Silnik - RedLine .53 Engine

Miałeś motorynkę za młodu? To dział dla Ciebie!
Awatar użytkownika
Neomutant
Elita forum...
Posty: 670
Rejestracja: 12-01-2013
Podziękował: 28 razy
Podziękowano: 35 razy

Postautor: Neomutant » 3 mar 2013, o 00:04

Witam, pewien czas temu zakupiłem używaną spalinę AHF z silnikiem RedLine .53 Engine
(http://www.thundertiger.com/product/9606.html)

Obrazek

Do odpalania używałem prowizorki czyli taniej wkrętarki z obciętym imbusem w roli sztyca rozrusznika. Od pewnego czasu przestał odpalać, Próbowałem go regulować śrubami od wysokich i niskich obrotów nie znając się na tym :hammer: Okazało się że zdrowo go zalałem (było sporo paliwa w tłumiku). Postanowiłem go ulotnić. Zabrałem się za manual od silnika śrubę wysokich obrotów odkręciłem od stanu zamkniętego 3 obroty, a od niskich obrotów próbowałem na kilku ustawieniach (0.5, 1, 2 ,3) nie odpala.

Moją ciekawość zwróciło paliwo które po próbie odpalenia i odkręceniu świecy (w tedy jak przekręcę tłokiem i trochę się go wydobędzie) ma kolor czarny a nie pierwotny różowy ? czy to normalne ?

//Edit
Paliwo na którym go zasilałem to M.TECH. COPTAMIX 15% 5L (Kupione w ModeleMax) U poprzedniego właściciela latał na Byronie.
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 3 mar 2013, o 00:29

Zobacz to co jest na rysunku w manualu przy Carburetor Adjustment, moze tam jak go zalałeś to sie jakis syf cofnął? Paliwo raczej nie powinno być czarne.
Helikoptery
Awatar użytkownika
Neomutant
Elita forum...
Posty: 670
Rejestracja: 12-01-2013
Podziękował: 28 razy
Podziękowano: 35 razy

Postautor: Neomutant » 3 mar 2013, o 00:44

wojtekr pisze: moze tam jak go zalałeś to sie jakis syf cofnął? Paliwo raczej nie powinno być czarne.

Wstyd się przyznać ale tak zalany leżał 2-3 miesiące, ta czarna edycja mogła być własnie z tamtego okresu.


wojtekr pisze:Zobacz to co jest na rysunku w manualu przy Carburetor Adjustment.

Z tego co zrozumiałem w manualu to nie ma pozycji startowej z której można było by zacząć regulację niskich obrotów, Jest tylko info żeby tą od wysokich odkręcić na 3 obroty. Jak dla mnie nie jasno napisane.
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 3 mar 2013, o 08:14

Chodzi mi o miejsca gdzie go trzeba by wyczyścić, ta igła etc.
Helikoptery
Awatar użytkownika
Artu
Fochmen
Posty: 3469
Rejestracja: 09-01-2011
Lokalizacja: 52°38'25''N, 20°56'31''E
Podziękował: 163 razy
Podziękowano: 414 razy

Postautor: Artu » 3 mar 2013, o 08:18

Neomutant pisze:
wojtekr pisze: moze tam jak go zalałeś to sie jakis syf cofnął? Paliwo raczej nie powinno być czarne.

Wstyd się przyznać ale tak zalany leżał 2-3 miesiące, ta czarna edycja mogła być własnie z tamtego okresu.

Ja bym go po tak długim "leżakowaniu" najpierw rozebrał, zweryfikował wszystkie elementy (jak nie był zabezpieczony po używaniu, to różnie może być...), wyczyścił, złożył i dopiero wtedy podejmował próby uruchomienia.
Pozdrawiam, Artur
"...rzeczy niemożliwe do zrobienia robią ci, którzy o tym nie wiedzą"
Awatar użytkownika
sulek
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 20
Rejestracja: 21-10-2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 2 razy

Postautor: sulek » 3 mar 2013, o 09:59

Przede wszystkim rozbierz go i looknij, czy pierścień jest cały. Jeśli go wcześniej przegrzałeś i wyszczerbił się pierścień, to już ci nigdy w takim stanie nie odpali.
Wcześniej latał na innym paliwie, po zmianie paliwa spokojnie mogłeś go przegrzać...
Te silniki z racji urody oraz dużej ilości regulacji, można łatwo załatwić, szczególnie, gdy regulacje robi się po omacku.
Pozdrawiam
Piotr
Awatar użytkownika
Neomutant
Elita forum...
Posty: 670
Rejestracja: 12-01-2013
Podziękował: 28 razy
Podziękowano: 35 razy

Postautor: Neomutant » 3 mar 2013, o 10:09

sulek pisze:Przede wszystkim rozbierz go i looknij, czy pierścień jest cały. Jeśli go wcześniej przegrzałeś i wyszczerbił się pierścień, to już ci nigdy w takim stanie nie odpali.


Jak pierścień się wyszczerbił to silnik traci kompresję ?
Awatar użytkownika
Artu
Fochmen
Posty: 3469
Rejestracja: 09-01-2011
Lokalizacja: 52°38'25''N, 20°56'31''E
Podziękował: 163 razy
Podziękowano: 414 razy

Postautor: Artu » 3 mar 2013, o 10:26

Neomutant pisze:
sulek pisze:Przede wszystkim rozbierz go i looknij, czy pierścień jest cały. Jeśli go wcześniej przegrzałeś i wyszczerbił się pierścień, to już ci nigdy w takim stanie nie odpali.


Jak pierścień się wyszczerbił to silnik traci kompresję ?

Dokładnie tak... niestety :masakra:
Poza tym, polecam przy każdym "odstawieniu silnika" na dłuższy czas, a najlepiej po każdym zakończeniu latania stosowanie oleju typu "After Run", co zapobiegnie takim "nieprzyjemnościom"...
Ostatnio zmieniony 3 mar 2013, o 10:31 przez Artu, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam, Artur
"...rzeczy niemożliwe do zrobienia robią ci, którzy o tym nie wiedzą"
Awatar użytkownika
Neomutant
Elita forum...
Posty: 670
Rejestracja: 12-01-2013
Podziękował: 28 razy
Podziękowano: 35 razy

Postautor: Neomutant » 3 mar 2013, o 10:30

Pytam bo wydaje mi się że kompresja jest
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 16 mar 2013, o 01:41

Neo, jeżeli silnik leżał długo to różne cuda mogły się dziać. Rozbierz jak koledzy radzą, obejrzyj, przeczyść, umyj dokładnie i przedmuchaj dysze gaźnika. Wystarczy paproch a silnik nie odpali. Że nie wspomnę o innych niespodziankach.
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
Szymek30
Witaj. Zanim zapytasz - poszukaj i poczytaj!
Posty: 4
Rejestracja: 28-05-2017
Lokalizacja: Jasło

Postautor: Szymek30 » 28 maja 2017, o 10:57

Witam
Posiadam silnik redline TT 53 i mam problem jak odpalam w czasie pracy silnika z tłumika wydostaje się paliwo i nie wiem jak wyregulować gaźnik którą iglica kręcić wogule nie kopci tylko paliwo wydostaje sie.
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 28 maja 2017, o 11:12

Cześć, uzupełnij proszę lokalizację i zapraszamy do przywitalni. Przeniosłem do wątku o RedLine'ie.

A co do silnika to:

- Napisz i zapamiętaj jakie masz ustawione igły obecnie.
- Czy silnik jest nowy?
- Czy znasz jego historię?
- Czy kręcił ktoś przy śrubce pod orczykiem?
- Czy silnik jest w modelu, możesz zrobić zawis?

- napisz jak się zachowuje przy śrubie od składu mieszanki (ta na płaski śrubokręt) wkręconej tak aby licowała z korpusem i igle wykręconej od maksymalnego wkręcenia 3 obroty?
- ile leci mu paliwa z tłumika.

Co się dzieje gdy:
1. silnik chodzi na wolnych obrotach i nagle otwierasz przepustnicę?
2. Zaciskach wężyk od paliwa i czekasz jak zgaśnie



Pamiętaj, żeby mierzyć i podawać temperaturę.
Helikoptery
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 28 maja 2017, o 11:44

Szymek30 pisze:Witam
Posiadam silnik redline TT 53 i mam problem jak odpalam w czasie pracy silnika z tłumika wydostaje się paliwo i nie wiem jak wyregulować gaźnik którą iglica kręcić wogule nie kopci tylko paliwo wydostaje sie.


Rozumiem że Ci ten silnik w ogóle nie odpalił i domniemywam, że pluje paliwem przez wydech a nie zleżałym olejem? ten silnik jest dotarty? Latał kiedykolwiek? jest kompresja?
Skoro już masz takie objawy, to weź helika za dziób i postaw go do pionu wylotem tłumika w dół, wyleje się zalegający olej i paliwo, więc rób to gdzieś nad ziemią albo nad szmatą. Diagnostyka spaliny na odległość to trochę jak czary, ale może po prostu jest tylko zalany. Nie powinno się kręcić rozrusznikiem w takim stanie. Zdejmij wężyk paliwa z gaźnika, wykręć świecę i zakręć pulsacyjnie kilka razy rozrusznikiem. Nie patrz w otwór świecy bo Ci oko opluje, powinien stamtąd wlecieć nadmiar paliwa z silnika. Podłącz potem wężyk paliwa do gaźnika, i zanim wkręcisz świecę, sprawdź czy paliwo w ogóle przechodzi przez głowicę w rytmie kompresji. Obejrzyj świecę czy żarnik jest cały, podłącz na chwilę żarkę i sprawdź żarzenie. Jeśli tu jest OK, to będziemy szukać dalej.
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
Szymek30
Witaj. Zanim zapytasz - poszukaj i poczytaj!
Posty: 4
Rejestracja: 28-05-2017
Lokalizacja: Jasło

Postautor: Szymek30 » 28 maja 2017, o 12:25

Ten silnik jest dotarty latał i kompresja wydaje mi się ze jest w sumie gościu co kupowałem od niego helikopter dał mi też paliwo ale chyba to paliwo jest stare i muszę kupić nowe.
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 28 maja 2017, o 13:34

Szymek30 pisze:jak odpalam w czasie pracy silnika


Rozumiem, że chyba pracuje?

Szymek30, jak pisał Artja - na odległość to czary z mleka dlatego odpowiedz na moje pytania

A co do przechowywania to trzeba unikać:

nagrzewania, UV i przechowywania w otwartych kadziach - po za tymi przypadkami może leżeć latami.
Helikoptery
Awatar użytkownika
Szymek30
Witaj. Zanim zapytasz - poszukaj i poczytaj!
Posty: 4
Rejestracja: 28-05-2017
Lokalizacja: Jasło

Postautor: Szymek30 » 28 maja 2017, o 15:28

Silnik nie jest nowy, nie znam jego historii, śrubką pod orczykiem chyba nikt nie kręcił ja na pewno nie kręciłem, silnik jest w modelu i nie próbowałem robić zawisu, śruba od składu mieszanki jest na równo z korpusem i igła jest na 3 obroty odkręcona, wypluwa paliwo z tłumika chyba że to olej? a teraz w ogóle nie mogę odpalić silnika
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 28 maja 2017, o 17:23

Szymek, uzupełnij proszę profil (awatar + lokalizacja).
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 28 maja 2017, o 17:28

Kręciłeś śrubkami/igłami od ostatniego odpalenia?
Zrób to co pisał Artja, wykręć świecę, zakręć i zobacz czy jak przytkniesz palec do otworu po świecy to będziesz go miał mokrego od paliwa.
W drugiej kolejności zobacz czy jak podłączysz świecę to wyraźnie się żarzy kolor powinien być taki jak końcówka papierosa podczas zaciągania się, wyraźnie pomarańczowy ale nie świecąc - musisz móc rozróżnić druciki w żarniku.

To że wypluwa paliwo to normalne na razie się tym nie przejmuj

Czy masz jak mierzyć temperaturę? To jest kluczowa rzecz - zwłaszcza przy regulacji na odległość- bez tego się nie uda.

Z silnikami nitro jest tak, że jak mają paliwo, i żarzenie to muszą zapalić :)
Helikoptery
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 28 maja 2017, o 17:35

Dodatkowo, jeśli sam nie wiesz w jakiej pozycji są iglice, my tym bardziej nie zgadniemy. Wykręć obie i wkręć do położenia factory default, są opisane w manualu. Położenie iglic to jest punkt odniesienia względem którego prowadzi się regulacje, indywidualne dla każdego silnika i zależne od paliwa na jakim latasz, tłumika, temperatury, stylu latania itd.
Moim zdaniem silnik jest zalany na fest, a to co bierzesz za kompresję to może być hydrostop.
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 28 maja 2017, o 17:41

Chyba nie obaj inaczej interpretujemy stan faktyczny. Wydaję mi się, ze silnik się kręci ale nie odpala.

Tak?

btw: factory default dla tego silnika to śruba na płask i igła -3 obroty.

Jak by uporczywie nie odpalał to odkręcił bym 1/6 obrotu śrubę
Helikoptery

Wróć do „Silniki spalinowe i akcesoria”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości