Problem z silnikiem RedLine .53 Engine

Miałeś motorynkę za młodu? To dział dla Ciebie!
Awatar użytkownika
Artja
Olimp forum
Posty: 3517
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 202 razy
Podziękowano: 358 razy

Postautor: Artja » 28 maja 2017, o 17:51

Jeśli tak jest i silnik faktycznie kręci, to pierwsze primo sprawdzić świecę i żarkę, bo narazie tylko przetankowuje paliwo ze zbiornika do wydechu. Jeśli tego paliwa jest tyle że wg opisu aż się wylewa to pewnie tłumik jest wypełniony aż po kolektor, stąd sugestia zalania. Nawet jeśli odpali to będzie bulgotał i zadławi się niedrożnym tłumikiem. Sprawdziłem manual, faktycznie 3 obroty to default, na dotartym silniku teoretycznie powinno być trochę mniej, no ale to zabawa na późniejszą chwile jak już odpali i posłuchamy jak chodzi na wolnych i średnich obrotach
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 6345
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 234 razy
Podziękowano: 350 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 29 maja 2017, o 19:31

wymień świecę, zakręć trochę śrubę od mieszanki (i zobacz czy jest jakaś zmiana). Świecę kup OS MAX No 8
Helikoptery- Fireball for sale
Awatar użytkownika
Szymek30
Witaj. Zanim zapytasz - poszukaj i poczytaj!
Posty: 4
Rejestracja: 28-05-2017
Lokalizacja: Jasło

Postautor: Szymek30 » 31 maja 2017, o 19:09

Witam
Odpaliłem helikopter przyczyna była taka że nie chciał mi silnik palić bo paliwo nie dochodziło i naprawiłem usterkę ale nadal mi z tłumika pryska paliwo nie wiem jaka to jest przyczyna chyba muszę komuś dać do regulacji tego silnika bo ja chyba nie dam rady wyregulować gaźnika może macie jakiś kontakt do kogoś z okolic Jasła woj.podkarpackie?
Szymek
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 6345
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 234 razy
Podziękowano: 350 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 31 maja 2017, o 19:16

1. Czy ładnie wchodzi na obroty? Jak nie to dokręć trochę śrubę (max 1/12 obrotu na raz). Jak dokręcisz za bardzo to nie odpalisz.
2. Czy jak robisz zawis to ładnie przyspiesza przy dodaniu gazu? Jak nie to dokręcasz igłę od wysokich obrotów.

CAŁY CZAS MIERZYSZ TEMPERATURĘ nie możesz przekroczyć powiedzmy na początku 100st.

Dążysz do maksymalnej mocy w locie ale temperatury nie większej niż około 110st.

W każdym poście piszesz, że pluje paliwem- tak to normalne, to Twoje najmniejsze zmartwienie!
Helikoptery- Fireball for sale
Awatar użytkownika
Pawel_P73
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 38
Rejestracja: 01-10-2012
Lokalizacja: Białystok
Podziękował: 3 razy
Podziękowano: 1 raz

Postautor: Pawel_P73 » 27 sie 2017, o 16:29

A czy ktoś wie jak to jest dokładnie z temperaturą?

Bo ja, w praktyce, stosują się do wskazań wojtekr ale chodzi mi o to czy są jakieś konkretne wskazania producentów.

Zrozumiałe, że doświadczalnie wychodzi jakiś tam, powiedzmy bezpieczny poziom termiczny ale czy są w tym zakresie
opracowania fabryczne typu:
- temperaturę mierzymy w tym i w tym miejscu silnika
- nie powinna przekroczyć tyle i tyle jeśli przekracza to robimy to i to, dajmy na przykład regulację składu w ten i w ten sposób
- po przekroczeniu tej i tej temperatury silnik uznaje się za przegrzany i np. wymaga profilaktycznej wymiany, załóżmy pierścienia.

Lubię takie dane prosto od źródła, bo unika się wtedy błędów i pomyłek związanych z niedoskonałą bazą techniczno pomiarową.
Mówiąc wprost mamy takie techniczne ,po trosze znachorstwo, i nie chcę tu nikogo urazić tylko dosadnie określić o co pytam.
Samolot potrzebuje pasa startowego, wielowirnikowiec kontrolera mocnego a heli tylko pilota dobrego :-)
Awatar użytkownika
Artja
Olimp forum
Posty: 3517
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 202 razy
Podziękowano: 358 razy

Postautor: Artja » 27 sie 2017, o 16:50

Raczej nie ma :grin2: Jest tylko wiedza empiryczna i tyle opinii ile silników opuszcza fabryki. Generalnie są to ogólniki w ramach typoszeregu silników poszczególnych producentów. Osobiście trzymam się tego co przekazał mi doświadczony kolega, plus własne spostrzeżenia z eksploatacji
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
Pawel_P73
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 38
Rejestracja: 01-10-2012
Lokalizacja: Białystok
Podziękował: 3 razy
Podziękowano: 1 raz

Postautor: Pawel_P73 » 27 sie 2017, o 17:21

Na szczęście to się sprawdza ale może dałoby się coś więcej z tego paliwa wycisnąć. Chodzi mi głównie o dłużej ale i mniej stresowo, bo temperatura
bardzo zmienna i ciągle trzeba pilnować.
Samolot potrzebuje pasa startowego, wielowirnikowiec kontrolera mocnego a heli tylko pilota dobrego :-)
Awatar użytkownika
Artja
Olimp forum
Posty: 3517
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 202 razy
Podziękowano: 358 razy

Postautor: Artja » 27 sie 2017, o 18:26

Jest takie coś jak carbsmart, który w pewnym zakresie załatwia kwestie temperatury przez regulację składu mieszanki. Podobnie jak governor wymaga jednak od użytkownika znajomości swojego silnika i ustawienia go do poprawnej pracy na warunki wyjściowe. To pozwala na dłuższe loty z kontrolą temperatury silnika poza telemetrią. Generalnie wszystko jest kwestią tego co właściwie chce się osiągnąć... Wycisnąć więcej z paliwa? Po co? Prościej zmienić paliwo jeśli na bieżącym silnik nie wyrabia. Trzeba jednak pamiętać o stopniu sprężania i dać odpowiednie podkładki pod głowicę zwiększając zawartość nitro, to akurat jest wzmiankowane w instrukcjach większości silników.
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 6345
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 234 razy
Podziękowano: 350 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 27 sie 2017, o 19:22

Pawel_P73 pisze:...bo temperatura bardzo zmienna i ciągle trzeba pilnować.


Tak to jest z RedLine'ami- te silniki słyną z dużą zależnością pomiędzy warunkami zewnętrznymi, paliwem i regulacją- potrafi się to zmienić z lotu na lot.

W OS'a nie ma tego aż w takim zakresie.
Helikoptery- Fireball for sale
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 6345
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 234 razy
Podziękowano: 350 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 27 sie 2017, o 19:29

Artja pisze:Jest takie coś jak carbsmart
Jeżeli to jest ten gadżet do regulacji igły wysokich obrotów z radia czy innego kontrolera to tak jak napisałeś - chyba trzeba nieźle ogarniać temat, żeby to dobrze ustawić. Ja mam inną metodę- telemetria na temperaturę i dostosowałem styl latania do nie przegrzewania silnika. Jak mi pika 130 to robię dwie pętle spokojnie i wtedy temperatura spada.

Co do pomiaru to czujnik mam zamontowany na łączenia głowicy i cylindra z zastosowaniem pasty termo przewodzącej.
Helikoptery- Fireball for sale
Awatar użytkownika
Pawel_P73
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 38
Rejestracja: 01-10-2012
Lokalizacja: Białystok
Podziękował: 3 razy
Podziękowano: 1 raz

Postautor: Pawel_P73 » 27 sie 2017, o 19:43

Ja mam telemetrię, też w tym miejscu nawiniętą pętle od czujnika temp. ale bez pasty, sygnalizację mam już przy 115 i potrafi skoczyć do 122 i niby nic się nie dzieje
poza drżącą/wyjącą apką ale boję się podejść wyżej bo zatrzeć silnik to chwila i po wszystkim. Chyba, że z nitro jest inaczej niż z benzyną?

A może da się zamiast tego redline jakąś małą benzynkę wpasować do Raptora ?
Samolot potrzebuje pasa startowego, wielowirnikowiec kontrolera mocnego a heli tylko pilota dobrego :-)
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 6345
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 234 razy
Podziękowano: 350 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 27 sie 2017, o 19:48

Brak pasty zaniża pomiary.
125 to normalna temperatura (o ile prawdziwa, a bez pasty raczej nie)

Benzyna (.50) ? Do lotów postępowych ok ale do czegoś innego jest za słaba i tez nie banalna w regulacji a zwłaszcza w docieraniu :)
Helikoptery- Fireball for sale
Awatar użytkownika
Artja
Olimp forum
Posty: 3517
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 202 razy
Podziękowano: 358 razy

Postautor: Artja » 27 sie 2017, o 20:08

Benzyna jednak wymaga trochę przeróbek ramy, co w plastikach Rapciucha może nie być takie łatwe. Nie znam silnika helikopterowego który gabarytowo wszedłby w tę ramę i miał dość mocy. Może Zenoah 26ccm dałby się wcisnąć, ale to i tak jest wielki kloc.
Co do czujnika, zawsze wkurzała mnie ta pętla w czujniku Spektrum, bo obciera się o głowicę i łamie przewody, w końcu zdecydowałem się na krótki wspornik mocowany do łoża silnika. W żeberka wciskam od spodu tylko termistor z pastą, reszta przewodu omija silnik i prowadzona jest w rarmie.
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 6345
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 234 razy
Podziękowano: 350 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 27 sie 2017, o 20:18

Zależy do jakiego latania. Do 3D benzyna to nieporozumienie a do lotów spokojnych może ten Karuzelowy Apache? Rozmiar .50, .55

Do 600 jest OS 15GT (nawet mam do sprzedania :) ) a do większych Zenoach
Helikoptery- Fireball for sale
Awatar użytkownika
Pawel_P73
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 38
Rejestracja: 01-10-2012
Lokalizacja: Białystok
Podziękował: 3 razy
Podziękowano: 1 raz

Postautor: Pawel_P73 » 27 sie 2017, o 20:22

Jaką pastę używasz? Podrzucisz link?

No redline jak na moje potrzeby ma mnóstwo mocy. Nie wiem jak było by z benzyną- pewnie taniej ;) - ale przy takim małym silniczku, bo ciasno, to pewnie
też w grę wchodził by "niby gaźnik" jak w nitro i świeca żarowa więc może faktycznie szkoda o tym myśleć.

Tym bardziej, że mam jeszcze w zapasie w tej klasie kit Century Radikal G20 z oryginalnym silnikiem benzynowym, więc może Raptor niech na nitro zostanie.

A i skrzynka od Aikusa mieści dwie bańki- nitro + benzynę. Z jedną skrzynką startować mogę na dwóch paliwach. Co prawda trochę ciężka ale wszystko pod ręką.

Zenoah 26 nie wejdzie na pewno bo mam JR Propo GSR260z.
Samolot potrzebuje pasa startowego, wielowirnikowiec kontrolera mocnego a heli tylko pilota dobrego :-)
Awatar użytkownika
Artja
Olimp forum
Posty: 3517
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 202 razy
Podziękowano: 358 razy

Postautor: Artja » 27 sie 2017, o 20:29

wojtekr pisze: OS 15GT

To nie jest ten co im korbowody bokiem wychodziły? ;)

Paweł, dostałem kiedyś od Aikusa tubkę pasty termoprzewodzącej do komputerowych procków i tej używam, nie wiem co to jest. Niewiele jej potrzeba żeby docisnąć do żeberka
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 6345
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 234 razy
Podziękowano: 350 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 27 sie 2017, o 20:31

Z benzyną nie jest taniej bo są bardziej awaryjne. Zajebiste wibracje powodują, że na przykład w Radikalach pękała płyta dolna, rozwala się ogon etc. Nie pamiętam, dokładnie, bo wszyscy, którzy mieli benzyny już ich nie mają lub nie latają. Generalnie benzyna w samolotach, łódkach się sprawdza ale w helikach jakoś finalnie nie. To nie znaczy, że nie polecisz, tylko, że przelatasz sezon drożej, z kretami i większymi problemami. To tak jak porównanie problemowości elektryka do nitro. A benzyna to typowo dla hobbystów nielotów :)
Helikoptery- Fireball for sale
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 6345
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 234 razy
Podziękowano: 350 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 27 sie 2017, o 20:34

Artja pisze:
wojtekr pisze: OS 15GT

To nie jest ten co im korbowody bokiem wychodziły? ;)

Paweł, dostałem kiedyś od Aikusa tubkę pasty termoprzewodzącej do komputerowych procków i tej używam, nie wiem co to jest. Niewiele jej potrzeba żeby docisnąć do żeberka



Tak to te, a wiesz dlaczego? Doktorat zrobiłem w tym temacie (GT15HZ-600 w modelu Trex 600). Jak zgadniesz (bez kontaktu z Karuzelem) to masz u mnie nagrodę w postaci pakietu do spaliniaka.
Pasta:

http://www.tme.eu/pl/details/pasta-silh ... gJTGfD_BwE
Helikoptery- Fireball for sale
Awatar użytkownika
Artja
Olimp forum
Posty: 3517
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 202 razy
Podziękowano: 358 razy

Postautor: Artja » 27 sie 2017, o 20:35

Dokładnie, do tego jeszcze upiorna diagnostyka gdy coś nie hula, no i dodatkowa elektronika na zapłonie. Auto, łódka czy nawet parapet są łatwiejsze do wyratowania w razie czego
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
Artja
Olimp forum
Posty: 3517
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 202 razy
Podziękowano: 358 razy

Postautor: Artja » 27 sie 2017, o 20:39

wojtekr pisze:Tak to te, a wiesz dlaczego? Doktorat zrobiłem w tym temacie (GT15HZ-600 w modelu Trex 600). Jak zgadniesz (bez kontaktu z Karuzelem) to masz u mnie nagrodę w postaci pakietu do spaliniaka.

Nie wiem dlaczego, zakończyłem zainteresowanie tym silnikiem po sygnałach o awariach. Chyba na helifreak czytałem że OS próbował na chama przerobić silnik w karterze od nitro. Dawaj detale, Karuzel już pewnie śpi :)
Pozdrawiam,
Jacek

Wróć do „Silniki spalinowe i akcesoria”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość