Walkera Reaktywacja
: 20 mar 2017, o 16:21
Witam,
To juz bedzie podejscie 3 i ostatnie. Otoz w zakamarkach mojej pracowni przewalal sie caly czas silnik z mojego pierwszego heli Walkera 83# - nitro.
Silnik teraz wyglada tak:
Jest o silnik o pojemnosci .15 cc czyli jakies 2,45cm3
I teraz pytania:
1. Czy rura wydechowa nie bedzie stanowic wyzwania? Do tej pory silnik byl z przeznaczeniem do heli i ma rure pod innym katem. Po zamontowaniu do samolotu bedzie ustawiona prostopadle do osi kadluba. Wymiana wydechu to oczywiscie praca i koszty, ale chyba najwiekszym wyzwaniem jednak dla mnie byloby znalezienie odpowiednika, bo wiadomo to jest Walkera i wymiary inne niz wszedzie.
2. Doczytalem sie ze do takiego silnika to model o masie max 900g. No ale czy jak bedzie 1100 to nie poleci?
3. W pierwszej chwili myslalem zeby FUN CABa zrobic nitro:
Dane techniczne:
Rozpiętość - 1400 mm
Długość modelu - 980 mm
Waga do lotu - 1130 g
Powierzchnia skrzydeł – 38 dm2
Obciążenie pow. 30 g/dm
ale czy sie naprawde nada?
4. Jakie smigla zastosowac. Na poczatek wybralem:
Śmigło Master Airscrew 6x4 3-Blades
http://www.modele.sklep.pl/pl/Katalog/SMIGLA-KOLPAKI-PIASTY/Smigla-do-napedow-spalinowych/Master-Airscrew-3-Blades/Master-Airscrew-6x4-3-Blades.html
LUB:
Śmigło Master Airscrew 7x4 3-Blades
http://www.modele.sklep.pl/pl/Katalog/SMIGLA-KOLPAKI-PIASTY/Smigla-do-napedow-spalinowych/Master-Airscrew-3-Blades/Master-Airscrew-7x4-3-Blades.html
ale czy nie beda za duze?
Najpierw bede chcial odpalic silnik, zeby sprawdzic czy jest "na chodzie", ale jak bedzie palil bez problemow, to dzialam dalej.
To juz bedzie podejscie 3 i ostatnie. Otoz w zakamarkach mojej pracowni przewalal sie caly czas silnik z mojego pierwszego heli Walkera 83# - nitro.
Silnik teraz wyglada tak:
Jest o silnik o pojemnosci .15 cc czyli jakies 2,45cm3
I teraz pytania:
1. Czy rura wydechowa nie bedzie stanowic wyzwania? Do tej pory silnik byl z przeznaczeniem do heli i ma rure pod innym katem. Po zamontowaniu do samolotu bedzie ustawiona prostopadle do osi kadluba. Wymiana wydechu to oczywiscie praca i koszty, ale chyba najwiekszym wyzwaniem jednak dla mnie byloby znalezienie odpowiednika, bo wiadomo to jest Walkera i wymiary inne niz wszedzie.
2. Doczytalem sie ze do takiego silnika to model o masie max 900g. No ale czy jak bedzie 1100 to nie poleci?
3. W pierwszej chwili myslalem zeby FUN CABa zrobic nitro:
Dane techniczne:
Rozpiętość - 1400 mm
Długość modelu - 980 mm
Waga do lotu - 1130 g
Powierzchnia skrzydeł – 38 dm2
Obciążenie pow. 30 g/dm
ale czy sie naprawde nada?
4. Jakie smigla zastosowac. Na poczatek wybralem:
Śmigło Master Airscrew 6x4 3-Blades
http://www.modele.sklep.pl/pl/Katalog/SMIGLA-KOLPAKI-PIASTY/Smigla-do-napedow-spalinowych/Master-Airscrew-3-Blades/Master-Airscrew-6x4-3-Blades.html
LUB:
Śmigło Master Airscrew 7x4 3-Blades
http://www.modele.sklep.pl/pl/Katalog/SMIGLA-KOLPAKI-PIASTY/Smigla-do-napedow-spalinowych/Master-Airscrew-3-Blades/Master-Airscrew-7x4-3-Blades.html
ale czy nie beda za duze?
Najpierw bede chcial odpalic silnik, zeby sprawdzic czy jest "na chodzie", ale jak bedzie palil bez problemow, to dzialam dalej.