Pierwsza spalina

Miałeś motorynkę za młodu? To dział dla Ciebie!
Awatar użytkownika
hevi
Stały bywalec...
Posty: 249
Rejestracja: 20-10-2013
Lokalizacja: Rogoźno
Podziękował: 12 razy
Podziękowano: 4 razy

Postautor: hevi » 28 wrz 2015, o 16:20

Pytanie hipotetyczne- jeśli przyjdzie mi wymontować silnik , to muszę ściągnąć tłumik. Powiedzcie mi czy wtedy uszczelkę/podkładkę od tłumika muszę wymienić , czy mogę założyć z powrotem tą samą?
Align Trex 700N DFC
Makieta BELL 222 (Trex 700N)
OMP M2 V2
ALZRC 380 FAST DEVIL
Kilka parapetów:)
FrSky Horus X10Express
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 28 wrz 2015, o 16:32

tą samą, jak cała. Maźnij tylko olejem przed montażem
Helikoptery
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3709
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 28 wrz 2015, o 21:08

Jak mi się oryginalna zniszczyła to zrobiłem nową ze zwykłego kartonu tylko solidnie namoczyłem w oleju (zwykłym silnikowym) i wycisnąłem rurką (jak walcem).
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Gajos

Postautor: Gajos » 29 wrz 2015, o 04:24

Hejże taaam! HophOop! Po wódkę wstać, ...!
Ja Was widzę muszę podszkolić tyci. Kończę nocną zmianę, mam trochę czasu, to może na początek "Lekcja o silnikach spalinowych #1", co?
1) Zasada pracy silnika spalinowego.
a) tłok porósza sie w celindże, tak...?
b) na orzysko idzie tawot, tak...?
c) no i, no i, i, i...
d) i nihuja, mósi sie krącić no!
;)

EDIT 12.10.2015 12:44: Hevi, czy przed pierwszym lotem dotarłeś serwa?
Ostatnio zmieniony 12 paź 2015, o 11:47 przez Gajos, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
hevi
Stały bywalec...
Posty: 249
Rejestracja: 20-10-2013
Lokalizacja: Rogoźno
Podziękował: 12 razy
Podziękowano: 4 razy

Postautor: hevi » 29 wrz 2015, o 05:40

To skoro można dorobić sobie uszczelkę pod tłumik z kartonu to i rozumiem , że takoż samoż pod cylinder i głowicę:)?
Align Trex 700N DFC
Makieta BELL 222 (Trex 700N)
OMP M2 V2
ALZRC 380 FAST DEVIL
Kilka parapetów:)
FrSky Horus X10Express
Gajos

Postautor: Gajos » 29 wrz 2015, o 06:15

Pod cylindrem pewnie nie ma, a pod głowicę lepiej kupić.
Pod "kolektorem" tłumika jeśli fabrycznie jest, to sprzedałbym ten silniczek póki jeszcze czas.

EDIT 12.10.2015 12:44: Hevi, czy przed pierwszym lotem dotarłeś serwa?
Ostatnio zmieniony 12 paź 2015, o 11:48 przez Gajos, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15948
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1001 razy

Postautor: aikus » 29 wrz 2015, o 06:45

Z uszczelka pod glowica jest historia o tyle skomplikowana że grubość tej uszczelki ma istotne znaczenie dla pracy silnika. Ciensza uszczelka - większy stopień sprezania. Grubsza uszczelka - mniejszy stopień sprezania. U mnie w osmaxie jest to w ogóle taka cienką miedziana blaszka... Tego tekturka bym się bal próbować zastąpić;-)
Awatar użytkownika
hevi
Stały bywalec...
Posty: 249
Rejestracja: 20-10-2013
Lokalizacja: Rogoźno
Podziękował: 12 razy
Podziękowano: 4 razy

Postautor: hevi » 29 wrz 2015, o 07:13

Gajos pisze:Pod cylindrem pewnie nie ma, a pod głowicę lepiej kupić.
Pod "kolektorem" tłumika jeśli fabrycznie jest, to sprzedałbym ten silniczek póki jeszcze czas.


Możesz rozwinąć temat , dlaczego sprzedałbyś ten silnik?
Uszczelka jest między łaczeniem silnik-tłumik. Z tego co widziałem , to każdy OS także ma takie uszczelki , więc rozumiem ,że każdy kto ma silnik TT Redline powinien się go pozbyć , natomiast posiadacze OS już tego nie muszą robić , mimo ,że też posiadają tą uszczelkę?
Align Trex 700N DFC
Makieta BELL 222 (Trex 700N)
OMP M2 V2
ALZRC 380 FAST DEVIL
Kilka parapetów:)
FrSky Horus X10Express
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 29 wrz 2015, o 07:38

Żadne sprzedać. Nieszczelność na styku tłumik-karter tak jak każda inna powoduje zassanie lewego powietrza i zubożenie mieszanki, po prostu uszczelnić to czymkolwiek odpornym na temperaturę i sprawa załatwiona. Tak jak koledzy używam nasączonej tektury, lub blaszki z puszki po piwie. Próbowałem silikonem wysokotemperaturowym, ale szczerze odradzam, nie ma gwarancji że jakiś glut nie dostanie się do karteru albo do tłumika.
Uszczelki pod cylindrem nie ma żadnej, korpus jest jednym odlewem, wewnątrz jest tuleja w której porusza się tłok. Pokrywa tylna ma cienką delikatną uszczelkę pod kołnierzem, ale raczej rzadko zdarzają się przecieki w tym miejscu, to jest dość głęboki korek który uszczelnia się prawie samoczynnie.
Podkładka pod głowicę owszem wspomaga uszczelnienie, zasadniczo jednak jak napisał Aikus umożliwia ingerencję w stopień sprężania. Jeśli sama głowica jest zdeplanowana, krzywo, nierównomiernie dokręcona i nie przylega idelanie do cylindra to żadna uszczelka juz jej nie pomoże.
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 29 wrz 2015, o 07:55

Blaszka z puszki po piwie wystarczy. Musi być po piwie ;-).
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
hevi
Stały bywalec...
Posty: 249
Rejestracja: 20-10-2013
Lokalizacja: Rogoźno
Podziękował: 12 razy
Podziękowano: 4 razy

Postautor: hevi » 29 wrz 2015, o 07:57

Spoko z dorobieniem porządnych uszczelek nie ma u mnie problemu, z resztą , jakby się postarać chłopaki u mnie w pracy mogą mi wykonać wiele więcej:) , www.taskoprojekt.com.pl :D
Align Trex 700N DFC
Makieta BELL 222 (Trex 700N)
OMP M2 V2
ALZRC 380 FAST DEVIL
Kilka parapetów:)
FrSky Horus X10Express
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 29 wrz 2015, o 11:34

Puszka po piwie ma pewną zaletę. Nazywa się ono piwo, musisz je wypić, żeby mieć pustą puszkę. Chyba, że wolisz butelkowe.

Fajna firma. Pójdź do nich i pewnie Ci dadzą bez problemu uszczelkę odporną na wysokie temperatury. Możesz też kupić uszczelkę w sklepie z częściami samochodowymi. Ale ta puszka jednak ma nad tym przewagę....... ;-)
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 29 wrz 2015, o 14:59

Kowal, Twoja argumentacja ma jeden słaby punkt - piwo wypite jest wypite, a materiału na uszczelki zostało na kilka sezonów :( ale to pozory! uszczelka musi być z denkowej blaszki, nie turlanej i nie klepanej, ciętej raz z szablonu. Jak się nie uda, to kicha, trzeba otworzyć drugie. O, i teraz jest OK, bo po kliku zgrzewkach mechanik też będzie potrzebował uszczelki 8-)
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
hevi
Stały bywalec...
Posty: 249
Rejestracja: 20-10-2013
Lokalizacja: Rogoźno
Podziękował: 12 razy
Podziękowano: 4 razy

