Strona 1 z 1

Mapa - gdzie można i nie można latać modelem

: 3 wrz 2015, o 00:02
autor: niebochod
Polska Agencja Żeglugi Powietrznej udostępniła interaktywną mapę ilustrującą przestrzenie powietrzne w których jest zabronione lub ograniczone latanie modelami zdalnie sterowanymi, dostępną pod adresem: http://ai.pansa.pl/dron/

(Źródło: http://dlapilota.pl/wiadomosci/dlapilot ... sterowanym)

Zawsze brakowało mi takiej mapki, gdzie można z dużą dokładnością zobaczyć gdzie zaczynają się i kończą CTRy..

Re: Gdzie nie można latać modelem - mapa

: 3 wrz 2015, o 05:42
autor: Artu
Ja bym raczej polegał na bardziej szczegółowej mapie ze wszystkimi strefami: AIP Polska - Strefy Lotnicze

Re: Gdzie nie można latać modelem - mapa

: 3 wrz 2015, o 21:25
autor: niebochod
Też fajna. Ale ta pierwsza to taka najprostsza wersja dla modelarzy, gdzie nie trzeba znać wysokości na których zaczynają się pozostałe strefy. W domyśle latać możemy do zasięgu wzroku, więc na przykład strefy zaczynające się od np. 2100ft (640m), już są mało interesujące dla modeli latających niżej.

Re: Gdzie nie można latać modelem - mapa

: 3 wrz 2015, o 21:43
autor: Artu
Ja mam spokój u siebie :grin2: TMA EPWA A Min:2000 ft, Max:22500 ft :thumb:

TMAEPWAA.jpg

Re: Gdzie nie można latać modelem - mapa

: 3 wrz 2015, o 21:46
autor: Ramotny
Artu pisze:Ja mam spokój u siebie
To jest całkowicie i zupełnie niesprawiedliwe :-P

Re: Gdzie nie można latać modelem - mapa

: 3 wrz 2015, o 22:03
autor: Artu
Grzesiu, jest to jedna, ale nie jedyna zaleta mieszkania na wsi :dance: Są też wady, ale...

Re: Gdzie nie można latać modelem - mapa

: 3 wrz 2015, o 22:07
autor: Ramotny
Ja tez mieszkam na "wsi" ale niestety moja "załapuje się " na strefę... :(

Re: Gdzie nie można latać modelem - mapa

: 3 wrz 2015, o 22:09
autor: wojtekr
Ktoś wie jak teraz nazywa się stara TSA30?

??
https://groups.google.com/forum/#!topic ... IYh7MDSQhs

Re: Gdzie nie można latać modelem - mapa

: 4 wrz 2015, o 09:40
autor: przemek
Hmm, to ja już nie wiem. Gdzieś niedawno wyczytałem, że w strefach TMA tak czy tak potrzebna jest zgoda na latanie, teraz Artu, będący w podobnym położeniu, pisze że ma spokój.. to w końcu trzeba czy nie trzeba? :)

Ja latam w miejscu zaznaczonym chmurką (proszę o kliknięcie w obrazek):

Obrazek

Po prawej stronie widać Aeroklub Lublin Radawiec, niewielkie sportowe lotnisko nad którym latają głównie szybowce i Antek ze spadochroniarzami, w linii prostej od mojego miejsca latania jest jakieś 8 km.. Jak to w końcu jest?

Re: Gdzie nie można latać modelem - mapa

: 4 wrz 2015, o 17:43
autor: aikus
W CTRach jest potrzebna zgoda. W TMA - nie... No chyba ze zamierzasz wleciec na te 2000 co w fpvce jest bardzo realne... Ale poniewaz W OGOLE NIE WOLNO latac poza zasiegiem wzroku, to... Problem nie istnieje, bo za granice zasiegu wzroku mozna od duzej biedy uznac 500 metrow.

Artykul dla kazdego - jak i gdzie latać.

: 22 cze 2016, o 11:36
autor: Kowal
Bardzo fajny artykuł znaleziony przez kolegę z forum PFMRC. Warty przeczytania.


http://marcindobas.mobile.fotoblogia.pl/8387,jak-latac-i-nie-pojsc-siedziec

Re: Artykul dla kazdego - jak i gdzie latać.

: 22 cze 2016, o 13:48
autor: Artu
Filmik dla nielubiejących czytać :grin2:


Re: Artykul dla kazdego - jak i gdzie latać.

: 22 cze 2016, o 23:27
autor: Kowal

Re: Mapa - gdzie można i nie można latać modelem

: 29 sty 2019, o 14:02
autor: gcze
Czy to specjalne traktowanie dronów poniżej 600g, dotyczy też heli poniżej 600g?
Jeśli tak to może 250 to nie jest taki głupi pomysł. 450 chyba wszystkie przekraczają 600g

Re: Mapa - gdzie można i nie można latać modelem

: 30 sty 2019, o 07:53
autor: mwx
Te przepisy mają się zmienić, masa graniczna ma być niższa (200g?)

Re: Mapa - gdzie można i nie można latać modelem

: 30 sty 2019, o 16:09
autor: marketleader
A możecie coś przybliżyć/sprecyzować?

Re: Mapa - gdzie można i nie można latać modelem

: 30 sty 2019, o 17:23
autor: mwx
ULC na fejsbukowej stronie coś opowiadał o konieczności rejestracji maszyn i zmniejszeniu tego limitu. Tam szukaj/pytaj

Re: Mapa - gdzie można i nie można latać modelem

: 30 sty 2019, o 18:39
autor: gcze
Takie może są przyszłościowe plany, natomiast przepisy które teraz wchodzą są mniej restrykcyjne niż były. Pojawiła się kategoria do 5kg, gdzie uprawnienia będą o wiele tańsze bo nie będą potrzebne badania lekarskie, nie będzie potrzebny specjalny egzaminator, ani ubezpieczenie. Żadnych limitów teraz chyba nie zmieniają.


Co dadzą użytkownikom dronów nowe przepisy?
• pozwolą na wykonywanie niskich lotów BVLOS i lotów automatycznych bez konieczności wydzielania specjalnych stref,
• umożliwią wykonywanie lotów FPV,
• wyłączą obowiązek posiadania badań lotniczo-lekarskich i zdawania egzaminów państwowych dla operatorów BSP poniżej 5 kg używanych w lotach VLOS,
• obniżą minimalny wiek operatorów BSP konieczny do uzyskania świadectwa kwalifikacji UAVO,
• wprowadzą szereg mniejszych zmian mających uprościć użytkowanie BSP.