Silnik - O.S. 55HZ

Miałeś motorynkę za młodu? To dział dla Ciebie!
Awatar użytkownika
Khiledim
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 88
Rejestracja: 03-03-2010
Podziękował: 13 razy
Podziękowano: 2 razy

Postautor: Khiledim » 5 mar 2010, o 21:55

Signed, Bartek as Khiledim - Olsztyn, GG: 3826900
T-rex 550, DX7
Bolo
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 55
Rejestracja: 11-02-2011
Lokalizacja: Nowogród Bobrz.
Podziękował: 4 razy

Postautor: Bolo » 9 maja 2015, o 15:28

Witam, mam problem z regulacją tego silnika w mojej 600-tce na wolnych obrotach, na wysokich w miarę sobie poradziłem, zacząłem od dwóch pełnych obrotów, czy na wolnych też zacząć od dwóch obrotów cofniętych od pełnego zamknięcia? Silnik po zejściu z wysokich obrotów gaśnie co prawda nie za każdym razem, ale jednak, powisieć można ale latać to już nie bardzo. Wdzięczny będę za wszelkie sugestie.
Pozdrawiam A.B
Pozdrawiam Andrzej
Awatar użytkownika
Artja
Olimp forum
Posty: 4215
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 239 razy
Podziękowano: 408 razy

Postautor: Artja » 9 maja 2015, o 15:39

Ustaw najpierw mieszankę. Pełny algorytm regulacji znajdziesz w instrukcji silnika
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 7269
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 276 razy
Podziękowano: 417 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 9 maja 2015, o 18:56

(55HZ)
ostatnio jak to regulowałem to było tak:

1. po dwa obroty obie igły
2. przykręcam wolną igłę aż model zawiśnie, byle jak ale zawiśnie, nie ma mocy ale nie kaszle przy dodawaniu gazu
3. przykręcam wysoką igłę aż moc będzie ok a temperatura w IDLU przy jakichś wygibasach nie większa niż 120C

i tyle.
Helikoptery
Bolo
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 55
Rejestracja: 11-02-2011
Lokalizacja: Nowogród Bobrz.
Podziękował: 4 razy

Postautor: Bolo » 11 maja 2015, o 18:11

Witam. Dzięki za pomoc, chyba udało mi się wyregulować ten silniczek, wchodzi na obroty bez dławienia i nie gaśnie i ma powera, ale na śrubie od niskich obrotów zostały tylko 3 kliki do całkowitego zamknięcia, może ten silnik tak ma.
pozdrawiam A.B.
Pozdrawiam Andrzej
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 7269
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 276 razy
Podziękowano: 417 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 11 maja 2015, o 18:12

Robiłeś jak napisałem czy inna metodą?

Od dwóch obrotów do zamknięcia może mieć około 1 obrotu ale nie 3 kliki. Chyba, że to taki egzemplarz.
Helikoptery
Bolo
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 55
Rejestracja: 11-02-2011
Lokalizacja: Nowogród Bobrz.
Podziękował: 4 razy

Postautor: Bolo » 11 maja 2015, o 18:24

Od dwóch obrotów ale jak dodawałem gazu to silnik gasł, dopiero 5-6 klików od końca przestał się dusić i wchodzi na obroty.
Pozdrawiam Andrzej
Awatar użytkownika
Artja
Olimp forum
Posty: 4215
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 239 razy
Podziękowano: 408 razy

Postautor: Artja » 11 maja 2015, o 19:18

Na jakim paliwie chodzi ten silnik? Wygląda jakby miało ciut dużo nitrometanu skoro musisz go tak bardzo dławic
Pozdrawiam,
Jacek
Bolo
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 55
Rejestracja: 11-02-2011
Lokalizacja: Nowogród Bobrz.
Podziękował: 4 razy

Postautor: Bolo » 11 maja 2015, o 19:28

Kupiłem go z Rapikon 20 teraz wlałem BEKRA 16%
Pozdrawiam Andrzej
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 7269
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 276 razy
Podziękowano: 417 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 11 maja 2015, o 19:31

stary ten sinik?
Helikoptery
Bolo
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 55
Rejestracja: 11-02-2011
Lokalizacja: Nowogród Bobrz.
Podziękował: 4 razy

Postautor: Bolo » 11 maja 2015, o 19:44

Podobno nowy jak cały Helik i świeżo dotarty.
Pozdrawiam Andrzej
Awatar użytkownika
Artja
Olimp forum
Posty: 4215
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 239 razy
Podziękowano: 408 razy

Postautor: Artja » 11 maja 2015, o 19:46

Jak temperatura po locie jest ok to tak jak Wojtek mówi, taki się trafił egzemplarz. Osobiście nie lubię dużych odchyleń od średniej, bo całą eksploatację trzeba sobie rozkminic pod swój silnik.
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 7269
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 276 razy
Podziękowano: 417 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 11 maja 2015, o 19:48

temperatura i moc podczas lotu
Helikoptery
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3261
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 295 razy
Podziękowano: 262 razy

Postautor: Ramotny » 12 maja 2015, o 09:27

Bolo pisze:Kupiłem go z Rapikon 20 teraz wlałem BEKRA 16%

Bekra nie cieszy się najlepszą opinią choć przyznam że ja używałem Bekry i nie miałem problemów (TRex 600N)
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Bolo
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 55
Rejestracja: 11-02-2011
Lokalizacja: Nowogród Bobrz.
Podziękował: 4 razy

Postautor: Bolo » 12 maja 2015, o 18:14

Witam, to jakie paliwo polecacie z jakim jest najmniej problemów?
Pozdrawiam Andrzej
Awatar użytkownika
Artja
Olimp forum
Posty: 4215
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 239 razy
Podziękowano: 408 razy

Postautor: Artja » 12 maja 2015, o 19:32

Bekra 16 była u mnie upierdliwa w ustawianu silnika, czesto go zalewalo przy rozruchu. Z coptamix 20 mam zdecydowanie mniej problemów.
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 7269
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 276 razy
Podziękowano: 417 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 15 maja 2015, o 21:34

U mnie splainy Coptamix'a powodowały straszne łzawienie (poważnie). Obecnie używam Tornado 15% i Rapikon 20%- wychodzi w granicach 120-130zł za 5l
Helikoptery
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2895
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 253 razy

Postautor: Kowal » 15 maja 2015, o 22:17

wojtekr pisze:U mnie splainy Coptamix'a powodowały straszne łzawienie (poważnie).


:masakra: :wall: :rotfl: :vhappy:
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski

The fighter never quits, the quitter never wins ! ! !
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 7269
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 276 razy
Podziękowano: 417 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 15 maja 2015, o 22:21

sratatata, niedowiarek

Poważenie- muszę mieć jakieś uczulenie czy coś. Z innymi paliwami nie było problemu.
Helikoptery
Awatar użytkownika
Bartekgazior
Domownik forum...
Posty: 254
Rejestracja: 06-10-2014
Lokalizacja: Warszawa- Bielany
Podziękował: 22 razy
Podziękowano: 23 razy

Postautor: Bartekgazior » 15 maja 2015, o 23:58

Bo Coptamix jest na jakiejś innej mieszance olejów niż pozostałe i trochę nieprzyjemnie śmierdzi, faktycznie jest trochę drażniący. Ja wolę Propower (też Model Technics). Cena rozsądna i moc jest.
Pozdrawiam, Bartek
Raptor 50 Titan FBL, HK 450 Pro FBL. Samoloty nitro i elektro.

Wróć do „Silniki spalinowe i akcesoria”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości