Strona 1 z 1

Ile kanałów dla spaliny?

: 17 wrz 2010, o 15:26
autor: radios24
Beier pisze:Witam kolegę! A może tak zamiast babskiego X5 (edek mnie zabije :P ) zainteresowałbyś się czymś dla prawdziwych mężczyzn czyli jakaś spalinka?


Spalina odpada bo mam Spektrum DX6i i nie mam zamiaru narazie jej zmieniać na siedmiokanałową. Baaardzo kusi mnie propozycja z helipross.com, Gaui X5 za 540 $. Może warto :?

edek pisze:Witamy!

Co do 255 - jesli umiesz latac 450 to z 255 nie bedziesz mial zadnych problemow!


450-ką nigdy nie latałem, ale mój Bladek jest niemal identycznej wielkości jak Gaui 255 (tyle, że z osobnym silnikiem na ogonie :( )

Re: Witam, cześć i czołem

: 17 wrz 2010, o 17:35
autor: Beier
Latałem spaliną na DX6i więc coś tu kręcisz :hammer: :D

Re: Witam, cześć i czołem

: 17 wrz 2010, o 18:56
autor: radios24
Beier pisze:Latałem spaliną na DX6i więc coś tu kręcisz :hammer: :D


Gdzieś słyszałem, że do spaliny potrzebny jest siódmy kanał, do sterowania czegoś tam, czego nie ma w elektryku

Re: Witam, cześć i czołem

: 18 wrz 2010, o 08:38
autor: Beier
Można latać na 6-tce. Rozwiązaniem jest governor firmy CSM o nazwie Revlock 10 (obroty silnika ustawiane ręcznie) lub Revlock 20 (obroty silnika ustawiane ręcznie bądź z aparatury). 7-my kanał jest potrzeby jak chcesz zmieniać prędkość silnika w czasie lotu. Innym rozwiązaniem jest również Revlimiter - urządzenie które nie pozwala się za bardzo rozbujać silnikowi przy za małym obciążeniu a obroty ustalasz za pomocą krzywych i również nie potrzeba 7-ego kanału.

Re: Witam, cześć i czołem

: 18 wrz 2010, o 10:23
autor: miszcz_waw
Można też latać na 6 kanałowej apce spaliną z governorem pod warunkiem ze zrezygnujesz z możliwości regulacji czułości żyra w locie. Oczywiście jest to bardziej upierdliwe szczególnie jeśli pojawi się wachlowanie ogona ale możliwe.

Re: Witam, cześć i czołem

: 19 wrz 2010, o 12:42
autor: Gmeracz
Jakiś hardcore z tego się robi. Wywalić gain, dać gov-a... To już lepiej wsadzić do kabiny myszkę, która będzie reagować na gwizdek i dodawać gazu... :hammer:

Re: Witam, cześć i czołem

: 20 wrz 2010, o 11:44
autor: Max S
radios24 pisze:
Beier pisze:Latałem spaliną na DX6i więc coś tu kręcisz :hammer: :D


Gdzieś słyszałem, że do spaliny potrzebny jest siódmy kanał, do sterowania czegoś tam, czego nie ma w elektryku


Spalina wymaga tyle samo kanalow co elektryk servo gaznika jest podlaczone do kanalu gazu moze ci chodzi o extra sterowanie mieszanka paliwa niekture silniki maja extra ramie podlaczone do rugulacji mieszanki bogata lub uboga w spalinie w miare ubywania paliwa zmienia sie cisnienie podawania paliwa do gaznika sa to zmiany bardzo malo odczuwalne ale mistrzowie daza to perfekckji i instaluja extra servo i ustawiaja z reguly 3 pozycje - zbiornik paliwa pelny/polowa i koncowka podczas lotu reguluja mieszanka paliwa widzialem u nas wklubie jak koles to robil ale stwarza to mase problemow z ustawieniami a zyski nie wielkie. :dk:

Re: Witam, cześć i czołem

: 20 wrz 2010, o 12:56
autor: Ramotny
Max S pisze:
radios24 pisze:
Beier pisze:Latałem spaliną na DX6i więc coś tu kręcisz :hammer: :D


Gdzieś słyszałem, że do spaliny potrzebny jest siódmy kanał, do sterowania czegoś tam, czego nie ma w elektryku


Spalina wymaga tyle samo kanalow co elektryk servo gaznika jest podlaczone do kanalu gazu moze ci chodzi o extra sterowanie mieszanka paliwa

Nie. W spalinach zwykle 7 kanał jest używany do aktywacji/ustawiania governora lub revlimitera. Niemniej można spaliny używać z apką 6-kanałową na kilka sposobów:
1. Silnik nie jest sterowany governorem/revlimiterem tylko "normalnie" krzywą gazu (warto zrobić "V" żeby przy zerowych kątach się nie rozkręcał. Pełna kontrola żyra.
2. Silnik jest sterowany z gova/reva a żyro z osobnego "regulatora" np testera serw podpiętego to wejścia wzmocnienia lub z własnego potencjometru - upierdliwa regulacja żyra ale możliwa
3. Silnik jest sterowany z gova CSM (jak Beier) - wtedy prędkość silnika nie jest sterowana z apy tylko "ręcznie". Pełna kontrola żyra

A za mieszankę odpowiada CarbSmart (lub inna mutacja) - mierzy temperature silnika i odpowiednie zubaża lub wzbogaca mieszankę. Jednak ktoś na WHF (Waldorf Heli Forum) meldował że CS ma za dużą bezwładność i że go wywalił... Ja CS mam ale jeszcze nie założyłem - latam "na ząbki" czyli ręcznie ustawiam mieszankę: +/- 2 ząbki zależnie od temperatury powietrza i jak na razie (jak nie zapomnę) się sprawdza.