O bezpieczeństwie latania...

Tu nauczymy Cię terminologii, pomożemy Ci wybrać zabawki, a potem je bezpiecznie uruchomić.
Awatar użytkownika
Luki35
Elita forum...
Posty: 731
Rejestracja: 12-08-2013
Lokalizacja: Świnoujście
Podziękował: 58 razy
Podziękowano: 18 razy

Postautor: Luki35 » 13 paź 2014, o 17:15

Nieraz trzymam model w dloni po naprawie i rozkrecam wirnik. Jak wchodzi na spre obroty, przygladalem sie nie raz, jak lopaty sa ustawione, patrze blisko. Owszem, mam okulqry ochronne( na codzien zajmuje sie bhp w robocie), bo przez sztuczne oczy nie widac. Ale jakby ta lopata w ryj mi wystrzelila, to tez jakies szkody by byly ( albo w szyje).
E-Sky Hunter, Blade 300 X

http://www.rcauto.pl/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=36487 - mój profil na RCAUTO
Awatar użytkownika
Artu
Fochmen
Posty: 2804
Rejestracja: 09-01-2011
Lokalizacja: 52°38'25''N, 20°56'31''E
Podziękował: 47 razy
Podziękowano: 330 razy

Postautor: Artu » 13 paź 2014, o 18:16

Aikus, świetna narracja :approve: Takie przekazy są (jak dla mnie) dużo bardziej zrozumiałe, niż popularnie stosowany słowotok...
Zazdroszczę, bo ja tak nie potrafię pisać :masakra:
Pozdrawiam, Artur
"...rzeczy niemożliwe do zrobienia robią ci, którzy o tym nie wiedzą"
Awatar użytkownika
aikus
Olimp forum
Posty: 7502
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 705 razy
Podziękowano: 486 razy

Postautor: aikus » 13 paź 2014, o 18:23

Dziekuje Artu za slowa uznania:)
Moje grafomanstwo sie czasem na na cos przydaje :nw:


UPADTE:
:roll:

O dzizas ... jaki odzew na priwie...
Co ja takiego powiedzialem...
:o

hehe:)

Panowie, napisalem co mysle, ale zeby nie bylo: NIE JESTEM SWIETY i mam tego swiadomosc.
Co najmniej dwa razy zdarzylo sie, ze ktos mi powiedzial, ze to co robie jest niebezpieczne, albo ze latam za blisko siebie.
To sie dzieje ... jakos tak samoczynnie - tym bardziej jest niebezpieczne.
Zaczynam sie czuc pewnie, wlatuje sie w wiatraka i kozacze.

To co jest istotne to to, ze jak juz ktos sie znajdzie taki kto mi to powie to pochylic sie nad tym wziac to pod uwage...
I jak zawsze zaznaczam, apeluje do wszystkich, w tym do siebie samego.
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5064
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 67 razy
Podziękowano: 504 razy

Postautor: Kenobi36 » 13 paź 2014, o 20:04

Wikingowie mówili że lepsza śmierć od helikoptera niż powolna w łóżku.
Może coś pokręciłem, już nie pamiętam ;-)
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
PiotrS
Lider forum...
Posty: 2338
Rejestracja: 19-06-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 94 razy
Podziękowano: 123 razy
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrS » 13 paź 2014, o 20:11

Kenobi36 pisze:Wikingowie mówili że lepsza śmierć od helikoptera niż powolna w łóżku.
Może coś pokręciłem, już nie pamiętam ;-)


Podobno himalaiści modlą się: od śmierci w dolinach, uchowaj nas Panie.
Gaui X3, Oxy4, Logo 550
Awatar użytkownika
aikus
Olimp forum
Posty: 7502
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 705 razy
Podziękowano: 486 razy

Postautor: aikus » 13 paź 2014, o 20:18

hmm
heh...
No wiesz... jak sie tak dobrze zastanowie jakiego rodzaju smierci bym zyczyl sobie to mysle ze tez bym wybral jakąś szybką, a smierc przez uciecie glowy helikopterem to rzeczywiscie poezja... :D:D W koncu... ile osob tak umiera?? Jakiez to elitarne...
:vhappy:
Hehe... czarny humor mi sie wlaczyl na koniec ...

...
Ale wiesz Kenobi... przechlapane maja Ci co zostaja... Poczawszy od tych ktorzy sa swiadkami na lotnisku poprzez wszystkich blizszych i dalszych znajomych, na rodzinie skonczywszy... Kurde, no trauma na reszte zycia...

Brrr :|
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3273
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 296 razy
Podziękowano: 262 razy

Postautor: Ramotny » 13 paź 2014, o 20:19

Może by tak skończyć to nakręcanie depresji... wystarczy ze pogoda powoli się psuje...

Wypadki były, są i będą. Trzeba jednakże czynić wszystko by ich było jak najmniej i ich nie prowokować...
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
aikus
Olimp forum
Posty: 7502
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 705 razy
Podziękowano: 486 razy

Postautor: aikus » 13 paź 2014, o 20:27

Ooj Ramotny tak tak...
Ale moze dzieki temu na to piwo w koncu pojdziemy ;)

A pozna jesien - uszy do gory - sie przezyje:)
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3273
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 296 razy
Podziękowano: 262 razy

Postautor: Ramotny » 13 paź 2014, o 20:33

aikus pisze:Ale moze dzieki temu na to piwo w koncu pojdziemy ;)
siur rzeczjasna... nawet gdyby to miało być bardzo małe grono... :thumb:
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
pkali
Lider forum...
Posty: 2029
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 151 razy
Podziękowano: 166 razy

Postautor: pkali » 13 paź 2014, o 21:42

To ja zabiorę głos jako totalny świerzak w temacie heli. Jako, że moje poważniejsze latanie zaczęło się pół roku temu od blade mcpx bl, który pomimo małych rozmiarów i wagi potrafił ukąsić. Przekonałem się o tym dwa razy.
Pierwszy kiedy podjarany wyjąłem go z pudełka i próbowałem wystartować w pokoju, naiwnie myśląc że dam radę skoro opanowałem v911. W efekcie musiałem malować ścianę, bo wirnik zrobił w niej niezłe mozaiki.
Drugim razem, już bardziej boleśnie, podczas ustawień coś mi poszło nie tak i "bestia" zaatakowała moją nogę - siniec wielkości pięści.
W efekcie powyższych do 450 podchodzę ze sporym szacunkiem. Powiem więcej, początkowo bałem się jej.

Sami jednak wiecie, że najbardziej w tym hobby pociąga adrenalina, która nie ma ci ukrywać jest wynikiem przekraczania granic. Dla mnie dzisiaj dostarcza jej szybki przelot lub pętla.
Patrząc na to w ten sposób... umiejętności nie mam, ale perspektywa przyszłości jest piękna. A mistrzom co zostaje? Nuda, albo ryzykowanie życia.
protos 380, protos mini, gaui MX3, 2oxy2, blade180cfx, dx9

sorry, nie mogłem się powstrzumać, najebany jestem :)
Awatar użytkownika
bejo
Elita forum...
Posty: 1280
Rejestracja: 09-06-2013
Podziękował: 15 razy
Podziękowano: 39 razy

Postautor: bejo » 13 paź 2014, o 22:05

Wirnikiem V911 oberwałem po ręce kilka razy . W sumie kończyło się na małym bólu albo lekkim zadrapaniu . Waspem oberwałem po ręce tylko raz . Tym razem rozcięło mi porządnie skórę na ręce w dwóch miejscach. Moc bezszczotki zrobiła swoje . A i krawędzie łopat są dość ostre . Łapka goiła się później prawie dwa tygodnie . ;)

Co dopiero taka 450-tka , tym bardziej większy heli . :nono:
Awatar użytkownika
Gmeracz
Global Mod
Posty: 2086
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UK - West Sussex
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 201 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 14 paź 2014, o 01:09

Podczas autosa 450-tką lądowałem "do nogi". Łopata przez nogawkę rozcięła łydkę. Ale spodnie całe ;)
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2895
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 253 razy

Postautor: Kowal » 14 paź 2014, o 08:01

Ja wpadłem na pomysł zatrzymania wolno się kręcących łopat nogą, łydką w sensie.......bolało. A był to R50 :-).
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski

The fighter never quits, the quitter never wins ! ! !
Awatar użytkownika
Jazz
Lider forum...
Posty: 2697
Rejestracja: 02-10-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 21 razy
Podziękowano: 168 razy

Postautor: Jazz » 14 paź 2014, o 15:36

Prawa ręka szyta - 11 cięć po śmigle 11x7 APC.
Majstrowałem coś wieczorkiem w domu przy regulatorze (programowanie) i jakoś się zresetował wychodząc z programowania, nagle ruszył i poleciał do przodu.
jakos tak zawadzając o rękę smiglem - 6 głebokich ran i 5 płytszych - kto sie ze mna spotkal i widzial ten wie jak to wyglada :-)
Efekty uboczne - brak czucia na czesci dloni od gory, ale ruchowo w pelni sprawna reka.
Takze ja uwazam ze bardziej niebezpieczne jest grzebanie przy modelu niz latanie :-)
Jak się kocha , to się wybacza więc jakoś wogóle mnie to nie zniechęciło.
Jazz
Dyplomata.
--------

Goblin 770 BT , Logo 550 , Protos 500, Protos 380 , Goblin mini comet, Oxy 2
Parkmaster
Awatar użytkownika
aikus
Olimp forum
Posty: 7502
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 705 razy
Podziękowano: 486 razy

Postautor: aikus » 14 paź 2014, o 16:49

Fffffuck.... Wiec to tak bylo z ta Twoja reka...
Nawet nie wiedzialem... Zapytalem tylko kiedys na polu to powiedziales w swoim stylu "Kot mnie podrapal"...
Nie drążyłem czy to byl lew czy tygrys...

Brak czucia w czesci dloni - znaczy uszkodzone nerwy... Miales szczescie cholera ze tylko tak...

A co do zatrzymywania łopat, to zdaje sie ze Marcin opowiadal tylko nei wiem czy on czy ktos... Lekko przyhaczyl nogą taką bardzo wolno sie krecącą łopate od 90tki. Tak wolniutko sie krecila, wiadomo jak to po wyladowaniu jak sie podchodzi do helika... Lekko przyhaczyl - piszczel pęknięta.
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2895
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 253 razy

Postautor: Kowal » 14 paź 2014, o 18:07

Jazz pisze:Prawa ręka szyta - 11 cięć po śmigle 11x7 APC.
Majstrowałem coś wieczorkiem w domu przy regulatorze (programowanie) i jakoś się zresetował wychodząc z programowania, nagle ruszył i poleciał do przodu.
jakos tak zawadzając o rękę smiglem - 6 głebokich ran i 5 płytszych - kto sie ze mna spotkal i widzial ten wie jak to wyglada :-)
Efekty uboczne - brak czucia na czesci dloni od gory, ale ruchowo w pelni sprawna reka.
Takze ja uwazam ze bardziej niebezpieczne jest grzebanie przy modelu niz latanie :-)
Jak się kocha , to się wybacza więc jakoś wogóle mnie to nie zniechęciło.


To w sumie taki standard z lat minionych, zwłaszcza przy małych i bardzo szybkich silnikach. Reguluje się na dużym i małym gazie. Często robiliśmy to stojąc przed modelem, trzeba było wykręcić rękę i włożyć za śmigło, żeby iglicę złapać. Efektem tego były popodcinane nadgarstki, palce, zerwane paznokcie. Później ktoś wymyślił iglice montowane na pokrywie silnika - to była bajka.......
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski

The fighter never quits, the quitter never wins ! ! !
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 7351
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 281 razy
Podziękowano: 421 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 15 paź 2014, o 22:33

Ja mam dwa pomysły na zmianę poziomu ryzyka w naszym hobby:

przy okazji rozwiązuje to problem wyważania łopat, tylko w warzywniaku poproście o dwie takie same cytryny.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Helikoptery
Awatar użytkownika
aikus
Olimp forum
Posty: 7502
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 705 razy
Podziękowano: 486 razy

Postautor: aikus » 16 paź 2014, o 06:23

:vhappy:

A nie myslales zeby łopaty żyletkami wywazac?
To patent Artji, geneza jest troche inna niz bezpieczenstwo...
:D:D
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3273
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 296 razy
Podziękowano: 262 razy

Postautor: Ramotny » 16 paź 2014, o 07:22

aikus pisze:A nie myslales zeby łopaty żyletkami wywazac?
:wow2:
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Artja
Olimp forum
Posty: 4218
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 238 razy
Podziękowano: 408 razy

Postautor: Artja » 16 paź 2014, o 08:02

Ramotny pisze:
aikus pisze:A nie myslales zeby łopaty żyletkami wywazac?
:wow2:

Tłem tego pomysłu była zuchwała kradzież w domu moich bliskch. Wyjeżdżając na urlop chciałem postawić na stole gotową do lotu 450'tke z "wyważonymi" łopatami. Żyłka między helikiem a drągiem gazu to już detal ;-)
Pozdrawiam,
Jacek

Wróć do „Jak zacząć fascynującą przygodę”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość