Prawo lotnicze za granicą

Kwestie formalne i prawne czyli co trzeba wiedzieć żeby nie wylądować na "dołku" i nie mieć doła...
Awatar użytkownika
MacGyverek
Lider forum...
Posty: 2082
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Rydułtowy/Śląsk
Podziękował: 72 razy
Podziękowano: 159 razy

Postautor: MacGyverek » 16 sie 2017, o 12:41

Czy jest tu ktoś biegły z prawa lotniczego?? ;) Za tydzień wybieram się na Fuerteventurę i chcę zabrać DJI Sparka ze sobą. Jak wiadomo Hiszpania to kraj dosyć rygorystyczny jeśli chodzi o przepisy. Miejsce zamieszkania będzie miejscowość oddalona o 8km od lotniska poza strefą NFZ. Jednak jest dosyć długa strefa CTR. Napisałem więc, maila do AESA czy mogę latać, albo czy mogę zgłosić lot w tej strefie dla celów hobbystycznych. Otrzymałem więc takowy mail zwrotny:

Dear Sir,

The Spanish RPAS regulation (Ley 18/2014) is only applicable to flights for commercial purposes and all professional activities, but not for recreational use (hobby).

To carry out recreational activities, you should comply, in particular, with the requirements established by Spanish Law "Real Decreto 552/2014" (rules of the air), article 15, that allows RPAS flight at low altitude "as long as they do not involve any risk or harm to people or properties on the surface" and by the Law 21/2003 of Air Safety, article 42 bis, that prohibits any act or activity that "could interfere or put in risk the safety or regularity of the aeronautical operations".

So in particular you should:
- keep the RPA in Visual Line Of Sight (VLOS) and below 120 m height above the ground.
- not fly in urban areas and over buildings or people. Overfly of populated areas and crowds is not allowed.
- not fly near airports or aerodromes and avoid flying in areas where flights are conducted at low altitude with manned aircraft.
- not fly at night or in bad weather conditions.

Any picture that you may take during recreational flight cannot be transferred for commercial or professional use.

Please ask local Authorities prior to fly. Other restrictions may apply, for example in some special areas like Natural Parks and Biosphere Reserves.

You are responsible for the operation of your RPAS. We do recommend to get, at least, a third-party insurance to cover the risks associated to the operation of your RPAS.

Please contact your airline carrier too in order to check the special conditions for transport of LIPO batteries.

Letter of approval is not needed for recreational purposes (hobby).

Best regards,

Buzón de drones
Agencia Estatal de Seguridad Aérea
Dirección de Seguridad de Aeronaves


Teraz mam jeszcze większy dylemat. Wygląda na to, że strefy dla hobbystów nie obowiązują, jesli będe latał VLOS i do 120m i nie w pobliżu lotnisk. Ciekawi mnie tylko ile to jest "near airports". Near = 2km, czy 8 km czy 20km...
Flota:Align TREX 450L + MSH Brain, ALZRC Devil 420 + MSH Brain, ALZRC X360 + MSH Brain, OMP M2 v2, DJI Mavic Air, HeliQuad 3D, GEPRC CineQueen, ESA, Lidl
Radio: Walkera DEVO 8S + DEVIATIONTX 5.0.0, FrSky Horus X10S + OPENTX
Awatar użytkownika
lin3e
Lider forum...
Posty: 2038
Rejestracja: 28-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 80 razy

Postautor: lin3e » 16 sie 2017, o 18:25

Nie odpowiem w sprawie prawa ale przygotuj się na silne wiatry :)
...
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 16 sie 2017, o 20:40

Leć tam, jedz tapas, pij browara i wal latanie. Gadanie z hiszpanami, to jak próba przeszczwpu włosów Mirkowi...
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
MacGyverek
Lider forum...
Posty: 2082
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Rydułtowy/Śląsk
Podziękował: 72 razy
Podziękowano: 159 razy

Postautor: MacGyverek » 16 sie 2017, o 20:47

Aż tak źle ;) Byłem 10 lat temu na Fuerteventura ale na północy. Tym razem jadę w środek. Największe wiatry były na południu. Zobaczymy jak będzie wiało ;) Kowal a ty gdzie teraz latasz?? Nie latasz czasem w Enter Air??
Flota:Align TREX 450L + MSH Brain, ALZRC Devil 420 + MSH Brain, ALZRC X360 + MSH Brain, OMP M2 v2, DJI Mavic Air, HeliQuad 3D, GEPRC CineQueen, ESA, Lidl
Radio: Walkera DEVO 8S + DEVIATIONTX 5.0.0, FrSky Horus X10S + OPENTX
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 16 sie 2017, o 20:57

Latałem. Trochę ponad dwa lata.
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
ocean_wro
Elita forum...
Posty: 1453
Rejestracja: 28-12-2013
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 31 razy
Podziękowano: 71 razy

Postautor: ocean_wro » 16 sie 2017, o 21:43

Rayan ?
Protos Mini 6S brain
Extra 300S Multiplex
DJI Mavic Pro
Quad 250 FPV naze32
RealFlight G6.5
Spektrum DX9
Awatar użytkownika
MacGyverek
Lider forum...
Posty: 2082
Rejestracja: 30-09-2014
Lokalizacja: Rydułtowy/Śląsk
Podziękował: 72 razy
Podziękowano: 159 razy

Postautor: MacGyverek » 16 sie 2017, o 21:46

A co Enter Air sie samoloty psuły ;) ??
Flota:Align TREX 450L + MSH Brain, ALZRC Devil 420 + MSH Brain, ALZRC X360 + MSH Brain, OMP M2 v2, DJI Mavic Air, HeliQuad 3D, GEPRC CineQueen, ESA, Lidl
Radio: Walkera DEVO 8S + DEVIATIONTX 5.0.0, FrSky Horus X10S + OPENTX
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 17 sie 2017, o 05:33

Nie, miałem pomysł pójścia na bliski wachód, bo chcieliśmy kozy i wielbłądy dla Mirka sprowadzać. A teraz ryan.
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski

Wróć do „Prawo i legislacja”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości