OS-50SXH - Rysa na tulei cylindra

Miałeś motorynkę za młodu? To dział dla Ciebie!
Awatar użytkownika
oki188
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 24
Rejestracja: 24-02-2010
Lokalizacja: Gliwice/Biłgoraj

Postautor: oki188 » 20 lis 2017, o 19:52

Co prawda w modelu mam nowego Redlajna 53 raptem po 2L paliwa ale nie jestem z niego zadowolony
Więc nabyłem OS 50SX-H po przejrzeniu zauważyłem że na tulei jest dość długa rysa.
Po rozebraniu silnika na tłoku i pierścieniu nie ma żadnych rys.
Zastanawiam się więc wymieniać samą tuleje czy tuleje i pierścień na tłoku jak radzicie ?
Dodam że silnik wygląda na mało używany gdyż jest jeszcze fabryczny szlif na tulei cylindra.
Awatar użytkownika
Kosmo
Stały bywalec...
Posty: 230
Rejestracja: 25-02-2011
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 17 razy
Podziękowano: 10 razy

Postautor: Kosmo » 20 lis 2017, o 20:19

Wymieniłbym samą tuleję, jeśli tłok z pierścieniem nie ma rys. Po wymianie tulei dotrzeć silnik na przelaniu jak nowy i powinno być dobrze.
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 6485
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 238 razy
Podziękowano: 357 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 20 lis 2017, o 20:36

Pytanie jaka ta rysa, może nie trzeba wymieniać tylko latać na razie.
Helikoptery- Fireball for sale
Awatar użytkownika
Kosmo
Stały bywalec...
Posty: 230
Rejestracja: 25-02-2011
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 17 razy
Podziękowano: 10 razy

Postautor: Kosmo » 20 lis 2017, o 20:42

Zgadza się, jeśli rysa nie jest duża to silnik może nie tracić kompresji, lub tracić ją w naprawdę minimalnym stopniu, co przekładałoby się na bardzo mało spadek mocy, lub wręcz spadek nieodczuwalny.
Jeśli rysa jest duża, to spadek kompresji również będzie spory. Wtedy może być nawet trudno go odpalić. A jeśli zapali to może oddawać małą moc, co na pewno będzie wyraźnie odczuwalne.
Więc zrobić testy w powietrzu, a później zastanawiać się nad ewentualną naprawą.
Awatar użytkownika
gumi
Domownik forum...
Posty: 401
Rejestracja: 23-07-2015
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 5 razy
Podziękowano: 14 razy

Postautor: gumi » 21 lis 2017, o 09:26

Stara zasada: dotartego silnika nie należy rozbierać bez wyraźnej konieczności.
Awatar użytkownika
mwx
Elita forum...
Posty: 942
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 85 razy

Postautor: mwx » 21 lis 2017, o 11:26

Biorąc pod uwagę cenę i dostępność części do tego motorka temat jest raczej pozamiatany.
Jeśli nie masz leżącej luzem zapasowej to po prostu lataj i postaraj się nie myśleć o tej rysie. Spoko, z czasem będzie ich więcej.

Edyta:
Chociaż w sumie jak trafisz na taką promocję to może warto się zastanowić http://www.aligntrexstore.com/OS-Cylind ... _4218.html
Maciej
Latające muzeum: 600NSP Brain2, FrankenBelt CPX FBL, HS Emax X-450
Debil 380
T8FG, 9CAP
krety na JuTubach
Awatar użytkownika
oki188
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 24
Rejestracja: 24-02-2010
Lokalizacja: Gliwice/Biłgoraj

Postautor: oki188 » 21 lis 2017, o 19:42

mwx pisze:Chociaż w sumie jak trafisz na taką promocję to może warto się zastanowić http://www.aligntrexstore.com/OS-Cylind ... _4218.html

Wysyłka 48 zielonych więc odpada taniej wyjdzie w Polsce kupić.

mwx pisze:Biorąc pod uwagę cenę i dostępność części do tego motorka temat jest raczej pozamiatany.

Części są dostępne cylinder koło 150 a pierścień 56

Co do silnika to udało mi się go dziś odpalić nawet pracuje prawidłowo na sucho bez obciążenia na wolnych obrotach.
chciałbym go poskładać aby go założyć i zapomnieć o wszystkim więc przesyłam zdjęcie jak wygląda ta rysa.
Obrazek
jest dość długa ciągnie się przez całą długość od spodu do góry najgłębsza jest przy samym szczycie co widać na zdjęciu.
Awatar użytkownika
miruuu
Administrator
Posty: 13438
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Podziękował: 1340 razy
Podziękowano: 596 razy
Kontaktowanie:

Postautor: miruuu » 21 lis 2017, o 19:56

oki188 pisze:
mwx pisze:Chociaż w sumie jak trafisz na taką promocję to może warto się zastanowić http://www.aligntrexstore.com/OS-Cylind ... _4218.html

Wysyłka 48 zielonych więc odpada taniej wyjdzie w Polsce kupić.


A na heliprosie tez tak drogo?
Pozdrawiam, Mirek

Trex 470LM - cieszy... | Trex 500X - przyszedł... | Reaktor 3D - jest co bić | Firstar - mały ale wariat ;) | Szybolek - zrobiony, oblatany, do sprzedania... | Czesia - jeszcze tylko wyniosę choinkę i się za nią biorę... | LaTrax Rally - kazali mi kupić | Graupner MX-20 - działa
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 6485
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 238 razy
Podziękowano: 357 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 21 lis 2017, o 22:12

Niestety trzeba by pomacać, bo coś co wydaje się na zdjęciu grubą rysą nie musi nią być. Tam są jakieś zadziory na niej czy to złudzenie?
Helikoptery- Fireball for sale
Awatar użytkownika
oki188
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 24
Rejestracja: 24-02-2010
Lokalizacja: Gliwice/Biłgoraj

Postautor: oki188 » 21 lis 2017, o 23:42

Pod paznokciem czuje zadzior niżej mniejszy czym wyżej tym się powiększa ale jak wspomniałem wcześniej na tłoku nie ma żadnej rysy jedynie pionowy ciemniejszy ślad świadczący że coś się tu odbywa a pierścień nie ma żadnego ubytku lub rysy.
Wiem że pierścień dociera się do cylindra pytanie czy po szacowanym przebiegu silnika 10-15L wymieniać pierścień czy nie.

miruuu pisze:A na heliprosie tez tak drogo?

USD$40.79 Out-of-stock
Awatar użytkownika
mwx
Elita forum...
Posty: 942
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 85 razy

Postautor: mwx » 22 lis 2017, o 00:05

Serio - olej to.
Z tego motorka i tak nie wyciska się niewiadomo ile, więc nawet jak stracisz przez te rysę 3% mocy to nie ma wielkiej różnicy. Dopóki będzie ładnie odpalał i trzymał niskie obroty to się nie przejmuj.

A pierścieni nie kupuj OSowych (i tak się kończą - jest już tylko kilka sztuk w PL), tylko od pana Angola z eBaya. Dorabia ów pan pierścionki do różnych silników vintage, zakładając delikatny nadwymiar, tak żeby zniwelować zużycie tulei.

Prawdziwe jaja zaczynają się jak wypalisz dziurkę w tłoku - w EU nie znalazłem w normalnej cenie, musiałem ciągnąć z Japonii.
Maciej
Latające muzeum: 600NSP Brain2, FrankenBelt CPX FBL, HS Emax X-450
Debil 380
T8FG, 9CAP
krety na JuTubach
Awatar użytkownika
Artja
Olimp forum
Posty: 3578
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 204 razy
Podziękowano: 358 razy

Postautor: Artja » 22 lis 2017, o 00:06

A jak wygląda pierścień w tym miejscu? Kowal w jakimś wątku spalinowym wspominał o dodaniu rycyny do paliwa... Może jakby przepalić silnik nagarem z rycyny, to zagładziłoby tę rysę na fest, tylko pierścieni trochę szkoda ;)

Swoją drogą, nie śledziłem ostatnio oferty silników, ale czy jest coś lepszego niż OSmax'y 50,55? IMO, nie licząc YS, to chyba nie ma... To czemu do cholery nie ma części? Mam dwa utrupione OS'50 i dałem sobie na razie spokój z ich reanimacją, bo nie da się kupić gratów w jednym miejscu. Za mało spalin lata. Sami skazaliśmy się na wymarcie i biznes to zauważył :(
Ostatnio zmieniony 22 lis 2017, o 00:12 przez Artja, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
mwx
Elita forum...
Posty: 942
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 85 razy

Postautor: mwx » 22 lis 2017, o 00:09

Żadnej rycyny do Hypera, a tym bardziej do Raptorka.

Nie powielajmy motoryzacyjnych mitów o silnikach które uszczelniają się mineralnym olejem ;)
Maciej
Latające muzeum: 600NSP Brain2, FrankenBelt CPX FBL, HS Emax X-450
Debil 380
T8FG, 9CAP
krety na JuTubach
Awatar użytkownika
Artja
Olimp forum
Posty: 3578
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 204 razy
Podziękowano: 358 razy

Postautor: Artja » 22 lis 2017, o 00:16

Kowal powiada, i ja się z tym zgadzam, że każda ilość pita w miarę nie szkodzi nawet w największych ilościach. O patrz.. i jeszcze Miruu już tu zapierdala potwierdzic te słowa :) Kropelka raz..,
raz to nie zawsze,
a dwa to nie wciąż...
;)
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2866
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 199 razy
Podziękowano: 218 razy

Postautor: Kowal » 22 lis 2017, o 02:58

Z tą rycyną to ja bym chyba olał, szkoda zamieszania. Chociaż doswiadczenia z łódek pokazują, że niby warto ten 1%....... Artja, Mirek to nie amator jak my. On poniżej 50% nie schodzi.

Czemu masz taką kolorową tuleję? Ten silnik nie był przegrzany?

Z częściami jest kiepsko, bo spaliny mało popularne teraz, słabe, podobno śmierdzą i zostawiają ślady na niebie, co truje Puszcze Białowieską.... Nowi modelarze mocy potrzebują, bo to niby pomaga im lepiej latać, itd., itd., itd.....
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski

The fighter never quits, the quitter never wins ! ! !
Awatar użytkownika
oki188
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 24
Rejestracja: 24-02-2010
Lokalizacja: Gliwice/Biłgoraj

Postautor: oki188 » 22 lis 2017, o 05:48

Mwx - Z tego motorka i tak wycisnę więcej niż z obecnie zamontowanego nowego Redlajna chodzi jak chce strasznie ciężki w regulacji. Szkoda że nigdzie nie można kupić przejściówki do montażu gaźnika z osy bo ponoć wtedy to inna bajka.
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 6485
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 238 razy
Podziękowano: 357 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 22 lis 2017, o 08:48

RedLine jest rzeczywiście ciężki ale mocny i odporniejszy na temperaturę. Zrobiłem kiedyś taką przejściówkę ale wtedy w ogóle nie mogłem go wyregulować. Moim zdaniem szkoda zachodu.
Helikoptery- Fireball for sale
Awatar użytkownika
mwx
Elita forum...
Posty: 942
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 85 razy

Postautor: mwx » 22 lis 2017, o 09:23

Kowal pisze:Z częściami jest kiepsko, bo spaliny mało popularne teraz, słabe, podobno śmierdzą i zostawiają ślady na niebie, co truje Puszcze Białowieską.... Nowi modelarze mocy potrzebują, bo to niby pomaga im lepiej latać, itd., itd., itd.....


Przede wszystkim OS m.in. w odpowiedzi na redlajna .53 wypuścił Hypera .55. Nie mają interesu w utrzymywaniu przy życiu starych .50-tek.

Kowal pisze:Czemu masz taką kolorową tuleję? Ten silnik nie był przegrzany?


Nie jest tak źle. Przy przegrzaniu byłaby bardziej tęczowa - zgadnij skąd wiem :rotfl2:
To raczej ślady delikatnego podciekania pod uszczelką. Wygładziłbym jednym, dwoma ruchami (obrotowymi) na papierku 2000 położonym na szkle, głównie żeby wyczyścić.
Maciej
Latające muzeum: 600NSP Brain2, FrankenBelt CPX FBL, HS Emax X-450
Debil 380
T8FG, 9CAP
krety na JuTubach
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2866
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 199 razy
Podziękowano: 218 razy

Postautor: Kowal » 22 lis 2017, o 09:33

A tuleje są inne?

Oki, nie masz przegrzanej tej tulei?
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski

The fighter never quits, the quitter never wins ! ! !
Awatar użytkownika
mwx
Elita forum...
Posty: 942
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 85 razy

Postautor: mwx » 22 lis 2017, o 09:44

50 i 55 są zupełnie inne, jeśli o to pytasz.

btw - zdjęcie nowej tulei ze strony OS-a:

Obrazek

Wygląda na to, że tęcza to standardowy ficzer, nie ma co się tym przejmować. W sumie nigdy nie rozbierałem nowego, też zawsze myślałem że to oznaka przegrzania.
Maciej
Latające muzeum: 600NSP Brain2, FrankenBelt CPX FBL, HS Emax X-450
Debil 380
T8FG, 9CAP
krety na JuTubach

Wróć do „Silniki spalinowe i akcesoria”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości