Niniejszy wątek dotyczy tematu, który został przedstawiony tutaj --> Nowe przepisy dla modelarzy i pilotów dronówUpdate: i kolejna aktualizacja
edit 1: wstawiam tu co ponizej zebrane:
edit 2: pamiętajcie o wysylce aikusowi swoich namiarów do pisma - Czy modele typu pianka (bixler, blizzard/fun cub), samoloty elektryczne (wicherek, katana) i makieta szybowca (3-4metry) to wszystko to C4?
- Jak zostaną potraktowane obecne uprawnienia ULC VLOS I BVLOS i kategorie w jakich zostały wydane. Okres przejściowy? Pod jakie kategorie zostaną podciągnięte?
- Jak traktowane będą nasze modelarskie helikoptery?
No jeszcze pytanie jak z rejestracją helików i "zdalną identyfikacją"?
- Możliwość wykonywania lotów przez osoby nieletnie - moim zdaniem wystarczy jeden prosty zapis, że za dzieci poniżej jakiegoś tam wieku odpowiadają rodzice, oraz ewentualnie drugi, niezależny, że dzieci poniżej jakiegoś wieku nie mogą samodzielnie (bez opieki dorosłych) latać modelami powyżej jakiejś klasy wagowej..
- Czy dobrze rozumiem, że nasze modele helikopterów z automatu wpadają pod C4 bo nie mają trybu wolnego lotu? Cokolwiek to znaczy.
Czy może raczej w "budowane samodzielnie"?
- Co z aeroklubami i stowarzyszeniami modelarskimi?? Miały być osobne przepisy dla takich zorganizowanych grup.
- Latam 4-o metrowym samolotem co mam zrobić, żeby latać nim dalej od 1.07.2020
- Mam MR o TOM 28kg co mam zrobić, żeby latać nim dalej po 1.07.2020
- Czy i na jakich zasadach będzie możliwość latania VLOS statkami do 25kg poza wyznaczonymi lotniskami modelarskimi, oczywiście omijając wyznaczone strefy ruchu powietrznego, odległości od ruchomości i nieruchomości oraz z zachowaniem obowiązku posiadania O.C. bez rejestrowania lotów, bez rejestracji i certyfikacji aparatu latającego i pilota, bez geofencingu, bez automatycznego mechanizmu odcinającego zasilanie w przypadku przekroczenia wyznaczonego terenu
- Co w wypadku stowarzyszeń modelarskich i innych zorganizowanych grup. Na jakich zasadach będą mogły dalej propagować sport?? Aktualnie propagujemy sport na stadionach, boiskach, boiskach szkolnych. Często prowadzimy warsztaty modelarskie gdzie różne mini pokazy są organizowane nie zachowując odległości 100m od linii zabudowy oraz osób.
- Czy przewidywane są jakieś grupowe Świadectwa kwalifikacji dla tych grup a w szczególności grup zajmujących się propagowaniem sportu i nie pobierających korzyści materialnych.
- Co z lataniem za granicą Państwa. Często grupy modelarskie odwiedzają inne kraje jak Niemcy, Czechy, Słowację. Jakie dokumenty czy zaświadczenia będą wymagane.
- Co z modelami typu wolnolotki. Są to modele bez sterowania RC latające na termice i wykorzystujące sterowanie magnetyzmem ziemi. Czy takie modele będą dopuszczone do lotów?
- Czy każdorazowy lot w parku modelarskim/lotnisku modelarskim musi zostać zgłaszany?? Czy istnieje możliwość zgłoszenia takiego miejsca na stałe.
- Na jakich warunkach można wykonać lot modelem do 25kg wyposażonym w silnik odrzutowy i na jakich modelem powyżej 25kg.
- Na jakich warunkach modelarze będą mogli wykonywać loty BVLOS.
- W przypadku wprowadzenia przepisów odnośnie identyfikacji modelu i pilota, gdzie należy szukać specyfikacji lub listy certyfikowanych transponderów? W jakim pasmie będą nadawać te urządzenia?
- Czy dobrze rozumiem, że racery (małe szybkie sportowe UAV MR do szybkiego sportowego latania) do 250 g łapią się do klasy C0 i nie wymagają uprawnień?
- czy już istniejące modele (drony, samoloty, śmigłowce) wykraczające wagowo ponad C0 (250 g, 18 m/s) i nie wyposażone w wymagane przez przepisy "dodatki" (transpondery, oświetlenie, geofencing, itd.) będą musiały być doposażone w te "ficzery", a jeśli tak, to które i w które?
- czy obecność na pokładzie modelu kamery z możliwością zapisu (filmy, zdjęcia) automatycznie spowoduje to, że zarówno taki BSP będzie musiał być zarejestrowany, nawet gdy będzie lżejszy niż 250 g, jak i jego pilot będzie musiał mieć uprawnienia, nawet te najskromniejsze?
- Jak zmieni się i czy będzie istniała w jakiejkolwiek formie (choćby w części podobnej w zasadzie i prostocie działania) aplikacja Droneradar?
- A co z modelami, które ważą poniżej 250g ale w fazie startu mają 30m/s i więcej? (DLG węglowe).
- Jakie warunki muszą być spełnione aby można było latać modelami szybowców i elektro szybowców o rozpiętości do 5m / waga do 25kg
- Jaka musi być minimalna odległość pasa startowego lądowiska od drogi szybkiego ruchu lub autostrady