Align 50 eksploatacja

Miałeś motorynkę za młodu? To dział dla Ciebie!
Awatar użytkownika
Sulim
Stały bywalec...
Posty: 138
Rejestracja: 28-07-2015
Podziękował: 8 razy
Podziękowano: 8 razy

Postautor: Sulim » 2 maja 2019, o 10:21

Tego nigdy nie zostawiam po środku. To chyba najważniejsza iglica ze wszystkich. Od niej zaczyna się ustawianie motorka.
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 3428
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 23 razy
Podziękowano: 290 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 2 maja 2019, o 10:23

To chyba zależy od podejścia. Ja ją ruszam dopiero po dotarciu i wyregulowaniu 2 pozostałych, jeśli w ogóle jest potrzeba.
Awatar użytkownika
Sulim
Stały bywalec...
Posty: 138
Rejestracja: 28-07-2015
Podziękował: 8 razy
Podziękowano: 8 razy

Postautor: Sulim » 2 maja 2019, o 10:38

To znaczy, że wstępne ustawienie było, w przybliżeniu, poprawne.
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 7741
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 298 razy
Podziękowano: 442 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 2 maja 2019, o 12:35

U mnie w jednej 105tce nie dało się wyregulować jałowych bez regulacji środkową a w drugim nigdy jej nie ruszałem a oba były nowe.
Helikoptery
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 3428
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 23 razy
Podziękowano: 290 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 2 maja 2019, o 13:15

W tej 105 którą mam od Ciebie było nieszczelne (luźne) gniazdo iglicy średnich obrotów. Dopiero jak je uszczelniłem to silnik zaczął reagować poprawnie na regulacje. To ta?
Awatar użytkownika
Bartekgazior
Domownik forum...
Posty: 255
Rejestracja: 06-10-2014
Lokalizacja: Warszawa- Bielany
Podziękował: 22 razy
Podziękowano: 24 razy

Postautor: Bartekgazior » 21 maja 2019, o 21:44

Witam,
Dawno mnie nie było na forum, a tu tyle nowych wątków i postów w moim ulubionym dziale. Ostatnio nie mam czasu i głowy do modelarstwa, niestety :-( ale mam nadzieję, że niedługo się to zmieni. Co prawda trochę przegapiłem wątek, ale pozwólcie że dorzucę swoje trzy grosze o użytkowaniu i dłubaninie w silnikach Hyper. W końcu dwa łożyska z metalowych koszykiem już zjadły ;-)
U mnie sprawa wygląda tak, że zamontowałem wewnętrzne łożysko ceramiczne z plastikowym koszykiem- chińskie z ebaya, ale jak na razie daje radę. Przednie małe również wymieniam profilaktycznie. Po zdjęciach tłoka można przyznać, że nagaru na nim jest sporo. Pare razy pracował na ubogiej mieszance, a nie wiadomo jakie paliwo ktoś stosował. Ja bym przeleciał to pastą polerską albo papierem ściernym 1500 wzwyż (mam nawet taki 2500- prawie jak kartka) nagar blokuje przepływ ciepła.
Co do rozbiórki wentylatora- blokowanie tłoka to ostateczność, ja raczej tego unikam. Można sobie dorobić lub dokupić blokady i przyrządy do tego. Np. do dokręcania nakrętki wału szpachelka z powierconym otworem centralnym i dwa tam gdzie przykręca się sprzęgło. Wał blokuję blokadą wkładaną od d.. strony, która obejmuje korbowód.
t6022r_grande.jpg

Jest to chyba nawet w instrukcji OS'a
Do ściągnięcia wentylatora, jeśli jest na stożku, polecam kupić lub zrobić to:
http://www.quickuk.eu/products/1135/thu ... rrency=EUR
To jest akurat do Raptora, ale można zrobić podobny. Na wał oczywiście nakręcamy nakrętkę, żeby gwintu nie sklepało.
Jak mi coś przyjdzie do głowy, to oczywiście dopiszę.
A tymczasem dalej walczę również ze składaniem silnika
part000003.jpg

part000001_2.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Pozdrawiam, Bartek
Raptor 50 Titan FBL, HK 450 Pro FBL. Samoloty nitro i elektro.
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 4723
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 265 razy
Podziękowano: 462 razy

Postautor: Artja » 21 maja 2019, o 22:08

Bartek chłopie, gdzieś ty był jak cie nie było! :) co to za helik będzie na tym silniku latał? Wpadaj na pole, mam do ciebie romans z kaprysnym samolotkiem hmm
Apropos tego przyrządu do blokowania korbowodu, łatwo go wystrugac z trzonka większego śrubokręta. Mam dwa takie, jeden do yamady a drugi do osmaxow.
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 3428
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 23 razy
Podziękowano: 290 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 21 maja 2019, o 22:43

Blokowanie tłoka to nie ostateczność, tylko błąd prowadzący do zniszczenia elementów silnika. Nie robi się tak i już.
W razie braku narzędzia wtykamy miękką tworzywową szczoteczkę do zębów w otwór po gaźniku i jest stosunkowo bezpiecznie.

Wróć do „Silniki spalinowe i akcesoria”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość