Silnik - Zenoah G260 PUH

Miałeś motorynkę za młodu? To dział dla Ciebie!
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 1 mar 2016, o 22:03

Gasserki to raczej niezbyt popularny temat, ale mam nadzieję że się rozrusza. Mam dotarty elegancko G260 i kilka pytań, mimo że wiedza poprzedniego właściciela jest w zasięgu ręki.

Odnośnie temperatury zamierzam zrobić zgodnie z tym co przyniosła googlownica skądsiś z odległej galaktyki:
mc pisze:Tu jest ok, bo blisko punktu detonacji, więc będzie pokazywał najmniej zafałszowaną temperaturę (w sensie wartości odniesienia). Ja nie przekraczam w tym miejscu 220 ~230stC ale tylko w maksymalnym obciążeniu. Przy spokojniejszym lataniu i jak dajesz mu chwilę na złapanie oddechu między figurami powinieneś mieć ok 185 - 190C

Kenobi pisze:Ja mam tak samo umiejscowiony czujnik, między żebrem 2 i 3.
Osobiście mnie przerażają temperatury 220-230 podawane przez mc więc latam na nieco bogatszej mieszance. Praktycznie w telemetrii temperatura nie przekracza mi 180st.
Jedynie jak było bardzo gorąco i tylko podczas toctoków które trwały ponad 15sekund albo szybkich pętli na full speedzie temperatura mi przekracza owe 180 i włączał mi się alarm w apce. Przy alarmie wystarczyło przejść do delikatniejszych figur i zaraz alarm się wyłączał.


Obrazek

Pomiar temperatury będzie tam gdzie strzałka. Dotychczas silnik miewał temperatury nie przekraczające 180st i tego będę się trzymał. Zastanawia mnie, jak się dziś czuje silnik Maćka aka mc po eksploatacji w przedziale 220-230...? hmm

Druga sprawa związana z tym samym zdjęciem - czy nie warto dać jakiś dekiel na spodzie silnika żeby osłonić czujnik Halla i obsadkę dla szarpanki? W upalne dni ziemia jest przesuszona, a spód helika przy starcie i lądowaniu siedzi w kłębach kurzu. Co prawda gasser nie lepi się tak od oleju jak nitro, no ale zawsze coś tam kapnie. Jak to wygląda w praktyce - tu ukłon głównie w stronę Kenobiego, który nie ma zwyczaju certolić się z takimi drobiazgami ;)
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 1 mar 2016, o 22:25

Nie ma brudu, syf się robi jak uszczelka tłumika jest nieszcelna i lekko lepko jest przy gaźniku.
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 2 mar 2016, o 08:41

Thx. Kolejna rzecz, nieliniowość otwarcia przepustnicy, a raczej jej wpływ na pracę silnika w gasserkach to cecha ogólna czy osobnicza dla gaźników montowanych w zenoah'ach?
Tak czy siak, mechaniczne expo zrobiłem wg waszych relacji i opisu na Helifreak
Ten temat jest dla mnie nie do końca jasny, bo na zdjęciu widać krzywik orczyka przepustnicy na spodzie gaźnika, o którym manual milczy jak zaklęty. Popychacz mam podpięty po drugiej stronie gaźnika - od góry, do standardowego "palucha". Jeżeli ta krzywka jakoś pomaga w geometrii, to wystarczyłoby przełożyć ją na górę, chociaż przyznaję, że patent z serwem i doborem długości popychacza wydaje się być łatwiejszy.
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 2 mar 2016, o 11:50

Artja pisze:Ten temat jest dla mnie nie do końca jasny, bo na zdjęciu widać krzywik orczyka przepustnicy na spodzie gaźnika, o którym manual milczy jak zaklęty. Popychacz mam podpięty po drugiej stronie gaźnika - od góry, do standardowego "palucha". Jeżeli ta krzywka jakoś pomaga w geometrii, to wystarczyłoby przełożyć ją na górę, chociaż przyznaję, że patent z serwem i doborem długości popychacza wydaje się być łatwiejszy.

Nie rozumiem :dk:
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 2 mar 2016, o 13:07

No właśnie ja też nie za bardzo :dk: Muszę polatać i sprawdzić empirycznie. Z lektury wynika, że reakcja na gaz w gasserze jest inna niż w nitro, stąd myki z mechanicznym expo na przepustnicy. Doczytałem że można to skompensować krzywą gazu, ale problem będzie z governorem gdy reakcja silnika na ruch serwa nie jest liniowa.
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 2 mar 2016, o 15:03

Potrzebę mechanicznego expo rozumiem.
Nie rozumiem tego co Ty napisaleś :-)
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 2 mar 2016, o 20:07

Kenobi36 pisze:Nie rozumiem tego co Ty napisaleś :-)

Bo przekombinowałem... :-) Myślałem, że może jakaś magia kryje się w podpięciu popychacza gazu tutaj:

Obrazek

zamiast po bożemu tutaj:

Obrazek
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 2 mar 2016, o 20:24

Tego z dołu nie używasz.
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe

Wróć do „Silniki spalinowe i akcesoria”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości

cron