Postautor: hevi » 30 wrz 2015, o 18:47

Dziś zacząłem bańkę innego paliwa , do tej pory miałem tornado 15% nitro i 18% olej , a teraz kupiłem rapicon 15% nitro ,22% olej. Po pierwszym odpaleniu trochę pyrkał na wolnych , ale to pewnie dlatego ,że zimny był a jak zacząłem latać to była 18.00 i trochę się już chłodno zaczęło robić. Różnicę wyczułem taką ,że więcej dymi , dużo więcej:P , i troszeczkę słabszy był , ale jak mu podkręciłem iglicę o 4 ząbki , to z mocą już dobrze , natomiast dymówa została. podejrzewam ,że to przez to że więcej oleju mam rację? Może nie ma co dmuchać na zimne i nie przesadzać tylko kupować paliwko z 18% oleju zamiast 22? , I dodam ,że w tej chwili iglice zamiast na 3 obroty tak jak fabryka mówi mam odkręconą na 1,4obrotu. nie za mało?Ale silnik nie przekracza 100stopni po 10 minutach lotu na baku.
Align Trex 700N DFC
Makieta BELL 222 (Trex 700N)
OMP M2 V2
ALZRC 380 FAST DEVIL
Kilka parapetów:)
FrSky Horus X10Express
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 30 wrz 2015, o 19:04

oba paliwa ok, iglica jak się nie grzeje i ma moc też dobrze
Helikoptery
Awatar użytkownika
hevi
Stały bywalec...
Posty: 249
Rejestracja: 20-10-2013
Lokalizacja: Rogoźno
Podziękował: 12 razy
Podziękowano: 4 razy

Postautor: hevi » 30 wrz 2015, o 19:07

no po wylądowaniu termometr mi pokazał dokładnie 80 stopni , ale , blad pomiarowy to dodaje 10 stopni , plus roznica w powietrzu a po wyladowaniu to w sumie dodałem sobie 20 stopni , i wychodzi mi pewnie ok 100 stopni w powietrzu. A moc czuć:) , więc pewnie ten typ tak ma że iglica musi być tak mocno skręcona.
Align Trex 700N DFC
Makieta BELL 222 (Trex 700N)
OMP M2 V2
ALZRC 380 FAST DEVIL
Kilka parapetów:)
FrSky Horus X10Express
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 30 wrz 2015, o 19:10

musi a 80 to raczej chłodno
Helikoptery
Awatar użytkownika
hevi
Stały bywalec...
Posty: 249
Rejestracja: 20-10-2013
Lokalizacja: Rogoźno
Podziękował: 12 razy
Podziękowano: 4 razy

Postautor: hevi » 30 wrz 2015, o 19:28

czyli jeszcze skręcić?
Align Trex 700N DFC
Makieta BELL 222 (Trex 700N)
OMP M2 V2
ALZRC 380 FAST DEVIL
Kilka parapetów:)
FrSky Horus X10Express
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 30 wrz 2015, o 19:33

jak Ci brakuje mocy to trochę tak, jak moc jest ok to bym nie ruszał w zimne dni- podejrzewam, że temperatura oscyluje w okół 100-120 stopni a to jest ok

Dałem Ci kiedyś link do pomiarów temperatury on-board - jak nie masz telemetrii. Bez tego (albo telemetrii) to jest wróżenie z fusów- 80 stopni po wylądowaniu to może być 100 i 140 podczas lotu
Helikoptery
Awatar użytkownika
hevi
Stały bywalec...
Posty: 249
Rejestracja: 20-10-2013
Lokalizacja: Rogoźno
Podziękował: 12 razy
Podziękowano: 4 razy

Postautor: hevi » 30 wrz 2015, o 19:47

No wiem , muszę sobie sprawić ten termometr...
Align Trex 700N DFC
Makieta BELL 222 (Trex 700N)
OMP M2 V2
ALZRC 380 FAST DEVIL
Kilka parapetów:)
FrSky Horus X10Express

Wróć do „Silniki spalinowe i akcesoria”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości