Silnik - O.S. 55HZ (O dwóch takich co przerobili O.S. 55HZ na benzynę)

Miałeś motorynkę za młodu? To dział dla Ciebie!
Awatar użytkownika
AdamP
Elita forum...
Posty: 652
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Góra Kalwaria
Podziękował: 74 razy
Podziękowano: 81 razy

Postautor: AdamP » 4 maja 2015, o 23:00

Bohaterem mojej wesołej twórczości został tym razem silnik O.S. 55HZ, który to tydzień temu dostarczył mi Wojtek, wraz ze wszystkimi gratami potrzebnymi do przeróbki na wachę.
Skłoniła nas do tego oczywiście taniość paliwa w porównaniu do nitro, natomiast jak będzie to wszystko grało to się okażę.
Oto nasz pacjęt
Obrazek
Ochoczo zabrałem się do zamocowania czujnika halla na korpusie, tak żeby można było dokonać korekt wyprzedzenia zapłonu, przesówając go w te i wewte.
Najpierw trzeba było wyjąć przednie łożysko i trochę porozbierać
Obrazek
Celowo wybrałem tylną część korpusu aby umożliwić regulację kiedy silnik będzie już siedział w ramie
Obrazek
wiercenie i gwintowanie jakoś większego trudu nie sprawia, narazie wszystko idzie gładko ;)
Obrazek
A to końcowy efekt mojej dzisiejszej pracy, jutro czeka go kąpiel z opiłków i dmuchanie :D
Obrazek
Obrazek
Następnym krokiem będzie dotoczenie pierścienia na piastę sprzęgła i wklejenie weń magnesu
C.D.N.
Kto grubo lata, jebnąć musi.
T-Rexy i Gobliny Futaba T14SG
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5062
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 67 razy
Podziękowano: 503 razy

Postautor: Kenobi36 » 4 maja 2015, o 23:05

Sorki za sceptyzm.
Dwa kroki już znamy, a w którym kroku planujesz zatrzeć silnik?
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
AdamP
Elita forum...
Posty: 652
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Góra Kalwaria
Podziękował: 74 razy
Podziękowano: 81 razy

Postautor: AdamP » 4 maja 2015, o 23:20

Tego jeszcze nie wiem, ale próbować moża ;)
Kto grubo lata, jebnąć musi.
T-Rexy i Gobliny Futaba T14SG
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 7289
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 279 razy
Podziękowano: 418 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 5 maja 2015, o 08:09

Dzięki uprzejmości Adam to ja planuję go zatrzeć :) Ale może Tomek zatrze pierwszy
Helikoptery
Awatar użytkownika
AdamP
Elita forum...
Posty: 652
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Góra Kalwaria
Podziękował: 74 razy
Podziękowano: 81 razy

Postautor: AdamP » 6 maja 2015, o 18:56

To jedziem dalej z tym oesem :)
wytoczyłem pierścień 25/20/7mm z jakiegoś stopu lekkiego co go znalazłem w czeluściach moich szpargałów ;)
Obrazek
i wcisnąłem na piastę, wszysztko dodatkowo zabezpieczyłem robaczkiem, po drugiej stronie nawierciłem otwór na magnes i wkleiłem go na ca
Obrazek
Obrazek
zostało tylko poskładać w całość i ustawić wstępnie kąt wyprzedzenia zapłonu
Obrazek
i prawie w komplecie
Obrazek
Silnik po wstępnych regulacjach zachowuje się tak :wow2:

YouTube
film krutki bo mi baterie w aparacie wysiadły :masakra:
jeszcze do tej pory piszczy mi w uszach :swir:
Kto grubo lata, jebnąć musi.
T-Rexy i Gobliny Futaba T14SG
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5062
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 67 razy
Podziękowano: 503 razy

Postautor: Kenobi36 » 6 maja 2015, o 19:21

Ładnie, ładnie, nawet bardzo ładnie :-)

ps.
Czy to twoja tokarka?
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
Wiktor
Elita forum...
Posty: 870
Rejestracja: 02-05-2010
Lokalizacja: Wadowice
Podziękował: 115 razy
Podziękowano: 58 razy

Postautor: Wiktor » 6 maja 2015, o 20:05

jaka to pojemność w cm^3? 9cm^3 i benzyna?
tak z ciekawości- na co się nastawiacie z tym projektem i jakie jeszcze przeróbki planujecie?
Awatar użytkownika
AdamP
Elita forum...
Posty: 652
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Góra Kalwaria
Podziękował: 74 razy
Podziękowano: 81 razy

Postautor: AdamP » 6 maja 2015, o 20:32

Ken, tokareczka moja, jest trochę rozklekotana, ale daję rade coś prostego zrobić, ma nawet śruby do toczenia gwintów i posuwu wzdłużnego :)
O sukcesie będzie można powiedzieć jak silnik przelata z dziesięć litrów i się nie zatrze i tu proźba do Tomka o dobrą mieszankę :help:

Wiktor, to jest niecałe 9cm^3 a nastawiamy się na taniość paliwa bo o mocy narazie nic konkretnego powiedzieć nie można, ja lubie latać na niskich obrotach ale moc potrzebna
Kto grubo lata, jebnąć musi.
T-Rexy i Gobliny Futaba T14SG
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 7289
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 279 razy
Podziękowano: 418 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 6 maja 2015, o 20:50

Co do mieszanek to pewnie zostanie coś pomiędzy 15% a 20% oleju. Tu temat jest ciężki a zdania podzielone. od 10% do 30%. Ale zobaczymy.
A co do mocy to tu tego się obawiam najbardziej ale zobaczymy. W 15HZ było za mało mocy ale tez masa z 500g większa.

Tomek na jakiej proporcji w końcu stanąłeś? Robiłeś jeszcze jakieś próby?
Helikoptery
Awatar użytkownika
AdamP
Elita forum...
Posty: 652
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Góra Kalwaria
Podziękował: 74 razy
Podziękowano: 81 razy

Postautor: AdamP » 6 maja 2015, o 21:07

Wojtek, jaki jest skład tego paliwa od Ciebie
Kto grubo lata, jebnąć musi.
T-Rexy i Gobliny Futaba T14SG
Awatar użytkownika
Wiktor
Elita forum...
Posty: 870
Rejestracja: 02-05-2010
Lokalizacja: Wadowice
Podziękował: 115 razy
Podziękowano: 58 razy

Postautor: Wiktor » 6 maja 2015, o 21:14

@Adamie
ok.. ale w 9cm^3 jakbym nie patrzył to wychodzi spalanie na poziomie 1/3 kropli paliwa a parcie spalin jest poniżej granicy przerzuceniu tłoka... na max obrotach masz 0.14Kw...tylko po co?
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 7289
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 279 razy
Podziękowano: 418 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 6 maja 2015, o 21:14

cholera, zapomniałem, że za mało 1:25. Możesz odpalić ale to było z 15HZ'a. Jak masz dobry olej do piły, kosy. I tak planuje taki używać.
Helikoptery
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 7289
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 279 razy
Podziękowano: 418 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 6 maja 2015, o 21:18

Wiktor o co kaman z kroplami paliwa? Kropla paliwa to jakaś jednostka objętości?

Koncepcja się wzięła z benzynowego silnika GoEngine .50, kóry jest identyczny jak Apache z HK ale jest cały czas BO a ponieważ miałem OS55HZ to postanowiłem go przerobić.
Helikoptery
Awatar użytkownika
Wiktor
Elita forum...
Posty: 870
Rejestracja: 02-05-2010
Lokalizacja: Wadowice
Podziękował: 115 razy
Podziękowano: 58 razy

Postautor: Wiktor » 6 maja 2015, o 21:36

na 100% nie jest identyczy..
by silnik działał w nominalnych parametrzach musiałbyś dostarczyć miesznke powietrzną o 80% ZAWARTOŚCI TLENU. a nie bierzcie się a to bo szkoda życia
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 7289
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 279 razy
Podziękowano: 418 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 6 maja 2015, o 21:45

nie jest identyczny? Czym się różni? Mam na myśli Apache z GoEngine? Części te same, ludzie przerabiają z nitro na GAS i działa tak samo jak GoEngine.

Wiktor pisze:na 100% nie jest identyczy..
by silnik działał w nominalnych parametrzach musiałbyś dostarczyć miesznke powietrzną o 80% ZAWARTOŚCI TLENU. a nie bierzcie się a to bo szkoda życia


Jaki silnik?
Tlenu czy powietrza?
Szkoda życia silnika czy naszego?
Jak działa GoEngine na którym lata Tomek?
Helikoptery
Awatar użytkownika
Wiktor
Elita forum...
Posty: 870
Rejestracja: 02-05-2010
Lokalizacja: Wadowice
Podziękował: 115 razy
Podziękowano: 58 razy

Postautor: Wiktor » 6 maja 2015, o 22:08

:masakra: sie popisałem
Ostatnio zmieniony 29 paź 2015, o 23:40 przez Wiktor, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 7289
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 279 razy
Podziękowano: 418 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 6 maja 2015, o 22:22

chyba się za bardzo ekscytujesz. Jak się nie uda to rozwalimy silnik i tyle. Ale to nie znaczy:
że szkoda życia,
że się nie da

.ale to jest porażka bo w razie W wypierdala utle 100bar(tlen tech..150bar)


to chyba nie jest dla mnie jasne
Helikoptery
Awatar użytkownika
Wiktor
Elita forum...
Posty: 870
Rejestracja: 02-05-2010
Lokalizacja: Wadowice
Podziękował: 115 razy
Podziękowano: 58 razy

Postautor: Wiktor » 6 maja 2015, o 22:29

:masakra: sie popisałem
Ostatnio zmieniony 29 paź 2015, o 23:40 przez Wiktor, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 7289
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 279 razy
Podziękowano: 418 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 6 maja 2015, o 22:38

ok, niezły ale zostawię bez komentarza bo nie kumam.

Ale czemu silniki przerabiane z Apache HK latają?
Helikoptery
Awatar użytkownika
Wiktor
Elita forum...
Posty: 870
Rejestracja: 02-05-2010
Lokalizacja: Wadowice
Podziękował: 115 razy
Podziękowano: 58 razy

Postautor: Wiktor » 6 maja 2015, o 22:45

edit:
późna godzina była :masakra:
Ostatnio zmieniony 7 maja 2015, o 08:20 przez Wiktor, łącznie zmieniany 1 raz.

Wróć do „Silniki spalinowe i akcesoria”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości