Odpowiem za Sulima, bo zaraz i Jego dosiądziecie, a ja mam już z wami tyci więcej wprawy:... Co sądzisz w takim razie o wyższości braku rzeczonej uszczelki nad jej obecnością, tudzież odwrotnie?
Artja pisze:Dzięki Sulim że się włączyłeś. Efekty dźwiękowe to akurat najmniejsze z moich zmartwień. Nie wiem czy można nazwać "normalną" pracą skoki temperatury i falowanie obrotów przy rozszczelnionym tłumiku. Jak dla mnie to jest stan awaryjny, inaczej jak telemetrią nie jestem w stanie wcześniej tego wyłapać zanim całkiem odpadnie mi tłumik albo zagśnie silnik.
Co sądzisz w takim razie o wyższości braku rzeczonej uszczelki nad jej obecnością, tudzież odwrotnie?
To rzeczywiście w ostateczności. A wtedy, przy każdej wymianie jakiejkolwiek uszczelki, bezwzględnie splanować obie przylgnie!Sulim pisze:... Tak, jeśli w ogóle zastosować uszczelką, to jak najbardziej "metalową", cokolwiek to znaczy, bo nie wiem z czego one są robione. W każdym razie z czegoś miękkiego. W żadnym razie silikonu stanowczo nie, bo się robią wżery na płaszczyznach przyległych.
Z braku takowej stosuje papierową, lub z czegoś, co kupiłem w sklepie modelarskim i służy właśnie jako materiał wyjściowy do uszczelek. ...
Gajos pisze:To rzeczywiście w ostateczności. A wtedy, przy każdej wymianie jakiejkolwiek uszczelki, bezwzględnie splanować obie przylgnie!Sulim pisze:... Tak, jeśli w ogóle zastosować uszczelką, to jak najbardziej "metalową", cokolwiek to znaczy, bo nie wiem z czego one są robione. W każdym razie z czegoś miękkiego. W żadnym razie silikonu stanowczo nie, bo się robią wżery na płaszczyznach przyległych.
Z braku takowej stosuje papierową, lub z czegoś, co kupiłem w sklepie modelarskim i służy właśnie jako materiał wyjściowy do uszczelek. ...
Sulim pisze:I tu Artja mam dylemat, bo były to silniki bez pompy (DSR'a). Jaki będzie bilans ciśnienia w silnikach z pompą
Ale będę wiedział, bo mam dwa silniki, które się zalewają, pomimo regulacji i oba maja pompy ( YS91 SR i YS 120SRX).
Wymagać to będzie regulacji samego ciśnienia. Czyli znowu deseczka, śmigło, serwo........ itd.
Tę od tłumika planujemy bezwzględnie zawsze. Tę od karteru na oko co trzeci raz, ponieważ fakt - ona się nie krzywi, ale szpilki wyciągają z niej stożki, które wsuwają się powoli w otwory tłumika. Każda uszczelka powinna mieć otwory, które idealnie zgrywają się z otworami w tłumiku. Odkręcamy i dokręcamy wyłącznie w temperaturze 20..25 °C.Sulim pisze:... Wystarczy tę od tłumika, w karterze raczej się nie krzywi. Nawiasem mówiąc bardziej się krzywi od niechlujnego dokręcania. A odkręcać też najlepiej po schłodzeniu.
Sulim pisze:OS 105 HZ-R (Hatori)uważam wręcz za wzorcowy. Silnik nie do zdarcia, łatwy w regulacji i naprawdę mocny.
Artja pisze:Sulim pisze:OS 105 HZ-R (Hatori)uważam wręcz za wzorcowy. Silnik nie do zdarcia, łatwy w regulacji i naprawdę mocny.
Tu tez nie miałeś problemów z zaworkiem OS'a? U mnie złośliwie przycinał się podczas wkręcania na obroty. Wymieniłem na zaworek YS i problem ustał, chociaz różnica między tymi zaworkami jest niedostrzegalna gołym okiem. W zaworku OS obrobiłem delikatnie membranę i też zaczał poprawnie pracować, ale już mu nie ufam. W akcie desperacji juz miałem w planach przeróbkę HZ-R na HZ.
Sulim pisze:Może raz albo dwa. Ogólnie przy odpalaniu już wisiał, więc łatwo było zdiagnozować.
Sulim pisze: Generalnie nie stanowią one problemu.
Tym bardziej, że wystarczy oczyścić. Dość prosto się to rozkręca. Może miałeś jakiś felerny. Na pole biorę zawsze jakiś zapasowy.
Sulim pisze:Co do przeróbki, to będzie chyba ciężko i nieopłacalnie.
Wiem, że jest inny gaźnik i dekielek z tyłu. Chociaż ten ostatni można po prostu zaślepić. Spojrzał bym też na
wał korbowy i wielkość zamka. A poza tym, HZ-R to sama przyjemność w użytkowaniu. Stałe ciśnienie niezależnie od ilości paliwa w zbiorniku.
Nie ma znaczenia rodzaj napędu modela. Niepoddanie docieraniu nowego silnika szczotkowego znacznie zwiększy jego awaryjność i zmniejszy jego żywotność. Jest więc na pewno częstą przyczyną "rozczarkowań"...hevi pisze:Gajos- Może czegoś nie wiem , ale jeśli serwa w spalinie działają tak jak w elektryku , to nie nie dotarłem bo po raz pierwszy się spotykam z terminem docierania serw....
Na moje wyczucie, przy tej wielkości helika... Ja bym wszystkie zapuścił ze zdjętymi snapami co najmniej na godzinę...hevi pisze:A jak się dociera serwa? Bo zanim użyjesz pierwszy raz model to trochę minut pracy serwa na sucho mają przy ustawieniach tarczy , kątów itp.
Wróć do „Silniki spalinowe i akcesoria”
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości