Ile kanałów dla spaliny?

Miałeś motorynkę za młodu? To dział dla Ciebie!
Awatar użytkownika
radios24
Domownik forum...
Posty: 484
Rejestracja: 14-05-2010
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 34 razy

Postautor: radios24 » 17 wrz 2010, o 15:26

Beier pisze:Witam kolegę! A może tak zamiast babskiego X5 (edek mnie zabije :P ) zainteresowałbyś się czymś dla prawdziwych mężczyzn czyli jakaś spalinka?


Spalina odpada bo mam Spektrum DX6i i nie mam zamiaru narazie jej zmieniać na siedmiokanałową. Baaardzo kusi mnie propozycja z helipross.com, Gaui X5 za 540 $. Może warto :?

edek pisze:Witamy!

Co do 255 - jesli umiesz latac 450 to z 255 nie bedziesz mial zadnych problemow!


450-ką nigdy nie latałem, ale mój Bladek jest niemal identycznej wielkości jak Gaui 255 (tyle, że z osobnym silnikiem na ogonie :( )
COMPASS CHRONOS | FORZA 450EX
Xnova Motors team | MS Composit team
http://www.yellowhammer.pl

Paweł Trznade
Awatar użytkownika
Beier
Stały bywalec...
Posty: 108
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 12 razy

Postautor: Beier » 17 wrz 2010, o 17:35

Latałem spaliną na DX6i więc coś tu kręcisz :hammer: :D
T-Rex 700 Nitro LE
DX7
Awatar użytkownika
radios24
Domownik forum...
Posty: 484
Rejestracja: 14-05-2010
Podziękował: 2 razy
Podziękowano: 34 razy

Postautor: radios24 » 17 wrz 2010, o 18:56

Beier pisze:Latałem spaliną na DX6i więc coś tu kręcisz :hammer: :D


Gdzieś słyszałem, że do spaliny potrzebny jest siódmy kanał, do sterowania czegoś tam, czego nie ma w elektryku
COMPASS CHRONOS | FORZA 450EX
Xnova Motors team | MS Composit team
http://www.yellowhammer.pl

Paweł Trznade
Awatar użytkownika
Beier
Stały bywalec...
Posty: 108
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 12 razy

Postautor: Beier » 18 wrz 2010, o 08:38

Można latać na 6-tce. Rozwiązaniem jest governor firmy CSM o nazwie Revlock 10 (obroty silnika ustawiane ręcznie) lub Revlock 20 (obroty silnika ustawiane ręcznie bądź z aparatury). 7-my kanał jest potrzeby jak chcesz zmieniać prędkość silnika w czasie lotu. Innym rozwiązaniem jest również Revlimiter - urządzenie które nie pozwala się za bardzo rozbujać silnikowi przy za małym obciążeniu a obroty ustalasz za pomocą krzywych i również nie potrzeba 7-ego kanału.
Ostatnio zmieniony 18 wrz 2010, o 12:15 przez Beier, łącznie zmieniany 1 raz.
T-Rex 700 Nitro LE
DX7
Awatar użytkownika
miszcz_waw
Elita forum...
Posty: 577
Rejestracja: 13-05-2010
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 79 razy

Postautor: miszcz_waw » 18 wrz 2010, o 10:23

Można też latać na 6 kanałowej apce spaliną z governorem pod warunkiem ze zrezygnujesz z możliwości regulacji czułości żyra w locie. Oczywiście jest to bardziej upierdliwe szczególnie jeśli pojawi się wachlowanie ogona ale możliwe.
Piotrek
Awatar użytkownika
Gmeracz
Global Mod
Posty: 2082
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UK - West Sussex
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 201 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 19 wrz 2010, o 12:42

Jakiś hardcore z tego się robi. Wywalić gain, dać gov-a... To już lepiej wsadzić do kabiny myszkę, która będzie reagować na gwizdek i dodawać gazu... :hammer:
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
Max S
Domownik forum...
Posty: 282
Rejestracja: 30-06-2010
Podziękował: 3 razy
Podziękowano: 17 razy

Postautor: Max S » 20 wrz 2010, o 11:44

radios24 pisze:
Beier pisze:Latałem spaliną na DX6i więc coś tu kręcisz :hammer: :D


Gdzieś słyszałem, że do spaliny potrzebny jest siódmy kanał, do sterowania czegoś tam, czego nie ma w elektryku


Spalina wymaga tyle samo kanalow co elektryk servo gaznika jest podlaczone do kanalu gazu moze ci chodzi o extra sterowanie mieszanka paliwa niekture silniki maja extra ramie podlaczone do rugulacji mieszanki bogata lub uboga w spalinie w miare ubywania paliwa zmienia sie cisnienie podawania paliwa do gaznika sa to zmiany bardzo malo odczuwalne ale mistrzowie daza to perfekckji i instaluja extra servo i ustawiaja z reguly 3 pozycje - zbiornik paliwa pelny/polowa i koncowka podczas lotu reguluja mieszanka paliwa widzialem u nas wklubie jak koles to robil ale stwarza to mase problemow z ustawieniami a zyski nie wielkie. :dk:
Maciek

TDR, T-Rex 800, 600-12s, 500
Flasher 500, CopterX 450, HK450, Kalt SB30
Futaba 12ZH, 10CH
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3252
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 295 razy
Podziękowano: 260 razy

Postautor: Ramotny » 20 wrz 2010, o 12:56

Max S pisze:
radios24 pisze:
Beier pisze:Latałem spaliną na DX6i więc coś tu kręcisz :hammer: :D


Gdzieś słyszałem, że do spaliny potrzebny jest siódmy kanał, do sterowania czegoś tam, czego nie ma w elektryku


Spalina wymaga tyle samo kanalow co elektryk servo gaznika jest podlaczone do kanalu gazu moze ci chodzi o extra sterowanie mieszanka paliwa

Nie. W spalinach zwykle 7 kanał jest używany do aktywacji/ustawiania governora lub revlimitera. Niemniej można spaliny używać z apką 6-kanałową na kilka sposobów:
1. Silnik nie jest sterowany governorem/revlimiterem tylko "normalnie" krzywą gazu (warto zrobić "V" żeby przy zerowych kątach się nie rozkręcał. Pełna kontrola żyra.
2. Silnik jest sterowany z gova/reva a żyro z osobnego "regulatora" np testera serw podpiętego to wejścia wzmocnienia lub z własnego potencjometru - upierdliwa regulacja żyra ale możliwa
3. Silnik jest sterowany z gova CSM (jak Beier) - wtedy prędkość silnika nie jest sterowana z apy tylko "ręcznie". Pełna kontrola żyra

A za mieszankę odpowiada CarbSmart (lub inna mutacja) - mierzy temperature silnika i odpowiednie zubaża lub wzbogaca mieszankę. Jednak ktoś na WHF (Waldorf Heli Forum) meldował że CS ma za dużą bezwładność i że go wywalił... Ja CS mam ale jeszcze nie założyłem - latam "na ząbki" czyli ręcznie ustawiam mieszankę: +/- 2 ząbki zależnie od temperatury powietrza i jak na razie (jak nie zapomnę) się sprawdza.
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...

Wróć do „Silniki spalinowe i akcesoria”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości