Silnik - O.S. 50SXH

Miałeś motorynkę za młodu? To dział dla Ciebie!
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 7351
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 282 razy
Podziękowano: 421 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 3 gru 2017, o 00:39

To jest takie jak do 55?
Helikoptery
Awatar użytkownika
Bartekgazior
Domownik forum...
Posty: 254
Rejestracja: 06-10-2014
Lokalizacja: Warszawa- Bielany
Podziękował: 22 razy
Podziękowano: 23 razy

Postautor: Bartekgazior » 3 gru 2017, o 00:48

Ja kupuję w firmie KOOL na Jaktorowskiej (lokalnie). Ale w sieci mają też wysyłkę. Lożyska firmy Nachi- japońskie, więc jakość spoko. Może mają też w Poltech CNC, choć tam raczej mają chińszczyznę- kupuję tam łożyska do 450-tki w dobrych cenach i dają radę. Niestety calowe przednie spotkałem też w innych silnikach- R6 jest dość popularne (helikowa Webra 52) ale w mniejszych również, choć inne rozmiary- japońska Enya SS 40 ( tu chyba też R6, ale nie pamiętam, bo od paru lat leży w pudełku :( ), mała Webra 20 (lata w parapecie) itd... też są popularne.
Pozdrawiam, Bartek
Raptor 50 Titan FBL, HK 450 Pro FBL. Samoloty nitro i elektro.
Awatar użytkownika
mwx
Lider forum...
Posty: 2235
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 10 razy
Podziękowano: 165 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 3 gru 2017, o 00:53

Zdaje się że 55 i 50 mają identyczne łozyska.

Przednie łożycha są calowe, bo sporo producentów przyjęło kretyński amerykański standard w którym piasta pod śmigło ma 3/8" a wał pod śmigło ma 5/16" czy tam 1/4"

W związku z tym LEPIEJ nie gubić nakrętki która jest na wale.
Maciej
Latające muzeum: 600NSP Brain2, FrankenBelt CPX FBL, HS Emax X-450, Debil 380/420, Black Thunder 770 (?!)
T8FG, 9CAP
filmy na YouTube
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 7351
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 282 razy
Podziękowano: 421 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 3 gru 2017, o 10:31

Przednie łożysko, zwłaszcza jak pracuje tak jak w Trexie czyli wał jest podparty się nie zużywa bo jest w zamknięte, nasmarowane i prawie nie obciążone, zwłaszcza jak jest ZZ- ja je wymieniłem raz i to bez sensu ale jak już wyjąłem to wymieniłem. W Goblinie niby nie jest podparte ale i tak te obciążenia, którym podlega nie robią na nim specjalnego wrażenia.

mwx pisze:Gdzie kupujesz przednie? Bo u mnie w albeco markowe przednie kosztuje tyle, że żal pakować to w zabytkowy motorek (kretyńskie calowe łożysko)


A co do dostępności to jest wszędzie i kosztuje grosze.
http://poltech24.pl/r-6-zz-95255x22225x ... -1385.html

A EZO na allegro kosztuje 10zł
Helikoptery
Awatar użytkownika
mwx
Lider forum...
Posty: 2235
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 10 razy
Podziękowano: 165 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 3 gru 2017, o 12:29

Mam mieszane uczucia w stosunku do ezo z alle.. W albeco liczą sobie cos ok 4 dyszek, mieliby aż taką przebitkę,
Maciej
Latające muzeum: 600NSP Brain2, FrankenBelt CPX FBL, HS Emax X-450, Debil 380/420, Black Thunder 770 (?!)
T8FG, 9CAP
filmy na YouTube
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 7351
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 282 razy
Podziękowano: 421 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 3 gru 2017, o 14:30

Pies drapał, nawet najtańsze chińskie daje radę- przecież one sątam nie bardzo obciążone (czasowo zwłaszcza)
Helikoptery
Awatar użytkownika
mwx
Lider forum...
Posty: 2235
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 10 razy
Podziękowano: 165 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 17 maja 2018, o 19:55

oki188 pisze:Więc nabyłem OS 50SX-H po przejrzeniu zauważyłem że na tulei jest dość długa rysa.
Po rozebraniu silnika na tłoku i pierścieniu nie ma żadnych rys.
Zastanawiam się więc wymieniać samą tuleje czy tuleje i pierścień na tłoku jak radzicie ?
.


Sorry że odkopuję trupa ale przy okazji kolejnego remontu Hypera coś mnie olśniło.

Są dostępne w handlu takie małe honownice do cylinderków zacisków hamulcowych. Te najmniejsze rozmiary idealnie pasują do naszych motorków. Kusi mnie żeby to przetestować na takiej ryśniętej tulei.
Mam już 4...
Maciej
Latające muzeum: 600NSP Brain2, FrankenBelt CPX FBL, HS Emax X-450, Debil 380/420, Black Thunder 770 (?!)
T8FG, 9CAP
filmy na YouTube
Awatar użytkownika
oki188
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 80
Rejestracja: 24-02-2010
Lokalizacja: Gliwice/Biłgoraj
Podziękował: 1 raz

Postautor: oki188 » 17 maja 2018, o 22:07

Warto spróbować czekam na efekty jak przetestujesz.
Swoją drogą mnie kusił ciągle Redlajn że zdemontowałem gaźnik z OS-a i na dorobionej redukcji przymocowałem go do Redlajna. Po regulacji silnik chodzi super i ma większego powera niż OS który poczeka na lepsze czasy. :)
T-rex 600N / T-rex 450L / Spektrum DX6i
Awatar użytkownika
mwx
Lider forum...
Posty: 2235
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 10 razy
Podziękowano: 165 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 17 maja 2018, o 23:43

Oczywiście - ta hybryda jest extra. Jeszcze lepsza jest z redlinem 56.
Maciej
Latające muzeum: 600NSP Brain2, FrankenBelt CPX FBL, HS Emax X-450, Debil 380/420, Black Thunder 770 (?!)
T8FG, 9CAP
filmy na YouTube

Wróć do „Silniki spalinowe i akcesoria”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości

cron