio ale CX450 w aluminium powinien się "załapać". Przede wszystkim trzeba wziąć model dość popularny żeby nie było problemów z częściami (na pewno będą potrzebne żebyś nie wiem jak ostrożnie latał). I odradzam różne supertanie klony z HK - więcej frustracji przy składaniu i dopasowywaniu niż oszczędności...
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 1 sie 2016, o 16:29

Ramotny pisze:Nie wiem co powiedzą inni koledzy a nadto troszkę wypadłem z rynku ostatnio ale CX450 w aluminium powinien się "załapać".

:masakra:

Troche wypadłeś :rotfl2:

Chyba Ci będziemy musieli siłą przywlec do pałacowa :)
Awatar użytkownika
Artu
Fochmen
Posty: 3469
Rejestracja: 09-01-2011
Lokalizacja: 52°38'25''N, 20°56'31''E
Podziękował: 163 razy
Podziękowano: 414 razy

Postautor: Artu » 1 sie 2016, o 16:34

miruuu pisze:Chyba Ci będziemy musieli siłą przywlec do pałacowa :)

Tia, a tam pewnie latają tylko takie "do 1000zł" hmm :vhappy: Pomijając "mikrusy" :rotfl2:
Pozdrawiam, Artur
"...rzeczy niemożliwe do zrobienia robią ci, którzy o tym nie wiedzą"
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 1 sie 2016, o 16:44

Bardziej chyba chodziło o to, że CX z HK w porównaniu ALZRC czy używanymi Alignami, Protosami mini i X3 to chyba najsłabszy wybór. A co do pałacowej to Maciek przecież jeszcze niedawno latał na 450 składakach, Pawczy cały czas lata, Janusz etc. Z 450 nie jest jeszcze tak źle
Helikoptery
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 1 sie 2016, o 16:44

Moj jest do 1000 i lata na 325mm
Awatar użytkownika
Mati
Elita forum...
Posty: 720
Rejestracja: 24-05-2015
Lokalizacja: UK
Podziękował: 205 razy
Podziękowano: 46 razy

Postautor: Mati » 1 sie 2016, o 20:03

Kosmak pisze:1.Czy jest możliwość aby kupić sobie części do danego helikoptera i móc samemu go złożyć? (słyszałem o jakiś kit'ach, ale niewiem czy to o to chodzi) Czy potrzeba do złożenia go szerokiej wiedzy nt. modelarstwa ? Jeżeli tak to gdzie mogę taką wiedzę posiąść? :D
2. Jaki helik 6 kanałowy (najlepiej model 450) warto kupić za maksymalnie 1000 zł?

1. Oczywiście, ale jeśli spróbujesz kupić w sklepach to może wyjść drożej niż kit. Jeśli chodzi o zakres wiedzy to dobrze było by mieć trochę wiadomości, ale z instrukcją, pewną dawką zacięcia i cierpliwości powinno się udać. Chłopaki pewnie pomogą.
2. Latałeś V911, więc wiesz jak działają gały w radiu, ale na początku pewnie będziesz kretował, więc (to tylko moje zdanie) pomyśl o T-Rexie 450 Aligna lub jego klonach Tarocie/AZLRC. To model o którym znajdziesz więcej informacji niż będzie Ci potrzebne na początek, części są tanie i ogólnodostępne, a Reksio da Ci sporo zabawy i adrenaliny. Co więcej - moda na niego trochę już przyblakła, więc znajdziesz sporo używanych gratów w dobrych cenach. Dysponując tysiakiem zrobisz jeszcze zapas niezbędnych taili żeby nie stać jak się... zdarzy. :grin2:
"Chwyciło i nie puszcza...
Awatar użytkownika
Galo82
Elita forum...
Posty: 659
Rejestracja: 16-08-2016
Lokalizacja: Sosnowiec, Dąbrowa Górnicza
Podziękował: 16 razy
Podziękowano: 15 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Galo82 » 27 gru 2016, o 20:18

Witajcie, piszę tu bo w zasadzie, niewiem gdzie indziej.

Co udało mi się opanować : zawis tyłem, loty tyłem od lewej do prawej, loty bokiem od lewej do prawej trochę gorzej, co dalej ? co próbować, co ćwiczyć ?
2 x XL Power 380 I XL Power 550 I OXY4max I OXY2 SH I
Fr-Sky X-lite Pro
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 27 gru 2016, o 20:49

Każdy ma inczej. Rób to co czujesz, że naturalnie zaczyna zaskakiwać i to rozwijaj. Ja latając od lewej do prawej stopniowo przeszedłem w ósemki na przykład.
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3708
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 27 gru 2016, o 21:28

Zapytaj się czego jeszcze nie umiesz i spróbuj to zrobić...

Wysłane z Yotafona by TT...
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Mustaf90
Stały bywalec...
Posty: 102
Rejestracja: 06-07-2016
Lokalizacja: Szaflary (Małopolskie)
Podziękował: 15 razy
Podziękowano: 32 razy

Postautor: Mustaf90 » 27 gru 2016, o 21:40

Galo82 pisze:Witajcie, piszę tu bo w zasadzie, niewiem gdzie indziej.

Co udało mi się opanować : zawis tyłem, loty tyłem od lewej do prawej, loty bokiem od lewej do prawej trochę gorzej, co dalej ? co próbować, co ćwiczyć ?


Na YT jest taki kanał Freddy can fly (pewnie innych kilka też się znajdzie). Dość fajnie ułożona "ścieżka" nauki latania. Niby proste ćwiczenia ale pokazują niedoskonałości, ja z tego skorzystałem żeby zrobić krok do przodu, może i Tobie przypadnie do gustu:)
Flota: 600N Pro, 600N Super pro, Aelous 50, T-rex 450SE
Lasiek
Domownik forum...
Posty: 295
Rejestracja: 07-04-2015
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: Lasiek » 27 gru 2016, o 22:58

Mustaf90 pisze:
Galo82 pisze:Witajcie, piszę tu bo w zasadzie, niewiem gdzie indziej.

Co udało mi się opanować : zawis tyłem, loty tyłem od lewej do prawej, loty bokiem od lewej do prawej trochę gorzej, co dalej ? co próbować, co ćwiczyć ?


Na YT jest taki kanał Freddy can fly (pewnie innych kilka też się znajdzie). Dość fajnie ułożona "ścieżka" nauki latania. Niby proste ćwiczenia ale pokazują niedoskonałości, ja z tego skorzystałem żeby zrobić krok do przodu, może i Tobie przypadnie do gustu:)


Hurikejny i fanele to następny krok i potem tik taki. :)

A tak poważnie to kilka ladnych godzin na symku trzeba przemeczyc zeby helik leciał tam gdzie ty chcesz a nie tam gdzie on chce i na koniec ladujesz z potem na czole 3m od miejsca w ktorym bys chcial. 4 lekcje jak zrobisz z freddy can fly będziesz latal juz dobrze ale to jest kilkadziesiąt godzin na symku.
pozdrawiam Bartek

heliki : G 380 k bar, G 570 k bar, G 500 k bar, G 700 kbar, G 700 brajan;
GauiX3 x2 k bar; Gaui x3 brajan, ALZRC 380 k bar, Agile 5.5 k bar
samoloty: Edge540 1,9m 35cm Edge 540 2,2m 55cm, yak 55, quantum observer FPV
dron: 250
radia: spektrum dx8 i dx6
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3708
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 28 gru 2016, o 08:51

Potwierdzam że symek to bardzo dobre rozwiązanie - nie daje tej frajdy jak w realu ale pozwala zaoszczędzić sporo czasu, frustracji i przede wszystkim kasy.
Ja swego czasu tak dla jaj (bo nie planowałem tego robić w rzeczywisości) zacząłem się bawić autorotacją na symku (Phoenix) i zupełnie niespodzianie okazało się to megaprzydatne gdy naprawdę zdechł mi napęd. Wtedy jednak wiedziałem dokładnie co mam robić i wylądowałem bez JAKICHKOLWIEK uszkodzeń mimo że w realu nigdy tego nie trenowałem.
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...

Wróć do „Jak zacząć fascynującą przygodę”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości