Dorabianie korby do silnika spalinowego

Miałeś motorynkę za młodu? To dział dla Ciebie!
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 25 sie 2017, o 18:32

Na fabrycznych korbowodach otworki są minimalne - jakieś 0.3mm. Chodzi tylko o to, żeby olejek sobie wpełzł i czasem się wymieniał. Użyj najmniejszego wiertła jaki masz, żeby nie osłabiać.
Pozostaje pytanie gdzie to nawiercić - kojarzy mi się że zwykle te otworki są gdzieś w okolicach 10:30 patrząc od tyłu, ale na ten temat to pewno nie jeden doktorat powstał.

Jak osadziłeś tuleję w korbowodzie? Używałeś jakiegoś kleju na wszelki wypadek?

Tak btw. znalazłem info, że przy 25000rpm na korbowód działa ok.... 6000G.
Lekki hardkor. Nie wiem czy w to wierzyć, trzeba by policzyć.

Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 25 sie 2017, o 18:32 przez mwx, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 25 sie 2017, o 18:33

Kowal, u mirka w piwnicy to brakuje miejsca na nowe butelki. To trzeba dorobić. Kiedy będziesz w wawie?
Awatar użytkownika
grzegorz_wu
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 26
Rejestracja: 15-08-2017
Lokalizacja: Mielec
Podziękowano: 1 raz

Postautor: grzegorz_wu » 25 sie 2017, o 19:06

Użyłem kleju do metalu, wysokich temperatur puszczania wiązania

Wysłane z mojego Lenovo P2a42 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 25 sie 2017, o 22:41

Grzesiek. Źle. Motto tego forum brzmi - "Nie ma rzeczy nie do rozrobienia!!!!".
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
grzegorz_wu
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 26
Rejestracja: 15-08-2017
Lokalizacja: Mielec
Podziękowano: 1 raz

Postautor: grzegorz_wu » 30 sie 2017, o 17:35

https://youtu.be/9rlV_NXL2as


Dla tych co nie wierzyli :D

Wysłane z mojego Lenovo P2a42 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 30 sie 2017, o 20:58

No i extra. Jak przepalę tłok w hyperze to mi dorobisz? :)

Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Wiktor
Elita forum...
Posty: 953
Rejestracja: 02-05-2010
Lokalizacja: Wadowice
Podziękował: 130 razy
Podziękowano: 67 razy

Postautor: Wiktor » 30 sie 2017, o 21:06

Ważyłeś org i nowy?
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 30 sie 2017, o 21:07

A jaki ten korbowód w końcu. Alu plus brąz czy ten brązowy?
Helikoptery
Awatar użytkownika
grzegorz_wu
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 26
Rejestracja: 15-08-2017
Lokalizacja: Mielec
Podziękowano: 1 raz

Postautor: grzegorz_wu » 30 sie 2017, o 21:30

Nic nie ważyłem,bo oryginalnego nie miałem. Tutaj poszedł korbowód aluminiowy, z mosiężnymi tulejkami. Ponoć Alu jest 3x lżejsze od mosiądzu

Wysłane z mojego Lenovo P2a42 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 30 sie 2017, o 21:38

No to zobaczymy jak będzie działać po 200tys. :lol: :lol:
Helikoptery
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 30 sie 2017, o 21:42

Nawet jak się sypnie po 1L paliwa to i tak jest super.
To, że ten silnik znowu warczy i pluje olejem to jest spory sukces kolegi.

Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
omcKrecik
Maharadża Pendżabu
Posty: 1777
Rejestracja: 11-12-2016
Lokalizacja: Las niedaleko Pułtuska (to nie moja wina)
Podziękował: 217 razy
Podziękowano: 84 razy

Postautor: omcKrecik » 30 sie 2017, o 21:42

Mosiądz Mo58 - pezeciętnie 8,75 g/cm sześcienny
Stopy Al PA2, PA4, PA6...9 - przeciętnie 2,75 g/ cm sześc.
Z realiów, nie z tablic.
Z jakiej formy materiału to rzeżbiłeś (pręt okrągły, płaskownik, plaster z wałka etc.) ?
I gdzie dopadłeś PA9 ?
Pozdrowionka od... Andrzeja
Nie umiem latać tak jak Wy, ale się uczę.
W ogóle ciągle się uczę. Wszystkiego, czasem od nowa...
Awatar użytkownika
grzegorz_wu
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 26
Rejestracja: 15-08-2017
Lokalizacja: Mielec
Podziękowano: 1 raz

Postautor: grzegorz_wu » 30 sie 2017, o 21:46

Tulejki mosiężne były z preta, a korbowód zrobiłem z blachy . PA9 mam z firmy,sporo robimy rzeczy lotniczych i wojskowych więc sporo jest odpadów.

Wysłane z mojego Lenovo P2a42 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Peper
Stały bywalec...
Posty: 114
Rejestracja: 09-10-2014
Lokalizacja: Wrocław
Podziękowano: 5 razy

Postautor: Peper » 31 sie 2017, o 23:13

Wypas. Szczerze gratuluję sukcesu.
Awatar użytkownika
grzegorz_wu
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 26
Rejestracja: 15-08-2017
Lokalizacja: Mielec
Podziękowano: 1 raz

Postautor: grzegorz_wu » 1 wrz 2017, o 12:16

Jaka świece polecacie? Coś takiego bardziej cieplejszego raczej ?
Bo zauważyłem ze, raz na jakiś czas gdy ściągnę fajkę to silnik gaśnie. A jak jest fajka założona to jest OK. Pytanie, kwestia świecy że za zimna ? A może trzeba założyć stałe grzanie świecy ?
Wysłane z mojego Lenovo P2a42 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 1 wrz 2017, o 14:37

Więcej nitro daj. Pewno kompresja słaba.
Awatar użytkownika
grzegorz_wu
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 26
Rejestracja: 15-08-2017
Lokalizacja: Mielec
Podziękowano: 1 raz

Postautor: grzegorz_wu » 1 wrz 2017, o 14:38

Aktualnie mam 16%

Wysłane z mojego Lenovo P2a42 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 1 wrz 2017, o 14:40

16% powinno starczyć do stabilnej pracy.
Jesteś w stanie określić jaką masz teraz świecę?
Może po prostu już ma dość.

Próbowałeś regulować iglicę wolnych obrotów?
Awatar użytkownika
grzegorz_wu
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 26
Rejestracja: 15-08-2017
Lokalizacja: Mielec
Podziękowano: 1 raz

Postautor: grzegorz_wu » 1 wrz 2017, o 14:49

Kupiłem ŚWIECA OS-MAX A5 NO.10 nowa, która średnio chodziła. Więc wróciłem do starej która ciut lepiej chodzi ,ale to jeszcze nie to. A ta stara,która jest aktualnie założona nie wiem jak się nazywa.

Wysłane z mojego Lenovo P2a42 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 1 wrz 2017, o 19:50

W O.S.ach numeracja świec nie ma nic wspólnego z ich temperaturą, jest bałagan.
Oryginalnie ten silnik miał zimną świecę.
Spróbuj uszczelnić sylikonem albo oringiem połączenie korpusu z gaźnikiem - może ciągnie lewe powietrze i na wolnych nie starczy paliwa.

Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka

Wróć do „Silniki spalinowe i akcesoria”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości