Silnik - O.S. 55HZ (O dwóch takich co przerobili O.S. 55HZ na benzynę)

Miałeś motorynkę za młodu? To dział dla Ciebie!
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2895
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 253 razy

Postautor: Kowal » 7 maja 2015, o 03:32

wojek, trzymam kciuki! Zróbcie mi jakiś motor do T700. Sądzę, że nie ma co się zagłębiać w teorie, skoro chłopaki mają działający silnik. Wsadzą do helika i zobaczą ile to jest warte. Komory spalania przerabiać raczej nie będą, tlenu wozić też nie będą......raczej. Chociaż Karuzel ze swoim zaparciem i zacięcim do realizacji pomysłow jest do tego zdolny.... Chyba przerobił już i zbudował od podstaw wszystkie swoje heliki.
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski

The fighter never quits, the quitter never wins ! ! !
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 7351
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 282 razy
Podziękowano: 421 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 7 maja 2015, o 07:20

Helikoptery
Awatar użytkownika
crash
Domownik forum...
Posty: 381
Rejestracja: 19-07-2012
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: crash » 7 maja 2015, o 09:19

ktoś coś latał tym apache? cena jest lepsza niż zestaw naprawczy do os55, myślę że w tym sezonie "zajadę"swojego os55 więc szukam alternatywy...
ten apache wygląda jak os50, teraz mam pytanko czy będzie pasował gaźnik z dwiema dyszami regulacyjnymi od os55 do tego apache?

pomysł "benzyniaka" bardzo mi się podoba, zwłaszcza przy obecnych cenach nitro. boję się tylko małej mocy :(
pozdro!
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 7351
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 282 razy
Podziękowano: 421 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 7 maja 2015, o 09:36

Tomek lata na tym GO .56 ale niech sam napisze bo nie jestem na bieżąco
Helikoptery
Awatar użytkownika
tata111
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 20
Rejestracja: 17-04-2015
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: tata111 » 9 maja 2015, o 17:51

Witam.
Latam na silniku GO56 zasilanym benzyną 95.Jest identyczny jak w/w Apahe 56. Są filmiki na Youtubie które to udowodniają. Zaczynałem od mieszanki 4/1. Teraz zmieniłem na 5/1 i cały czas balansuję na pograniczu mocy i temperatury. Staram się pozostać w okolicy 130 stopni. Moc w tym silniku będzie wystarczająca ale muszę obniżyć temperaturę. Kiedy silnik osiąga ponad 160 stopni wyraźnie wzrasta moc. Zapewne jest efektywniejsze spalanie ale obawiam się że go zatrę i wtedy odkręcam igłę. Wszelkie regulacje robiłem z podłączonym ciśnieniem z tłumika. Instrukcja nie zaleca tego sposobu. Teraz odłączę to ciśnienie i przeprowadzę nową regulację. Będę latał tylko z odpowietrzeniem zbiornika,tak mam w moich innych benzynach. Czytałem na Helifreak że beż ciśnienia regulacja jest łatwiejsza. Jeszcze nie wiem co z tego wyjdzie ale spróbować warto.
Awatar użytkownika
Artja
Olimp forum
Posty: 4218
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 238 razy
Podziękowano: 408 razy

Postautor: Artja » 9 maja 2015, o 18:31

Dałoby się przerobic YS56? Dziwne, ale wolę nitro osmaxa niż yamade, więc nie będzie mi żal jeśli się nie uda...
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
AdamP
Elita forum...
Posty: 652
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Góra Kalwaria
Podziękował: 74 razy
Podziękowano: 81 razy

Postautor: AdamP » 9 maja 2015, o 19:56

Myślę, że spokojnie da się przerobić a w razie czego cdi zawsze można komuś opchnąć ;)
Muszę jeszcze dopieścić fajkę i będzie można wkładać w ramę, myślę że w przyszły weked będzie oblot
Kto grubo lata, jebnąć musi.
T-Rexy i Gobliny Futaba T14SG
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 7351
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 282 razy
Podziękowano: 421 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 9 maja 2015, o 20:25

ma na razie rozbabrana ramę ale ponieważ mam już komplet części to niedługo złożę.

Adam dzięki za popychanie projektu, jestem już to się włączam w temat.
Helikoptery
Awatar użytkownika
Artja
Olimp forum
Posty: 4218
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 238 razy
Podziękowano: 408 razy

Postautor: Artja » 11 maja 2015, o 06:28

AdamP pisze:Myślę, że spokojnie da się przerobić a w razie czego cdi zawsze można komuś opchnąć ;)

Trochę wyrywam z kontekstu, jako że pytanie dotyczyło YS 56SR. Zaczynam mieć wątpliwości bo te silniki słabo znoszą wysokie temperatury, OS pod tym względem jest dużo bardziej tolerancyjny a nawet lubi mieć ciepło. Tomek pisze o wartościach rzędu 140-160st, gdzie ta temperatura jest mierzona?
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 7351
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 282 razy
Podziękowano: 421 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 12 maja 2015, o 19:56

Pod głowicą. W YS bym tego nie robił. Nawet nie chodzi o temperaturę pracy tylko metodę prób i błędów przy pierwszej regulacji. Goengine/Apache na razie chodzi przy tej temperaturze ale jak długo to nie wiem. Nitro chodzi 120 raczej nie 130, ten sam silnik w benzynie ma chodzić 140,150.
No nie wiem, obawiam się, że prędzej czy później poleci zarówno Tomka jak i mój :)
Helikoptery
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 7351
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 282 razy
Podziękowano: 421 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 12 maja 2015, o 20:03

Z zewłoczka starej 600G powoli powstaje nowe. Ale co chwilę schody i niewiele dzisiaj zrobiłem.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Helikoptery
Awatar użytkownika
Artja
Olimp forum
Posty: 4218
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 238 razy
Podziękowano: 408 razy

Postautor: Artja » 12 maja 2015, o 20:32

Nie chciało Ci się każdej srubki maczac w lockticie i wsadziłes całego helika w kałużę? :)
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
miruuu
Administrator
Posty: 15778
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Podziękował: 1460 razy
Podziękowano: 680 razy
Kontaktowanie:

Postautor: miruuu » 12 maja 2015, o 20:36

Wojtek go po prostu lepi a nie skręca.
Pozdrawiam, Mirek

Trex 500X - trex ratio :) | Trex 470LM - cieszy... | 2x Devil X360 - tak jakoś wyszło... | Oxy 3 - nie po-byku | Oxy 2 - mały, ale wariat... | Reaktor 3D FPV - drugie życie pianki... | Lizard95 - że też mi się drona zachciało.... | Czesia - jeszcze tylko wyniosę choinkę i się za nią biorę... | LaTrax Rally - kazali mi kupić | Graupner MX-20 - działa
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 7351
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 282 razy
Podziękowano: 421 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 12 maja 2015, o 20:56

W benzynie robi się tak:

w beczki z loctitem wkłada śrubkę, czekasz aż nasiąknie i wkręcasz- czasami trochę pocieknie
Helikoptery
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 7351
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 282 razy
Podziękowano: 421 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 30 maja 2015, o 21:24

Pierwsze loty na razie krótkie i raczej za ciepło w silnik. Będę walczył z regulacją :)
Helikoptery
Awatar użytkownika
Artja
Olimp forum
Posty: 4218
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 238 razy
Podziękowano: 408 razy

Postautor: Artja » 30 maja 2015, o 21:28

Za ciepło? w benzynie za ciepło? musi się tam już głowica rozplanowała i niczego już nie wyregulujesz bo igły puszczają powietrze gwintami ;)
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 7351
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 282 razy
Podziękowano: 421 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 30 maja 2015, o 23:42

już ciepło a jeszcze słabo ale regulacja przede mną. To dopiero pierwsze odpalenie w modelu.
Helikoptery
Awatar użytkownika
Bartekgazior
Domownik forum...
Posty: 254
Rejestracja: 06-10-2014
Lokalizacja: Warszawa- Bielany
Podziękował: 22 razy
Podziękowano: 23 razy

Postautor: Bartekgazior » 29 paź 2015, o 21:22

Cześć,

Jak postępy w przeróbce? Zastanawiam się czy nie pobawić się w przeróbkę swojej Webry 52AAR- i tak pożytek z niej był niewielki, a obecnie leży w pudełku i rdzewieje ;-) Wchodziłem tu wcześniej, ale teraz nie widać zdjęć pokazujących etapy przeróbki. Dałoby radę umieścić je bezpośrednio na forum? Ciekawy również jestem jaki zastosowaliście układ zapłonowy. Najlepiej pewnie kupić sprawdzonego gotowca, ja na początek zamierzam posmarkać lutownicą jakiś układ typu CDI na podstawie schematów z sieci. Pewnie będzie to opcja bez przyspieszenia zapłonu, ale na próby wystarczy.

Widziałem również filmy jak latają modele na tym GoEngine 56. Muszę przyznać, że wygląda to nieźle, mocy jest chyba więcej niż w Webrze i OS 50 na paliwie z niską zawartością nitro. Jednak zanim wydam większą kasę chcę trochę poeksperymentować z tym co mam.
Pozdrawiam, Bartek
Raptor 50 Titan FBL, HK 450 Pro FBL. Samoloty nitro i elektro.
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 7351
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 282 razy
Podziękowano: 421 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 29 paź 2015, o 21:27

Oryginalny silnik/gaźnik nie dał dobrych rezultatów. Obawiam się, że w wersji nitro taki silnik ma za mocno spasowane elementy jak na zasilanei benzyną ale zobaczymy po zmianie gaźnika od OS 50. Tylko brak czasu nie daje spokoju :)
Helikoptery
Awatar użytkownika
Bartekgazior
Domownik forum...
Posty: 254
Rejestracja: 06-10-2014
Lokalizacja: Warszawa- Bielany
Podziękował: 22 razy
Podziękowano: 23 razy

Postautor: Bartekgazior » 30 paź 2015, o 00:36

Ze względu na wyższą temperaturę pracy chcę właśnie pomęczyć używany, dawno już dotarty silnik. Kompresja nadal jest w nim całkiem dobra. Poza tym parę razy dość mocno go nagrzałem i nie przytarł się, więc powinien wytrzymać. Jeszcze jedno pytanie- czy silnik był odprężony dodatkowymi podkładkami pod głowicą, czy stopień sprężania pozostał bez zmian? Do benzyny chyba powinien być trochę niższy.
Z tymi gaźnikami od OS-ów może być problem. W lato testowałem na OS 50 tłumik Aligna- ten długi. Za grzyba nie mogłem go ustawić na paliwie 10% nitro. W dolnym zakresie obrotów zalewał się i dopiero przy prawie full gazie zaczynał ładnie pracować. Na powerboost RJX-a chodzi poprawnie. Tłumik A jest pewnie przystosowany do paliwa z większą ilością nitro (możliwa praca na bogatszej mieszance) i jest jakby rezonansowy. Jednak zakres regulacji w gaźniku OS był zbyt mały, żeby go ustawić. Wynika to z jego konstrukcji- dolny zakres składu mieszanki nie jest kontrolowany przez iglicę tylko taką małą tulejkę z nacięciem i otworem dla max otwarcia. Gdyby tam była iglica od niskich obrotów, to pewnie dałoby się ją bardziej skręcić niż zakres pół obrotu w OS. Może więc warto spróbować jakiś bardziej typowy gaźnik z iglicą- jak np. właśnie w Webrach, MVVS, Magnum itd.
Największym problemem są różne składy stechiometryczne dla metanolu i benzyny, ale to raczej wiadomo. Kiedyś zrobiłem eksperyment w drugą stronę :D. Do motocykla (akurat trochę w nim grzebałem i zbiornik był w lakierowaniu) wlałem paliwa modelarskiego. Podpiąłem butelkę bezpośrednio do gaźnika. Ale miał kopa :-) Tyle, że działał dopiero po pełnym otwarciu ssania, w normalnej pozycji nawet rozgrzany dławił się.
Pozdrawiam, Bartek
Raptor 50 Titan FBL, HK 450 Pro FBL. Samoloty nitro i elektro.

Wróć do „Silniki spalinowe i akcesoria”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości